Oud 11-01-2011, 20:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was vandaag bij de tandarts en het viel hem op dat ik heel veel last heb van tandsteen terwijl mijn gebit er verder prima uit ziet. Op zich vond hij dat wel vreemd want ik poets wel goed dus ik zou plak gewoon weg moeten poetsen en dus geen tandsteen moeten krijgen. Ik denk zelf dat het voor een deel ook komt van m'n inhalatiemedicatie maar dat wist hij niet. Stoppen met m'n medicatie is geen optie. Ik poets goed, flos een keer per dag en ga nu ook maar weel fluorspoeling gebruiken in de hoop dat dat iets uitmaakt. Heeft er iemand nog tips om het verder te voorkomen?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 20:41
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Een elektrische tandenborstel! Ik heb zelf tenminste een stuk minder last van tandsteen sinds ik er één gebruik.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 20:42
LauraJansen
Avatar van LauraJansen
LauraJansen is offline
De grootste oorzaak van tandplak is, niet goed je tanden poetsen wat dus uiteindelijk lijd tot tandsteen. Je zegt het zelf: het komt misschien voor een deel door je inhalatiemedicatie dus daar kun je vrij weinig aan doen. Maar ik zou toch nog beter mijn tanden poetsen en vaker.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 21:39
Afwezignummer2
Avatar van Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Mijn vader werd aangeraden een elektrische tandenborstel te gaan gebruiken. Volgens mij werkt zuks wel, hij had wel een duurdere nodig. Maar dat is misschien omdat hij toen al 40 ofzo was.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 17:18
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Mijn tandarts zei tegen me dat ragers effectiever waren dan tandenstokers en flossdraad, dus misschien zou je voortaan ragers kunnen gebruiken om interdentaal te reinigen? Verder weet ik dat er speciale anti-tandsteen tandpasta bestaat, maar in hoeverre dat helpt?

Te vaak en te hard tandenpoetsen lijkt me trouwens overbodig en zelfs schadelijk voor je gebit, omdat je je tandglazuur weg kan poetsen.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 17:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Met een elektrische tandenborstel poetsen doe ik al, meestal poets ik daar 's ochtends mee en 's avonds met de hand (was het beste volgens m'n vorige tandarts omdat je dan ook niet verleerd om met de hand te poetsen). Volgens m'n huidige tandarts poest ik al goed dus beter poetsen wordt lastig denk ik, harder is zeker niet beter want dan gaat m'n tandvlees en idd ook je glazuur alleen maar kapot.

Speciale tandpasta kan ik wel eens voor kijken idd, is het proberen waard. Volgens mijn tandarts was flossen met mijn gebit prima maar dat ging niet specifiek over tandsteen dus kan wellicht ook nog ragers proberen al staan m'n tanden en kiezen wel dicht op elkaar dat flosdraad soms al nauwelijks gaat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 19:23
Catch
Catch is offline
Je kunt ook de mondhygienist(e) bezoeken, misschien heeft hij/zij tips.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 19:47
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Het zou trouwens best eens door je medicatie kunnen komen, maar dan is het wel anders dan tandsteen. Mijn broertje heeft ook astma en ook inhalators en die krijgt dan een aanslag op zijn tanden. Dat is trouwens wel anders dan tandsteen. Dat heeft de tandarts/mondhygiëniste er laatst afgehaald. Die aanslag was meer bruinig en zat ook aan de buitenkant van zijn ondertanden. Dus als jij echt zegt dat het echt tandsteen is, dan is dat iig iets anders dan die aanslag van die inhalators.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 20:21
Verwijderd
Mijn man gebruikt ook inhalators en hij poetst daarom zijn tanden ook 's middags. 's Ochtends en 's avonds poetst hij elektrisch, en 's middags met de hand. Verder gebruikt hij 's avonds ook altijd mondwater, geen idee wat voor efect dat nog heeft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 07:38
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Mijn tandarts zei dat ik moest gaan flossen.
Ik heb het elke keer weer en laatste keer vroeg ik gewoon om advies en ze zei dat ik moest gaan flossen aangezien ik soms zelf 3x per dag men tanden poets lukt het niet om zonder tandsteen bij de tandarts te komen-.-
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 09:12
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Mijn tandarts heeft (vanwege hetzelfde probleem) een speciale tandpasta voorgeschreven en die moest ik bij de apotheek ophalen. Sindsdien gaat het stukken beter.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 10:29
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Hoe heet die tandpasta?

Die wil ik dan ook wel is gaan uitproberen, want wordt er zelf ook knettergek van
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 11:02
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Eerst had ik Fluoracil, die kun je gewoon bij de apotheek kopen. Die ik nu heb is alleen op voorschrift te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 11:30
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Met een elektrische tandenborstel poetsen doe ik al, meestal poets ik daar 's ochtends mee en 's avonds met de hand (was het beste volgens m'n vorige tandarts omdat je dan ook niet verleerd om met de hand te poetsen). Volgens m'n huidige tandarts poest ik al goed dus beter poetsen wordt lastig denk ik, harder is zeker niet beter want dan gaat m'n tandvlees en idd ook je glazuur alleen maar kapot.

Speciale tandpasta kan ik wel eens voor kijken idd, is het proberen waard. Volgens mijn tandarts was flossen met mijn gebit prima maar dat ging niet specifiek over tandsteen dus kan wellicht ook nog ragers proberen al staan m'n tanden en kiezen wel dicht op elkaar dat flosdraad soms al nauwelijks gaat.
tandenpoetsen verleren? zo moeilijk is het nou ook weer niet

ik zou 2 keer per dag, of desnoods 3 keer per dag, elektrisch poetsen.
daarnaast een speciale anti-plak tandpasta gebruiken en tussendoor eens wat kauwgom kauwen.

dan heb je alle basics wel gehad
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 21:56
Rysair
Avatar van Rysair
Rysair is offline
Listirine us een keer proberen? Ik heb zelf ook last van tandsteen en ik denk dat ik listirine us ga gebruiken.
Klik.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Voor het saaien de kerk uit #1385
snoopy
500 21-05-2011 18:47
Lichaam & Gezondheid Listerine
anjali
13 09-04-2009 22:12
Lichaam & Gezondheid verdoving bij de tandarts
Sushii
24 06-09-2007 03:49
Flora & Fauna vraagje over kattenvoer
Verwijderd
18 08-03-2006 09:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.