Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2011, 12:47
Pani
Pani is offline
Zooo! Talent!

Hoe lang doe je gemiddeld over zo'n gedetailleerde tekening? Portret bijvoorbeeld?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2011, 23:17
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Als ik me niet vergis zo'n 8 a 13 uur?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:06
Verwijderd
Oh jij bent het!
Ik dacht al, wie is die gast.

Nou, van die 8 a 13 uur klopt al lang niks meer. Een paar jaar terug deed ik er wel ongeveer zo lang over, denk ik. Dat zelfportret is qua hoeveelheid tijd die erin is gaan zitten een van mijn uitschieters. Daar ben ik rond de 35 uur aan bezig geweest. En recentelijk zou ik niet weten hoe lang ik gemiddeld aan iets bezig ben, maar het zal toch al gauw 20 uur of meer zijn.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:15
Verwijderd


(hij is af)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:22
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Oh jij bent het!
Ik dacht al, wie is die gast.

Nou, van die 8 a 13 uur klopt al lang niks meer. Een paar jaar terug deed ik er wel ongeveer zo lang over, denk ik. Dat zelfportret is qua hoeveelheid tijd die erin is gaan zitten een van mijn uitschieters. Daar ben ik rond de 35 uur aan bezig geweest. En recentelijk zou ik niet weten hoe lang ik gemiddeld aan iets bezig ben, maar het zal toch al gauw 20 uur of meer zijn.
Ziek enzo

Ben nu ook zo'n 25 uur bezig geweest met 1 ding, het is heerlijk!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:27
Verwijderd
Mja, ik snap niet waarom mensen dat altijd zo bijzonder vinden. Je steekt er gewoon zoveel tijd in als dat nodig is, klaar.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2011, 13:29
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
als ik hierop ga reageren dan is het zowat een flirt
Met citaat reageren
Oud 14-03-2011, 19:49
idemdaad
idemdaad is offline
.

Laatst gewijzigd op 22-03-2011 om 18:32.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 18:31
Verwijderd




Balpen, 50 x 65 cm. Dat dat ene stukje veel blauwer is dan de rest is in het echt ook zo.

Het ziet er denk ik niet veel arbeidsintensiever uit dan mijn andere tekeningen, maar ik ben er belachelijk lang aan bezig geweest. Dat is vooral duidelijk als je van dichtbij kijkt, want er zijn haast geen lijntjes meer te zien omdat het zo nauwkeurig is dicht getekend (ik zou er eigenlijk nog even een close-upje van moeten posten). Ik weet alleen nog niet of ik het de tijd die ik eraan bezig ben geweest wel waard vind. Moet nog even een mening over deze tekening vormen, of zo.
Hij is ook nog niet af, denk ik. Ik wil nog een stukje doen aan de onderkaak van de linkervogel, zodat hij iets meer 'body' heeft. Maar goed. Misschien is ie ook wel af. *twijfel*

Verder niks nieuws om te laten zien, want deze tekening heeft een hoop tijd opgeslokt en ik ben bezig met aanmeldingsdingen regelen voor een uitwisseling naar Glasgow en er is een website in de maak voor mijn tekeningen. En dat moet geen gewone website worden, maar ook weer een kunstwerkje op zich en voor de vormgeving ga ik zelf tekeningen maken en bla. Lekker veel te doen. <3
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 19:08
Verwijderd
Oh ja en nog even een (sorry) vreselijk late reactie op lentekriebel, para en anderen die de vogeltekening op de vorige pagina niet snapten:



En die linksboven heb ik dus uitgewerkt. Nouja.. een klein beetje dan.

@ Oma: Ja, die bevalling wil ik zeker gaan uitwerken. Misschien zelfs als eerstvolgende, maar daar twijfel ik nog over. Ik wil namelijk ook nog een vervolg gaan maken op mijn zelfportret (met dat half hangende deel) en daarvoor wil ik als uitgangspunt foto's gebruiken van iemand die in het gezicht geschoten is en het overleefd heeft. En dat dus op mezelf toepassen. Dus ik moet nog even kijken welke het gaat worden, want dat zelfportret zeurt ook wel om een dringende behandeling.

Wat ik trouwens wel nog in de aanbieding heb, bedenk ik me, is een foto van de zakdoek waar ik samen met een vriendin aan bezig ben.



Op de foto is hij een jaar oud en telt hij ruim 500 zakdoeken, wat dus betekent dat wij samen van november 2009 tot november 2010 ruim 500 keer gehuild hebben, allebei overigens met een ongeveer even groot aandeel. Ik vind het wel een enigszins schokkend getal.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2011, 19:08
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Het ziet er denk ik niet veel arbeidsintensiever uit dan mijn andere tekeningen.


WAT?!

En als je denkt dat skills niet verder komen komt dit hier opeens. kolere...
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 12:41
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Heel mooi, die vogelschedel! Ook fijn dat je weer eens alles hebt getekend, ik ben niet zo'n fan van je 'kleine balpentekening op groot wit vlak namens kunst van het weglaten'-stijl. Die ogen vooral onaf, voor mij. Die vogelschedels vind ik heel tof.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2011, 14:32
Verwijderd
Dank je!

Het zijn alleen geen vogelschedels, maar gewoon.. vogels. Stormvogels, om precies te zijn.
En de ene vogel voedt de ander door in diens snavel een voedzame olie op te braken, een methode die als ik het me goed herinner typerend is voor meeuwachtigen.
Maar goed, da's gewoon achtergrondinformatie.

Je zou overigens kunnen zeggen dat dit ook zo'n weglaat-tekening is, gezien de vogels geen ogen hebben en ik ook niet van plan ben om ze die te gaan geven.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 16:45
Verwijderd


Balpen op foto.
Semi-mislukt uitprobeersel.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 21:03
Verwijderd
Wat ga je verder eigenlijk nog met die huge zakdoek doen??
Met citaat reageren
Oud 05-04-2011, 21:21
Geel
Avatar van Geel
Geel is offline
Ik snap niet zo goed hoe het één groot zakdoek kan zijn? Heb je het aan elkaar gelijmd/geplakt/whatever?
__________________
Ik klop op de deur van de steen. / 'Ik ben het, doe open.' // 'Ik heb geen deur,' zegt de steen.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2011, 12:20
Verwijderd
Mijn vriendin naait ze allemaal aan elkaar, nadat ik het juiste aantal zakdoeken heb verfrommeld en bij haar thuis heb afgeleverd.

@ Duckdoggy: het is een documentatie van hoeveel wij huilen en het is dus nooit af. We gaan er dus ook gewoon zo lang mogelijk mee door. Tussendoor zullen we de zakdoek exposeren, maar we hebben nog twijfels over de presentatievorm. Mogelijk gaan we hem opgevouwen presenteren met een filmpje erbij van dat wij bezig zijn met het opvouwen, zodat je een goeie indruk krijgt van hoe groot hij is. En dan nog een blaadje erbij met onze huilnotities. Maar dat is dus nog niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 17:12
Verwijderd

AF! En naar tevredenheid.


Beginnetje van een verminkt zelfportret. Ik vind het best moeilijk om te gaan tekenen (emotioneel, niet technisch). Maar de nieuwsgierigheid wint.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 18:08
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Los ervan dat je tekenkunst zó wonderbaarlijk is dat het boven mijn verwonderingsniveau/bevattingsvermogen ligt, vind ik het concept van die tekening ook heel leuk. Door alle leegte die er nog is en die de persoon over zich heen wilt trekken. Alsof diegene zich onzichtbaar wilt maken/van de tekening af wilt stappen, weet ik veel wat. Dat vind ik mooi bedacht (en ook mooi uitgewerkt).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 18:22
Verwijderd
Dank je!

Eigenlijk wil ik er een serie van maken, wanneer ik daar tijd en een model voor heb.
Voor mij is de tekening, heftig gezegd, als een soort zelfmoord: je verdwijnt door je uit te kleden, een heel bewuste handeling.
Ik zou daar ook nog een euthanasie-variant op willen maken: een tekening waarbij iemand wordt geholpen met uitkleden.
En mogelijk wil ik er ook nog een maken waarbij twee figuren (geliefden) elkaar tegelijkertijd uitkleden.
Wanneer ik ooit tijd heb, want ik heb veel meer ideeën dan ik kan uitvoeren..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:37
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
[afbeelding]


Balpen op foto.
Semi-mislukt uitprobeersel.
Ik denk dat je met die semi-mislukte 'stijl' wel heel mooie tekeningen kunt maken.

Beetje zoals sommige schilderijen van Gerhard Richter.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2011, 12:21
Verwijderd
AARGH ik kan het plaatje (portret) niet zien :c
Met citaat reageren
Oud 24-04-2011, 17:04
Verwijderd
Jeetje wat ben jij goed o.o
Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 12:34
Verwijderd
Hehe, daar ben ik weer.











Met citaat reageren
Oud 16-06-2011, 15:15
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
*slikt* soms probeer ik dat ook wel eens maar dat lukt me bij lange na niet . super mooi!!
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:18
Verwijderd
Citaat:
*slikt* soms probeer ik dat ook wel eens maar dat lukt me bij lange na niet . super mooi!!
Wat precies probeer je ook wel eens?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:22
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Je techniek van zo'n hoog niveau evenaren, dat probeert men wel eens.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 01:09
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Met balpen zoiets te maken (wel mijn eigen ideeën dan) maar het wordt lang niet zo realistisch. Heb er de tijd (nog) niet voor. Het lijken echt gewoon foto's met een blauwe filter erover.
e: wat bas zegt.
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 09:50
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Citaat:
Het lijken echt gewoon foto's met een blauwe filter erover.
.
Nee. Malle jongen.
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 01:21
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
Ik weet wel dat het niet zo is maar ik bedoelde qua realistischheid (het is een compliment)
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 09:17
Verwijderd

Langzaam maar zeker..

Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 16:50
Verwijderd
Echt heel mooi. Ik heb ook een vraagje. Hoe maak je dit:? Zet je allemaal puntjes neer of kleine streepjes of iets anders?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2011, 16:53
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Echt heel mooi. Ik heb ook een vraagje. Hoe maak je dit:? Zet je allemaal puntjes neer of kleine streepjes of iets anders?
Citaat:
Um, ja, ik weet niet?
Gewoon het papier zachtjes aaien met m'n pen en de lijntjes dicht tegen elkaar aanzetten. En de structuur van het papier helpt denk ik mee, omdat het redelijk grof is en de penstreken daardoor er een beetje in verloren gaan.
Citaat:
Hm, nee dat probleem heb ik niet. Behalve als ik tot de randen van het papier werk, want doordat de pen steeds van het papier afschiet is het daar moeilijker om te arceren en ben ik wat voorzichtiger. Maar verder werk ik ook niet zo veel met vlakken, ik doe juist veel dingen met verschillende tonen/nuances. Ik weet niet hoe je die arceringen doet, of je ze allemaal vanuit dezelfde hoek maakt? Want zelf neem ik steeds een andere hoek, bijvoorbeeld eerst lijnen schuin naar rechts, dan verticale lijnen, enzovoort, en dat allemaal over elkaar heen zodat het mooi ingevuld wordt en ik niet steeds met mijn pen op dezelfde plek aan het drukken ben. Als het nog te volgen is, beetje moeilijk om uit te leggen.
Ik geloof dat je vraag al een soort van beantwoord is.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2011, 09:08
Verwijderd
Dankje Em.

Misschien moet ik er een keer een tutorial van maken of zo.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 13:03
Verwijderd
Voor eventuele geïnteresseerden:

Zaterdag 23 juli opent in Galerie Frank Taal te Rotterdam een groepstentoonstelling onder de naam 'WDKA Select' waar ik deel van uitmaak.
Mocht je mijn tekeningen dus in het echt willen zien - en dat raad ik zeker aan, want in het echt zijn ze veel mooier dan op foto's - dan kan dat vanaf aanstaande zaterdag 15:00 uur.

Wellicht tot dan!

Wendy.



Galerie Frank Taal
Van Speykstraat 129
3014 VH Rotterdam
010 436 63 33 | 06 41400927

Openingstijden:
donderdag 12.00 - 17.00 uur
vrijdag 12.00 - 17.00 uur
zaterdag 13.00 - 17.00 uur
zondag 13.00 - 17.00 uur

En op afspraak.

Laatst gewijzigd op 18-07-2011 om 13:35.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 13:11
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
23 juni? Wat verwacht je van de tijdreisskilz van dit forum?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2011, 13:36
Verwijderd
Oh kut, even aangepast. Ik denk telkens dat we nog in juni zitten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2011, 12:47
Verwijderd


Daar is ie dan, de officiële flyer. En Wendy van der Hart ben ik dus.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2011, 13:12
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 13-10-2011, 20:57
Verwijderd
Ik ben nu bezig met een close-up van een pols. Hierbij alvast een stukje.



Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 10:23
Verwijderd


Ben nu ongeveer twee maanden hieraan bezig en net op de helft.. Echt heel, heel arbeidsintensief, maar het is zo fijn om te doen. <3 Vrees alleen wel enigszins voor mijn beoordeling straks want ik weet niet zeker of mijn docenten er begrip voor hebben als ik aan het eind van deze periode maar een tekening heb. Maar fuck it, want ik ga er toch gewoon mee door. <3
Met citaat reageren
Oud 09-11-2011, 21:24
Elmp
Avatar van Elmp
Elmp is offline
__________________
alles
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 20:28
Verwijderd
Supergaaf, Oehoe
Met citaat reageren
Oud 10-11-2011, 22:25
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik zie niets maar daar word ik droevig van, want ik hou zo van je werk.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 08:22
Verwijderd


Ik heb 'm even opnieuw geüpload. Kun je hem nu wel zien?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:56
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Ik kon hem niet zien, en ik kan die nu wel zien! En jeetje, ik neem aan dat het papier gewoon helemaal glad is? Want mijn hoofd zegt dat er kreukels in zitten, linksonder, maar volgens mij heb je die gewon heel goed getekend.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 18:37
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik kan hem nu wel zien, ja, maar ik snap niet wat het voorstelt..
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Ik kan hem nu wel zien, ja, maar ik snap niet wat het voorstelt..
Oh! Het is een pols, maar dan van heel dichtbij, zodat je goed de aderen en de huidstructuur ziet.

En ja Em het papier is helemaal glad.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 14:16
Verwijderd
Kutten met verf. Omdat ik me realiseerde dat ik dat al heel lang niet meer heb gedaan en te veel van al dat bloedserieuze priegelwerk ook niet goed is. Wil er nog verder mee gaan denk ik zodra het droog is en ik weer wit heb.

Met citaat reageren
Oud 08-12-2011, 17:54
Lisannedg19
Lisannedg19 is offline
Wauw, echt super!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ART opdrachten #001
Verwijderd
109 19-09-2010 11:46
De Kantine Saainesthesie #1018
Verwijderd
500 23-06-2010 08:59
De Kantine Het feest is voorbij, dit is het 51e topic. Wat saai zeg.
Verwijderd
500 30-10-2007 16:43
Verhalen & Gedichten Wedstrijdidee: Beste DoP-gedicht
Reynaert
44 05-11-2006 21:59
Flora & Fauna Nh (Natuur Historie)
snarl
27 03-08-2003 15:11
Lifestyle Zwolle meeting. (deel 2)
Black Sugar
310 21-12-2002 02:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.