Oud 11-02-2005, 09:35
Lottiej
Avatar van Lottiej
Lottiej is offline
Heeeej allemaal

Wat vinden jullie er nouw van? 6 kippen in een hok tergrote van een schoenendoos! dat is gewoon tog te zielig?! hun snavels worden eraf gesneden zodat ze elkaar niet kunnen pikken!

Ik vind de bio industrie egt vreselijk, varkens worden gecastreerd zonder verdoving! hoe zou jij dat vinden als dat zou gebeuren?! dieren hebben ook rechten,gevoelens en emoties! Egt diej bioindustrie moet weg!

ik zoek mensen die hetzelfde over de bioindustrie denken als ik!
Zet je in tegen te bioindustrie zodat er veel onschuldige levens gered kunnen worden!

Liefs...

Lottiej
__________________
Love yah all....

Laatst gewijzigd op 11-02-2005 om 09:47.
Advertentie
Oud 11-02-2005, 12:28
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk dat heel veel mensen wel tegen de bio-industrie is.

Weet jij nog meer dingen behalve veganist worden om tegen de bio-industrie te gaan?
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 11-02-2005, 12:57
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
ben je vegetariër/veganist?

Ik zou zeggen, begin met die stap, dan kan je altijd nog gaan protesteren als je 20 bent.
__________________
*aangenaam......*
Oud 11-02-2005, 14:22
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Tiswah.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 11-02-2005, 14:35
Verwijderd
ik wilde juist aan mijn biologisch onverantwoorde biefstukje gaan knagen
Oud 11-02-2005, 15:47
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 11-02-2005 @ 12:57 :
ben je vegetariër/veganist?

Ik zou zeggen, begin met die stap, dan kan je altijd nog gaan protesteren als je 20 bent.
Dat kan nu ook wel. Gewoon veg worden en protesteren.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 11-02-2005, 15:52
MickeyV
MickeyV is offline
Gefeliciteerd, Tech.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 11-02-2005, 16:10
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-02-2005 @ 15:52 :
Gefeliciteerd, Tech.
Idd
__________________
En toch heb ik gelijk.
Oud 11-02-2005, 17:59
TechXP
TechXP is offline
Hartelijk dank!
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 11-02-2005, 19:46
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Bioindustrie is niet mijn favo industrie nee (zacht uitgedrukt) maar wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic?
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Oud 11-02-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-02-2005 @ 19:46 :
Bioindustrie is niet mijn favo industrie nee (zacht uitgedrukt) maar wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic?
Mensen laten overstappen op biologische en/of zuiver plantaardige producten.
Oud 12-02-2005, 00:13
Verwijderd
Haj Lottiej,

ik ben het helemaal met je eens hoor!

Het eerste wat je kan doen is vegetariër of veganist worden. Hoe minder vleeseters, hoe beter.

Verder kun je kijken op de website www.wakkerdier.nl

hier staat ook informatie op voor als je bijv. een spreekbeurt wilt houden. Zo zet je mensen aan het denken over de bio-industrie.

Wat wel belangrijk is (heb ik gemerkt) is om mensen niet te dwingen om te stoppen met vleeseten of te zeggen 'vind jij dat dan niet zielig'?

Sommige mensen sluiten hun ogen hier gewoon voor, en het helpt dan niet om ze in een bepaalde hoek te drukken.

Als dat zo makkelijk was, was er nu geen bio-industrie...

Begin bij jezelf, informeer anderen, lees de site, doe wat je kan.

Als je meer wilt weten kan je me toevoegen op MSN of een PM sturen.
Oud 12-02-2005, 01:13
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
perseus schreef op 11-02-2005 @ 20:00 :
Mensen laten overstappen op biologische en/of zuiver plantaardige producten.
En gewoon uiting aan haar ongenoegen geven.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 12-02-2005, 01:57
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 12-02-2005 @ 00:13 :
Haj Lottiej,

ik ben het helemaal met je eens hoor!

Het eerste wat je kan doen is vegetariër of veganist worden. Hoe minder vleeseters, hoe beter.

Verder kun je kijken op de website www.wakkerdier.nl

hier staat ook informatie op voor als je bijv. een spreekbeurt wilt houden. Zo zet je mensen aan het denken over de bio-industrie.

Wat wel belangrijk is (heb ik gemerkt) is om mensen niet te dwingen om te stoppen met vleeseten of te zeggen 'vind jij dat dan niet zielig'?

Sommige mensen sluiten hun ogen hier gewoon voor, en het helpt dan niet om ze in een bepaalde hoek te drukken.

Als dat zo makkelijk was, was er nu geen bio-industrie...

Begin bij jezelf, informeer anderen, lees de site, doe wat je kan.

Als je meer wilt weten kan je me toevoegen op MSN of een PM sturen.
Deze hele post is lachwekkend, ik ga een hamburger bakken
Oud 12-02-2005, 04:29
MickeyV
MickeyV is offline
Op dat tijdstip? Liederlijk volk toch, die vleeseters.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Oud 12-02-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 12-02-2005 @ 04:29 :
Op dat tijdstip? Liederlijk volk toch, die vleeseters.
Oud 12-02-2005, 12:05
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Ik ben juist voor de bio-industrie.

Nu is het vlees lekker goedkoop.
Oud 12-02-2005, 12:22
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 12-02-2005 @ 12:05 :
Ik ben juist voor de bio-industrie.

Nu is het vlees lekker goedkoop.
en ongezond, met alle hormonen en rotzooi, door het voer, maar dat mag de pret niet drukken.

Van mijn biefstukje blijven alle veganistische vegetariers toch mooi af
Ads door Google
Oud 12-02-2005, 20:00
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Volgens mij is het meer hormonen en andere troep, dan vlees.

En voor je biefstukje hoef je niet bang te zijn hoor. Ze zijn niet voor niks vegetariër of veganist.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 12-02-2005, 21:24
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
--edit--

ik vind het meer dan triest.

goh.

wat zal ik vannacht lekker slapen.

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 01:53.
Oud 13-02-2005, 11:35
terror4life
Avatar van terror4life
terror4life is offline
Citaat:
Lottiej schreef op 11-02-2005 @ 09:35 :
hun snavels worden eraf gesneden zodat ze elkaar niet kunnen pikken!
en als ze elkaar met scherpe snavels doodpikken is niet zielig???

tegen dat snavels afsnijden ben ik niet, maar wel tegen betterijkipen (met zn allen in 1 kooi)
wij hebben zelf een voilère stal (de kippen kunnen scharrelen en ze lopen los rond, alleen staan er systemen in zodat ze ook omhoog kunnen) met vrije uitloop (dat ze naar buiten kunnen)
voor deze stal zijn heel veel regeltjes, de kippen "kunnen" bijvoorbeeld niet over een riggel van nog niet eens een halve meter hoog aar buiten springen, dus moeten daar weer allemaal aanpassingen voor gedaan worden. dit hebben wij ook allemaal braaf gedaan.
alleen in die regels staat niet dat het snavls afsnijden niet mag, kippen met scherpe snavels zijn namelijk gevaarlijk voor elkaar, maar ook voor ons. hoe zou jij het vinden om door het kippenhok te lopen en eruit te komen met allemaal open wonden van de snavels? of per dag 20 dode kippen te vinden in het hok, omdat ze elkaar dood gepikt hebben? da is ook miner fijn of niet dan? en het is ook nog eens vervelend voor onze inkomsten (nu is dit niet belangrijk als je het vergelijkt met het welzijn van de dieren maar toch) ze pikken met scherpe snavels nemelijk alle eieren kapot om ze op te eten (ja dat doen ze, kippen zijn rare beetsen hoor ) dus hebben wij minder eieren en dus minder opbrengst en wij moeten er wel van leven, of wou je geen eieren meer? en trouwens, dat snavels afsnijden doet ze maar even pijn 5 minuten later hebben ze er geen last meer van. en dan zou je koeien ook geen oornummers meer mogen geven, of chips in paarden of honden laten zetten, etc. etc.
en als iedereen vegetarisch/veganistisch wordt, waar moeten al die dieren dan heen, juist naar de slacht, want dan hebben wij mensen er niets meer aan. dan wordt het vlees weggegooid, nou dan eet ik het liever op.

maar dat is mijn mening...
__________________
omdat we engelen zonder vleugels geen engelen kunnen noemen, noemen we ze vrienden

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 11:42.
Oud 13-02-2005, 12:17
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
terror4life schreef op 13-02-2005 @ 11:35 :
en als ze elkaar met scherpe snavels doodpikken is niet zielig???

Dat afbranden of knippen doen ze alleen in ruimten waar er zekerheid is dat de ruimte eigenlijk te klein is. Daardoor gaan ze pikken. Ze kunnen dan nergens heen vluchten enzo.

Citaat:
en als iedereen vegetarisch/veganistisch wordt, waar moeten al die dieren dan heen, juist naar de slacht, want dan hebben wij mensen er niets meer aan. dan wordt het vlees weggegooid, nou dan eet ik het liever op. maar dat is mijn mening...
Stom argument natuurlijk om door te zetten daarmee dat de dieren dan nergens naar toe kunnen. De dieren zijn er voor de mensen gemaakt. Die horen zowieso niet te bestaan. Als men gelijdelijk stopt. Steeds minder vraag en steeds minder dieren, dan zal er ook weinig dieren overblijven op het moment dat men vegetarisch is of veganistisch.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 13-02-2005, 12:39
terror4life
Avatar van terror4life
terror4life is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-02-2005 @ 12:17 :
Dat afbranden of knippen doen ze alleen in ruimten waar er zekerheid is dat de ruimte eigenlijk te klein is. Daardoor gaan ze pikken. Ze kunnen dan nergens heen vluchten enzo.
nou, onze stal is helemaal volgens de regels (dus niet te klein) en het is niet alleen zodat ze alkaar niet doodpikken, maar ook voor onze veiligheid en voor de eieren.

en ik zeg niet dat ik helemaal tegen de bio-industrie ben, je moet mij niet bij baterijkippen of kistkalveren zetten, dan word ik kwaad...
__________________
omdat we engelen zonder vleugels geen engelen kunnen noemen, noemen we ze vrienden
Oud 13-02-2005, 14:43
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
terror4life schreef op 13-02-2005 @ 12:39 :
nou, onze stal is helemaal volgens de regels (dus niet te klein) en het is niet alleen zodat ze alkaar niet doodpikken, maar ook voor onze veiligheid en voor de eieren.


Wel te klein waarschijnlijk als ze erg veel op elkaar pikken. Bij kippen met te weinig ruimte en mogelijkheden gaan ze uit frustratie veel pikken. In zeer kleine ruimtes kunnen dieren niet uit de weg gaan en kunnen ze doodgepikt worden. De 'picking order' word iets te veel dan.
In de natuur word zo de leider uitgezocht of tenminste wie er hoger staat in de sociale hierarchie. En dat eieren pikken is ook zeer stereotyp gedrag. Of als ze zichzelf zouden kapot pikken. In de natuur zou de kip 70% van de dag bezig houden met lekker scharrelen en voedsel zoeken. In de stallen is dat vele malen minder omdat er door de opeenhoping van al die kippen veel stress ontstaat en vaak ook weinig ruimte of mogelijkheden is tot het uiten van natuurlijk gedrag.
En het afkappen van snavels beschadigt zowel de zenuwbaan als de hersenen (de zenuwbanen zitten zeer geintegreerd).

Een voilere stal is iets minder dan een scharrelhok. Het is dat jullie dan ook nog vrije uitloop hebben, dus dan is er toch wat meer dan een normale voilere stal (eigenlijk is dat normaal gesproken een kooi).

Of ze bij het afkappen 5 minuten pijn hebben? Wellicht wel. Echter in de praktijk onstaan er toch wel vaak neuroma's (zenuwgezwellen). Dit kan blijvende pijn zijn. Daarnaast zal het denk net zo zijn als met een kies die afgeknipt word bij een een zenuwdeel. Die pijn blijft wel lekker en ook drinken enzo.

Citaat:
en ik zeg niet dat ik helemaal tegen de bio-industrie ben, je moet mij niet bij baterijkippen of kistkalveren zetten, dan word ik kwaad...
Bij jou zijn ze anders ook niet echt lekker bezig als ik het zo hoor. Misschien overgaan op biologisch?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 13-02-2005, 14:58
terror4life
Avatar van terror4life
terror4life is offline
Citaat:
TechXP schreef op 13-02-2005 @ 14:43 :
Wel te klein waarschijnlijk als ze erg veel op elkaar pikken. Bij kippen met te weinig ruimte en mogelijkheden gaan ze uit frustratie veel pikken. In zeer kleine ruimtes kunnen dieren niet uit de weg gaan en kunnen ze doodgepikt worden. De 'picking order' word iets te veel dan.
In de natuur word zo de leider uitgezocht of tenminste wie er hoger staat in de sociale hierarchie. En dat eieren pikken is ook zeer stereotyp gedrag. Of als ze zichzelf zouden kapot pikken. In de natuur zou de kip 70% van de dag bezig houden met lekker scharrelen en voedsel zoeken. In de stallen is dat vele malen minder omdat er door de opeenhoping van al die kippen veel stress ontstaat en vaak ook weinig ruimte of mogelijkheden is tot het uiten van natuurlijk gedrag.
En het afkappen van snavels beschadigt zowel de zenuwbaan als de hersenen (de zenuwbanen zitten zeer geintegreerd).

Een voilere stal is iets minder dan een scharrelhok. Het is dat jullie dan ook nog vrije uitloop hebben, dus dan is er toch wat meer dan een normale voilere stal (eigenlijk is dat normaal gesproken een kooi).

Of ze bij het afkappen 5 minuten pijn hebben? Wellicht wel. Echter in de praktijk onstaan er toch wel vaak neuroma's (zenuwgezwellen). Dit kan blijvende pijn zijn. Daarnaast zal het denk net zo zijn als met een kies die afgeknipt word bij een een zenuwdeel. Die pijn blijft wel lekker en ook drinken enzo.
daar zal je wel gelijk in hebben, maar de regels voor deze hokken zijn als diervriendelijk goedgekeurt en wij doen alles volgens de regels...
en volgens mij zijn voilère stallen diervriendelijker dan reguliere scharrelstallen, omdat kippen graag hoog zitten (in de natuur om tegen vijanden beschemd te worden) en in een volière stal kunnen kippen omhoog. ook unnen kippen in een volière stal altijd genoeg eten en drinken vinden in de systemen, wat in een scherrelstal nogal eens een probleem schijnt te zijn.

Citaat:
Bij jou zijn ze anders ook niet echt lekker bezig als ik het zo hoor. Misschien overgaan op biologisch?
daar ga ik niet over. en overgaan op biologisch kost veel geld en dat hebben we niet. we doen het zo diervriendelijk mogenlijk. meer kunnen we niet doen.
__________________
omdat we engelen zonder vleugels geen engelen kunnen noemen, noemen we ze vrienden

Laatst gewijzigd op 13-02-2005 om 15:55.
Advertentie
Oud 13-02-2005, 15:17
-(L)-
Ik vind 't zielig, meer heb ik er niet over te zeggen.
Oud 13-02-2005, 18:58
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
terror4life schreef op 13-02-2005 @ 14:58 :
daar zal je wel gelijk in hebben, maar de regels voor deze hokken zijn als diervriendelijk goedgekeurt en wij doen alles volgens de regels...

Als acceptabel goedgekeurd bedoel je.

Citaat:
en volgens mij zijn voilère stallen diervriendelijker dan reguliere scharrelstallen, omdat kippen graag hoog zitten (in de natuur om tegen vijanden beschemd te worden) en in een volière stal kunnen kippen omhoog. ook unnen kippen in een volière stal altijd genoeg eten en drinken vinden in de systemen, wat in een scherrelstal nogal eens een probleem schijnt te zijn.
Geen idee of de een iets vriendelijker is dan de andere. Ik zou liever zien dat beide er niet zouden zijn

Citaat:
daar ga ik niet over. en overgaan op biologisch kost veel geld en dat hebben we niet. we doen het zo diervriendelijk mogenlijk. meer kunnen we niet doen.
Geld geld... het is jammer dat de overheid niet zo meefinancieert voor de biologische sector.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 13-02-2005, 19:07
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Lottiej schreef op 11-02-2005 @ 09:35 :
Heeeej allemaal

Wat vinden jullie er nouw van? 6 kippen in een hok tergrote van een schoenendoos! dat is gewoon tog te zielig?! hun snavels worden eraf gesneden zodat ze elkaar niet kunnen pikken!
Daar ben ik ook tegen, da's gewoon mishandeling.

Citaat:

Ik vind de bio industrie egt vreselijk, varkens worden gecastreerd zonder verdoving! hoe zou jij dat vinden als dat zou gebeuren?! dieren hebben ook rechten,gevoelens en emoties! Egt diej bioindustrie moet weg!
Tja, het is nooit bewezen dat dieren emoties hebben... en dat de bioindustrie nou weg moet, dat weet ik nog niet helemaal. Als ze de varkens wel verdoven voordat ze castreren, zou ik er niet zo een punt van maken.
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Oud 13-02-2005, 21:47
Verwijderd
het wordt toch blijkbaar zo gesteund door de regering, je moet niet bij de boeren zijn op dat gebied

aan de andere kant kiest een boer wel ervoor om zo'n bedrijf op te starten, maar wat je voor ogen moet houden is dat een boer niet altijd zijn bedrijf op een dieronvriendelijke manier begint... het is de CONSUMENT die vaak bedrijven noodgedwongen die kant op laat gaan
Oud 13-02-2005, 23:14
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
per piacere schreef op 13-02-2005 @ 21:47 :

aan de andere kant kiest een boer wel ervoor om zo'n bedrijf op te starten, maar wat je voor ogen moet houden is dat een boer niet altijd zijn bedrijf op een dieronvriendelijke manier begint... het is de CONSUMENT die vaak bedrijven noodgedwongen die kant op laat gaan
Nietzschezijdank is dat zo.
Oud 14-02-2005, 00:48
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
per piacere schreef op 13-02-2005 @ 21:47 :
het wordt toch blijkbaar zo gesteund door de regering, je moet niet bij de boeren zijn op dat gebied

aan de andere kant kiest een boer wel ervoor om zo'n bedrijf op te starten, maar wat je voor ogen moet houden is dat een boer niet altijd zijn bedrijf op een dieronvriendelijke manier begint... het is de CONSUMENT die vaak bedrijven noodgedwongen die kant op laat gaan
Idd, veel mensen willen goedkoop vlees en zuivelproducten.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 14-02-2005, 01:36
TechXP
TechXP is offline
het is zowel de schuld van de consument, boer en de regering.

Dus zeggen dat de ene meer schuldig is dan de andere dat is niet zo.

Daarnaast... jullie hier vinden de bioindustrie niks. Maar bijna al jullie dierlijke producten komen daar vandaan. Hoe kan je zeggen dat iets slecht is en toch eraan meewerken?
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 14-02-2005, 07:03
Verwijderd
precies
Oud 14-02-2005, 17:31
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 12-02-2005 @ 01:57 :
Deze hele post is lachwekkend, ik ga een hamburger bakken
Als je daar trek in hebt moet je dat vooral doen. Ik zie het nut van die opmerking niet

Dat is dus echt precies de naïeve, domme houding van veel vleeseters die ik bedoel.

Bedankt voor het voorbeeld.
Oud 15-02-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
bugge schreef op 14-02-2005 @ 17:31 :
Als je daar trek in hebt moet je dat vooral doen. Ik zie het nut van die opmerking niet

Dat is dus echt precies de naïeve, domme houding van veel vleeseters die ik bedoel.

Bedankt voor het voorbeeld.

ja, of jij bent elitair en voelt je beter dan de gemiddelde vleeseter....

Het is maar net vanuit welk standpunt je het bekijkt....
Oud 15-02-2005, 15:42
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
@autodrop, blijf van m'n post .

verder ben ik het met per piacere eens, het is in weze de schuld van de consument. ook van de regering, natuurlijk. maar een boer verdient ook z'n brood. en stel dat het jou nou niets kan schelen. regering en consument zouden daar dan tegen in moeten gaan.
Ads door Google
Oud 15-02-2005, 22:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-02-2005 @ 01:36 :
het is zowel de schuld van de consument, boer en de regering.

Dus zeggen dat de ene meer schuldig is dan de andere dat is niet zo.

Daarnaast... jullie hier vinden de bioindustrie niks. Maar bijna al jullie dierlijke producten komen daar vandaan. Hoe kan je zeggen dat iets slecht is en toch eraan meewerken?
Het wordt de consument ook niet makkelijk gemaakt. De ene groep zegt dat je zuivelproducten moet eten en de andere groep zegt dat bijna alle zuivel uit de bio-industrie komt.
Mij lijkt het beter om met plantaardige alternatieven te komen en net zo gezond zijn. Ik geloof dat er best veel mensen tegen de bio-industrie zijn, alleen te weinig over weten. En dan heb ik het ook over de alternatieven.

Citaat:
trumpetlover schreef op 15-02-2005 @ 10:40 :
ja, of jij bent elitair en voelt je beter dan de gemiddelde vleeseter....

Het is maar net vanuit welk standpunt je het bekijkt....
Vleeseters zijn net zo goed/slecht bezig als kaaseters of melkdrinkers.
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 16-02-2005, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 15-02-2005 @ 22:50 :



Vleeseters zijn net zo goed/slecht bezig als kaaseters of melkdrinkers.
Wat is er in godesnaam slecht aan vlees eten, een mens is van nature omnivoor, dat betekend een alles eter. Zou nu ineens, nu we een paar 100000 jaar van de neanderthaler verwijdert zijn, vlees slecht voor ons zijn?? Met mate is alles goed, dus ook een lekker stukje vlees. Waarom zou die sponzige tahoe, of hoe die zooi ook heten moge, gezonder, of beter zijn?

Ok, punt gemaakt, bio industrie is niet zo fijn voor de dieren, maar als ik nog steeds het prijs verschil zie tussen een lap gewoon vlees en de veel duurdere "biologisch verantwoorde" vlees, dan verrek ik om zoveel extra te betalen. Dan wacht ik wel tot het biologische spul goedkoper wordt, net als iedereen kan ook ik mijn geld maar een keer uitgeven.


Dus lieve mensen van de anti bioindustrie: zorg dat het alternatieve lapje verantwoord vlees ( ik noem hier dus specifiek niet vleesvervangers want dat is ranzige zooi ), net zo goedkoop word als de bio industrie, en ik schakel meteen over
Oud 16-02-2005, 00:10
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Vice schreef op 15-02-2005 @ 22:50 :
[B]Het wordt de consument ook niet makkelijk gemaakt. De ene groep zegt dat je zuivelproducten moet eten en de andere groep zegt dat bijna alle zuivel uit de bio-industrie komt.
Je moet niks. Het is alleen men wijs gemaakt dat je melk nodig hebt voor de botten. Echter is melk geen positieve indruk op je botten.
En als melk zo goed zou zijn, dan zou zo een melkdrinkend land als NL wel sterke botten hebben. Tegendeel is waar. Nederland is het land met hoogste botontkalking oftewel osteoporose (in europa iig). 1 op de 4 vrouwen krijgt er last van en 1 op de 12 mannen.

En eigenlijk het meeste zuivel komt uit de bioindustrie. En de biologische industrie is nog steeds gelinks met de bioindustrie.
Maar een consument kan het verschil maken hierin. Want zoveel duurder is biologische melk niet eens. Een paar eurocenten maar per liter las ik laatst.

Citaat:
Mij lijkt het beter om met plantaardige alternatieven te komen en net zo gezond zijn. Ik geloof dat er best veel mensen tegen de bio-industrie zijn, alleen te weinig over weten. En dan heb ik het ook over de alternatieven.
Er zijn zoveel mogelijke alternatieven. Het moet alleen gestimuleerd worden. Bij AH en vele andere supermarkten vind je genoeg alternatieve producten. En de natuurwinkel bevat er nog veel meer. En misschien ziet het er duurder uit, maar dat is omdat er weinig subsidies voor deze bedrijven zijn en weinig mensen het kopen. Als men het meer koopt zal de prijs ook gunstiger worden.
En gezond is het meestal al wel. Voor zuivel zijn er vele soorten andere melk (soja, hazelnoot, kokos, etc.-melk). Allemaal goede voedingsbronnen. De een meer dan de andere wel.
En voor vlees kan je overgaan op vega-burgers of tofu. Van healthy planet vind ik de burgers en zo erg lekker.
Voor vis kan je ook die burgers nemen. Of je haalt in de natuurwinkel nep-vis. Had ik laatst meegenomen. Mijn moeder spuugde het bijna uit omdat het zo echt smaakte (ze is geen visliefhebber). Mijn vader vond het ook aardig goed in de buurt van vis komen.

Het is goed opgemerkt door jouw dat men te weinig weet en ook vooral dat men niet weet wat de alternatieven zijn. Die drempel daar tussen moet weg. Met een projectje daarover ben ik nog bezig, maar dat zal wellicht gaan helpen voor wat mensen
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-02-2005, 00:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 16-02-2005 @ 00:00 :
Wat is er in godesnaam slecht aan vlees eten, een mens is van nature omnivoor, dat betekend een alles eter. Zou nu ineens, nu we een paar 100000 jaar van de neanderthaler verwijdert zijn, vlees slecht voor ons zijn??

Omnivoor of alleseter betekent niet dat we alles moeten eten.
Het gaat voor een omnivoor erom dat deze zijn voedingsstoffen binnenkrijgt. Of het uit het een of het andere is maakt niet uit.

Citaat:
Met mate is alles goed, dus ook een lekker stukje vlees. Waarom zou die sponzige tahoe, of hoe die zooi ook heten moge, gezonder, of beter zijn?
Qua gezondheid zal ik zeggen dat als je gevarieerd eet dat er niks aan de hand is. Hoewel de industrie van vlees, ei en melk niet gezonder is geworden. Vele schandalen en ziekten in die industrie.
Vroeger at vooral de hoogste rang (de rijken) vlees. De armere mensen aten het alleen bij uitzondering. De bioindustrie bestaat maar een honderd jaar eigenlijk. En is erg geintensiveerd na de oorlogen.

Als je naar andere punten kijkt. Zoals waar jouw stukje vlees vandaan komt, dan zie je dat er veel water en voedsel nodig is om het vlees te verkrijgen. Het dier moet gevoed worden. Dit voer vaak uit armere landen. En daarvan kan je veelal zeggen dat de boeren niet 'fair' worden betaald. Ook kan er sprake zijn van mensenrechtenschendingen. Het voedsel moet immers zo goedkoop mogelijk blijven. Ook weet je niet hoe ze daar omgaan met het milieu. Veel gifstoffen e.d.
Dat is dan ook waar je aan zou kunnen denken. En waar vlees word verwerkt word ook het restant afgewerkt. Denk aan bepaalde dingen die van de dieren word gehaald. Denk aan leer. Dat word zo van de koeien enzo gemaakt. Het word een bijproduct genoemd van de vleesindustrie. Echter het is toch 10% van de opbrengst van een koe. Om leer te maken en om te bewerken word er ook nog een fixe schade op het milieu uitgericht.

Tofu/tahoe is erg gezond. Het product werd voorheen in china (e.a. oosterse landen gegeten). Echter is daar wel ook de sprake van mate. Je moet nooit teveel van producten eten.
Over dat 'mate'. Vaak zeggen vleeseters dat tegen me. Dat ze het in mate doen. Toch is het gemiddelde van de nederlandse vleeseters op 93 kilo per jaar gekomen. Als je de voedingswijzerschaal erbij neemt, zou je maar hoogstends 35 kg per jaar moeten eten voor een gezond en gevarieerd dieet.

Citaat:
Ok, punt gemaakt, bio industrie is niet zo fijn voor de dieren, maar als ik nog steeds het prijs verschil zie tussen een lap gewoon vlees en de veel duurdere "biologisch verantwoorde" vlees, dan verrek ik om zoveel extra te betalen. Dan wacht ik wel tot het biologische spul goedkoper wordt, net als iedereen kan ook ik mijn geld maar een keer uitgeven.
Ik begrijp het probleem. Ik vind het jammer dat de biologische industrie zo slecht gesteund word door overheid. En ik denk dat dit ook een probleem is voor mensen die eigenlijk wel willen omschakelen.

Citaat:
Dus lieve mensen van de anti bioindustrie: zorg dat het alternatieve lapje verantwoord vlees ( ik noem hier dus specifiek niet vleesvervangers want dat is ranzige zooi ), net zo goedkoop word als de bio industrie, en ik schakel meteen over
Ok, ik ga er voor zorgen

Maar vleesvervangers (verkeerd woord eigenlijk) daarvan heb je ook lekkere dingen hoor. Alleen die dingen in de gewone supermarkt zijn idd niet te vreten
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 16-02-2005, 13:20
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Vice schreef op 11-02-2005 @ 12:28 :
Ik denk dat heel veel mensen wel tegen de bio-industrie is.

Weet jij nog meer dingen behalve veganist worden om tegen de bio-industrie te gaan?
www.animalliberation.net ofzo? geen idee meer hoe die site nou was. iedergeval gaat de wet je in de gaten houden als je op dat soort sites komt.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Oud 19-02-2005, 17:08
Anetj
Anetj is offline
mee eens! (goede reactie bugge)
__________________
It's like picking up trash in dresses.

Laatst gewijzigd op 20-02-2005 om 15:13.
Oud 19-02-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 11-02-2005 @ 19:46 :
Bioindustrie is niet mijn favo industrie nee (zacht uitgedrukt) maar wat wil je nou eigenlijk bereiken met dit topic?
Goh, ik dacht dat je vader boer zou zijn zoals jij je opstelde tegenover mijn vegetarisme
Oud 20-02-2005, 15:17
Lottiej
Avatar van Lottiej
Lottiej is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 19-02-2005 @ 17:38 :
Goh, ik dacht dat je vader boer zou zijn zoals jij je opstelde tegenover mijn vegetarisme

Heeft er iemand tips om de de bio-industrie te stoppen?!?!?!

Laat het me weten

xxx lottiej
__________________
Love yah all....
Oud 20-02-2005, 16:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Lottiej schreef op 20-02-2005 @ 15:17 :
Heeft er iemand tips om de de bio-industrie te stoppen?!?!?!

Laat het me weten

xxx lottiej
opblazen van boeren en het CDA

__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Oud 20-02-2005, 16:25
Verwijderd
het opblazen van de consument

Oud 21-02-2005, 21:32
Lottiej
Avatar van Lottiej
Lottiej is offline
Citaat:
RanC schreef op 12-02-2005 @ 12:05 :
Ik ben juist voor de bio-industrie.

Nu is het vlees lekker goedkoop.
Lekker dan...

Vind je het dan niet zielig voor de dieren ofzow? je wilt tog ook niet dat mensen sow behandeld worden?! waarom mogen volgens jouw dieren dan wel zo behandeld worden?!!?!?
Dat vind ik egt onzin...

xxx

lottiej
__________________
Love yah all....
Oud 21-02-2005, 21:34
Lottiej
Avatar van Lottiej
Lottiej is offline
Citaat:
per piacere schreef op 20-02-2005 @ 16:25 :
het opblazen van de consument

Whjahhhahaha dat heeft denk ik oowk niej veel shin...
Ik ben door de bio-industrie vegatarisch geworden!! haha zouden meer mensen moeten doewn..

XXX lottiej

PS: andere ideen om de bio-industrie te stoppen zijn altijd welkom
__________________
Love yah all....
Oud 21-02-2005, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Lottiej schreef op 21-02-2005 @ 21:32 :
Lekker dan...

Vind je het dan niet zielig voor de dieren ofzow? je wilt tog ook niet dat mensen sow behandeld worden?! waarom mogen volgens jouw dieren dan wel zo behandeld worden?!!?!?
Dat vind ik egt onzin...

xxx

lottiej
weet je wat zielig is????

jouw manier van typen, en het daaruitblijkende gebrek aan opletten tijdens de Nederlandse les.............

En bio industrie stoppen??
Tip 1 : zorg dat ander vlees goedkoper wordt
Oud 21-02-2005, 23:26
Verwijderd
Trumpetlover, wat ben je toch vervelend als het over vegetarisme gaat. :/
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Dierenseks
liquidRain
43 27-07-2010 05:22
Flora & Fauna Stop de bio-industrie deel 2
Syzygy
77 30-06-2005 13:12
Flora & Fauna Ga DOOR met de bio-industrie!
RanC
27 23-06-2005 11:18
Flora & Fauna Stelling: Als je van dieren houdt eet je geen bio-industrie vlees
watervlo
132 04-06-2005 22:08
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42
Lichaam & Gezondheid Vegetarisch eten.......
Lady Ann White
62 14-10-2001 20:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.