Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2011, 03:26
Zink
Avatar van Zink
Zink is offline
Beste mensen,

mijn verhaal gaat als volgt: ik was een vervend blower. Een paar dagen geleden kreeg ik paranoïde gedachtes. Ik dacht dat mensen achter mijn rug dingen aan vertellen waren want uiteindelijk niet waar bleek te zijn. Ik dacht gelijk aan een psychose en ben toen meteen gestopt met blowen. Ik blijf echter wel wat vreemde effecten houden: ik voel de hele tijd tintelingen in mijn voorhoofd alsof mijn hersenen in te warm zijn, en ook op andere plekken van mijn lichaam. Verder lukt het me ook veel minder goed om dingen te lezen, en uit te leggen. Ik krijg ook soms een angstig gevoel in men maag, alsof er iets staat te gebeuren. Ik heb er ook veel moeite mee om men gedachtes te focussen, en denk eigenlijk de hele tijd aan mijn toestand. Ik probeer er telkens niet aan te denken, maar dat lukt me steeds niet. Nu vraag ik mij af wat ik moet doen?Komen deze effecten iemand bekend voor? Hebben mensen ervaring hiermee. En moet ik gelijk een psychiater inschakelen of eerst een paar dagen afwachten wat er gebeurt. Alvast bedankt voor het antwoord.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2011, 11:55
Verwijderd
Als je nu in één keer helemaal gestopt ben krijg je daar een paar afkickverschijnselen van. Ik had er ook wel last van en had als leuk extraatje dat ik keihard ging zweten tijdens het slapen.

Ik zou me niet al te druk maken en gewoon even kijken hoe het over een week is. Als het goed is gaat het dan sowieso al een stuk beter met je.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 16:19
Verwijderd
Ik zou zeggen, houd het goed in de gaten en licht ook je omgeving in.

Over het algemeen is een symptoom van psychose dat je niet door hebt dat je een psychose hebt. Als je een psychose hebt, heb je wel abnormale gewaarwordingen en gedachten, maar voor jou voelt het heel logisch. Daarom zou ik me als ik jou was niet al te druk maken. Als je denkt dat je een psychose hebt, heb je het meestal juist niet. Desondanks is het niet een teken van gezondheid als je dit soort dingen voelt en denkt, daarom, houd het goed in de gaten. Licht je omgeving in, zodat op het moment dat je tóch in je gedachten gaat geloven en niet meer ziet dat het niet klopt, zij kunnen ingrijpen. Verder even goed voor jezelf zorgen. Genoeg slapen, structuur in je dag brengen en je niet afzonderen. Ik denk dat je er dan snel weer bovenop zult zijn . zo niet, of wordt het erger: naar de huisarts!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 18:20
Zink
Avatar van Zink
Zink is offline
Ik heb in het verleden ook kennis gemaakt met een psychose via een goede vriend van me. Hij is er zelf helemaal kapot aan gegaan. Nou moet ik van mezelf zeggen dat ik extreem rationeel ben (asperge denk ik, nooit voor getest). Ik voel in ieder geval wel dat men zintuigen op overdrive draaien. Een soort zwakke versie van paddo's voor degene die t al eens hebben uitgeprobeerd. Heb ook mijn ouders geïnformeerd, en ga t vandaag men vriendin vertellen, die de komende maanden nog in het buitenland zit. Ga ook morgen even bij mij dokter langs. Hoop in ieder geval dat jullie gelijk hebben want zo'n hel wil ik niet meemaken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 22:19
Verwijderd
Ik zou me ook goed voor kunnen stellen dat het niet kunnen concentreren ed juist komt van de angst en niet andersom.

Goed dat je naar de dokter gaat. Paddo's ken ik niet, psychoses wel. Van daaruit probeer ik je ook een beetje gerust te stellen, want bij mij was het zo dat ik het zelf steeds niet door had en dat is eigenlijk wat ik bij de meesten in mijn omgeving met psychoses hoor (ik ben/was in behandeling bij een kliniek voor jongeren met een psychotische kwetsbaarheid, dus ik ken er nogal wat ).

Vinden anderen in je omgeving eigenlijk dat je je anders gedraagt?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2011, 23:27
Zink
Avatar van Zink
Zink is offline
Ik gedraagde met wel een beetje vreemd de laatste tijd, maar heb vandaag een goed gesprek gehad met men ouders, en zo juist met men vriendin. Ze heeft gelijk donderdag een vlucht hierheen geboekt. Heeft me wel heel veel moed gegeven en hoop dat het dan toch geen psychose is. Ik begon zelf weer grapjes te maken. Kan in ieder geval wel goed over mijn ervaringen praten, wat dan misschien toch niet duid op een psychose. Men zintuigen zijn wel nog overgevoelig, en hoop dat de dokter me hier morgen meer uitleg over kan geven. Heb me zelf wel een beetje gek lopen maken de laatste dagen, ben ik wel goed in, en misschien komt het wel allemaal dankzij een stressvolle periode en ik die dat dan probeerde te onderdrukken door constant te blowen zonder er echt over te gaan nadenken in een nuchtere bui. Jullie reacties hebben met ook goed geholpen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 11:07
Verwijderd
Wat fijn dat je vriendin komt! Stress onderdrukken met blowen is nooit goed en of het nu een psychose is/was of niet, er moet dus wel iets veranderen. Als ik het zo lees lijkt het mij vooral heel goed als je even wat rust en structuur neemt en leuke dingen doet (zonder drugs ). Sterkte in ieder geval. Ik ben trouwens wel benieuwd wat de huisarts zegt.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2011, 16:34
Zink
Avatar van Zink
Zink is offline
Dus huisarts heeft me eigenlijk ongeveer hetzelfde verteld. Hij denkt zelf dat ik er wel uit kan komen, en dat ik er niet te veel over moet nadenken. Verder zei hij dat ik alles heel goed aanpak, en dat ik wss nog teveel met die hele goede vriend van me in men hoofd zit. Hij vond het verder ook wel apart dat ik een psychose zou hebben omdat ik al 7 jaar bijna constant heb geblowed, en dat een psychose zich meestal al begin 20 zou manifesteren. Waarschijnlijk praatte ik het mezelf allemaal een beetje aan. Heb in ieder geval woensdag weer een afspraak met hem. Denk zelf dat als ik me volgende week nadat men vriendin weer weg is nog niet helemaal perfect voel, dat ik dan een klein weekje bij men ouders over de vloer kom. Dat zou me zeker helpen om weer te rust te komen. Heb zelf in ieder geval wel nog een enorme angst voor een psychose, en heb ook eindeloos respect voor de mensen die dit hebben mee gemaakt. Heb ook besloten om niet meer te blowen en een tijdje niet meer te drinken (lees: zuipen als een bezetten ). Het was een mooie periode maar aan alles moet een eind komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Post partum psychose
Daantje_0705
6 02-08-2012 18:52
Psychologie Vragen over psychose
Ilostmyself
2 25-10-2010 11:11
Psychologie Psychoses
Ilostmyself
6 20-08-2010 16:30
Psychologie Hebben meer mensen hier last van psychoses???
Eend
20 01-07-2009 15:57
Psychologie Wat is een psychose?
Verwijderd
9 17-09-2007 13:34
Drugs & Alcohol Blowen veroorzaakt psychose!
Quincy
45 22-03-2004 12:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:14.