Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2011, 11:18
snowflakes
Avatar van snowflakes
snowflakes is offline
Ik kon dit onderwerp niet terugvinden in andere topics en ben wel benieuwd welk voorbehoedsmiddel jullie gebruiken en hoe dit bevalt.

T.s. begint: Ik heb sinds een paar weken een koperspiraaltje. Mag zelf wegens omstandigheden de pil niet meer slikken en dit was een logisch alternatief...
Ik ben er zelf tot nu toe wel tevreden over, heb er weinig last van en vind het fijn dat ik er niet bij stil hoef te staan of ik de pil wel geslikt heb...

Kortom, voor mij positief!

Ik ben benieuwd naar jullie keuzes en ervaringen...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 11:51
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Mijn vriendin zit aan de pil.

Lekker makkelijk en echt ideaal vind ik persoonlijk voor ons allebei=D
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 12:22
Verwijderd
De pil!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 12:28
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
condooms
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 13:15
flower1989
flower1989 is offline
condoom
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 15:56
Verwijderd
Seks --> L&G

Hormoonspiraaltje. Reageerde te sterk op de pil, dacht zelf aan prikpil maar daarbij waren die bijwerkingen waarschijnlijk ook aanwezig en werd daarbij sinds enkele jaren alleen nog maar voorgeschreven aan sociaal beperkte mensen, is mij verteld, werd liever niet meer voorgeschreven. Huisarts kwam met verschillende opties. Koperspiraaltje werkt door ervoor te zorgen dat je baarmoeder continu geirriteerd is en daardoor besluit nu nog maar even niet aan zwangerschap te beginnen. Nuvaring en pessarium etc. vond ik toch maar helemaal niks. Condooms alleen vind ik a) vervelend en b) een stuk onverantwoorder praktijkgedoe.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 16:30
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Seks --> L&G
Lijkt me een prima plan, ja.

Oh, en ik slik zelf de pil, alleen niet als voorbehoedsmiddel. Maar mocht ik ooit seks gaan hebben, dan zal het wel pil (plus eventueel condoom) worden.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 16:31
Verwijderd
vaste relatie; koperspiraaltje
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 17:04
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
@ Freya, Snowflakes: hebben jullie geen klachten over het koperspiraaltje? De pil is voor mij niet heel erg goed maar mijn gyn zei dat het koperspiraaltje wel erge pijn kan veroorzaken en daarom dacht ze dat mirena een beter idee was. Merken jullie iets van die erge pijnen?

OT:
Condooms + pil, ookal vaste relatie.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 17:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik de pil en vaak gebruiken we condooms al is dat meer voor het gemak dan als voorbehoedsmiddel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nuva ring
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 20:23
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Pil en condoom. Zit alleen wel te overwegen eens van die pil af te gaan en te denken over een alternatief.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 08:21
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Nuvaring.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 16:38
serac
serac is offline
niks, weekendrelatie, ik tel (ben heel regelmatig), we zijn elkaars eersten (geen soa) en als t moet condoom, k vertrouw hormonen niet zo, tot nu toe gaat heel goed, maar je moet er wel heel regelmatig voor zijn
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 16:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
niks, weekendrelatie, ik tel (ben heel regelmatig), we zijn elkaars eersten (geen soa) en als t moet condoom, k vertrouw hormonen niet zo, tot nu toe gaat heel goed, maar je moet er wel heel regelmatig voor zijn
...
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 22:09
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
niks, weekendrelatie, ik tel (ben heel regelmatig), we zijn elkaars eersten (geen soa) en als t moet condoom, k vertrouw hormonen niet zo, tot nu toe gaat heel goed, maar je moet er wel heel regelmatig voor zijn
Tjee, denk je dan niet bij elk krampje 'aaah ik ben vast zwanger'? Ik heb dat zelf al een beetje en ik ben gewoon aan de pil.

Mirenamensen, hoe is jullie ervaring met bijwerkingen? En het inzetten?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 22:25
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
niks, weekendrelatie, ik tel (ben heel regelmatig), we zijn elkaars eersten (geen soa) en als t moet condoom, k vertrouw hormonen niet zo, tot nu toe gaat heel goed, maar je moet er wel heel regelmatig voor zijn
Hopelijk weet je dat regelmatig ongesteld worden niets te maken heeft met precies weten wanneer je vruchtbaar bent. De menstruatiecyclus die je leert bij biologie gaat niet bij elke vrouw zo netjes en precies. Je zou dingen kunnen doen als je temperatuur meten enzo, maar dat is ook niet zeker. En sperma blijft enkele dagen in het lichaam levend (sommigen zeggen dat het soms bijna een week actief kan blijven) en kan dus nog steeds een eitje bevruchten. Zoveel onzekerheden. Hopelijk weet je dit...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Tjee, denk je dan niet bij elk krampje 'aaah ik ben vast zwanger'? Ik heb dat zelf al een beetje en ik ben gewoon aan de pil.

Mirenamensen, hoe is jullie ervaring met bijwerkingen? En het inzetten?
Het inzetten stelde niet zoveel voor, het deed wel pijn, maar dat zijn pijnen die je ook voelt bij hevig ongesteld zijn. Nu weet je alleen op welk moment ie komt. De bijwerkingen zijn een stuk beperkter dan andere hormoonmethoden, door lagere concentraties.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 13:07
Verwijderd
Ik heb ook een mirenaspiraaltje. Ik ben er heel tevreden over. Van het zetten had ik totaal geen last. Daarna heb ik ongeveer twee maanden steeds bloed verloren, niet veel gelukkig. Daarna ben ik nooit meer ongesteld geworden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 14:17
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben aan de prikpil en ik vind het verschrikkelijk ideaal. Geen last van bijwerkingen, nooit meer ongesteld en (voor mij het belangrijkst) geen extreme labiliteit meer, wat ik wel had met de pil.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 15:49
Verwijderd
Ik heb ook een mirenaspiraaltje. Bevalt opzich prima, het enige dat ik jammer vind is dat ik de week voordat ik ongesteld word, ontzettend emotioneel ben en dat mijn borsten echt heel erg gevoelig zijn. Heb hem nu ongeveer twee en een half jaar en sinds een maand of vijf begin ik dat pas te merken. In het begin werd ik ook bijna niet ongesteld en had ik nergens last van.
Het zetten deed bij mij wel echt pijn. Ik ben flauwgevallen van de pijn -- en heb daarna een hele dag in bed gelegen omdat ik echt doodging van de krampen. Twee dagen laten was dat ook weer over

ZIjn hier mensen die zo'n hormoonstaafje onder de huid hebben? Hoe bevalt dat? Mij lijkt dat ook wel iets, maar mijn huisarts zegt dat de kans er in zit dat die dingen gaan 'zwerven' en dat het dan moeilijk is om het terug te vinden. Daarnaast zei hij dat dat staafje chirurgisch verwijderd moet worden, dat kan niet bij de huisarts. Zei hij. Ik wil eigenlijk een beetje af van het spiraaltje, omdat de bijwerkingen echt niet tof zijn...

Alhoewel... Ik weet het niet. Dus. Ervaringen met een staafje?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 17:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ SA: is een nuvaring dan misschien niet wat voor jou?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 17:34
Mara
Mara is offline
Mirena. Wordt 2x per jaar een halve dag 'ongesteld', vind het ideaal. Ik vond het bijna geen pijn doen maar mijn HA zei dat dat voor iemand in mijn situatie (jong, geen kinderen) niet gebruikelijk is. Heb ook geen bijwerkingen, de pil tastte mijn humeur nogal aan maar de Mirena doet dit niet. En 5 jaar nergens aan hoeven denken is ook wat waard

@serac: Je vertrouwt hormonen niet maar iets onbetrouwbaars als tellen wel...?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2011, 18:31
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Ik heb nu 3,5 jaar een mirenaspiraaltje. Het laten plaatsen was echt heel erg pijnlijk, ik kon amper nog naar huis lopen en heb de rest van de dag met kramp op bed gelegen. Daarna heb ik twee maanden lang bijna constant bloedverlies gehad.
Ik word nog steeds wel ongesteld, maar heel onregelmatig en het zijn steeds maar halve dagen. Dan heb ik twee weken lang steeds een halve dag, met af en toe een dag niets, en dan weer een hele tijd niets. Het is best irritant dat dat zo onvoorspelbaar is, maar verder heb ik geen bijwerkingen
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 13:04
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
@ SA: is een nuvaring dan misschien niet wat voor jou?
Dat was ook mijn eerste gedachte
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 23:33
Verwijderd
Citaat:
@ SA: is een nuvaring dan misschien niet wat voor jou?
Dat is toch een 'ring' die je moet inbrengen, drie weken moet laten zitten en dan er weer uithaalt en ongesteld word, toch? Het lijkt mij een heel raar idee, eigenlijk... Maar dat zit tussen de oren, moet ik vanaf

Iemand daar ervaring mee?Of moet ik een apart topic aanmaken?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 07:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dat is toch een 'ring' die je moet inbrengen, drie weken moet laten zitten en dan er weer uithaalt en ongesteld word, toch? Het lijkt mij een heel raar idee, eigenlijk... Maar dat zit tussen de oren, moet ik vanaf

Iemand daar ervaring mee?Of moet ik een apart topic aanmaken?
ik zou het even in het grote pil topic vragen, die is daarvoor!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 10:27
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Ik had een nuvaring voor mijn spiraaltje. Op zich was dat prima, je voelt hem niet zitten (al voelde mijn ex het wel tijdens de seks, maar je kunt de ring er even uit halen). Maar het blijft wel een beetje een raar idee. Ik had vooral het probleem dat ik niet genoeg bewust was van hoe lang dat ding er al inzat, wanneer hij er uit moest en wanneer ik een nieuwe moest pakken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 11:46
Verwijderd
Citaat:
@ Freya, Snowflakes: hebben jullie geen klachten over het koperspiraaltje? De pil is voor mij niet heel erg goed maar mijn gyn zei dat het koperspiraaltje wel erge pijn kan veroorzaken en daarom dacht ze dat mirena een beter idee was. Merken jullie iets van die erge pijnen?
Valt heel erg mee. Het zetten was even pijnlijk, maar dan vooral het moment zelf - een flinke pijnscheut en toen was het ook voorbij. Daarna voelde het gewoon alsof je ongesteld bent. Geen drama met flauwvallen en de hele dag met krampen op bed liggen hier, dus. Vriendin van me heeft er ook een en die had ook nergens last van verder. Die merkt ook niks aan haar ongesteldheid ofzo, dat heb ik wel een beetje.

De eerste ongesteldheid daarna was behoorlijk pijnlijk, maar het is vooral een ánder soort pijn. Ongesteldheidspijn is bij mij een soort golf die langzaam aanzwelt en dan weer afneemt (naar ik aanneem het samentrekken van de baarmoeder). Die pijn is niet zo heftig bij mij. Door het spiraaltje voel ik ergens in zo'n golf opeens een pijnscheut die anders voelt dan dat samentrekken. Maar die zijn dus na een paar seconden weer weg. Vind het heel goed te doen, en naarmate ik 'm langer heb, wordt het steeds minder. Enige wat ik echt vervelend vind is dat m'n ongesteldheid echt langer duurt - een paar dagen voor en na zeurt het een beetje door, zegmaar, dat je een heel klein beetje bloed verliest. Tijdverspilling vind ik dat, gooi het er nou in een keer uit

Maar goed, al met al ben ik wel dolblij om van de hormonen af te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 13:57
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik had een nuvaring voor mijn spiraaltje. Op zich was dat prima, je voelt hem niet zitten (al voelde mijn ex het wel tijdens de seks, maar je kunt de ring er even uit halen). Maar het blijft wel een beetje een raar idee. Ik had vooral het probleem dat ik niet genoeg bewust was van hoe lang dat ding er al inzat, wanneer hij er uit moest en wanneer ik een nieuwe moest pakken.
Mijn telefoon en agenda herinneren mij daaraan. Werkt prima bij mij.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 15:38
Verwijderd
@SA: op zich hoeft zo'n staafje niet verwijderd te worden, als de hormonen erin 'op' zijn kan hij ook gewoon blijven zitten.

Ik gebruik de pil. Soms overweeg ik de nuvaring, dat lijkt me eigenlijk fijner, minder gedoe, maar ik stel het steeds uit omdat ik geen zin heb naar de huisarts te gaan, dus kennelijk vind ik het ook niet zo belangrijk Op zich bevalt de pil me ook prima, alleen vind ik het lastig dat ik soms wakker schrik omdat ik denk dat ik 'm vergeten ben, en dan uit bed ga om te kijken, en dan blijkt altijd dat ik 'm níet vergeten ben, maar dan ben ik alweer helemaal wakker.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 17:39
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat is toch een 'ring' die je moet inbrengen, drie weken moet laten zitten en dan er weer uithaalt en ongesteld word, toch? Het lijkt mij een heel raar idee, eigenlijk... Maar dat zit tussen de oren, moet ik vanaf

Iemand daar ervaring mee?Of moet ik een apart topic aanmaken?
Ik zit op mn telefoon nu maar ik zal zsm uitgebreid reageren. Lorelei naamzoek.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 14-01-2011, 21:55
Lautitia
Lautitia is offline
Ik heb al 4 jaar de Mirena. Ik ben er nog altijd zeer tevreden over. Het zetten was minder pijnlijk dan ik had verwacht. Sindsdien heb ik er geen omkijken meer naar gehad . Mijn menstruatie blijft uit, alleen in een stressvolle periode heb ik wel eens licht bloedverlies.
__________________
- "Zulke dingen gebeuren niet in het echt." "Nee, nee, nee. Het is andersom: zulke dingen verzin je niet!" -
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 13:33
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Zo, nu heb ik tenminste een fatsoenlijke computer tot mn beschikking. (Secret Agent naamzoek )

Ik gebruik nu bijna 2 jaar de nuva-ring. Ik ben overgestapt nadat ik 3 verschillende pillen had geprobeerd, elk met te grote bijwerkingen. Voor mij was de keuze toen een spiraaltje of de nuva-ring. Ik had allerlei horrorverhalen gehoord over het spiraaltje en ik kende iemand die de nuva-ring gebruikte zonder problemen, dus ik besloot voor de nuva-ring te gaan. Geen moment spijt van gehad. Ik heb totaal geen last meer van bijwerkingen! Ik kan zelfs 2x een stopweek achter elkaar overslaan zonder problemen (iets wat vroeger met de pil écht niet kon, dan werd ik depressief en labiel ). Dit komt omdat er veel minder hormonen worden afgegeven en veel plaatselijker.

Daarnaast is de nuvaring 4 weken betrouwbaar. Normaal gesproken gebruik je m wel 3 weken en dan een stopweek, maar doordat-ie een week langer betrouwbaar is, kun je makkelijker met je menstruatie schuiven in de zomervakantie en zo. Ook word ik een stuk minder lang ongesteld (2 dagen heftig, 1 dag minder heftig en soms nog 1 dag een beetje). Of ik minder/meer pijn heb weet ik niet want ik ben al lang niet meer "natuurlijk" ongesteld geweest.

Het enige "nadeel" is dat je wel moet bijhouden hoe lang je 'm in hebt. Dat kan je makkelijk in je agenda of in je telefoon of zo doen. Maar het is dus net iets minder makkelijk dan de pil waarbij je gewoon 1 strip neemt en de dagen erop staan. Het voordeel is dan wel weer dat je niet iedere dag eraan moet denken. Bij mij is het overigens nog nooit fout gegaan wat betreft op tijd eruit en erin doen, en ik ben superchaotisch

Je voelt overigens niets van de nuva-ring. Heel soms voel ik m tijdens de seks, en heel soms voelt mijn vriend 'm. Maar je kunt 'm even uitdoet als je er last van hebt (3 uur, daarna wordt-ie minder betrouwbaar.. maar 3 uur moet genoeg zijn ). En hij is groot genoeg om niet zomaar uit te vallen (of te ver door te schieten, daar was ik een beetje bang voor ).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 14:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Sorry dat ik als man dit topic binnenval, maar just out of curiosity: is het niet ongemakkelijk om een nuvaring in te brengen en te verwijderen? Ik bedoel, als je soms al verhalen hoort over tampons... Of valt het wel mee?
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 15:23
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nee, dat valt heel erg mee, veel makkelijker dan tampons. Het is een heel erg buigzame ring, dus je vouwt m min of meer dubbel op het moment dat je m in doet, daarna kun je gewoon met een vinger het ding op de juiste plek duwen. Het is ook gemaakt van glad materiaal, itt tampons.

De eerste keer dat ik de verpakking zag, dacht ik wel: wtf, hoe is dat mogelijk?! Maar het is echt geen enkel probleem.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 03:07
Verwijderd
Nuvaring, en ik ben er erg blij mee
ik sluit mij daarbij ook op het vooral het wat Lorelei vertelt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 22:37
Verwijderd
Bedankt voor de uitgebreide reactie Lorelei, is misschien wel eens het overwegen waard... Iig ontzettend bedankt
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 12:57
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik ben aan de pil. Yasmin, één van de lichtste pillen die er zijn. Maar daardoor heb ik altijd wel nog 100000 buikpijn als ik ongesteld ben.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 12:07
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik gebruik nuvaring. Het inbrengen vind ik best lastig, hij springt steeds alle kanten op en omdat ik hem dubbelvouw heb ik hem nog weleens gelanceerd in het begin. Maar misschien ben ik te ongeduldig. Maar verder, ik moet hem er soms uithalen tijdens de seks maar dat is geen enkele moeite en ik ben heel tevreden. Heb ook helemaal geen bijwerkingen.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #19!
Verwijderd
500 09-06-2008 20:41
Seksualiteit Het lukt niet
Verwijderd
73 14-05-2007 18:32
Seksualiteit Willen jullie deze Seksenquete invulle?
Suga~Suga
258 17-10-2005 20:22
Algemene schoolzaken Enquête: grote verschillen in denkwijzen gelovigen en niet-gelovigen?
Syzygy
128 21-06-2005 17:02
Liefde & Relatie LOVE enquete
defrag
52 28-03-2002 18:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.