Oud 12-02-2002, 17:38
pati
pati is offline
als ik zelf toch niet mee wil werken.
Ik heb nu cognitieve gedragstherapie en het werkt echt niet bij mij hoor.. ze zegt dat het ook niet meteen helpt, maar ik zie het niet zitten. Ik moet negatieve gedachtes proberen om te zetten in positieve met in combinatie dingen doen die ik als bedreigend ervaar (bv pwen oh , vinger opsteken in de klas)
ik zie het gewoon niet zitten.. wat denken jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2002, 18:15
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
als je er toch niet in geloofd heeft het volgens mij weinig zin. dan wil je er ook niks van leren.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 18:21
Verwijderd
Citaat:
pati schreef:
[B] ze zegt dat het ook niet meteen helpt [B]
vaak is 't wel zo dat als je het zelf niet wilt, dat 't ook niet helpt.
maar goed, ik zou als ik jou was denk ik toch nog even doorgaan. Hoe denk je namelijk anders uit de problemen te komen?
je kunt gaan kijken of er niet een ander soort therapie bestaat ofsow
maar dingen die je als bedreigend ervaart zal je, in jouw geval, toch moeten doen. Anders blijft 't altijd bedreigend..
succes!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:03
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Waarom zie je het niet zitten? Spreken de oefeningen die je moet doen je niet aan of ben je bang dat de therapie toch niets uit zal halen? Ik denk dat het verstandig is om het hier met je therapeute over te hebben zodat jullie samen kunnen kijken of het zinvol is om door te gaan of dat het beter is om een andere therapievorm te zoeken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 19:23
timonx
timonx is offline
Citaat:
kweety schreef:
als je er toch niet in geloofd heeft het volgens mij weinig zin. dan wil je er ook niks van leren.
Als ik alles waar ik niet in "geloof" niet geleerd had ik nu heel veel niet geweten. Je moet ook willen proberen er vertrouwen in te zien.

Als een vriend je iets verteld en je geloofd er niet in probeer je toch ook te luisteren later kun je alsnog je conclusies trekken maar dan heb je er in ieder geval wat van geleerd.

__________________
Het enige waarvoor ik leef is mijn werk. Voor de rest heb ik niets
Met citaat reageren
Oud 13-02-2002, 11:31
Krastain
Avatar van Krastain
Krastain is offline
Ik denk sowieso dat een 'therapie' die van te voren is uitgedacht door iemand die jou niet kent niet goed is. Hulp moet naar de persoon gevormd zijn, niet de persoon naar de hulp.
__________________
Not wanting to share, not willing to give. Deserving to die, too selfish to live.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:45
pati
pati is offline
Ik zie die therapie gewoon niet zitten , kan niet meer veel met school bezig zijn, kweet ook niet waarom, maar dan heeft die therapie toch geen nut als ik zelf niet wil
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:02
Verwijderd
Citaat:
pati schreef:
Ik zie die therapie gewoon niet zitten
Om wat voor reden niet? Omdat je echt denkt dat het niet werkt? Of omdat je bang bent om de opdrachten uit te voeren?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:10
pati
pati is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Citaat:
pati schreef:
Ik zie die therapie gewoon niet zitten
Om wat voor reden niet? Omdat je echt denkt dat het niet werkt? Of omdat je bang bent om de opdrachten uit te voeren?
Vooral omdat ik denk dathet echt niet werkt..

Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:19
Verwijderd
Citaat:
pati schreef:

Vooral omdat ik denk dathet echt niet werkt..

Maar dat andere speelt mee? Dan denk ik dat dat de werkelijke reden is dat je wilt stoppen. Probeer je daar dan overheen te zetten en te denken dat je het iig gaat proberen. Je wilt toch immers dat het veranderd? Ga er dan voor. Probeer het iig. Ook al kost het misschien veel moeite, als je er doorheen bent dan vindt je het vast de moeite waard geweest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie moet ik hier eerlijk in zijn??
anoniempie199
14 26-07-2012 18:48
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #161
Dott
487 22-02-2011 21:05
Psychologie Het grote lucht-je-hart topic #127!
Verwijderd
497 02-05-2008 23:55
Psychologie Het Grote Lucht Je Hart Topic 113#
rare kwast
496 15-11-2007 16:42
Algemene schoolzaken Half jaar stoppen met school
LoeLoe
3 03-01-2004 08:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.