Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-01-2011, 17:11
Danil
Danil is offline
Hallo,

De titel zegt het al,

Ik heb soms last ( meestal 's avonds ) van bevende handen.
Ook als ik iets vasthoud beef ik een beetje.

2 maanden geleden ben ik naar de tandarts gegaan en hij zei dat ik 1 wijsheidstand moest getrokken worden....
EN de laatste tijd heb ik wat last van tandpijn, en het tandvlees rond m'n achterste tand.

Kan dit te maken hebben met elkaar???
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 17:21
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
kan goed zijn dat je een lage bloeddruk hebt. ik heb dat zelf wel,en vooral savonds als je rustig bent dan zakt je bloeddruk al, en als je dan ook van nature nog een lage bloeddruk hebt, kan je vaak trilhanden hebben en beetje duizelig- of sufheid voelen. en sufheid in de vorm van moe zegmaar.

of het met je kies temaken heeft weet ik niet. kan misschien wel zijn dat je savonds zenuwachtig bent? of heb je er al langer last van?
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 17:55
Danil
Danil is offline
Citaat:
kan goed zijn dat je een lage bloeddruk hebt. ik heb dat zelf wel,en vooral savonds als je rustig bent dan zakt je bloeddruk al, en als je dan ook van nature nog een lage bloeddruk hebt, kan je vaak trilhanden hebben en beetje duizelig- of sufheid voelen. en sufheid in de vorm van moe zegmaar.

of het met je kies temaken heeft weet ik niet. kan misschien wel zijn dat je savonds zenuwachtig bent? of heb je er al langer last van?
Nee, ik heb eer echt maar vandaag last van gehad, precies of m'n handen moe zijn van een hele dag te werken begrijp je ?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 17:59
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
hmm ja ik snap het. misschien moet je gwn even iets eten met suiker, zoals mars ofzo. dat is voor energie. als het een lage bloeddruk zou zijn kan je beter zout eten
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 18:54
Verwijderd
Ik had er ook altijd last van, maar ik heb het opgelost door zo weinig mogelijk suiker te eten. Maar als je er niet regelmatig last van hebt zou ik inderdaad maar wel iets eten waar wat energie in zit .

Wat je wel zegt is dat je er vaak 's avonds last van hebt, eet je 's middags bijvoorbeeld veel suiker?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 16:37
Danil
Danil is offline
Citaat:
Ik had er ook altijd last van, maar ik heb het opgelost door zo weinig mogelijk suiker te eten. Maar als je er niet regelmatig last van hebt zou ik inderdaad maar wel iets eten waar wat energie in zit .

Wat je wel zegt is dat je er vaak 's avonds last van hebt, eet je 's middags bijvoorbeeld veel suiker?
Ik eet op school, dus ik drink iedere dag zoals gewoonlijk 1 Ice Tea en m'n boterhammetjes...
Het is wel een akelig gevoel , precies of m'n handen wat stroef zijn ( zware armen ) en niet meewillen....

BTW kan je MS krijgen vanaf 15 jaar?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 10:50
Verwijderd
Ik zie niet in hoe trillende handen iets met je tanden te maken kunnen hebben. Verder zou ik me niet zo zorgen maken om MS, dan had je wel veel meer klachten denk ik zo. Ik heb zelf ook veel last van trillende handen. Combinatie van vermoeidheid en medicijnen. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je continu dingen uit je handen laat vallen ed.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 19:17
Artic King
Avatar van Artic King
Artic King is offline
Citaat:
Ik had er ook altijd last van, maar ik heb het opgelost door zo weinig mogelijk suiker te eten. Maar als je er niet regelmatig last van hebt zou ik inderdaad maar wel iets eten waar wat energie in zit .

Wat je wel zegt is dat je er vaak 's avonds last van hebt, eet je 's middags bijvoorbeeld veel suiker?
Eyeopener. Ik heb er ook af en toe last van. En idd als ik RedBull oid op heb is het erger, bv op het werk. thanks!
__________________
OngetemdeSchrijvers.nl, voor de jónge schrijver!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2011, 22:05
Danil
Danil is offline
Citaat:
Ik zie niet in hoe trillende handen iets met je tanden te maken kunnen hebben. Verder zou ik me niet zo zorgen maken om MS, dan had je wel veel meer klachten denk ik zo. Ik heb zelf ook veel last van trillende handen. Combinatie van vermoeidheid en medicijnen. Ik zou me pas zorgen gaan maken als je continu dingen uit je handen laat vallen ed.
Ik ben naar de dokter geweest en hij deed zo'n paar kleine testjes, vb armen strekken met ogen toe topje van je neus raken, ....
Dit alles was in orde, maar het kan te maken hebben omdat ik 's morgens nooit veel eet ( een half sneetje brood met choco ) daarom heeft hij nu één week Magnesium voorgeschreven.....

END TOPIC
Met citaat reageren
Oud 22-01-2011, 15:31
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
maar het kan te maken hebben omdat ik 's morgens nooit veel eet ( een half sneetje brood met choco ) daarom heeft hij nu één week Magnesium voorgeschreven.....
Dan moet je ontbijten in plaats van magnesiumtabletten slikken

Heeft je huisarts überhaupt wel magnesium geprikt en was deze te laag?
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 23:21
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Dan moet je ontbijten in plaats van magnesiumtabletten slikken

Heeft je huisarts überhaupt wel magnesium geprikt en was deze te laag?
Ook bij een normale magnesiumspiegel kan je een tekort hebben. Namelijk een intracellulair tekort, dus de interpretatie van deze labwaarde zegt helemaal niets.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 09:38
HangInThere
Avatar van HangInThere
HangInThere is offline
Citaat:
Ook bij een normale magnesiumspiegel kan je een tekort hebben. Namelijk een intracellulair tekort, dus de interpretatie van deze labwaarde zegt helemaal niets.
Als het magnesium hoog-normaal is of zelfs verhoogd, is de kans op een intracellulair tekort niet erg groot dunkt mij. Weet je trouwens de correlatie tussen serum magnesium en intracellulair magnesium? Dat is namelijk een interessant gegeven.

Bovendien is het hebben van alleen trilhandjes een erg niet-specifiek symptoom voor een magnesiumdeficientie, als je al over een symptoom van magnesiumdeficientie kunt spreken. Mij lijkt de ingestelde behandeling van de huisarts derhalve erg opportuun.
__________________
Freedom, is never having to say you're sorry.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 17:25
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
veel moeilijke woorden
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 23:31
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Als het magnesium hoog-normaal is of zelfs verhoogd, is de kans op een intracellulair tekort niet erg groot dunkt mij. Weet je trouwens de correlatie tussen serum magnesium en intracellulair magnesium? Dat is namelijk een interessant gegeven.

Bovendien is het hebben van alleen trilhandjes een erg niet-specifiek symptoom voor een magnesiumdeficientie, als je al over een symptoom van magnesiumdeficientie kunt spreken. Mij lijkt de ingestelde behandeling van de huisarts derhalve erg opportuun.
Dat is niet zo moeilijk. Magnesium in het serum is een onderdeel van de totale magnesiumconcentratie in het lichaam. En dit onderdeel is maar iets van 0,4 procent. Dus nogal logisch dat het helemaal niets zegt. Een simpele magnesiumtest zegt dus helemaal niets bij een normale waarde. Wil je het echt weten en is je verdenking op een tekort aan magnesium hoog, dan kan je bijvoorbeeld een magnesiumretentietest doen. Dit zegt veel meer.

Wat betreft het handelen van de huisarts; daar ben ik het helemaal met je eens. Maar heb ook nergens gezegd dat ik dat correct vond. Mijn opmerking betrof het magnesium zelf.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Symptonen ''ziekte'' komen bij meerdere dingen overeen
honestsmile
7 02-12-2011 14:37
Verhalen & Gedichten Over Slaap
*nerwen elensar
3 18-01-2008 13:06
Verhalen & Gedichten [Winnaar verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder
leiv
10 18-05-2007 19:45
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] De vlucht van een nachtvlinder
Verwijderd
0 12-04-2007 17:37
Verhalen & Gedichten [verhaal] ik zie, ik zie... wat jullie niet wíllen zien
Verwijderd
2 01-08-2003 18:39
Verhalen & Gedichten --
Black Bird
4 01-05-2003 17:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.