Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Doe je op school wat je in je vrije tijd ook zou willen doen?
Ja 5 31.25%
Nee 13 81.25%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2018, 10:52
Toska1
Toska1 is offline
Hallo,
Ik zit nu thuis omdat ik gister 10 uur savonds thuis kwam (en nog moest avondeten,douchen noem het maar op) en ik de gedachte van vroeg opstaan en naar school gaan gewoon verschrikkelijk vond. En in die ellende bedacht ik iets: school neemt al onze vrijheid weg. We geven de vrijheid van opstaan wanneer we dat willen, rustig ontbijten, vertrekken wanneer we willen, eten wanneer we honger hebben, doen wat we smiddags het liefst willen doen en savonds naar bed gaan wanneer we willen allemaal op om dingen te leren waar we totaal niet geïnteresseerd in zijn (de meesten dan denk ik). Dus wat nou Nederland is een vrij land? Voor volwassene met de baan van hun leven ja.
Iemand een idee hoe ik dit de wereld in kan brengen? (Of minstens m’n school)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2018, 11:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Veel succes Die volwassenen met de baan van hun leven hebben die baan door inzet op school, een gemotiveerde werkhouding en de juiste papieren en skills. Niet naar school gaan levert vooral een achterstand en gebrek aan algemene ontwikkeling op. Ik vind het een voorrecht dat we naar school mogen en onze kennis en talenten mogen ontwikkelen.

Wat jij wil is een eeuwigdurende zomervakantie, waarbij je nog niet nagedacht hebt over hoe je in je eigen levensonderhoud gaat voorzien. Dat eten wanneer je wil, dat kost geld. Een bed en huis om in te slapen kosten ook geld. Internetaansluiting als je online wil, kost ook geld. Leuke dingen doen kost vaak ook geld. En dan heb ik het nog niet eens over dingen als verzekeringen. Die vrijheid om te doen wat je maar wil moet je wel kunnen financieren
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 00:08
Toska1
Toska1 is offline
Sommige kinderen vinden de vakken die op school worden gegeven oninteressant. Sommige kinderen hebben het veel te druk met al hun huiswerk en leerwerk dat ze niet genoeg tijd hebben om voor een toets te leren (omdat ze hun tijd aan het besteden waren aan wat ze wél willen doen later). En sommige kinderen willen gewoon een keer uitslapen. Maar waarom zouden we daarvoor gestraft moeten worden? Dit zijn toch allemaal redenen dat de school zich schuldig zou moeten voelen, en niet het kind dat moet liegen dat hij/zij ziek of naar de dokter is. We krijgen straf als we niet naar een les komen, maar in de les zegt de docent: “als je hier niet wilt zijn, moet je nakomen”. Maar we zijn leerplichtig en moeten naar school om die verdomme diploma op zak te hebben. En zelfs kinderen die makkelijk voor een toets kunnen leren zonder uitleg van een docent, moeten naar school komen want anders...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 08:01
Verwijderd
Jankbal
Met citaat reageren
Oud 26-01-2018, 08:12
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb je topics even samengevoegd omdat ze op hetzelfde neerkomen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2018, 13:15
Verwijderd
Je moet naar school om discipline te leren en een basis te leggen voor wat je later gaat doen. We wonen niet in een utopische samenleving en trouwens, juist om die te bereiken, dat iedereen altijd kan doen waar ze zin in hebben, heb je goed onderwijs nodig om wetenschappers te creëren die de basis leggen voor allemaal coole nieuwe dingen.

Iedereen zit in hetzelfde schuitje, stop met janken; maak er het beste van.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 10:36
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
In landen waar kinderen helemaal niet naar school gaan wil jij waarschijnlijk niet wonen, TS.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2018, 12:26
Verwijderd
En de kinderen in die landen willen juist naar school. Het aantal kinderen wat wereldwijd geen onderwijs krijgt is trouwens gigantisch gedaald over de afgelopen 30 jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2018, 13:23
Verwijderd
Ik snap niet goed dat je dat vind Tosca1. Ik ga juist heel graag naar school! Leren is juist heel leuk! Wel moeilijk, maar niewe dingen leren wil ik graag! Ik vindt het ook heel belangrijk!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2018, 14:25
Verwijderd
Toska jij bent nu net tot de realiteit gekomen dat de wereld hard is en je er maar mee moet leven sorry maar is zo

Met citaat reageren
Oud 28-03-2018, 16:19
nuclearjasper
Avatar van nuclearjasper
nuclearjasper is offline
Citaat:
Hallo,
Ik zit nu thuis omdat ik gister 10 uur savonds thuis kwam (en nog moest avondeten,douchen noem het maar op) en ik de gedachte van vroeg opstaan en naar school gaan gewoon verschrikkelijk vond. En in die ellende bedacht ik iets: school neemt al onze vrijheid weg. We geven de vrijheid van opstaan wanneer we dat willen, rustig ontbijten, vertrekken wanneer we willen, eten wanneer we honger hebben, doen wat we smiddags het liefst willen doen en savonds naar bed gaan wanneer we willen allemaal op om dingen te leren waar we totaal niet geïnteresseerd in zijn (de meesten dan denk ik). Dus wat nou Nederland is een vrij land? Voor volwassene met de baan van hun leven ja.
Iemand een idee hoe ik dit de wereld in kan brengen? (Of minstens m’n school)
Wat mij betreft is er sprake van een bepaalde punt waarin iedereen dat voor zichzelf pragmatisch mag bekijken; als jij met overtuiging kunt zeggen, dat je begrijpt waarom je niet (of wel) naar school gaat, en ook snapt wat de mogelijke gevolgen zijn, kun je prima tot een keuze komen over hoe je het wilt benaderen. Maar vraag dat aan een, ik noem maar even een veilig getal, zes-jarige, dan kan het zijn dat zij nog niet tot zulke overwegingen in staat zijn. Het probleem ligt erin dat iedereen deze 'skill' op een andere leeftijd verkrijgt. Sommigen al vanaf hun 8ste jaar, sommigen pas 18 of daarna.
Uiteindelijk zijn het keuzes, die je zelf maakt. Dus zolang je niet een week later komt en klaagt over het feit dat je slechte cijfers haalt doordat je niet aanwezig was, is het wat mij betreft een prima keuze... Of je school daarvan kunt overtuigen is een ander spelletje :3
(Mja, dat is immers OOK een keuze, of dat wel hoeft)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Algemene schoolzaken Vrijheid op school.
jonas20
18 25-04-2010 14:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Twee arrestaties in trein bij A'dam
T_ID
172 15-11-2005 15:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hoofddoekjes, II
Joostje
152 07-10-2004 18:57
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.