Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2011, 21:19
banaan_is_lekke
Avatar van banaan_is_lekke
banaan_is_lekke is offline
Ik heb dus de laatste tijd verschrikkelijke pijn aan mijn knieën!
Ik ben zelf een meisje (13 jaar)

Weet iemand misschien hoe dit komt? Iedereen denkt dat ik me aanstel ;/ Niet echt leuk dus ;x

Maar dus,, alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 22:48
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Heb je er de hele tijd van, of alleen als je ze buigt.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2011, 23:11
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Groeipijnen gok ik.
__________________
Wat een briljante deductie!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 08:32
banaan_is_lekke
Avatar van banaan_is_lekke
banaan_is_lekke is offline
Citaat:
Heb je er de hele tijd van, of alleen als je ze buigt.
Het is wisselvallig meestal
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 10:10
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Het beste is om naar een huis arts ofzo te gaan. Die weten meer van dit af dan ik.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 11:09
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Groeipijnen gok ik.
Kan, maar hoeft niet. Ik kreeg vanaf m'n 13e ook heel erg pijn aan m'n knieën en doen bleek m'n kraakbeen geïrriteerd omdat m'n knieschijven scheef bewogen. Even naar de huisarts dus. Ook al zei zij wel dat ik groeipijn had, maar stuurde ze me (gelukkig) toch door naar de sportarts.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 11:11
Verwijderd
We kunnen zo over internet niet zeggen hoe dat komt. Er kunnen verschillende oorzaken zijn.
Misschien doe je fanatiek aan springsporten zoals volleybal en zijn je knieën daardoor gewoon overbelast. Misschien is het gewoon groeipijn. Maar misschien heb je de ziekte van Osgood-Schlatter , of bijvoorbeeld rondzwervende kraakbeenstukjes. Het zou ook iets zeldzamers kunnen zijn, zoals jeugdreuma.
Als je echt zo veel pijn hebt, dan is het een goed idee om er eens mee naar de huisarts te gaan je ouders moet je dan maar uitleggen dat je je nu écht niet aanstelt en dat het echt heel erg is.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 15:17
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Het zou inderdaad kunnen dat je de ziekte van Osgood-Schlatter hebt.
die komt meestal voor bij meisjes tussen de 12-14 en bij jongens tussen de 14-16.
Ik ben zelf inmiddels 20 en heb de pech dat ik er nu al 3 jaar last van heb sinds mijn 17e...

Dan is mijn vraag heb je een knobbel onder je knieschijf zitten?
Dat duid namelijk aan dat je kans hebt dat je de ziekte van Osgood hebt.
En dan is de enige remedie.... wachtenwachten en nog eens wachten.
Het kan tussen de 1-2 jaar duren, maar met een beetje pech duurt het dus nog langer...
Daarbij is het ook slim om fysiotherapie te gaan volgen.

En je moet sowieso even langs de huisarts gaan die kan het namelijk beter zeggen of je dat hebt ja of nee en die zal je dan waarschijnlijk fysiotherapie aanraden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 15:33
Minth
Avatar van Minth
Minth is offline
ik heb rond mijn 13e een mega groeispurt gehad. en vanaf toen heb ik ook altijd pijn in mijn knieen. alsof iemand een mes onder mijn knieschijf wil steken. later bleek dat ik in al mijn gewrichten kraakbeen tekort heb, door de snelle groeispurt heeft mijn lichaam niet de kans gehad ook kraakbeen aan te maken, dus heb ik gewoon te weinig. ik weet niet of jij hard bent gegroeit, maar misschien is het ook zo iets? iemand anders die ik ken had trouwens dezelfde pijn, alleen was bij hem de meniscus ingescheurd bij een verkeerde beweging. ik zou zeggen huisarts en naar fysio!
__________________
We krijgen alles hard behalve de G
Met citaat reageren
Oud 18-01-2011, 07:59
meknow
meknow is offline
Precies wat Breakdown zegt: als je soort van gevoel hebt dat je door je knieen zakt heb je Osgood Schlatter waarschijnlijk. Een bobbel onder je knieschijf is hier het duidelijkste kenmerk van.. Als je dit hebt moet je je erop voorbereiden dat je waarschijnlijk een half jaar niet mag sporten..
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 14:12
knorretjuh
knorretjuh is offline
ik heb hier ook sinds kort last van, maar heb geen idee wat het is. Als ik m'n rechterknie buig krijg ik hier pijn in, alsof er iemand tegen aan schopt ofzo. Er ontstaat ook een lichte bult, maar ben al bij de ostheopaat geweest en die zei dat het een 'jumpers' knee' was en dat ik er af en toe ijs op moest leggen of Arnica zalf op moet smeren.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 09:18
Breakdown
Avatar van Breakdown
Breakdown is offline
Citaat:
ik heb hier ook sinds kort last van, maar heb geen idee wat het is. Als ik m'n rechterknie buig krijg ik hier pijn in, alsof er iemand tegen aan schopt ofzo. Er ontstaat ook een lichte bult, maar ben al bij de ostheopaat geweest en die zei dat het een 'jumpers' knee' was en dat ik er af en toe ijs op moest leggen of Arnica zalf op moet smeren.
Dat zou inderdaad ook kunnen.
Huisartsje bezoeken lijkt mij nog steeds het verstandigst voor de topicstarter
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 16:13
banaan_is_lekke
Avatar van banaan_is_lekke
banaan_is_lekke is offline
pfoe, ik was lang wel
Maar, een half jaar niet sporten?
Geld dat ook voor gym?

Als wel dan, GEWELDIG
Maar even serieus, als je op fitness zit ofzo, mag je dat dan wel rustig aan doen ofzo op je eigen tempo?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2011, 16:48
Verwijderd
Citaat:
pfoe, ik was lang wel
Maar, een half jaar niet sporten?
Geld dat ook voor gym?

Als wel dan, GEWELDIG
Maar even serieus, als je op fitness zit ofzo, mag je dat dan wel rustig aan doen ofzo op je eigen tempo?
Ik denk dat het sowieso wel slim is om even rustig aan te doen. Maar dat kan de huisarts het beste zeggen denk ik, want het is wel belangrijk om te blijven bewegen. Misschien is het wel handig om naar een fysio te gaan, die weten dit soort dingen vaak wel goed.
En misschien geldt dat ook voor gym, of misschien alleen de zware dingen van gym overslaan.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.