Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2011, 18:56
ThunderShock
ThunderShock is offline
Hallo!

Sinds vanmiddag had ik een beetje bruine uitscheiding in mijn onderbroek. (Het leek wel op dezelfde bruine uitscheiding als je menstruatie bijna over is.) Het was zo weinig dat ik geen inlegkruisje ervoor nodig had.
Nou keek ik op internet en het enige wat ik vond was dat het een zwangerschap kon zijn. Ik ben ongeveer anderhalf week geleden voor het laatst ongesteld geweest en had nadat mijn menstruatie over was 2 keer onveilig seks gehad. (Ik was donderdag klaar met de menstruatie en had zaterdag in de ochtend en avond/nacht seks.)
Ik dacht dat zwangerschap onmogelijk was als je direct na de menstruatie seks had? Of kan dit geen zwangerschap zijn? Weet iemand wat dit wel kan zijn?
Ik slik de pil niet trouwens.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2011, 19:03
Verwijderd
Je kunt altijd zwanger worden wanneer je onveilige seks hebt, ongeacht waar je in je cyclus bent. Dus ja; het kan zijn dat je nu zwanger bent. Het kan ook zijn dat je nu gewoon een beetje oud bloed verliest, en dat het dus vals alarm is.

Je kunt nu - voor zover ik weet iig - niets doen, behalve afwachten of je ongesteld gaat worden. Voor de morning-afterpil ben je al veel te laat. Dus mja, wacht tot je weer ongesteld moet worden; word je dat niet, doe dan een zwangerschapstest.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 10:10
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Zowiezo is het idee van periodieke onthouding slecht...
Volgens mij kan sperma een week lang overleven als het niets bevrucht. Dus stel dat tijdens de onveilige seks ergens wat blijft steken, en dat het een (veilige) vrijpartij later ineens wel doorgaat, dan zou je er in theorie zwanger van kunnen worden...
Het is natuurlijk wel een kleine kans, maar het gaat hier wel om zwanger worden, en dat is niet niks...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 12:10
ThunderShock
ThunderShock is offline
Hij is niet in mij klaar gekomen. Ik weet niet of dit de kans op zwangerschap nog meer verkleint?

Bedank voor de reacties.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2011, 15:36
Mr.Banana
Avatar van Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Dan heb je nog te maken met voorvocht. Dat komt nog voordat je vriend echt klaarkomt. Daar kunnen ook nog levende zaadcellen inzitten, die je ook zwanger kunnen maken...
Natuurlijk kun je beter eerder terugtrekken dan dat je gewoon niet terugtrekt, dus het verkleint de kans wel... Maar die kans is dan nog lang niet nul !!!

Dus gebruikt altijd een echt middel... Of de pil, of de condoom, of allebei, of andere middelen...
En daarnaast is het ook fijner voor je vriend om niet de hele tijd te hoeven opletten of hij al bijna komt, en kan hij in jou klaarkomen...
__________________
Mooie woorden zijn niet altijd waar. Ware woorden zijn niet altijd mooi.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.