Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2002, 19:58
Georges
Georges is offline
uhm... ik word gefrustreerd van comparators. Ik gebruik een operational amplifier om daar een comparator van te maken (met een simulatie progje) en ik snap totaal niet hoe dat moet... Kan iemand me een voorbeel geven van hoe ik een comparator kan maken/een amplifier kan instellen. De spanningsbron varieerd van 0 tot 10 volt, bij 8 tot 10 moet hij 1 als uitput hebben en onder de 8 moet hij 0 hebben...

wie ow wie?

PS: dit is voor havo5 profielwerkstuk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2002, 21:21
Flexus
Flexus is offline
Wow, klinkt moeilijk...

In V4 moesten we ook met een comparator werken maar die zat gewoon op een systeembord waarbij je mbv een pot-metertje kon aangeven bij welke spanning een 1 moest worden gegenereerd; dat was simpel ;-)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Georges schreef:
uhm... ik word gefrustreerd van comparators. Ik gebruik een operational amplifier om daar een comparator van te maken (met een simulatie progje) en ik snap totaal niet hoe dat moet... Kan iemand me een voorbeel geven van hoe ik een comparator kan maken/een amplifier kan instellen. De spanningsbron varieerd van 0 tot 10 volt, bij 8 tot 10 moet hij 1 als uitput hebben en onder de 8 moet hij 0 hebben...

wie ow wie?

PS: dit is voor havo5 profielwerkstuk

ik kan je wel helpen (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 11:57
Georges
Georges is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:

ik kan je wel helpen (denk ik)
ohkeej

PS: eva is het liefste meisje van de wereld
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 09:04
DrPain
Avatar van DrPain
DrPain is offline
Een opamp heeft 2 ingangen een + en een - die twee vergelijkt die en geeftie als output.

Dus als je met behulp van spannings deling 8V op de - zet. Volgens mij heb je niet eens terug koppeling nodig.

Whaaa, dis lang geleden voor mij. Ik zoek het vanavond wel op.
__________________
.oO(DrPain)Oo. ~Where fears and tears meet...~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.