Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 21:37
Vlinderr
Vlinderr is offline
Verdrietig, boos tegelijk. Weet t allemaal even niet meer. Al een tijd willen schrijven, om m’n gevoelens te kunnen uiten, maar blijven twijfelen. Er was teveel wat ik nog allemaal moest uitleggen! Veels te veel, nu eigenlijk nog steeds, maar nu ik toch met een kut gevoel zit, niet kan slapen, en me shit voel, toch maar gebruik gemaakt van de pc.
Hoe ik zou moeten beginnen, heb ik geen idee van. Ik begin maar gewoon waar ik denk te moeten beginnen.
****(vriendje)& ik, moeilijk, we zijn weer bij elkaar…Weet niet precies hoelang… Maakt voor de rest ook niks uit! Jeff had beloftes gedaan, hij zou veranderd zijn, alles zou weer zijn zoals vroeger, en we zouden weer ‘happy’ met z’n 2 zijn! Tijd waar geweest, maar uiteindelijk, nu bijvoorbeeld, weer helemaal niks.. Tenminste zo zie ik het, hij is ergens in de 7e hemel. Moeilijk zeg trouwens, dit schrijven, tranen in m’n ogen. Het liefste alles bij elkaar willen krijsen en schreeuwen, niet dat dat zin zou hebben, maar gewoon, het uiten van je gevoelens. Het eeuwige gezeur van jeff, gek word je ervan, emotioneel manipuleren. Op een manier, waarop je het aan niemand kan uitleggen, niemand die je dus ook gelijk geeft, nja behalve mama. Maar dat is niet genoeg! Iemand die me zou begrijpen, en me zou vertellen, ik begrijp wat die gozer je af en toe aandoet. En dan het allerliefste natuurlijk ook nog met een oplossing zou kunnen komen, fijn zou dat zijn! Maar tja je moet realistisch zijn. Natuurlijk zijn er ook momenten dat het goed gaat in onze relatie. Maar vaak zijn dat momenten, waarop ik hem dan maar gewoon zijn zin geef, proberen discussies te voorkomen. Discussies, waarin hij altijd gelijk krijgt, niet dat het zo is dat hij gelijk heeft hoor! Nee, echt niet! Gewoon zoals ik al eerder zei emotionele gewoon tja ik weet niet hoe ik het moet noemen
******(broertje) & ik, ook moeilijke situatie. Het is en blijft mijn broertje, maar oh oh oh, wat is dat kind onhandelbaar! Dingen slopen, niet naar school gaan, nachten wakker blijven, en zo kunnen we nog een tijdje doorgaan! Met psychologen praten, ho maar, nee daar doet hij niet aan. Gewoon zwijgend bij die mensen op de stoel zitten, ze totaal negeren.. Echt zwaar hopeloos! Tis GVD wel mijn bloedeigen broertje wat naar de klote gaat, en niemand die er wat aan kan doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 22:02
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Hmmz, ja what can i say... Lijkt me dat je in een nare, machteloze situatie bevind.. iig veel sterkte.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:02
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
*troost*

Als je vriendje je manipuleerd (weet niet zeker of ik dat goed heb begrepen) kun je beter een ander gaan zoeken. Een vriendin van mij heeft dat ook gehad en ze ging er bijna helemaal aan onderdoor. Dat soort jongens zijn niet goed voor je. Je verdient beter!

Ik weet niet hoe oud je broertje is, maar misschien trekt het wel bij. Wat vind je moeder ervan, doet zij niks? Hebben jullie het er weleens over? waarom is je broertje zo gedemotiveerd, misschien moet je dat uitzoeken en daar beginnen met oplossen.

Veel sterkte.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:05
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Mja, ik denk dat je beter een vraag stelt, anders zal ie wel op slot gaan.
Maar om even met die problemen door te gaan:
- wat doet je vriendje dan precies verkeerd?

En je broertje zal waarschijnlijk wel een reden hebben voor zijn gedrag, probeer er eens over te praten of denk eens na daarover. Je moet ook niet direct iedereen beginnen te beschuldigen van je broertje niet te helpen, vaak ligt 'helpen' wat moeilijker dan enkel wat luisteren. Heb je zelf al geprobeerd om hem te helpen.

Zelf weet ik ook wat het is om je door en door kut te voelen en elk moment van de dag te denken "IK WIL SCHREEUWEN!! WEG MET DIE NEGATIEVE GEVOELENS". Dat kan wel zin hebben, maar ik zou het toch maar niet op een willekeurig moment doen... Een leuke middenweg is als je graag rock/metal hoort, gewoon lekker meebrullen, verlicht alles een beetje, als je dat zelf ook toelaat. Het tegenovergestelde kan vaak ook wel werken: triestige muziek opzetten en goed uithuilen of gewoon heel rustige nummers, dan vergeet je vaak je problemen ook wel. Probeer gewoon voor jezelf te vinden, waar je jezelf het beste bij voelt, soms zijn enkele goede momenten tussendoor echt zaligmakend! Mja, het allerbeste wat je volgens mij kan doen, is zo veel mogelijk stress proberen te voorkomen, dus genoeg slapen, leuke dingen doen (muziek!!), sporten, veel weggaan met je vrienden, ...

Om af te sluiten, mijn top-meebrul-artiesten: Within Temptation, Evanescence, Guns 'n' Roses, The Darkness, Iron Maiden, Tristania/Tristitia, Linkin Park

Mijn top-rustige-artiesten: Enya, Within Temptation, Krezip, The Rasmus, Keane
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:07
Vlinderr
Vlinderr is offline
Met mijn broertje is het hopeloos, leerplicht, psychologen, dat soort dingen, thelpt allemaal niks. De dokter heeft tegen mn moeder gezegd dat ze hem met zo veel mogelijk liefde moet behandelen, en hem maar een beetje moet laten Hij is 13...

Manipuleren, ik weet niet of het zo heftig is, maar weet ook niet anders hoe ik het moet beschrijven. Mn moeder is de enige die onze relatie echt snapt, weet niet psies waarom. Omdat mn moeder alles beetje bekijkt, en aankijkt, en van een andere kant bekijkt, heb ik haar laatst gevraagd hoe zij het noemt hoe mijn vriend me behandeld, ze noemde het lichte soms zware emotionele manipulatie...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 22:13
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
maakt niet uit wat voor vorm van manipulatie, weg dermee!
Is makkelijker gezegd dan gedaan, maar manipulatie is fout, als hij veel om je geeft doet hij dat niet of hij moet ermee ophouden.
Probeer er eens objectief naar te kijken, wat zou jij jezelf dan adviseren?
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 11:32
Vlinderr
Vlinderr is offline
Hmm, tja t grootste probleem is gewoon dat ik niet met hem en niet zonder hem kan, tlijkt wel een verslaving
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 15:40
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
ik heb zelf ook iets dergelijks en op dat soort momenten moet je echt voor jezelf kiezen. Eerst zal het erg moeilijk zijn om je los te maken van hem en zul je weer contact willen zoeken/krijgen.
Daar moet je doorheen! Het is makkelijk gezegd, dat snap ik.
Maar je zult er sterker uitkomen en op de lange termijn er wat aan hebben.

Heel veel succes!

kus
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 20:12
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Heb je een vraag? Anders voeg ik hem samen met LJH.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 23:47
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Je zit in een moeilijke situatie.
Aan de ene kant wil je hem niet kwijt.. en leeft met de gedachte dat het beter kan. Als het ff goed gaat.. verzamel je 'n beetje hoop totdat het weer helemaal stukgeslagen wordt. Ik weet wat je doormaakt, en het maakt je kapot. Beloftes van zijn kant beloven je dat het beter zal gaan, maar na een tijdje val je terug in hetzelfde dal. En daar klim je niet zo makkelijk uit. Iemand die op deze manier met je omgaat blijft zo ook wel met je omgaan, want hij is nou eenmaal zo. En er is wel heel wat voor nodig om dat te veranderen. Ik heb zelf in zo'n situatie gezeten en ik weet echt waar 'k het over heb. Natuurlijk is iedereen anders, maar ik zou er maar niet teveel op vertrouwen dat het echt goed zal gaan als hij het belooft. Ik weet dat het erg moeilijk is. Je leeft als het ware op zijn gedrag. Hij heeft de overhand. Jij verdwijnt. Ik hoop dat je inziet dat je zo echt niet door kan gaan. Het zal zeker niet makkelijk zijn maar je moet echt de knoop doorhakken en met hem breken. Echt met hem breken. Misschien kun je hem een eerlijke brief schrijven waarin je precies vertelt hoe je je voelt in deze relatie. Praten gaat vast niet. Hij kan best oprecht om je geven, maar dit werkt zo natuurlijk niet. Je moet sterk zijn en beslissen wat je wilt. Ik hoop dat 't goed komt voor je in ieder geval veel sterkte

Wat je broertje betreft.. ook veel sterkte met hem. Ik hoop dat jullie eruit komen. Misschien heeft 't allemaal een bepaalde oorzaak dat hij zich zo gedraagt. Spreek hem in ieder geval op zn gedrag aan en probeer wat met hem te praten als 't lukt..

Veel liefs van mij.
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Met citaat reageren
Oud 06-01-2005, 11:42
Yummie
Avatar van Yummie
Yummie is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 05-01-2005 @ 21:12 :
Heb je een vraag? Anders voeg ik hem samen met LJH.
Ze vraagt toch om raad in de titel van het verhaal?
__________________
All I read is 'bla bla bla' LOL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.