Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2007, 17:15
Dick85
Dick85 is offline
Ik ben student aan de HvA afdeling SPH en ben een onderzoek gestart naar de reden waarom er over het algemeen erg veel meisjes op de SPH zitten. In het werkveld (residentiele en justitiele inrichitngen) zijn het toch over het algemeen mannen die de scepter zwaaien.

Mijn vraag is dan ook:

Heeft iemand enig idee waarom jongens vaker de keuze maken om MWD of SCW te doen ipv SPH?

Ik vind het erg leuk om te horen hoe scholieren aankijken tegen de opleiding SPH, welk beeld heb je van de opleiding? en waarom zou je wel of niet voor de SPH kiezen (als je al een sociaal beroep wilt gaan leren).

Ik hoop wat meer informatie los te krijgen die het onderzoeken waard is.

dus geef je mening en help mij!!!

Met vriendelijke Groeten Dick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-11-2007, 19:10
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik gok dat hulpverlening en dergelijke persoonlijke contacten mannen minder trekt omdat het velen niet ligt. Bij geschiedenis, psychologie zie je datzelfde, terwijl technische studies juist minder vrouwen trekken.

Mijn beeld over SPH is negatief. Dit aangezien mijn zusje dit doet, en wat ik er van hoor, en in haar studieboeken lees, is het spul dat je met vijf minuten logisch nadenken zelf kunt beredeneren. Rollenspellen, stages en reflectie neemt een belachelijk groot deel van de opleiding in beslag bij haar tot nu toe, en dit gaat zeker ten koste van de kennis van zaken die studenten SPH er mee kunnen krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-11-2007, 15:39
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik studeer zelf pedagogiek en ook daar is er weinig mannelijk schoon.
Misschien komt het omdat vrouwen meestal meer het zorgzametype zijn. Het zit ook meer in de vrouwelijk aard. Denk ik.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 21-11-2007, 22:17
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
De zorg betaald over het algemeen ook niet erg goed, de doorgroeimogelijkheden zijn beperkt en ondanks dat er steeds meer vrouwen fulltime werken willen mannen toch liever financieel niet afhankelijk zijn van hun vriendin/vrouw. Miss. is dat ook een reden waarom er wel veel mannen in het management van de hulpverlening zitten maar niet de daadwerkelijke hulpverlening doen. Bijkomend voordeel voor mannen die wel hulpverlening doen; instanties staan te springen om mannen dus je kunt makkelijk looneisen stellen.

Okay, misschien is dit mijn 'kort door de bocht' mening, maar zo kijk ik er wel een beetje tegen aan.
Ik doe zelf trouwens MWD, ook op de HvA
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2007, 09:09
Jdh.
Heee Dirk

Mijn naam is Jordy en ik volg de studie SPH aan de HvA. Ik doe op dit moment hetzelfde onderzoek als jij gedaan hebt. Heb jij nu al een antwoord op je gevraag gevonden?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.