Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2011, 20:40
pietje11
pietje11 is offline
hoi allemaal,

een aantal dagen geleden is m'n toompje (dat is het 'draadje' aan de onderkant van de piemel bij de eikel wat vrij strak zit) een stukje ingescheurd, kwam voor zo'n klein wondje aardig wat bloed uit (m'n onderbroek had wat donkere bloed vlekken), ik kwam er later achter omdat ik in 1e instantie niet doorhad dat het gescheurd was, het is ook niet pijnlijk geweest.

Nu zie ik zeg maar aan de onderkant van m'n piemel bij de eikel een stukje van het toompje wat is 'afgescheurd', een beetje moeilijk uit te leggen hoe het eruit ziet. het is wel maar een klein stukje.

Ik weet eigenlijk niet wat ik er nu mee aanmoet, ik heb er geen last van, dus ik neem aan dat ik niet naar een dokter ofzo moet, maar kan ik wel gewoon seks hebben?

en als iemand er nog iets meer vanaf weet of iets erover wilt melden, gewoon doen!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 20:52
miguel301
Avatar van miguel301
miguel301 is offline
De hevige bloeding is normaal en kan soms ook wel pijn doen. Als je er last van zou hebbe, raad ik je aan om naar de huisarts te gaan. De arts zal dan een kleine ingreep doen waarbij het toompje "operatief" wordt verlengd. Nadien zal je geen last meer hebben.
__________________
Ad omne opus bonum paratus!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2011, 22:53
Catch
Catch is offline
Ik zou even rustig aan doen met seks, laat het eerst helen en kijk dan of je er geen last van hebt.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 09:37
Verwijderd
Mijn vriend is dat tien jaar geleden ook gebeurd. Hij heeft inderdaad een tijdje geen seks gehad en daarna is het prima geheeld. HIj heeft er ook geen last meer van ofzo, dus als het vanzelf heelt en het gaat niet ontsteken ofzo, zou ik zeggen, laten gebeuren en het heelt vanzelf
Met citaat reageren
Oud 04-01-2011, 19:01
Verwijderd
Seks -> L&G
Met citaat reageren
Oud 05-01-2011, 20:13
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Schoonhouden, even niet masturberen of seks hebben tot het geheeld is, en als het toch gaat ontsteken niet wachten met naar de dokter gaan. Dan komt het goed!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 08:20
marmiton
marmiton is offline
Beste Pietje,

Wat je bedoeld is dat je frenulum gescheurd is.
Ik veronderstel dat (als je voorzichtig geweest bent de afgelopen weken) je daarvan geen last meer hebt.
Zoja, goed voor jou, MAAR je zou toch best even naar de huisdokter gaan hoor...;

Jouw probleem is een heel veel voorkomend probleem bij jongens en ook soms volwassen mannen,
alleen hoor je dat niet vaak omdat de meeste te beschaamd zijn om erover te praten of met naar de dokter te gaan, met een naar gevolg vandien.
De frenulum is inderdaad soms een te strakke verbinding aan je eikel.
Wanneer men sex heeft of masturbeert kan deze scheuren en dan weer zelf genezen (zoals jouw geval).
Maar de kans is groot dat je dit probleem weer gaat tegenkomen in de toekomst (aangezien je niet zoveel gebloed hebt, een penis "spuit" namelijk bloed als het verwond is en zeker in erectie).

Telkens dit gebeurt en geneesd ontstaat er littekenweefsel (als een bolletje of velletje).
Na meerdere voorvallen zit je dus met een paar bolletjes of velletjes op je eikel. Geen mooi zicht.

Je huisarts zal je doorverwijzen naar een uroloog.
Die uroloog zal, met plaatselijke verdoving, de frenulum iets verder "openbranden" (dus geen draadjes van toepassing) waardoor je er geen probleem meer mee zult ondervinden en er ook geen littekenweefsel zal ontstaan.

Ff enkele leuke weetjes;
- de behandeling doet GEEN pijn
- je penis ziet, na genezing, er heel mooi uit (geen littekens)
- na de genezing kan je je penis ook gemakkelijker buigen (aangenamere sex) en oogt hij ook groter...!

Greetz!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2011, 11:21
HFSH
Avatar van HFSH
HFSH is offline
Tsja, het gebeurt weleens.
Kan inderdaad behoorlijk bloeden, maar geneest vrij snel.
Komende tijd goed schoonmaken en schoonhouden (opletten bij de evt sex. Condoom gebruiken, ook bij het gepijpt worden)

Afhankelijk van waarom het gebeurd is, en zeker als het vaker gebeurt of je er last van hebt, is het misschien verstandig om even langs de huisarts te gaan.
__________________
"We shall dive down through black abysses…
and in that lair of the Deep Ones we shall dwell amidst wonder and glory forever."
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Au
Verwijderd
3 18-03-2011 12:16
Seksualiteit Toompje gescheurd
ricardowww
14 19-06-2006 11:01
Lichaam & Gezondheid bloed uit penis...
elledc
7 27-11-2005 12:51
Seksualiteit toompje gescheurd
vosje16
26 07-11-2005 23:27
Seksualiteit Wat NIET te doen als je toompje gescheurd is...
inferno3000
15 09-02-2005 22:28
Seksualiteit Ooit je toompje gescheurd?
TranquilleXXX
46 23-01-2005 18:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.