Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2011, 18:22
Hpstefan
Hpstefan is offline
Hallo iedereen,

ik had een vraag, zelf zijn we van plan om 1 week eerder op vakantie te gaan omdat iedereen dan al vakantie heeft behalve onze jongste dochter die nog op de basisschool zit. Zij is de enige die nog naar school moet. Wij waren van plan vakantieverlof voor haar aan te vragen, ik hoorde dat je recht op 10 dagen per jaar had. Maar wat het probleem is, is dat de school zegt dat we een reden moeten hebben voor het verlof??!!? Is het niet zo dat je ook verlof mag vragen voor extra vakantiedagen op de basisschool?

Dank bij voorbaat
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2011, 18:26
Verwijderd
http://www.leerplicht.net/webpages/vrij-van-school.html

Ik denk dat je wel iets hebt aan deze site, het staat allemaal vrij duidelijk uitgelegd.
Er staan ook voorwaarden bij waaraan voldaan moet worden om die 10 dagen inderdaad te kunnen vragen voor vakantie. Aangezien ik dat zelf verder niet terug zie in je post denk ik niet dat je vrij kan krijgen voor jullie jongste dochter. Ze is gewoon leerplichtig.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 18:29
Verwijderd
Volgens mij wordt dat enorm afgeraden en ontmoedigd, ik heb sowieso nog nooit gehoord van verlofdagen, maar ik weet dat eerder op vakantie gaan of later terugkomen echt niet op prijs wordt gesteld (en volgens mij zonder reden ook niet mag). Ze mist dan namelijk de laatste week school, en dat is juist vaak een week waarin bijvoorbeeld met de klas afscheid wordt genomen van de docent en van het lokaal, waarin kinderen de laatste werkjes mee naar huis krijgen etc. Bij zoiets aanwezig zijn is belangrijk voor kinderen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 18:30
Verwijderd
Goede link, Interglot
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 18:42
Verwijderd
Google is my best friend .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2011, 19:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Het is niet zo dat kinderen op de basisschool 'recht hebben op extra vrije dagen', ofzo. Je kunt een dag (of meer) verlof krijgen bij bijzondere omstandigheden, zoals een trouwfeest van directe familie, of als de ouders door hun beroep niet in de vakantieperiode op vakantie kunnen gaan.
Maar zelfs bij die laatste categorie geldt (ik weet niet of dat overal is, maar wel op alle scholen waar ik heb gewerkt) dat dit niet in de laatste week voorafgaand aan de vakantie (of in de eerste week van het nieuwe schooljaar) mag worden opgenomen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2011, 18:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Hallo iedereen,

ik had een vraag, zelf zijn we van plan om 1 week eerder op vakantie te gaan omdat iedereen dan al vakantie heeft behalve onze jongste dochter die nog op de basisschool zit. Zij is de enige die nog naar school moet. Wij waren van plan vakantieverlof voor haar aan te vragen, ik hoorde dat je recht op 10 dagen per jaar had. Maar wat het probleem is, is dat de school zegt dat we een reden moeten hebben voor het verlof??!!? Is het niet zo dat je ook verlof mag vragen voor extra vakantiedagen op de basisschool?

Dank bij voorbaat
Het zijn geen "extra" vakantiedagen. Kinderen krijgen zo'n twaalf weken per jaar vakantie, dat is al heel veel. Die tien dagen gelden als maximum bij hoge uitzondering, als het door het beroep of bijzondere omstandigheden echt niet mogelijk is om op een ander moment op vakantie te gaan.
De school heeft alle recht om je aanvraag te weigeren, in de laatste week wordt nog gewoon les gegeven. Ga gewoon een week later weg of zorg voor opvang van je kind als je perse in die week wil gaan.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 07-07-2011, 19:31
gentlemen
Avatar van gentlemen
gentlemen is offline
nee , dit mag je aanvragen maar ik denk dat de school het afkeurd , de dagen voor verlof zijn: vakantiedagen , begrafenissen en crematie's , trouwerijen . niet om een week eerder op vakantie te kunnen , de school geeft waarschijnlijk hetzelfde aan als hierboven . of je hebt geluk en de school zegt: is goed, maar als er problemen komen met de onderwijs inspectie zijn de gevolgen voor u zelf. dit doen ze omdat der buiten willen staan wat uw doet.
__________________
aan werk ga je niet dood , maar probeer niet de grens op te zoeken
Met citaat reageren
Oud 08-07-2011, 07:15
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
verlofdagen zijn er naar mijn weten wel, maar om nu te zeggen dat het gewoon 10 extra vakantiedagen zijn zou ik zelf niet echt doen...
bij mijn basisschool was altijd de regel dat je echt max 2 verlofdagen per jaar kon aanvragen, en ik heb er eens per hoge uitzondering 3 gehad maar meer ook nooit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Lastige situatie voor studiekeuze
Kelvyn
5 31-12-2014 09:29
Werk, Geld & Recht Werken in de luchtvaart/het toerisme
Pan Am
5 19-10-2003 07:37
Psychologie overlijden grootouder
Verwijderd
15 22-09-2003 16:40
Psychologie Mijn zomervakantie tot nu
Eend
22 25-02-2002 16:22
ARTistiek Vuur (verhaal)
4 09-07-2001 16:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.