Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2010, 07:48
Verwijderd
Een nieuw account, een nieuw topic. (Dit is het vervolg van het Rasmusje topic.)


Balpen op papier, 32 x 42 cm.

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2010, 11:48
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Het haar ziet er al veel hariger uit dan op je vorige portret
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 12:32
Verwijderd
Die subtiele schaduwen en definities blijven me verbazen
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 13:08
Verwijderd
Gaaf, maar heb jij werkelijk zulke lange vingers? Of is dat een illusie en kijk ik niet goed
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 15:03
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
nice
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 16:46
Verwijderd
Post eens een foto van die balpen, humpf! Wil dit ook proberen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 17:26
Verwijderd
^ Het is een doodgewone balpen, hoor. Het enige waar je goed op moet letten is dat je altijd een zakdoek bij de hand houdt, want om de zoveel tijd komt er een kloddertje uit je pen en als je gedetailleerd werkt kan dat je hele tekening verpesten. Vaak afvegen dus, dan gebeurt dat je niet.

@ Mutant: Jep, in het echt heb ik ook van die pianovingers. Al heb ik het idee dat de hand wel een tikkeltje mislukt is..

Bedankt allemaal verder!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 18:09
Verwijderd
Niet dat ik zo goed ben in handen maar het viel me op Gave handen dan!
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 19:20
Verwijderd
de handen missen een beetje een duidelijke knik bij de gewrichten geloof ik


enfin, je bent gewoon fantastico en technisch bizar griezelig goed
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 21:27
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Aiaiai mooi! Het lijkt alleen wel alsof er op het gezicht wat weinig lichtplekken zijn, het lijkt wat platter in vergelijking met het lichaam. Weet niet of dat de bedoeling is.
De knieen zijn wel heel mooi, die vind ik altijd knetterlastig.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 06:50
Verwijderd
Dankje!

Ik vind het zelf niet storend, maar het kan wel goed kloppen wat je zegt over het gezicht want daar heb ik nogal mee lopen klooien waardoor het uiteindelijk een beetje te donker is geworden. Goed opgemerkt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:37
Verwijderd
Ik vind het zo knap dat je voet zo voetig lijkt. Mijn voeten zien er altijd uit als mislukte klompjes vlees, ofzo. :')

Mooi!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 15:56
Verwijderd




Nog een zelfportretje, zelfde formaat. In het echt is ie wel mooier want die zie je veel meer nuances.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:08
Verwijderd
mooi
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 17:40
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ahw <3
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 23:28
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Waarom maak je altijd zelfportretten? Geen verwijt hoor, maar ik vroeg het me af!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 10:00
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
cute
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Waarom maak je altijd zelfportretten? Geen verwijt hoor, maar ik vroeg het me af!
Voor een deel vanwege gebrek aan model en voor een deel omdat mijn werk van de laatste tijd veel over (intimiteit met) mezelf gaat, wat het logisch maakt om mezelf als voorbeeld te nemen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-04-2010, 10:47
Verwijderd




Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 17:39
Verwijderd
mooi!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 17:43
Verwijderd
awesome
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 18:17
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Super mooi
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 14:32
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Je wordt steeds beter en je was al super goed. Je lijkt een 'vrijere geest' te krijgen. Maar ik kan niet echt in je hoofd kijken, alleen naar je werk.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 16:15
Verwijderd
Dankjewel Myuki, daar heb je helemaal gelijk in! Wat tof dat je dat uit mijn werk kunt halen.

---


Een uitprobeerseltje. Ik weet nog niet of het af is of wat ik er verder mee wil. Hij is van dezelfde grootte als de voorgaande tekeningen, want het wordt een soort van serie.


En van dichtbij.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 19:33
Verwijderd
Hoe krijg je het zo fijn? Ik zie amper pennenstreken!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2010, 13:47
Verwijderd
Um, ja, ik weet niet?
Gewoon het papier zachtjes aaien met m'n pen en de lijntjes dicht tegen elkaar aanzetten. En de structuur van het papier helpt denk ik mee, omdat het redelijk grof is en de penstreken daardoor er een beetje in verloren gaan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 18:06
Verwijderd
up
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 18:17
maxwell
Avatar van maxwell
maxwell is offline
Ok, serieus.. waarom heeft dit een up nodig?
Wanneer er nieuw werk is wat ze wilt posten komt dat wel.
__________________
Abc.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 19:17
me-nu
me-nu is offline
Ik heb ook wel eens wat tekeningen met balpen gemaakt, alleen het probleem is dat vaak als ik iets aan het arceren/inkleuren ben dat ik door het arceren de uiteinden van het vlak vaak dikker kleur dan het midden van het vlak. Heb jij hier geen last van, of doe je zelf iets om dit effect te verhelpen? Of ligt het gewoon aan mijn slechte balpen techniek?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 19:40
Verwijderd
Hm, nee dat probleem heb ik niet. Behalve als ik tot de randen van het papier werk, want doordat de pen steeds van het papier afschiet is het daar moeilijker om te arceren en ben ik wat voorzichtiger. Maar verder werk ik ook niet zo veel met vlakken, ik doe juist veel dingen met verschillende tonen/nuances. Ik weet niet hoe je die arceringen doet, of je ze allemaal vanuit dezelfde hoek maakt? Want zelf neem ik steeds een andere hoek, bijvoorbeeld eerst lijnen schuin naar rechts, dan verticale lijnen, enzovoort, en dat allemaal over elkaar heen zodat het mooi ingevuld wordt en ik niet steeds met mijn pen op dezelfde plek aan het drukken ben. Als het nog te volgen is, beetje moeilijk om uit te leggen.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 09:33
Verwijderd

(op deze foto nog niet helemaal af)





Met citaat reageren
Oud 23-06-2010, 18:19
Sudoku.
Avatar van Sudoku.
Sudoku. is offline
Echt heel mooi. Zo realistisch ~ Top!
__________________
Je bent zelf een signature.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 10:08
Verwijderd


De (waarschijnlijk) laatste tekening uit de serie. Ik vind het mooi dat zo'n tekening op zich heel nietszeggend is en door sommige mensen zelfs niet als figuratief kan worden beschouwd, maar dat het in een serie wél werkt zo lang er één herkenbare voorstelling is die je op de andere voorstellingen kunt toepassen. Daar ben ik nu een beetje mee aan het spelen.

Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 10:34
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Misschien ligt het aan mijn internet ofzo, maar ik zie de laatste twee plaatjes niet

Edit: Ah, ik zei het. Zal mijn internet wel zijn!
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 13:11
Megan Cleo
Avatar van Megan Cleo
Megan Cleo is offline
met balpen? .-.
wow.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 18:59
Liquid Dynamite
Liquid Dynamite is offline
kusjeplak
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2010, 22:19
YumYum
YumYum is offline
Wauw, echt ontzettend mooi!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 18:52
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Vooral je zelfportretten vind ik echt prachtig! Echt knap dat je dat zo kan tekenen!
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 23-07-2010, 18:08
Verwijderd
Al een tijdje geen zin meer gehad om iets te posten.



Deze heb ik een tijdje terug gemaakt, met potlood. Ik heb hem nu alleen niet meer, althans niet in deze staat, want voor een bepaald opdracht-iets heb ik hem moeten uitgummen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Al een tijdje geen zin meer gehad om iets te posten.

[afbeelding]


Deze heb ik een tijdje terug gemaakt, met potlood. Ik heb hem nu alleen niet meer, althans niet in deze staat, want voor een bepaald opdracht-iets heb ik hem moeten uitgummen.
Wow echt super mooi!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 13:51
Verwijderd
Echt absurd hoe gedetailleerd jij kan tekenen met een pen. Echt prachtig wat je maakt.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2010, 23:15
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
Echt absurd hoe gedetailleerd jij kan tekenen met een pen. Echt prachtig wat je maakt.
+1


Alleen snap ik niet altijd wat ik te zien krijg, maar dat zal wel aan mij liggen
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 13:58
Verwijderd
Dank je!

En Geel, ik ben benieuwd op welke tekeningen je specifiek doelt?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2010, 14:32
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Stiekem volg ik dit topic al een tijdje, zonder iets te posten.
Maar ik weet het gewoon niet, ik heb geen flauw idee hoe je het voor elkaar krijgt. Ik kan amper leesbaar schrijven met zo'n balpen. Geweldig, echt, je tekeningen hebben zoiets... zachts. Maar dat móet ook haast wel, om zulke lichte dingen te krijgen met een balpen moet je wel zacht zijn, toch?
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 13:56
Verwijderd
Tijd voor wat random dingen.



Ik had een kattentheepot van mijn oma gekregen en die ben ik nu aan het overschilderen, want hij was egaal blauw toen ik hem kreeg en dat vond ik niet zo leuk. De kat op de achtergrond heb ik als voorbeeld gebruikt voor de vacht.



Het hele lijfje moet ik nog schilderen. Op aanraden van Bas heeft hij wel al een bloedend pootje gekregen. De nek bloed overigens ook, maar dat zie je alleen als je het kopje eraf haalt.

(even in een spoiler voor de mensen die niet tegen foto's van dode dieren kunnen of ze simpelweg niet willen zien)
Spoiler


En dan nog wat dingen die niet af zijn en/of waar ik ontevreden over ben, maar ik post ze expres omdat ik dat moeilijk vind en van mezelf niet mag of zo.



Soort schim op papier, heel licht getekend met balpen en daarna uitgegumd (pen kun je uitgummen ja). Helaas per ongeluk uit mijn handen laten vallen, waardoor er een flinke kreukel in is gekomen. Lullig altijd.





Ik wilde iets doen met een echo van beweging (in dit geval dus de echo van een hand die van een gezicht afglijdt).





Hm ja en hier had ik een foto gemaakt van mijn konijn en toen dacht ik 'hee wat tof dat je de reflectie van die tralies in dat oog ziet' en toen ging ik het natekenen en er een oog van een ander dier van maken maar uiteindelijk besloot ik dat het toch maar meh was.

En tot slot



droedels.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 15:05
Verwijderd


Half portret van iemand met sproeten, maar dan dus alleen de sproeten.



Verjaardagskaart voor een vriend, vandaag afgemaakt. Het is een close-up van het gezicht van een uil. De tekening is 9 x 9 cm.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 17:55
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Citaat:
En Geel, ik ben benieuwd op welke tekeningen je specifiek doelt?
De bovenste tekening in deze post.

In deze post denk ik vogels te zien, maar ik weet het niet zeker.

En de tekeningen in deze post.



Edit: Dat met die echo vind ik bijzonder mooi.
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
De bovenste tekening in deze post.

In deze post denk ik vogels te zien, maar ik weet het niet zeker.

En de tekeningen in deze post.



Edit: Dat met die echo vind ik bijzonder mooi.
Ah! En dankjewel trouwens.

De eerste tekening die je noemt heb ik gemaakt naar aanleiding van een foto die ik op internet tegenkwam, van een jongetje met heel veel sproeten. Hij had er zo veel, dat ik me afvroeg wat er zou gebeuren wanneer ik de jongen zelf weg zou laten en alleen zijn sproetenpatroon tekende. Die tekening is daar het resultaat van.

Spoiler


De tweede tekening is gemaakt naar aanleiding van een foto van een nest jonge sneeuwuilen. Ik was nieuwsgierig wat er zou gebeuren wanneer ik de hele omgeving die op de foto aanwezig was zou weglaten. Opeens zou het dan van alles kunnen zijn, en heeft het in eerste instantie meer weg van een wolk dan van een nest vogels. Dat maakt het vervreemdend en daar hou ik van.

En sja, wat kan ik over de andere tekeningen zeggen? De eerste tekening gaat voor mij over troost vinden in iets dat er niet is of wat niemand kan zien. Of het liefhebben van iets dat er niet is. Dat is mijn eigen interpretatie die ik eraan geef, maar iemand anders hoeft dat er niet per se in te zien. Sterker nog, ik vind het heel belangrijk dat de tekeningen openstaan voor verschillende interpretaties. Er is niet één antwoord of betekenis, of zo. In die zin valt er dus niet echt iets aan te snappen.

Normaal gesproken vertel ik er bewust niet veel over, want ik hou ervan als mensen zelf moeten zoeken wat iets is of zou kunnen zijn. Als je direct ziet wat iets voorstelt, ben je snel uitgekeken. Mijn ervaring is dat wanneer de voorstelling van een tekening wat moeilijker te herkennen is, het mensen ertoe dwingt -in kunst geïnteresseerde mensen althans, anderen zullen er misschien juist sneller voorbij scrollen- om aandachtiger te kijken. Daar is het me grotendeels om te doen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 19:12
Verwijderd


Het begin van wat waarschijnlijk een serie zelfportretten gaat worden. Mijn bedoeling is om op elk portret een fysiek zichtbare ziekte of aandoening toe te passen bij wijze van experiment, omdat ik erg nieuwsgierig ben hoe het moet aanvoelen om zo'n ziekte te hebben (het uiterlijke aspect). Om dat te onderzoeken leek het me het beste om de ziektes op mezelf toe te passen, dus daar ben ik nu mee bezig. (En het voelt behoorlijk naar aan kan ik je vertellen.)
Met citaat reageren
Oud 13-09-2010, 22:20
Verwijderd
Het lijkt wel erg op jou (nou ja het niet zieke deel dan)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ART opdrachten #001
Verwijderd
109 19-09-2010 11:46
De Kantine Saainesthesie #1018
Verwijderd
500 23-06-2010 08:59
De Kantine Het feest is voorbij, dit is het 51e topic. Wat saai zeg.
Verwijderd
500 30-10-2007 16:43
Verhalen & Gedichten Wedstrijdidee: Beste DoP-gedicht
Reynaert
44 05-11-2006 21:59
Flora & Fauna Nh (Natuur Historie)
snarl
27 03-08-2003 15:11
Lifestyle Zwolle meeting. (deel 2)
Black Sugar
310 21-12-2002 02:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:55.