Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-01-2009, 13:12
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik ben voor de zomer afgestudeerd, daarna op reis geweest, en vanaf deze week officieel op zoek naar een échte baan . Ben internet aan het afspeuren naar vacatures, heb me ingeschreven bij uitzendbureaus en (online) vacaturebanken en vertel veel mensen dat ik op zoek ben naar een baan. Maar dan nog is het best lastig, en soms heb ik het gevoel dat het toch op een andere manier moet kunnen. Tot nu toe ben ik altijd een beetje in baantjes gerold.
Maargoed, ik ben nu dus benieuwd. Hoe ben jij aan je baan gekomen? Ik ben me ervan bewust dat hier met name veel scholieren/studenten rondlopen maar ik zal niet de enige zijn en als je een vette bijbaan hebt, ben ik ook wel benieuwd hoe je dat geregeld hebt
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2009, 15:46
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Mijn bij-baan heb ik via een vriend van me die daar al een tijd werkte. Hij belde me op, want hij wist dat ik werk zocht. En ik nog meteen zonder CV oid aan de slag. Ook mijn broer is zo bij de TNT erin gerold.

Mijn stage heb ik via de directrice van een andere stageschool. Zij was heel tevreden en heeft mij toen aanbevolen bij mijn nieuwe directeur.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:34
gew00n_c0rina
gew00n_c0rina is offline
via stage,
ik mocht bij het bedrijf blijven werken voor parttime,omdat ik nog op school zat
nu ben ik klaar met school en werk ik er fulltime
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:46
Verwijderd
*zucht* Ik wil ook wel eens een baan aangeboden krijgen na een stage ofzo. Of in aanmerking komen voor een droom-stage of droom-baam. Maarja ik ben gewoon een werkloze kankersukkel die niks kan.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 17:50
Verwijderd
Via het uitzendbureau. Heb me helemaal kapot gesolliciteerd en nu genoegen genomen met een baan die ab-so-luut niet in het verlengde van mijn opleiding ligt, maar hee, ik werk fulltime, verdien geld en het houdt me bezig
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben in september afgestudeerd en kreeg vanuit mijn stage een verlengde stage aangeboden. Dat klinkt misschien niet erg genereus, maar er is in mijn sector nauwelijks werk te vinden en alles draait om ervaring. Ik had dus een plek om ervaring op te doen (terwijl ik verder keek) en voor hen was het natuurlijk prettig dat iemand haast gratis werk verrichtte.

In december kregen zij eindelijk een open plek; een zwangerschapsverlof. Ze hebben direct gevraagd of ik dat wilde doen, ik hoefde niet te solliciteren. Dus nu heb ik daar gewoon een functie voor 4 maanden. De functie is wel parttime. Ik was net 2 weken bezig toen er ineens nog 60 uur extra beschikbaar kwam voor december. Ook die uren heb ik gekregen. Nu in januari zijn er weer uren extra en die worden ook weer verdeeld.
Zo rol ik er momenteel dus in.

Mocht het straks in april toch plots aflopen, dan sta ik wel veel sterker dan hiervoor doordat ik maanden ervaring kan tonen. Ik heb in de tijd van dat bijna gratis werk veel getwijfeld of ik het wel goed deed. Maar zo zie je dat je soms een beetje vooruit moet kijken. En ga ook banen aan als ze iets onder je niveau liggen; blijf in elk geval actief in je sector. En kijk intussen verder.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:44
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Het probleem is dat ik niet zo goed weet wat 'mijn sector' is . Ik iwil heel graag in de slag en weet zeker dat héél technische/financieel inhoudelijke dingen niets voor mij zijn, maar verder laveer ik een beetje tussen journalistiek, maatschappelijke organisaties (beiden vrijwel onmogelijk tussen te komen zonder ervaring en het verdient slecht), management traineeships, marketing (maar blijft dat leuk?), communicatie...
Het is me zelf allemaal nog niet zo duidelijk en daarom vind ik het lastig om ergens helemaal voor te gaan, ben ik bang dat ik niet sterk genoeg overkom ofzo. Niet als persoon, maar mijn motivatie en kennis. Ik ben erg blij met mijn studie maar ik heb natuurlijk nog geen vakkennis oid opgedaan, en daarom vind ik het moeilijk te bedenken en te verwoorden wat ik een bedrijf of organisatie precies te bieden heb.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 18:45
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Wat voor werk doe jij trouwens, Balance?
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 19:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik ben orthopedagoog. Het probleem is trouwens deels hetzelfde. Het werk van de orthopedagoog is ook divers, bijvoorbeeld gehandicaptenzorg/onderwijs/gedragsproblematiek, etc.

Ik heb inmiddels het idee in 1x DE BAAN moeten vinden, overboord gegooid. Zo werkte het vroeger misschien en bij sommige banen nog steeds, maar bij mij wellicht niet.
Ga gewoon dat marketing proberen als dat je nu trekt; is het over 2 jaar niet meer leuk, dan kijk je weer verder. Een bedrijf waardeert het als je met professionele ervaring komt, zelfs als het niet helemaal hetzelfde is als waar je voor solliciteert. Dus ook ná die marketing is er dan wel weer een plek.
Verder begin ik nu langzaam te wennen aan het idee dat ik misschien ook op minder betaalde baantjes in zal gaan, omdat ik steeds meer besef dat werk vooral leuk moet zijn.

En als je net afgestudeerd bent en de arbeidsmarkt is erg slecht, raad ik je dus aan gewoon op alles te solliciteren wat enigszins in je straatje ligt, ongeacht of het iets is wat je over 5 jaar nog steeds wil doen. Die eerste ervaring krijgen is het lastigst en stoppen kan altijd.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 21:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben in november afgestudeerd als biomedisch research-analist en op dit moment is de markt daarvoor heel gunstig. Tijdens mijn afstudeerstage ben ik gaan solliciteren op functies bij mijn toenmalige stage-instelling en mijn stage-bedrijf uit het derdejaar. Inmiddels werk ik nu alweer ruim een maand bij mijn derdejaars stageplaats. Ik heb al die tijd contact gehouden met mijn stagebegeleider van daar, heb het daar altijd onwijs naar m'n zin gehad en wist dat ze vacatures hadden. Ik heb ok gewoon rechtstreeks gesolliciteerd bij de teamleider en niet via P&O ofzo omdat ik wist dat hij me nog wel zou kennen en me graag zou willen hebben. Ik heb toen drie brieven verstuurd en bij twee plaatsen was ik aangenomen. Ik heb ze toen nog tegen elkaar uit kunnen spelen wat betreft het salaris dus nu zit ik op de plek die ik het leukste vind/me het leukste lijkt met het leukste salaris
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 21:56
Nero
Avatar van Nero
Nero is offline
Ik heb geen vaste baan, maar een bijbaantje. Toch een opmerkelijk verhaal, al zeg ik het zelf.

Ik was eigenlijk al de hele zomer opzoek naar een leuk baantje om wat centjes binnen te halen. Op een middag komt mijn pa thuis met het bericht dat er bij de Praxis hier nog een vacature hangt voor vakantiemedewerkers. Om het helemaal makkelijk voor me te maken heeft hij ook nog eens een sollicitatieformulier meegenomen. Ik blij dat ding invullen die avond zodat ik de volgende dag langs kon gaan om het af te leveren.

De volgende dag. Ik loop de winkel binnen en lever mijn gegevens in bij de balie, dat was zo rond kwart over één. Ik stap op de fiets richting huis met de verwachting dat ik in de loop van de week wel iets zou vernemen. Wat denk je? Ik ben nog geen kwartier thuis of de telefoon gaat! Of ik om drie uur even langs wilde komen voor een gesprek... Wow, mijn eerste echte sollicitatiegesprek! Half uurtje later stond ik buiten met mijn eerste contract. Meneer de vestigingsmanager vond me nog wel iets jong, 15, maar dat mocht geen probleem zijn omdat ik over 4 maanden 16 zou worden. Drie weken na ondertekening (eerst vakantie vieren hè) kon ik aan de bak. Dit is zo'n anderhalf jaar geleden...
Met citaat reageren
Oud 05-01-2009, 23:56
PV
PV is offline
Door er stage te lopen. Overigens was mijn stage eind 2003/begin 2004 en ben ik eind 2005/begin 2006 fulltime gaan werken, dus er zat wel een behoorlijk gat tussen. Ik heb na mijn stage contact gehouden, gevraagd of ik in de zomer enkele weken kon werken (dat kon), een jaar later heb ik hetzelfde gedaan in de zomer, en een paar maanden daarna was het werk zodanig toegenomen dat ik weer kon komen werken. Daarna werd iemand ziek, ging iemand zich met een ander project bezighouden, etc etc... en nu werk ik er nog steeds. Zeer waarschijnlijk houdt het halverwege dit jaar wel op, dus ik ben nu aan het rondkijken en begonnen met solliciteren. De werkervaring die ik nu heb is daarbij zeker handig.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 12:20
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Vakantiewerk vind ik via uitzendbureau's, maar dat is volgens mij niet de ideale manier om vast werk te vinden. Ik weet niet wat voor werk je wilt doen, maar als het in een bedrijf is, zou ik gewoon bij het bedrijf zelf solliciteren. Meestal hebben die trouwens vacatures op hun site staan. Ik zoek momenteel een stage in de human ressources en heb hiervoor rechtstreeks gesolliciteerd bij o.a. Danone, Unilever, Colruyt, Carrefour, Henkel, Randstad, Fortis, ING,... Enkel Henkel en Unilever hebben niet geantwoord, maar volgens een vriendin hadden ze bij Unilever geen stages te bieden...
Mijn vriend is ook al regelmatig van werk veranderd en hij solliciteert ook steeds direct bij het bedrijf; o.a. Century 21, Colruyt en Fortis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 13:48
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Regelmatig word ik door mijn voormalige stage 'teruggevraagd'. Ze weten dat ik nog studeer en er niet fulltime kan werken, dus ik krijg steeds een 0-urencontract dat voor een aantal maanden doorloopt. Nu heb ik er eentje tot april en heb ik er weer van september tot en met december twee dagen per week gewerkt. Momenteel hoeft dat niet, maar rond februari (belastingaangiften doen) zal ik wel weer gevraagd worden. Een vaste baan zit er niet in; ik ben verhuisd en de afstand is nu te groot (80 km), daarnaast hebben zij te weinig subsidie om mij fulltime te kunnen betalen.

Mijn andere, niet studiegerelateerde, bijbaan is wel hier in de stad. Eerst was dat ook in Utrecht voor dezelfde winkelketen, maar toen ik ging verhuizen kon ik worden overgeplaatst omdat hier een vacature open stond.
Enige dikke nadeel is dat het werk in Utrecht ontzettend leuk was, maar hier dus écht niet.

Als ik je een tip mee mag geven: vraag voormalige stages of bij je (voormalige) bijbaan of je mensen daar als referent mag opgeven. Toen ik ging solliciteren en de manager zag dat ik drie referenten in mijn CV had staan, geloofde hij gelijk dat de boel wel goed zat. Sommige bedrijven vragen er ook zelf naar.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 16:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb vacatures gezocht op specifieke sites (diverse stichtingen in het primair onderwijs), daar brieven voor gestuurd en toen werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Ik werd het niet, maar ze hadden wel een goed gevoel bij me en wisten nog een andere school die nog iemand zocht. Ze gaven mijn naam door, een week later werd ik gebeld. Ik mocht op gesprek komen en toen was het rond.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 17:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als ik je een tip mee mag geven: vraag voormalige stages of bij je (voormalige) bijbaan of je mensen daar als referent mag opgeven. Toen ik ging solliciteren en de manager zag dat ik drie referenten in mijn CV had staan, geloofde hij gelijk dat de boel wel goed zat. Sommige bedrijven vragen er ook zelf naar.
Bij mijn stage hebben ze het aangeboden en bij mijn afstudeerplaats heb ik het gevraagd en was het geen enkel probleem. Ik heb ook wel gehad dat ze m'n referenties nagebeld hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 20:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij mijn stage hebben ze het aangeboden en bij mijn afstudeerplaats heb ik het gevraagd en was het geen enkel probleem. Ik heb ook wel gehad dat ze m'n referenties nagebeld hebben.
Een referentie is vrijwel nooit een probleem nee. Zeker als je een goed cijfer hebt gehad voor je stage weet je dat het vast geen bezwaar is. Maar wel altijd even vragen.

Ik heb trouwens een keer gesolliciteerd bij degene die mijn stagebegeleidster was geweest. Dat was wel erg raar, want als ik een referentie moest geven zou ik haar eigen naam moeten geven. Toen heb ik dat maar weggelaten
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 21:45
Verwijderd
Ik ben ook deze zomer afgestudeerd. Bij één van mijn stageplaatsen waren ook vacatures en daar had ik super graag willen blijven (en zij wilden ook graag dat ik bleef ), maar dat was helaas echt te ver weg... Dus toen ben ik verder gaan zoeken (na eerst nog een maandje bij mijn andere stageplaats te hebben gewerkt).

Nav een vacature op de website heb ik gesolliciteerd, vervolgens nooit meer wat van gehoord, tot ik een aantal maanden later gebeld werd dat er een vacature (andere functie en zwangerschapsverlof, maar toch) was op een andere vestiging en of ik interesse had. En dat had ik. 't is wel werk dat meer aansluit bij mijn hbo-opleiding dan mijn universitaire studie, maar ik heb die hbo-opleiding ook niet voor niets gedaan, dus ik vind het leuk en ik doe natuurlijk ook ervaring op, wat ook nooit weg is.

Mijn bijbaantjes heb ik op verschillende manieren gevonden: vacatures in kranten, borden buiten de winkel, viavia, enz.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-01-2009, 21:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Haha, zo te horen moeten er gewoon genoeg mensen zwanger worden en dan is er geen probleem

Ontopic: ik heb geen baan
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 06-01-2009, 21:50
Verwijderd
Ik heb mijn baan gekregen terwijl ik nog stage liep. Voor mij is dit gewoon een bijbaan waarmee ik ook enkele stageuren kan invullen maar ik word betaald alsof ik mijn diploma al heb.
Per 1 februari heb ik mijn diploma en wil ik een half jaar fulltime gaan werken. Daarna wil ik weer verder studeren en dit als bijbaan blijven doen .

Edit: Dit loopt dus even heel anders... Ik ben mijn zaterdagbaan kwijt en ook fulltime werken zit er niet in. Er zijn nieuwe medewerkers aangenomen dus de oproepkrachten moeten dan maar wijken.
Echt schit en heel onverwacht .
Nu ben ik dus ook op zoek naar een nieuwe baan en dit vind ik behoorlijk lastig.
Want wat zet je bijv. in je sollicitatie/ motivatie mail?

Laatst gewijzigd op 07-01-2009 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 10:15
wup
wup is offline
Ik hoop later gewoon via mijn lio ofzo ergens terecht te komen, maar dat zien we wel. Mijn bijbaan is in een kroeg. Mijn zus kwam daar heel vaak en toen ik er eens met dr was zei ze: dit is mijn zusje, kan ze hier niet werken? Ik moest de volgende dag maar even terug komen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 15:25
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Mijn bijbaan heb ik gekregen omdat ik bij de winkel ben langs gegaan om te vragen of ze nog iemand nodig hadden. Gesprek gehad en zo worden weergebeld. Zelfde week belden ze op dat ik zaterdag kon beginnen.

Mijn echte baan heb ik gekregen omdat ik werk zocht en naar elke schoolvereniging een brief had gestuurd om op de invallijst te komen. De school waar ik nu werk had nog iemand nodig en belde naar de vereniging of ze daar nog brieven hadden liggen en herkende mijn naam. Ik had daar stage gelopen in het 3e jaar. Mijn sollicitatiegesprek stelde niets voor, echt van: hoi we kennen je al, dan en dan moet je beginnen en voor die en die groep. Echt ontzettend geluk mee gehad, en ben nu in een vast contract gerold.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2009, 18:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
open sollicitaties sturen wil ook nog wel eens werken. zo hoor je niks en dan ineens krijg je allemaal telefoontjes
inschrijven bij uitzendbureau heb je al gedaan zie ik. Verder gewoon reageren op vacatures. soms is het handig als je mensen een beetje kent.

Soms is het ook mogelijk om werk wat je graag wilt doen eerst op invalbasis te doen. Je bent dan intern en hebt voorrang op externe kandidaten bij vacatures bij het bedrijf.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 08:32
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Momenteel heb ik nogal wat bijbaantjes (5 ) en die heb ik gekregen door:
- vacature
- open sollicitatie
- via via
- via vakantiewerk (via via eigenlijk)
- door vacature/aanraden van anderen

Eigenlijk was ik nooit echt op zoek, maar leken sommige dingen me gewoon leuk en voor andere dingen werd ik gevraagd.
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 15:27
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Al mijn (bij)banen gevonden door open sollicitaties te versturen. Dan vroeg ik me af wat ik ongeveer wilde gaan doen en dan ging ik op zoek naar bedrijven waar ik wellicht terecht kon en dan verstuurde ik sollicitatiebrieven. En dan maar hopen dat je een positieve reactie krijgt, wat in mijn geval gelukkig gebeurde.
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2009, 15:31
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Een open sollicitatie lijkt mij het moeilijkste wat er is, omdat ik me lastig een voorstelling kan maken van wat ik binnen een bedrijf precies zou kunnen doen en of daar überhaupt behoefte aan zou kunnen zijn. Maar het werkt dus wel.

In mijn baan als freelance student journalist ben ik tijdens mijn studententijd gerold toen ik een essayprijs had gewonnen en werd geinterviewd, mijn huidige baan(tje) heb ik gevonden via het uitzendbureau en toen wilden ze me graag terughebben toen ik terugkwam uit Mexico.

Ik probeer nu zoveel mogelijk op aantrekkelijke vacatures te reageren en merk dat het opbellen en schrijven van brieven al wat makkelijker wordt. Je (ik) moet gewoon even over een drempel heen. Maar zal nog steeds blij zijn als ik een baan heb
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 21:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een open sollicitatie hoeft niet perse te zijn bij een bedrijf waarvan je helemaal niet weet wat je er zou kunnen doen. Het kan ook best zijn dat je weet dat er banen zijn die je graag wilt hebben bij een bepaald bedrijf maar waarvoor op dit moment geen vacature is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2009, 23:15
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Precies, mijn open sollicitaties waren wel gericht op een bepaalde functie, niet 'goh, ik zou wel graag bij jullie bedrijf willen werken, hebben jullie toevallig nog iets voor me te doen?'
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 18:27
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Beetje via via, in de zomer al hier gewerkt en via de mensen van het zomerkamp in contact gekomen met de skischool en toen zei ik 'ik wil daar werken!' en toen zeiden zei 'ok!' en toen zei ik 'joepie!'
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 18:40
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Gesolliciteerd. Die baan had ik zo in de pocket.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2009, 20:35
Slaapkopf
Avatar van Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Gewoon gesolliciteerd, week later was ik aangenomen .
__________________
bjer
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 09:42
Crimson
Crimson is offline
Dit lijkt me vooral een lastige vraag voor mensen die van de uni komen en vaak nog geen stage hebben gedaan... Ik wil een master doen na m'n letteren uni studie waarbij een stage verplicht is, maar ik ken ook genoeg mensen die afstuderen zonder ooit één stage gedaan hebben. Lijkt me best wel lastig als je dan opeens aan het werk moet en moet gaan solliciteren!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 10:04
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ook met slechts één stage vind ik het lastig. Mijn werkveld is heel breed en ik moet het nu doen met die ene ervaring die ik heb. Ik had best meer stages willen hebben, zoals op het hbo. Uiteindelijk leer je op een stage 10x meer dan in college.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 13:11
Verwijderd
Ook met meerdere stages hoeft het niet eenvoudig te zijn...voor lang niet alle stages moet je solliciteren en sommige stages lijken erg op elkaar. En werken is toch ook echt heel anders dan stage lopen.

Bij een stage leer je niet zo zeer meer dan in colleges, je leert vooral andere dingen. Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 14:07
Verwijderd
Ik vond een opleiding die ik wilde doen, maar daarvoor had ik eerst een baan nodig. Ik heb verschillende instellingen een brief gestuurd en werd bij verschillende instellingen uitgenodigd voor een gesprek. Uiteindelijk werd ik bij 1 instelling aangenomen waar ik nu werk en in het kader van mijn werk volg ik een opleiding, 1 dag in de week.

Laatst gewijzigd op 22-01-2009 om 14:49. Reden: Citaat verwijderde post verwijderd.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2009, 16:28
Verwijderd
En ook deze kan beter op Wonen & Werken, nu dat forum er is.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-01-2009, 21:28
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
M'n bijbaantje had ik door binnen te lopen toen ik een blaadje op de winkelruit zag. Bedrijfsleider was aanwezig en die had ik meteen even gesproken en die liet al doorschemeren dat het wel positief was. Paar dagen later mocht ik terug om m'n contract te tekenen en was zo rond.

Over een half jaar verwacht ik af te studeren. Al wel over het zoeken nagedacht. M'n vorige stagebedrijf heeft aangegeven tegen die tijd een vacature te hebben en we hebben iig afgesproken contact erover te houden. Miss dat m'n komende stage ook nog kansen bied en anders via een vaksite vacatures in de gaten houden!
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 23-01-2009, 11:51
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Via een collega aangedragen... zelfde werk als wat ik eerst deed maar voor ~1000e in de maand meer ;x
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Oud 16-02-2009, 15:37
Joehoedith
Avatar van Joehoedith
Joehoedith is offline
ik was net een week afgestudeerd toen een assistente van een huisartenpraktijk mij belde via school of ik vakantie werk wilde komen doen 3wken lang

ik ben daarna gewoon blijven plakken eigelijk... werk er nu inmiddels al 5jaar
__________________
I had a handle on life, But it broke off
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 09:54
Mariekje*
Mariekje* is offline
Vakantiewerk (3wkn) als receptioniste/telefoniste, vervolgens blijven plakken en manusje-van-alles geworden.... Inmiddels filer/bevrachter van bulk carriers (grote zeeschepen) voor het internationale bedrijf van mijn vader. Na mijn verlof wilde mijn collega's me perse terug hebben, dus vooruit dan maar
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2009, 19:37
MartinV
Avatar van MartinV
MartinV is offline
Mijn eerste baantje, afwassen in een restaurant, kreeg ik door te solliciteren op een oproep aan het raam. Ik kwam al geregeld bij dat restaurant, en toen ik een keer met mijn zus meeging naar haar schaakwedstrijd in de zaal erboven zag ik het toevallig. Ik heb er anderhalf jaar gewerkt, was heel leuk.

In februari 2008 schreef ik me in bij een uitzendbureau, want ik zocht toch iets dat meer met mijn studie te maken had. Ze hadden op dat moment niets.
Ik werd gepromoveerd tot hoofdafwasser, dus dacht er verder niet meer aan. In juni belde ze me ineens op, ze hadden wat voor me bij een verzekeringsbedrijf.
Hele vakantie 2 baantjes gehad, (in augustus trok ik het niet meer dus op vakantie gegaan) en daarna natuurlijk gekozen voor het verzekeringsbedrijf. Ik heb het er nog steeds erg naar mijn zin.
__________________
Who invented liquid soap, and why?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2009, 11:10
Verwijderd
Ik had een bijbaan in een boekenwinkel, mijn ouders kletsten op een barbecue met de eigenaren en mijn moeder kwam 's avonds mijn kamer in gestormd met de mededeling dat ik een baantje had.
Maar nu zijn ze gestopt dus zoek ik een nieuwe!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2009, 18:23
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Via Hyves,waar die moderne communicatiemiddelen al niet goed voor zijn . Ik zat te zoeken op het gedeelte waar je van alles kan zoeken/verkopen/verhuren. Daar stond een oproep van iemand dat ze bij de verzekeringsmaatschappij waar ik werk, mensen zochten. Dus ik een berichtje gestuurd en ik was eigenlijk al gelijk aangenomen .
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 10:23
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Ik houd er nu drie banen op na, voor de laatste ben ik opgebeld door een medewerker daar.
Ik werk nu nog steeds bij mijn voormalige stage, de organisatie heeft verschillende afdelingen door de hele stad, maar wel maar een overkoepelend manager. In een andere afdeling ontstond een tekort en de medewerker heeft overlegd met de manager en hij adviseerde vervolgens mij aan te nemen.

Vervolgens zijn er alleen drie telefoongesprekken geweest en ik ben bij gesprek 1 al aangenomen. Ik heb geen kennismakingsgesprek op de locatie gehad, geen inwerkdag.. ik kon gelijk aan de slag en had meteen afspraken met cliënten. Ik denk alleen niet dat ik dit in de toekomst nog eens doe, zo fijn vind ik dat ook weer niet werken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2009, 17:39
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
Ik ben in zo'n advertentie van Defensie getrapt
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2009, 23:18
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Ik twijfel trouwens of ik opnieuw ga solliciteren bij 't kantoor waar ik vorig jaar was aangenomen, maar uiteindelijk niet kon beginnen wegens nipt m'n diploma niet gehaald. Ze hebben me toen wat aan't lijntje gehouden door te zeggen dat ik misschien als student ook nog kon beginnen werken daar, maar uiteindelijk niets meer van zich laten horen, ondanks dat ik nog ben langsgeweest enzo...

Maar 't is één van de grootste kantoren van in en rond Leuven en de verdienste was echt wel voldoende hoog...
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 10:39
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Ik zit te twijfelen wat ik nu moet met van die tijdelijke uitzendbaantjes (iets van max. 3 maand) die eigenlijk niet helemaal de werkervaring geven die ik wil. Ik ben uni afgestudeerd dus om nu een MBO baantje aan te nemen
wat vinden jullie?
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 10:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Waarin ben je afgestudeerd?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 10:48
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Waarin ben je afgestudeerd?
zie pm, maar mijn vraag is eigenlijk meer algemeen, zonder dat afstudeerrichting ertoe doet
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2009, 10:57
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hmm, algemeen.

Tja, een MBO functie heeft niet de voorkeur na een WO opleiding.
Zowel qua uitdaging niet, als qua salaris niet als qua werkervaring niet.
Er zijn werkgevers die bij een sollicitatiegesprek kunnen beweren dat je je tijd vergooid hebt met baantjes onder jouw niveau. Anderszijds zijn er ook werkgevers die liever zien dat je bezig bent gebleven dan dat je werkloos bleef zoeken naar een baan. De meningen zijn nogal verdeeld dus.
Als de MBO functie je echt aan spreekt ben ik ondanks alle argumenten er toch voorstander van om het lekker te doen. Je moet nog lang zat werken, dus doe iets wat je leuk vindt. Is het puur als tijdverdrijf tot je iets beters hebt, kijk dan op zijn minst of je toch een baantje kan vinden wat in de verte nog iets met je toekomstige baan te maken heeft. Of dat je er nog iets naast kan doen waarbij je wel de juiste ervaring op doet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Verhalen & Gedichten Weten jullie nog...
Vlooienband
146 02-12-2004 13:50
De Kantine Groot Moppentopic [1]
Negrotiator
82 16-01-2004 07:44
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 10:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.