Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2007, 12:49
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Hallo,

Ik zit met een probleem, aangezien ik dit jaar pas 20 word en ik bijna mijn huidige opleiding afrond (zelfstandig werkend Kok Niveau 3 MBO).
Sowieso wil ik verder studeren (Food Design) maar daarvoor moet ik of, 21 jaar zijn of natuurlijk MBO Niveau 4 hebben.
Ik zou nog 2 jaar bij mijn huidige opleiding kunnen plakken om zo Niveau 4 te halen. Maar daar heb ik eigenlijk niet veel zin in, nu werd mij ook gezegd dat als je PABO Propedeuse haalt je ook naar elke HBO opleiding kon, alleen weer een probleem ik ben geen 21 en heb geen MBO Niveau 4.

Hoe kan ik het snelste en beste van Niveau 3, Niveau 4 maken, zonder al te veel poespas. Opzicht lijkt mij de PABO ook wel leuk, kan ik het wel zo spelen dat ik een vroege leerling ben, etc, etc. Maar of ik dan word aangenomen is natuurlijk de grote vraag.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Advertentie
Oud 10-04-2007, 14:35
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Als ik jou was zou ik gewoon doorleren tot mbo 4. Dan heb je tenminste iets, mocht HBO toch niet bij jou passen.

Met een Pabo propedeuse kun je volgens mij niet zo heel veel hoor. En overal geldt dat je echt 21 moet zijn, jonger mag gewoon niet. Je kunt ook volgend jaar in 1 jaar je HAVO diploma halen, maar ik weet niet of je dat wat vind...
__________________
Oud 10-04-2007, 15:36
Trala
Trala is offline
Ik zou idd doorleren tot niveau 4 of havo in 1 jaar gaan doen.
Je kan wel je pabo-propedeuse halen, maar dat is ook hbo en dat lijkt mij dan hetzelfde probleem als het andere wat je wilt gaan doen (food design) Met je pabopropedeuse kan je natuurlijk wel gewoon alles omdat het gewoon een hbo-opleiding is. (Tenzij je verplicht vakken moet hebben opgenomen in het havo/vwo profiel dan zul je die moeten inhalen)
Oud 11-04-2007, 13:21
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik zou ook gewoon lekker doorgaan waar je nu mee bezig bent. Je geeft zelf al aan verder te willen gaan met het koken dus waarom zou je dan de PABO gaan doen? Ik denk dat je daar een jaar aan verspild omdat het niet hetgeen is wat je uiteindelijk wilt gaan doen toch?

Dan kun je beter gewoon je MBO 4 doen. Dan heb je in ieder geval een diploma waar je (mocht HBO om wat voor reden niet lukken waar we niet vanuit gaan maar het kan) iets aan hebt want met MBO 3 kun je vrij weinig.
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Oud 11-04-2007, 13:49
Verwijderd
Voor pabo gelden geen aangepaste regels mbt toelating, daarvoor moet je dus ook of mbo niveau 4 hebben of 21 zijn...en aangezien dat voor Food Design ook geldt...
Oud 10-05-2007, 11:09
Lilything
Avatar van Lilything
Lilything is offline
Je bent op dit moment zelfstandig werken kok (niv3)
ik denk dat je moet proberen om via een niveau 4 opleiding die aansluit op de Pabo binnen te komen.

Ik denk dat je misschien met een niveau 4 opleiding in de Foodservice niet toelaatbaar bent tot de Pabo. En het zou mij erg verbazen als dat wel zo is, omdat het namelijk qua richting absoluut niet aansluit, maargoed dat weet ik niet zeker

Probeer dus iets te doen zoals SPW niveau 4. Maar stel niet te hoge eisen aan jezelf en neem iedere stap per keer. Dus begin eerst maar eens aan niveau 4 en bekijk later maar weer of je dan nog wel zin hebt in Hbo, omdat je dan onderhand waarschijnlijk rond de 25 jaar bent en misschien wel andere behoeftes hebt (werken om zelf iets op te bouwen etc)
__________________
..so what was good..what just slipped out..what went wrong?..oh the way he feels about me has changed....thanks for playing try again! (game over)
Oud 10-05-2007, 16:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Voortaan even opletten hoe oud een topic is.
__________________
Oud 03-06-2007, 14:56
Naru
Avatar van Naru
Naru is offline
waarom ga je geen Vavo doen? dat lijkt mij de snelste oplossing.
Oud 03-06-2007, 18:14
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ja, nu gaat het topic dicht. Oude topic's uppen is niet toegestaan.
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren klopt dit?
Verwijderd
9 21-12-2010 17:48
Studeren Welke opleiding !?
PinkDuckii
8 11-02-2010 18:41
Studeren Belgische diploma's? rare situatie..
Yoramk
21 19-03-2008 21:31
Studeren Tips: hoe maak je een keuze
Silk-and-Satin
25 31-01-2007 20:56
Algemene schoolzaken Wat is nou beter Mbo of Havo
Labalubalub
39 25-02-2004 10:36
Algemene schoolzaken Help nodig bij mijn vervolgstudiekeuze
theadamsman
17 10-12-2003 16:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10.