Oud 11-11-2002, 17:59
666ANGELTJE666
666ANGELTJE666 is offline
wat vinden jullie? is er leven na de dood? ik weet het niet. ik wil het wel graag weten. waarom leven we eigenlijk? we worden geboren, doen iets en gaan tenslotte weer dood. wat maakt het uit of je een diploma hebt of dat je zwerver bent?

wat is jullie mening?

greetz andrea
__________________
Nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2002, 18:18
A*
Avatar van A*
A* is offline
altijd leuk
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:37
Just Johan
Just Johan is offline
volgens mij niet, dus geniet er maar van zolang het duurt (en dat is met een diploma op zak iets gemakkelijker dan als zwerver)
ik zie ons eigenlijk meer als een leuk bijproduct van the struggle to survive van ons DNA.

--> filosofie?
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:39
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
---> Filosofie & Levensbeschouwing
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 18:44
666ANGELTJE666
666ANGELTJE666 is offline
dank je wel voor de verplaatsing

greetz lobo
__________________
Nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:28
Blodhemn
Blodhemn is offline
Ieder heeft hier zijn eigen mening over lijkt mij, net zoals over de zin van het leven
zo denken de Christenen dat er een Hemel is voor als je goed hebt geleeft en een Hel voor als je slecht geleeft hebt...
bij de Vikingen/Noormannen was dit weer anders...daar had je Walhalla en de Onderwereld..naar de Onderwereld ging je als je gewoon was gestorven aan ziekte of ouderdom...naar Walhalla ging* je, als je in de strijd was omgekomen...
*= je ging niet, maar je werd zelfs gehaald, door Odin..en in Walhalla trainden de gestorven krijgers om mee te doen in Ragnarök, de eind strijd tussen de Goden en Mensen tegen de Reuzen...maja, dit gaat te evr offtopic
__________________
Wie bestemd is voor gevangenschap, hij gáát in gevangenschap; Wie bestemd is voor de dood door het zwaard, hij zal omkomen door het zwaard
Met citaat reageren
Oud 11-11-2002, 20:32
poecilotheria
poecilotheria is offline
daar zal je iig nooit achterkomen of dat er ook echt is.

of ik het geloof, nee. je leeft maar 1 keer dus maak er maar wat van!
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 12:35
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Ik denk dat je zelf bepaald hoe je verder gaat.

Als je er heilig van overtuigt bent dat er een hemel is, en dat je daar heen gaat omdat je zo goed bent, dan ga je daar ook heen. Als je echter schuldgevoelens hebt om onverlkaarbare redenen of gewoon psychisch niet in orde, en in een hel geloofd, en denkt dat je daar in beland, dan beland je daar in.
Als je er van overtuigd bent dat je reincarneerd, omdat je t leven zo fijn vind, dan bestaat er een kans dat je reincarneerd.
Als je denkt dat er nix van je overblijft na je dood, dan blijft er nix van je over.

Waarom denk ik dit?
Naam mijn idee is leven een energiebundel, die materie vormd en wordt geleid door bewustzijn. Als het bewustzijn bepaald dat de energiebundel behouden moet blijven, in een andere vorm, en/of op een ander niveau, dan wordt het zo gevormd.
Als je echter in niets meer geloofd, zal de energie opgaan in andere, bestaande vormen, en net als je lichaam worden gerecyceld.
Het is ook mogenlijk dat de energie zich opsplitst, en slecht bepaalde delen behouden blijven, en andere delen weer ergens anders in op gaan.
Er vind trouwens een contstante energiewisseling plaats tijdens het leven, en er gaat energie verloren en er wordt energie opgenomen. Dit kun je ook duidelijk zien in hoe t lichaam werkt.

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 12:38.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 15:35
tuonier1
tuonier1 is offline
hee andrea, of 666ANGELTJE666, ff een vraagje.

aan je naam te zien wil je iets zeggen met dat getal.
En je weet waar het getal voor staat dus dan lijkt het me ook dat je weet of er iets 'kwaads' in de wereld is anders zou de keuze voor die naam nergens op slaan, jah of je zou het gewoon stoer vinden ofzo maar ik neem aan dat je niet zo dom bent.

dus waarom die vraag?je gelooft blijkbaar wel in een kwade macht, dus ook een goede, das een logisch gevold drvan, dus je wete al heel wat wat dat betreft over het leven, of over een misschien leven na de dood.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:18
666ANGELTJE666
666ANGELTJE666 is offline
tuonier1: hoe weet je mijn naam? waar staat die dan ergens op scholieren.com?

greetz lobo
__________________
Nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:44
~Costum~
~Costum~ is offline
vast bij een van je sex verhaaltjes daar kijkt tuonier wel vaker rond
__________________
mmm pie
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 17:54
666ANGELTJE666
666ANGELTJE666 is offline
waar slaat dat op?
__________________
Nooit blijft iets zoals het geweest is, niets bestaat om te blijven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:41
Just Johan
Just Johan is offline
we hebben het over 666, het duivelsgetal, lijkt me

ik denk dat het net is als met vloeken (in het algemeen, niet speciaal voor andrea!); als je je frustraties wilt uiten zoek je graag iets dat shockeert; als je bent opgevoed met het christendom dan zijn vloeken als <vul zelf maar in anders lijkt het of ik nu wil shockeren; of ik moet sterretjes gaan gebruiken en dat vind ik weer zo laf> daar precies geschikt voor; maar in nederland (schijnt dat alleen wij dat doen ) doen ernstige ziekten (met kanker als absolute favoriet en tering als goeie tweede) het ook goed.

btw, als ik mijn naam in hoofdletters in ASCII waarden zet en ik haal er 666 vanaf dan blijft er 314 over, en laat pi nou toevallig een van mijn handelsmerken zijn maar zo kun je bijna overal wel wat leuks in vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:43
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
666ANGELTJE666 schreef:
tuonier1: hoe weet je mijn naam? waar staat die dan ergens op scholieren.com?

greetz lobo
bovenaan misschien?

'greetz andrea'
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:44
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
~Costum~ schreef:
vast bij een van je sex verhaaltjes daar kijkt tuonier wel vaker rond
ja zullen we een keer samen gaan kijken?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:46
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
666ANGELTJE666 schreef:
waar slaat dat op?
is dit op de reactie van costum of op mijn reply?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 21:52
flybird
flybird is offline
om eerlijk te zijn denk ik hier best wel veel over na. ook best wel naar de depressieve kant. mijn opa is een halfjaar geleden overleden en ik denk nu best wel vaak: was dat het dan? je gaat dood, mensen denken nog even aan je, zijn even met je bezig, en dan gaat het leven gewoon verder. zonder jou. ze hebben je gewoon niet meer nodig. de wereld maalt niet om een persoon meer of minder. het boeit niet. tuurlijk missen ze je, maar overleven doen ze toch wel. ik denk dat ik best wel in paniek ga raken als ik weet dat ik dood ga. je ligt daar dan en je weet dat het zo met je gedaan is. en dan? hoe gaat het verder....... ik wou dat ik het wist, dan zou mijn leven een stuk makkelijker zijn.

het is heel moeilijk om dit gevoel te omschrijven, ik ben niet zo goed in woorden. ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen. ik moet het gewoon effe van me afschrijven.

snappen jullie me een beetje of niet?
__________________
soms zou je alles van te voren willen weten, soms is het beter van niet.....
Met citaat reageren
Oud 12-11-2002, 23:07
Verwijderd
dan kom je bij het 2e verhaal aan..reincarnatie

komen onze zielen terug en gaan ze verder in nieuw lichamen?
ook zoiets
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-11-2002, 23:12
Thomas
Thomas is offline
Neen. Als je streft dan ben je dood...

*Call me sober*
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 22:43
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
flybird schreef:
om eerlijk te zijn denk ik hier best wel veel over na. ook best wel naar de depressieve kant. mijn opa is een halfjaar geleden overleden en ik denk nu best wel vaak: was dat het dan? je gaat dood, mensen denken nog even aan je, zijn even met je bezig, en dan gaat het leven gewoon verder. zonder jou. ze hebben je gewoon niet meer nodig. de wereld maalt niet om een persoon meer of minder. het boeit niet. tuurlijk missen ze je, maar overleven doen ze toch wel. ik denk dat ik best wel in paniek ga raken als ik weet dat ik dood ga. je ligt daar dan en je weet dat het zo met je gedaan is. en dan? hoe gaat het verder....... ik wou dat ik het wist, dan zou mijn leven een stuk makkelijker zijn.

het is heel moeilijk om dit gevoel te omschrijven, ik ben niet zo goed in woorden. ik hoop dat jullie dit een beetje begrijpen. ik moet het gewoon effe van me afschrijven.

snappen jullie me een beetje of niet?

ga eens op deandere topics wat doorlezen. Het geloof geeft veelantwoord op je vragen,, je hoeft nieyt alles aan te nemen wat er staat, maar het brengt je in elk gevalverdre, ook kun je gewoon kijken hoe anderenroverd denken, endan kun je in elk geval een keer ijken of gelovebn iets voor jou is latenwe het zo maar zeggen. ]

ik weet namelijk wat je voelt, de gedachte van eendood,dat er niets is

zwart

niets

dan krijg je geen lucht. Ik werd er gek van, maar nu heb ik dat niet meer. Lees ook 'wat is het voodeel van geloven?'-->andere topic
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 09:11
Just Johan
Just Johan is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
ga eens op deandere topics wat doorlezen. Het geloof geeft veelantwoord op je vragen,, je hoeft nieyt alles aan te nemen wat er staat, maar het brengt je in elk gevalverdre, ook kun je gewoon kijken hoe anderenroverd denken, endan kun je in elk geval een keer ijken of gelovebn iets voor jou is latenwe het zo maar zeggen. ]

ik weet namelijk wat je voelt, de gedachte van eendood,dat er niets is

zwart

niets

dan krijg je geen lucht. Ik werd er gek van, maar nu heb ik dat niet meer. Lees ook 'wat is het voodeel van geloven?'-->andere topic
dat er niets is betekent natuurljik ook dat er geen zorgen zijn en dat je geen leegte kunt ervaren enzo, geen zwart, geen verstikking. voor mij is bijvoorbeeld het enige negatieve aan mijn eigen dood op dit moment dat er nog een hoop is dat ik wil doen en dat ik geen zin heb in een pijnlijke dood; verder heb ik er geen problemen mee. zo kan een godloos bestaan dus ook best geruststellend zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 11:19
flybird
flybird is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
ga eens op deandere topics wat doorlezen. Het geloof geeft veelantwoord op je vragen,, je hoeft nieyt alles aan te nemen wat er staat, maar het brengt je in elk gevalverdre, ook kun je gewoon kijken hoe anderenroverd denken, endan kun je in elk geval een keer ijken of gelovebn iets voor jou is latenwe het zo maar zeggen. ]

ik weet namelijk wat je voelt, de gedachte van eendood,dat er niets is

zwart

niets

dan krijg je geen lucht. Ik werd er gek van, maar nu heb ik dat niet meer. Lees ook 'wat is het voodeel van geloven?'-->andere topic
dank je wel.ik zal het nalezen vanavond. ik ben blij dat iemand me begrijpt......
__________________
soms zou je alles van te voren willen weten, soms is het beter van niet.....
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 14:36
vrolijkevlinder
Avatar van vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Niemand hier zal je denk ik een objectief antwoord kunnen geven op de vraag of er leven na de dood is. Freek de Jonge zegt van wel, maar wat weet hij er van. Je weet het pas als je een keertje dood bent geweest. Ik geloof persoonlijk wel in een leven na de dood omdat het me een veilig gevoel geeft, niet totaal te verdwijnen. Maar als je stelt dat er geen leven is na de dood dan maakt het ook niet uit of je nou een swerver bent of een diploma hebt. Als je maar gelukkig bent met wat je bent.
__________________
Life is beautiful, it really is, without it, you're dead.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood
**
74 16-03-2009 10:27
Verhalen & Gedichten [verhaal] Een leven na de dood
duivelaartje
9 22-01-2006 13:52
Levensbeschouwing & Filosofie Is er leven na de dood?
BrunetJuh
76 09-12-2005 20:05
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijs voor leven na de dood
Wielrenner_R
2 17-05-2004 15:32
Verhalen & Gedichten Verhaal: Leven na de dood
Verwijderd
8 13-03-2004 15:52
Levensbeschouwing & Filosofie Leven na de dood ??
Barink
36 07-02-2004 18:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:46.