Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2003, 12:32
apekop123
Avatar van apekop123
apekop123 is offline
Het virus dat de kippensector momenteel lam legt, heet H7N7, een niet zo zorgwekkende mutatie. 'Er zijn in de Verenigde Staten en Australië meerdere uitbraken van geweest, en die zijn steeds bedwongen.' Toch is ruimen de beste remedie.

Bron: Volkskrant

Eet je tegenwoordig nog kip? En welke soorten (van welke winkels) kun je beter laten staan?
__________________
You lost...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-03-2003, 12:36
Verwijderd
ik eet het niet. maar ik eet ook al 6 jaar geen vlees meer.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:36
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Jawel, ik eet wel eens kipschnitzels van de Albert Heijn. Op de verpakking van kipproducten staan altijd wel grote waarschuwingen voor de Salmonellabacterie.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Drexz schreef:
Eet je tegenwoordig nog kip? En welke soorten (van welke winkels) kun je beter laten staan?
waarom niet?
dat virus is ongevaarlijk voor de mens
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 12:57
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Tja, ik vind kip veel te lekker en blijf het gewoon dooreten. Tenzij er echt heel serieus iets fataal mis mee is.
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Ciao Che schreef:
Tja, ik vind kip veel te lekker en blijf het gewoon dooreten. Tenzij er echt heel serieus iets fataal mis mee is.
er is niets mis dat je het niet kunt eten. De zoon van boer Schimmel uit Renswoude die toen op tv was en waar 8500 kippen zijn gestikt (op 20 na) is een goeie vriend van me, en hun is verzekerd dat de ziekte nauwelijks op de mens kan overslaan
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 13:12
Ciao Che
Avatar van Ciao Che
Ciao Che is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
er is niets mis dat je het niet kunt eten. De zoon van boer Schimmel uit Renswoude die toen op tv was en waar 8500 kippen zijn gestikt (op 20 na) is een goeie vriend van me, en hun is verzekerd dat de ziekte nauwelijks op de mens kan overslaan
Ow, mooi
__________________
Degs. D'ya like degs?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:19
Verwijderd
Ik eet liever kip dan runder- of varkensvlees. Ik vind koeien en varkens niet echt lekker, alhoewel een gehaktballetje... Ik blijf ook gewoon kip eten.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:29
Blisss
Avatar van Blisss
Blisss is offline
Het is ongevaarlijk voor de mens en bovendien blijf ik het ook wel eten zolang het risico klein is. Groot zal het toch niet worden, omdat met alle keuringen in Nederland de meeste rotzooi al lang afgekeurd is voordat het in de winkels kan liggen. Bovendien kun je tegenwoordig niks meer eten.
Varkensvlees: varkenspest
Koeienvlees: gekke koeienziekte
Kippenvlees: Sambonella, vogelpest
Vis: kwik
Eieren: Sambonelle
Zo blijf je bezig. Ik eet het allemaal en ik voel me kiplekker en ben nog nooit ziek geworden van een of andere voedselvergiftiging!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:35
dasteff
Avatar van dasteff
dasteff is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef:
waar 8500 kippen zijn gestikt (op 20 na)
bedoel je dat er 20 kippen zijn overgeslagen???? dat helpt dan toch ook niet???

of waren het gewoon 8480 kippen?
__________________
I love my Rollerskates (and you of course...)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:39
Southraider
Southraider is offline
In het restaurant waar ik werk hebben we de gelderse hoen (gevogelte) van de kaart af gehaald uit voorzorgsmaatregelen.

Verder eet ik nog wel kip als personeelseten, maar dat komt vers van de poelier en dat vertrouw ik.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:42
dasteff
Avatar van dasteff
dasteff is offline
Om toch even op het topic te reageren, want daarom zijn die dingen hier onderverdeeld in topics neem ik aan...

Als er iets mis zou zijn met de kip, zou het niet in de winkels komen... je hebt meer kans op slechte kip door hoe je er zelf mee omgaat.. nee, ik blijf het gewoon eten, ze zijn allemaal zo panisch... al die regels zijn er pas kort... 50 jaar geleden gingen ze toch ook niet dood doordat ze een slecht kippetje hebben gegeten... Koken is oorspronkelijk bedoeld om al het slechte spul in het eten kapot te maken...
__________________
I love my Rollerskates (and you of course...)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:43
dasteff
Avatar van dasteff
dasteff is offline
Citaat:
Southraider schreef:
In het restaurant waar ik werk hebben we de gelderse hoen (gevogelte) van de kaart af gehaald uit voorzorgsmaatregelen.

Verder eet ik nog wel kip als personeelseten, maar dat komt vers van de poelier en dat vertrouw ik.
uit voorzorgsmaatregel, of omdat iedereen zo panisch is dat het toch niet besteld wordt...
__________________
I love my Rollerskates (and you of course...)
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:44
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
dasteff schreef:
uit voorzorgsmaatregel, of omdat iedereen zo panisch is dat het toch niet besteld wordt...
uit voorzorg, en omdat het nu toch niet meer besteld word.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:47
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
dasteff schreef:
Koken is oorspronkelijk bedoeld om al het slechte spul in het eten kapot te maken...
Koken is mede bedoeld om bacterien te doden, alleen blijven er sporen achter. Die komen in je lichaam en 38 graden is de perfecte broedplaats.

Verder koken mensen om het product eetbaar te maken. Probeer maar eens een rauwe kip te eten.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 14:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ja, eet nog steeds kip
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 15:50
Verwijderd
mensen kunnen toch geen vogelpest krijgen... en kip vind ik te lekker [albert heyn verkoopt scharrelkip, yee! *eet vrijwel alleen scharrelvlees*]
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 17:51
Hans Kazan
Avatar van Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
Blisss schreef op 10-03-2003 @ 15:29:

Eieren: Sambonelle


Salmonella
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-03-2003, 17:56
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Kip moet je nooit op de markt kopen, daar heeft mijn tante salmonella van opgelopen.
Niet dat het mens niet altijd wat had, maar ja.

Ik blijf kip eten.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 18:00
Angeles
Angeles is offline
Salmonella heeft te maken met het niet goed gaar zijn van de kip. Niet elke kip heeft salmonella, maar als de kip helemaal gaar is wordt de bacterie sowieso gedood. Als je dat niet doet kun je dus geïnfecteerd worden, of je nou kip van de markt hebt of uit de supermarkt.

Ik eet nog wel kip, maar ik ben altijd wel ontzettend voorzichtig. Het moet bij mij altijd duizend procent gaar zijn (mijn vriend klaagt vaak dat ik het veel te lang bak en dat het dan taai wordt). Kip bij vreemde mensen eten vind ik vreselijk, ik ben altijd bang dat zij het niet lang genoeg bakken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2003, 23:56
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
kip is veel te lekker om niet meer te eten
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jongeren steken levende kip in brand
Evito
56 06-02-2003 16:51
Flora & Fauna kip legt niet
alpha
6 23-09-2002 02:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kale kip
Miss USA
70 28-05-2002 19:41
Verhalen & Gedichten Op een kip
iamre18
2 09-11-2001 19:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.