Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2010, 21:49
likkoekje
Avatar van likkoekje
likkoekje is offline
pesten, wie heeft het allemaal meegemaakt? (of zien gebeuren)

En wat is het ergste dat er ooit is gebeurd?

Ook pester verhalen zijn welkom
__________________
Love sucks, when not answered
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2010, 00:07
Picidae
Picidae is offline
Echt vreselijk dat gepest, zelf godzijdank nooit last van gehad.
Hier allemaal verhalen om depressief van te worden:

-geen links naar andere websites-

Waarom ben je hier naar op zoek?

Laatst gewijzigd op 02-09-2010 om 18:25.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Echt vreselijk dat gepest, zelf godzijdank nooit last van gehad.
Hier allemaal verhalen om depressief van te worden:


Waarom ben je hier naar op zoek?
dacht ik eerst ook aan, om lid te worden van die site, maar daar zijn ze naar mijn idee toch wat minder actief als hier

Laatst gewijzigd op 02-09-2010 om 18:26.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 08:53
Verwijderd
Ik ben heel lang gepest. Ze hebben me verteld dat er mensen, gedeelde kennissen, dood waren die nog leefden en scholden me uit, maar het ergste was het negeren.

Nu lijkt het ver achter me te liggen. Ik denk er niet meer zo veel aan. Dat heeft helemaal geen zin, het is gestopt, ik heb veel lieve vrienden en ben populair. Het is goed zo.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 10:11
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik ben op de basisschool veel gepest omdat ik niet zo goed met mensen omging en een beetje mollig was. Als ze me uitscholden werd ik soms boos, anders weer verdrietig. Ik werd altijd als laatste gekozen met gym omdat ik ook niet zo snel kon rennen. Wat ik uiteindelijk het ergste vond was dat mensen soms wel aardig tegen me deden maar dan uit medelijden. Meest onsubtiele was dan bijvoorbeeld dat de jongen die ik leuk vond een keer met me ging schuifelen en de hele klas daarvoor klapte. Andere dingen waren dingen die heel aardig bedoeld waren en zo op bijna iedereen ook zullen zijn overkomen, zoals dat ik uiteindelijk naar de juf was gegaan om over het pesten te praten en sommige mensen die nooit voor me opkwamen of iets voor me deden opeens helemaal zeiden 'Oh wat goed dat je dat verteld hebt'. Of vrolijk voor me scandeerden bij bijvoorbeeld de playbackshow die we hielden. Dat kwam op mij dan over als hypocriet gedrag omdat ik anders nooit populair bij ze was maar dan opeens wilden ze aardig doen ofzo.

Op de middelbare school ging het even verder maar na een tijdje had ik zoiets van, dit gaat mij niet nog eens gebeuren. Ze zeggen vaak dat je ze gewoon moet negeren maar dat is echt niet de oplossing. Bij mij gingen ze dan alleen maar verder en mijn sleutels afpakken bij de kluisjes enzo. Ik heb geleerd dat het heel belangrijk is dat je ze geen enkele reden moet geven om te denken dat zij op wat voor manier dan ook invloed op jou kunnen hebben of dat hun woorden indruk maken.

Een groepje vrij onintelligente types dat dus mijn sleutels wilde afpakken en dat soort dingen was na een tijdje gewoon een bron van vermaak als ze probeerden me belachelijk te maken. Ik heb grote voeten dus noemden ze me 'Platvoet' wat toch al iets heel anders is. Het grappigste vond ik, en geloof ik ook de laatste keer dat ze wat probeerden te flikken, was toen ik op Halloween verkleed als magere Hein naar school ging, zwarte mantel en zeis enzo, gewoon voor de grap, alleen werd ik na 2 uur bij de conciërge geroepen omdat ze het niet vonden kunnen. Toen ik weer bij mijn kluisje kwam, vroegen die jongens aan me of de dierenbescherming me dat pak had laten uittrekken. "Hoezo de dierenbescherming?" vroeg ik toen. "Nou, je hebt toch van die ganzenpoten?" Aha. Ik moest er nogal om lachen allemaal. En omdat ze merkten dat ik ze maar een beetje een grapje vond, kregen ze geen egoboost of gevoel van macht door mij belachelijk te maken en toen zijn ze er maar mee opgehouden.
En dan hoef je niet eens de beste comebacks te hebben. Ik heb ze ook wel eens aangeraden een IQ-test te doen en toen zeiden ze 'dat hoeft niet, ik ben toch wel slimmer als jou.' Als maar gewoon uit je toon en houding blijkt dat je ze echt alleen maar zielig grappig vindt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:01
Verwijderd
Ja, ik ben ook wel gepest, in de brugklas. Seems like ages ago. Wat Cherry Springs zegt is erg waar naar mijn idee. Je moet laten zien dat je erboven staat en er weinig om geeft. Pesters doen het voor het gevoel van macht, en als je ze dat gevoel niet meer geeft zal het ophouden.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:23
Picidae
Picidae is offline
Dat lijkt me super moeilijk, de pester puur negeren werkt ook niet want dan laat je het over je heen komen.
Volgens mij is het echt moeilijk om er van af te komen als ze jouw eenmaal "hebben uitgekozen".
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Dat lijkt me super moeilijk, de pester puur negeren werkt ook niet want dan laat je het over je heen komen.
Volgens mij is het echt moeilijk om er van af te komen als ze jouw eenmaal "hebben uitgekozen".
Mee eens, maar daarom moet je ook hulp inroepen van je mentor, afdelingleider, dat soort mensen hebben tenminste iets te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:34
Picidae
Picidae is offline
Ja ze hebben wel wat te zeggen, maar uiteindelijk moet de gepeste het wel zelf oplossen. Die vertrouwenspersoon heeft ook maar een beperkte invloed, al helemaal als het pesten ook buiten de school omgeving gebeurd.
En het zou ook kunnen dat het pesten stopt en omslaat in negeren, en dat wens je ook niemand toe. Of ben ik nu te negatief .
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:38
Verwijderd
Nooit gepest.. ooit mensen gepest..maar zoiets wil ik nooit meer doen.. tis echt laag..
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Ja ze hebben wel wat te zeggen, maar uiteindelijk moet de gepeste het wel zelf oplossen. Die vertrouwenspersoon heeft ook maar een beperkte invloed, al helemaal als het pesten ook buiten de school omgeving gebeurd.
En het zou ook kunnen dat het pesten stopt en omslaat in negeren, en dat wens je ook niemand toe. Of ben ik nu te negatief .
Ik ging er dan ook vanuit dat het binnen school gebeurde, want dat was in mijn situatie zo. Ik vergat even dat het natuurlijk ook buiten school kan gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 14:34
Verwijderd
ik word inmiddels alweer 6.5 jaar gepest, met tussenpauzes op de basisschool dat t minder was, want toen voelde ik dat natuurlijk als pesten, maar vergeleken met wat nu gebeurt vraag ik me af hoe ik toen ooit heb kunnen zeggen dat ik gepest werd.
en het probleem is dat het pesten zich inmiddels heeft verspreid over (7!!!)verschillende scholen! dus naar een andere school in de omgeving gaan is gewoon geen optie meer.
wordt er nu echt helemaal ziek van enzo, gewoon omdat ik de straat bijna niet meer op durf,



Citaat:
Ja ze hebben wel wat te zeggen, maar uiteindelijk moet de gepeste het wel zelf oplossen. Die vertrouwenspersoon heeft ook maar een beperkte invloed, al helemaal als het pesten ook buiten de school omgeving gebeurd.
En het zou ook kunnen dat het pesten stopt en omslaat in negeren, en dat wens je ook niemand toe. Of ben ik nu te negatief .
bij mij is het zo dat pesten samengaat met negeren/buitensluiten. is idd zwaar ***
het is zeg maar zo dat niemand met mij omgaat op t moment, en de enige momenten waarop ze contact zoeken is het om rotopmerkingen te maken
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 15:13
Picidae
Picidae is offline
Hoe is het mogelijk dat het op een volgende school weer van voor af aan begint?
Sommige mensen lijken zeer vatbaar te zijn voor dit probleem, is het pure onzekerheid?
En hoe kom je dan op zo'n school aan, hoe gaat het met de "introductie"?
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 15:38
Verwijderd
Citaat:
Hoe is het mogelijk dat het op een volgende school weer van voor af aan begint?
Sommige mensen lijken zeer vatbaar te zijn voor dit probleem, is het pure onzekerheid?
En hoe kom je dan op zo'n school aan, hoe gaat het met de "introductie"?
Mensen stralen uit of ze onzeker zijn of zeker zijn. En pesters zien dat gewoon erg goed.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:01
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik ben vooral in groep 3 t/m 5 heel erg gepest. Nooit uitgekozen worden met gym, negeren, uitschelden, vechten, anderen bedreigen als ze toch met me omgingen etc. Dat was ook echt een heel nare tijd. Toen ging ik naar een andere school en daar werd ik eigenlijk niet gepest, maar op de middelbare school kwam het een tijdje terug, daar ben ik ook heel onzeker van geworden, maar nu gebeurt dat gelukkig niet meer .

@linooz: Pesters zijn meestal gewoon kinderen/jongeren die zich zelf eigenlijk kut voelen door bijv. een vervelende thuissituatie (scheidende ouders) en dan gaan pesten op school om aandacht te krijgen/verveling te stoppen. Ze zoeken gewoon iemand/meerdere mensen die in meer of mindere mate afwijkt en onzeker lijkt, en het pestcircuit is geboren.

Ik had ook wel last van die pesters, maar de kinderen die mij vooral pestten waren echt kinderen met gedragsproblemen, dat kan natuurlijk ook nog.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Ik ben vooral in groep 3 t/m 5 heel erg gepest. Nooit uitgekozen worden met gym, negeren, uitschelden, vechten, anderen bedreigen als ze toch met me omgingen etc. Dat was ook echt een heel nare tijd. Toen ging ik naar een andere school en daar werd ik eigenlijk niet gepest, maar op de middelbare school kwam het een tijdje terug, daar ben ik ook heel onzeker van geworden, maar nu gebeurt dat gelukkig niet meer .

@linooz: Pesters zijn meestal gewoon kinderen/jongeren die zich zelf eigenlijk kut voelen door bijv. een vervelende thuissituatie (scheidende ouders) en dan gaan pesten op school om aandacht te krijgen/verveling te stoppen. Ze zoeken gewoon iemand/meerdere mensen die in meer of mindere mate afwijkt en onzeker lijkt, en het pestcircuit is geboren.

Ik had ook wel last van die pesters, maar de kinderen die mij vooral pestten waren echt kinderen met gedragsproblemen, dat kan natuurlijk ook nog.
Ik weet er alles van.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:15
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
1 keer meningsverschil gehad met een of andere gabber die zich te veel meende.

Kwam die met een heele groep op mij af. Vroeg ik of hij bang was omdat hij niet alleen kwam. Naja, toen werd ie boos en werd het knocken

Niks aan over gehouden, nog geen blauwtje, hij ook niet.
Elkaar genegeerd en nooit meer last van gehad.

ff afkloppen
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:21
Picidae
Picidae is offline
Dat moet je maar net durven, ook nog een imponerende groep erbij.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-09-2010, 18:28
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Adrenaline doet veel met je
Daarnaast had ik ook nog het geluk dat niemand hem meer moest na een tijdje..

Moet wel eerlijk toegeven dat ik de ''baas'' was om de basisschool. En toen wel gepest heb. Doe het nu never nooit meer. Weet hoe het voelt.
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:54
Verwijderd
Ik ben zelf nooit gepest gelukkig. Wel heb ik gehoord van mensen die gepest zijn in mijn omgeving, en de meesten hebben echt veel schade aan het zelfvertrouwen opgelopen. Als ik vroeger zag dat er gepest werd zij ik daar ook eigenlijk altijd wat van.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 18:55
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Citaat:
Als ik vroeger zag dat er gepest werd zij ik daar ook eigenlijk altijd wat van.
Dat zegt iedereen.
Nooit zelf hierdoor commentaar gekregen, zelf gepest geworden?
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Dat zegt iedereen.
Nooit zelf hierdoor commentaar gekregen, zelf gepest geworden?
Nou hier ga ik niet om liegen.
Oh ja hoor ik heb echt wel commentaar gekregen, maar dat maakt mij vrij weinig uit.
Als me iets niet aanstaat zeg ik daar wat van.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 19:09
Repeating
Avatar van Repeating
Repeating is offline
Citaat:
Nou hier ga ik niet om liegen.
Oh ja hoor ik heb echt wel commentaar gekregen, maar dat maakt mij vrij weinig uit.
Als me iets niet aanstaat zeg ik daar wat van.
That's the spirit!
__________________
Haal er uit wat er in zit!
Met citaat reageren
Oud 02-09-2010, 20:42
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik ben vooral in groep 4 van de basisschool en in de brugklas gepest. Ik ontwijkte ze gewoon. Alsof die pesters de enige mensen waren in de hele wereld. Ik ging gewoon op zoek naar de mensen die niet zo opvallen. Bijkomend voordeel is dat ik dus geleerd heb om heel makkelijk first contact te maken met mensen, waar ik nu profijt van heb.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 07:15
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben ook gepest in de zin van negeren/buitensluiten met zogenaamd leuke opmerkingen, met als waarschijnlijke reden dat ik stil en verlegen was,

Ik heb het zelf een hele poos proberen te negeren, maar daar stopte het niet mee. Op een gegeven moment werd er in een mentorgesprek gevraagd of ik het leuk vond in de klas en toen heb ik nee gezegd. Toen heb ik half half verteld wat er gaande was en toen ging ze m'n ouders bellen en met de pesters praten. Tegen m'n ouders heb ik gezegd dat die mentor nogal overtrokken reageerde en dat het allemaal zo erg niet was. M'n ouders hoefden het allemaal niet te weten, dan zouden ze zich maar zorgen gaan maken. De pesters hebben met een andere mentor (wij hadden er 2 voor één klas) een gesprek gehad en die man was zo niet geschikt als mentor. Hij heeft toen met alle pesters tegelijk! gesproken en in een groep waren ze natuurlijk sterk. Ik weet nog wel dat ze even later weer de klas inkwamen en tegen mij zeiden 'wij hebben het over jou gehad.' En er veranderde natuurlijk niks. Uiteindelijk zijn de opmerkingen wel gestopt doordat ik er op een gegeven moment boven kwam te staan en voor mezelf opkwam. Ik kreeg op een gegeven moment wat meer aanknoping met mensen waardoor de pauzes niet meer zo'n hel waren. De rest van de klas kon me gestolen worden en ik heb ook niet meer m'n best gedaan nog goed te integreren daarin zeg maar, ik heb het gewoon volgehouden tot aan het examen en gewacht totdat ik van school af kon. Op de universiteit heb ik een nieuwe start gemaakt en sindsdien ben ik nooit meer gepest.

Heb nog wel lange tijd met de gevolgen ervan rondgelopen, het gaat nu wat beter, maar ik voel me nog steeds vaak onzeker en vind het nog steeds erg belangrijk te weten hoe andere mensen over mij denken.. Ik voel me ook vaak minderwaardig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2010, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Hoe is het mogelijk dat het op een volgende school weer van voor af aan begint?
Sommige mensen lijken zeer vatbaar te zijn voor dit probleem, is het pure onzekerheid?
En hoe kom je dan op zo'n school aan, hoe gaat het met de "introductie"?
dat heb ik ook wel eens gehoord, maar bij mij is het denk ik het tegenovergestelde.
dat zei de directeur ook al,(ik moest nogal vaak met m praten, in de brugklas)
hij zei dat ik ws gepest werd uit jaloezie, in de zin van dat ik me nergens wat van aantrek, iedereen deed make-up op en ik deed niet mee,iedereen liep met dezelfde shirtjes, en ik trok aan wat ik zelf leuk vond. en ik durf ook makkelijker nee te zeggen als sommige anderen, al blijven ze n eeuw aan mn kop zeiken, ik geef niet toe.
dat kunnen ze ws niet hebben ofzo, dat ze mij niet meekrijgen in hun plannen en daardoor zou ik mss gepest worden, maar naar mijn idee zit er veel meer achter ik weet alleen niet wat

Citaat:
@linooz: Pesters zijn meestal gewoon kinderen/jongeren die zich zelf eigenlijk kut voelen door bijv. een vervelende thuissituatie (scheidende ouders) en dan gaan pesten op school om aandacht te krijgen/verveling te stoppen. Ze zoeken gewoon iemand/meerdere mensen die in meer of mindere mate afwijkt en onzeker lijkt, en het pestcircuit is geboren.

Ik had ook wel last van die pesters, maar de kinderen die mij vooral pestten waren echt kinderen met gedragsproblemen, dat kan natuurlijk ook nog.
met dat eerste stukje ben ik het wel eens, de meeste van die bende waar ik het wel eens over heb, hebben ook problemen, maar daarvan zijn er ook weer een hoop die de problemen zelf veroorzaken, door winkeldiefstal te plegen enz. enz. en dat zien ze dan weer niet in, dat ze de meeste problemen zelf veroorzaken, want ik vind het eerlijk gezegd niet gek dat als je kind winkeldiefstal pleegt, je als ouder je kind verbied met bepaalde mensen om te gaan of na half 10 nog naar buiten te gaan.
maar idd er zijn er ook waar het een andere oorzaak heeft.
geloof me, ik heb thuis ook een rotsituatie, maar daarom ga ik nog geen anderen pesten

of pesters gedragsproblemen hebben als ze dat zeggen betwijfel ik, twee mensen die ik ken gebruiken het als smoes, zo van ja ik heb ADHD, ja waar ben jij getest daarop? en dan noemen ze een instelling, waar dat niet eens kan, dan vallen ze dus door de mand. ze zeggen het naar mijn idee vaak en dan denken ze minder straf te krijgen. maar dat is natuurlijk niet zo,
ik geloof best dat er pesters zijn met gedragsproblemen, maar er lopen er ook heel wat rond die het verzinnen

Citaat:
Ik ben zelf nooit gepest gelukkig. Wel heb ik gehoord van mensen die gepest zijn in mijn omgeving, en de meesten hebben echt veel schade aan het zelfvertrouwen opgelopen. Als ik vroeger zag dat er gepest werd zij ik daar ook eigenlijk altijd wat van.
geak, ik ben dus niet het standaard type ''gepestte'' als ik al die reacties hier lees, ik heb juist helemaal geen last van minder zelfvertrouwen, mij geeft het juist weer een kick als ik die pesters vast kan praten ofzo, en dat ze daarmee voor schut staan tegenover hun vrienden omdat ze mij weer eens niet aankunnen.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:25
Verwijderd
Ik ben nooit zelf echt gepest.
Een meisje op de basisschool werd wel áltijd gepest. Haar broer en zij hadden altijd luizen, en haar ouders deden er niks aan. Door haar had continu de hele klas luizen. Op een gegeven moment heb ik maar tegen de lerares gezegd dat zij erg gepest werd en toen is het gepest gestopt. Toen ging dat meisje mij pesten

Vorig jaar ook nog meegemaakt dat een jongen uit de 1e/2e heel erg gepest werd. Het was op een rustig plekje, waar niemand komt. Ik moest daar toevallig zijn voor de lift en zag het. Ze sloegen hem, scholden hem uit en dat soort dingen. Toen heb ik er maar wat van gezegd en later bij de conciërge fotolijsten gehaald om te kijken wie er gepest hadden. Vervolgens is er toen wel wat aangedaan en loopt die jongen nu lachend door de school.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:35
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Duckdog: Naast algemene onzekerheid is 'anders zijn' vaak ook een reden waarom mensen die iemand willen pesten iemand uitkiezen. Maar jij hebt dan het voordeel dat je blijkbaar wel over voldoende zelfvertrouwen beschikt om hen vast te praten, dat kunnen veel mensen die gepest worden niet.

Ik ben jarenlang gepest, soms wat meer, soms wat minder, en dan vooral op de manier die Missy al noemde, door zogenaamd leuke opmerkingen te maken. En ik denk dat als je eenmaal gepest wordt, het heel lastig is om daar vanaf te komen. Het helpt dan ook niet om naar een andere school te gaan, omdat je gewoon niet meer weet hoe je je moet gedragen om niet gepest te worden, hoe je normaal met klasgenoten om kunt gaan, dus ga je juist (onbewust) raar gedragen, zodat je opnieuw gepest zult worden. Soms kan het wel helpen om jezelf bijeen te rapen en te proberen erboven te staan, te leren voor jezelf op te komen, maar voor veel mensen is dat te moeilijk en dan kun je maar het beste wachten tot je klaar bent met de middelbare school, tot iedereen wat volwassener is geworden en geen behoefte meer heeft om te pesten. Van hbo en mbo weet ik het niet, maar op de universiteit wordt volgens mij niet echt meer gepest. Wel heel deprimerend vind ik alle krantenberichten over pesten in verzorgingshuizen en zo
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:41
Verwijderd
Citaat:
En ik denk dat als je eenmaal gepest wordt, het heel lastig is om daar vanaf te komen. Het helpt dan ook niet om naar een andere school te gaan, omdat je gewoon niet meer weet hoe je je moet gedragen om niet gepest te worden, hoe je normaal met klasgenoten om kunt gaan, dus ga je juist (onbewust) raar gedragen, zodat je opnieuw gepest zult worden. Soms kan het wel helpen om jezelf bijeen te rapen en te proberen erboven te staan, te leren voor jezelf op te komen, maar voor veel mensen is dat te moeilijk en dan kun je maar het beste wachten tot je klaar bent met de middelbare school, tot iedereen wat volwassener is geworden en geen behoefte meer heeft om te pesten. Van hbo en mbo weet ik het niet, maar op de universiteit wordt volgens mij niet echt meer gepest. Wel heel deprimerend vind ik alle krantenberichten over pesten in verzorgingshuizen en zo
Eigenlijk is het bij mij vanzelf overgegaan toen ik naar een alternatieve school ging. Na een halfjaar daar ging ik terug naar mijn gewone school, kreeg nieuwe vrienden en ben probleemloos overgestapt naar de middelbare school. Daar ben ik weer van klas gewisseld. In elke klas waar ik zat sinds de alternatieve school, heb ik snel vrienden gemaakt, en ook op sportverenigingen e.d. Al zal dat voor een ander niet gelden, voor mij was het niet zo heel moeilijk om niet opnieuw gepest te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 09:49
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, gelukkig maar, dat dat niet voor iedereen geldt
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 14:06
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Ik ben op de basisschool wel gepest door een groepje meisjes, maar gelukkig had ik genoeg andere vrienden. Het was wel heel vervelend en ik vond het ook absoluut niet leuk, maar het scheelt wel als je er niet alleen voor staat. Toen die meisjes naar de middelbare school gingen was het gepest ook over.
In klas één werd ik weer gepest door twee jongens, maar eigenlijk weer hetzelfde verhaal. Met die jongens ben ik trouwens het jaar erop bevriend geraakt. Achteraf raar, want dat kwam voornamelijk omdat ik andere kleren ging dragen (modieuzer en meer merken). Maar als je een onzekere puber bent, dan kan dat wel helpen. Hoe kansloos het ook klinkt. Daarnaast heb ik meerdere keren gehad dat ik gepest werd door een jongen, die uit eindelijk verliefd op mij bleek te zijn. Dat heb ik nooit begrepen.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 03-09-2010, 20:50
Verwijderd
Ik ben ook op de basisschool gepest. Daardoor had ik jarenlang een hekel aan naar school gaan. Na groep 7 werd het minder, maar ik bleef wel een buitenbeentje. Toen ik naar de middelbare school ging werd ik niet meer gepest (al waren er wel een paar 'stoere' jongens die de sociaal wat zwakkere mensen probeerden te pesten, maar die waren daarvoor met te weinig).

Het pesten heeft als resultaat gehad dat ik op de basisschool ongelukkig was en weinig zelfvertrouwen had, en m'n zelfvertrouwen terugkrijgen gaat maar langzaam.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 10:32
MooZboot
Avatar van MooZboot
MooZboot is offline
Ik word veel gepest, maar het is nou eenmaal zo. Tja dat is kut voor mij, maar ze moeten altijd iemand hebben. En dat ben ik. Gelukkig is het jaAr snel voorbij.
Ik ben het wel gewennd ik word al vanaf groep 6 gepest en nu ga ik naar de 4e.

Ik weet nog wel dat ik toen een vriendje had maar een sletje vond hem ook leuk voordat ik iets met hem had. En dacht dat hij haar helemaal zag zitten wat niet zo was, want hij vond mij leuk, toen we eenmaal iets kregen werd ze zo boos en jaloers, dat ze er een groepje bijhaalde die haar normaal haatte, maar alleen omdat ze mij haten gingen ze mij allemaal slaan enzo en dat was midden in de stad, ik vond het heel zwak want je kon het ook gewooon uitpraten, dus ook heel onvolwassen enzo.
En die haten mij nog steeds nouja dan. Zal ik dit jaar ookwel een kutjaar hebben. So be it.

Laatst gewijzigd op 04-09-2010 om 10:40. Reden: Onvolledig
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 14:26
moyra
Avatar van moyra
moyra is offline
tja ik ben ook vaak gepest ...
Nu soms ook nog maarrr.... ik trek het me niet aan
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 15:08
Verwijderd
Citaat:
@Duckdog: Naast algemene onzekerheid is 'anders zijn' vaak ook een reden waarom mensen die iemand willen pesten iemand uitkiezen. Maar jij hebt dan het voordeel dat je blijkbaar wel over voldoende zelfvertrouwen beschikt om hen vast te praten, dat kunnen veel mensen die gepest worden niet.

Ik ben jarenlang gepest, soms wat meer, soms wat minder, en dan vooral op de manier die Missy al noemde, door zogenaamd leuke opmerkingen te maken. En ik denk dat als je eenmaal gepest wordt, het heel lastig is om daar vanaf te komen. Het helpt dan ook niet om naar een andere school te gaan, omdat je gewoon niet meer weet hoe je je moet gedragen om niet gepest te worden, hoe je normaal met klasgenoten om kunt gaan, dus ga je juist (onbewust) raar gedragen, zodat je opnieuw gepest zult worden. Soms kan het wel helpen om jezelf bijeen te rapen en te proberen erboven te staan, te leren voor jezelf op te komen, maar voor veel mensen is dat te moeilijk en dan kun je maar het beste wachten tot je klaar bent met de middelbare school, tot iedereen wat volwassener is geworden en geen behoefte meer heeft om te pesten. Van hbo en mbo weet ik het niet, maar op de universiteit wordt volgens mij niet echt meer gepest. Wel heel deprimerend vind ik alle krantenberichten over pesten in verzorgingshuizen en zo
dat van niet meer weten hoe je met klasgenoten om moet gaan herken ik wel, vroeger als iemand mn spullen afpakte ofzo voor de grap, zag ik het ook als grap, of als ze bigfoot riepen, maar als iemand dat nu doet flip ik altijd, ook als vrienden het doen en het als grapje bedoelen, gelukkig zeggen die dan meestal wel meteen grapje erachteraan ofzo, dan lach ik dr nog niet om, maar ik flip dan tenminste niet
Met citaat reageren
Oud 04-09-2010, 15:44
DeKoning
Avatar van DeKoning
DeKoning is offline
Ik heb het (vaak) meegemaakt ja.

Verder bespaar ik (gezien mijn bui atm) een heel verhaal hier maar..
__________________
And when the year is over I'll reappear..
And have a solution!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2010, 13:21
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
of pesters gedragsproblemen hebben als ze dat zeggen betwijfel ik, twee mensen die ik ken gebruiken het als smoes, zo van ja ik heb ADHD, ja waar ben jij getest daarop? en dan noemen ze een instelling, waar dat niet eens kan, dan vallen ze dus door de mand. ze zeggen het naar mijn idee vaak en dan denken ze minder straf te krijgen. maar dat is natuurlijk niet zo,
ik geloof best dat er pesters zijn met gedragsproblemen, maar er lopen er ook heel wat rond die het verzinnen
Dat zijn niet de kinderen waar ik het over heb. Ik heb het over de kinderen waaraan je gewoon merkt dat er iets mis is, kinderen die constant driftig/agressief worden. En ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat kinderen zoiets verzonnen, het lijkt me ook wel vreselijk kansloos. Het is ook dat als kinderen dat zo rond zouden roepen en bijv. de mentor van niks weet er heus wel naar geďnformeerd zou worden.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn niet de kinderen waar ik het over heb. Ik heb het over de kinderen waaraan je gewoon merkt dat er iets mis is, kinderen die constant driftig/agressief worden. En ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat kinderen zoiets verzonnen, het lijkt me ook wel vreselijk kansloos. Het is ook dat als kinderen dat zo rond zouden roepen en bijv. de mentor van niks weet er heus wel naar geďnformeerd zou worden.
dat er naar geinformeerd word is ook vanzelfsprekend.
maar niet op mijn school, heb n halfjaar geen mentor gehad, en daarna had ik er een maar die dacht alleen aan dr engels en aan goede resultaten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 08:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik werd in de brugklas gepest omdat ik 2 dagen in de klas kwam nadat een heel naar meisje van school was gegaan. Blijkbaar leek ik daarop. Ik heb het maar genegeerd. Er was nog een jongen in de klas die erg gepest werd en daar ook erg onder leed, met hem heb ik toen veel gepraat en opgetrokken. Na de zomervakantie had hij opeens allemaal stoere vriendjes en besloot hij mij te gaan pesten tot hij klaar was met de mavo. Ik heb me eigenlijk nooit veel aangetrokken van het gepest. Als ze bijvoorbeeld naar me toe kwamen om mijn tas af te pakken en bovenop de kluisjes te gooien zodat ik er niet bij kon deed ik het zelf vlak voordat ze het konden doen. En dan vroeg ik aan hun wat er nou eigenlijk zo geweldig aan was, want een tas op kluisjes gooien vond ik eigenlijk best saai. Ik ben er nooit mee naar docenten gestapt omdat ik die jongen eigenlijk heel sneu vond. En ik trok me toch niks aan van mensen die mijn leven willen verzieken.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 20:57
likkoekje
Avatar van likkoekje
likkoekje is offline
Ik denk dat bovenstaande reacties genoeg reden zin om dit topic te openen. Ik heb zelf mee gemaak hoe het pesten is, en ik denk dat je hart luchten wonderen kan doen, en je er zelfs hulp aan kan over houden...
__________________
Love sucks, when not answered
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 20:59
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Hmm, ben ook wel benieuwd naar andere verhalen, maar vooral ook hoe jullie er nu mee omgaan! Wel knap dat sommigen van jullie, zich er niets van aantrekken.

Ik ben ook gepest, voornamelijk op de middelbare school. (Basisschool was meer buitensluiten/negeren enzo.) Het heeft eigenlijk de gehele schoolperiode geduurd. En dan uitschelden, uitlachen, buitensluiten, negeren, maar ook schoppen, slaan, in gezicht spugen, dingen stuk maken etc. Ook de dingen die gezegd zijn, zoals dat ik beter dood kan zijn, dat niemand mij zal missen en dat mensen er alleen maar blij om zullen zijn, vond ik moeilijk.

Nja, het is bij mij al een heel tijd geleden, maar kan het nog niet erg loslaten. Ben bang dat ze gelijk hebben, dát ik gewoon echt stom/mislukt/lelijk ben en dat ik echt beter dood kan zijn. (En daardoor dus nogal onzeker in contact met anderen enzo.)
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 22:50
ningen
ningen is offline
Ik ben ook heel vaak gepest, nu nog steeds... het is al bijna 10 jaar bezig....
en dan gaat het er soms echt hard aan toe....

ik ben al geslagen met ijzeren palen, houten planken en 1x werd er een steen naar me gegooid. niemand doet er iets aan, en niemand kan het iets schelen. sinds kort is er wel iemand die me helpt, maar ik kan niet 24 uur per dag bij hem zijn
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 06:48
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Jeetje, Ningen...wat erg!!
Kun je niet bijv. naar een andere school gaan? Zodat het dan stopt?
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 07:17
ningen
ningen is offline
Als ik naar een andere school zou gaan moet ik ook een uur met de bus/trein reizen omdat ik dan naar schagen moet, er zijn geen andere scholen dichterbij.

en als ik naar een andere school ga maak ik het ook voor mezelf erger, omdat ik een flink erge Ontwijkende persoonlijkheidsstoornis heb. Dat houd dus in dat als ik in de buurt van mensen ben, dat ik heel bang wordt en snel weg wil rennen. Als ik dan op een school kom waar ik geen enkele leerling en geen enkele docent ken raak ik heel erg in de stress en zal ik me niet op de tentamens en waarschijnlijk ook niet op mijn examen kunnen focussen. En ze gaan me toch vreemd vinden, waar ik ook heen ga, ik reageer altijd heel erg anders dan de meeste mensen, dit komt voor een groot deel door mijn persoonlijkheidsstoornis, maar ook door andere stoornissen (2 andere). Ik kan alleen normaal (soms zelfs overactief ) reageren als ik bij iemand ben die ik heel erg aardig vind.

Een speciale school lukt ook niet, want ik moet hoe dan ook les van iemand krijgen, en bij mij maat het niet uit of er 1000 mensen zijn die ik niet ken, of of ik van een onbekende leraar les heb zonder medeleerlingen. Ik heb het hier op school ook al kunnen regelen dat ik van Nederlands, Wiskunde en Natuurkunde de lessen op andere momenten mag volgen, waarbij ik dan prive les krijg van de leraren, zonder klas.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 17:41
silentbob
silentbob is offline
ik ben op de basischool gepest
reden weet ik eigenlijk niet, maar zijn denk ik wel wat factoren die bijgedragen hebben
ik doe nu gymnasium, 1 iemand anders, die ook gepest werd, heeft ook vwo-advies gekregen, dan mischien nog 1 of 2 havo maar rest allemaal vmbo, en omdat we combinatieklassen hadden hoorde ik alle stof van het jaar erna al en dan verveelde ik me dat volgende jaar, ik demk dus dat omdat ik slim was er werd gedacht dat ik ook van school/leren hield en werd ik als nerd gezien
verder ben ik nogal eigenwijs(en als ik dus geen zin had in een bepaald spel dan deed ik we gewoon niet mee, weigerde ook vaak mee te doen bij gym omdat ik het saai vond)
ook kreeg ik van het pesten a;tijd van die woedeaanvallen

het ergste vond ik het wegdeinzen/wegspringen
die lafheid om met z'n allen dingen te roepen van een afstandje, zonder het lef om echt een gevecht aan te gaan
en met die woedeaanvallen die ik toen kreeg hadden ze dan zeker verloren, maar ja, ze moesten dan weer net laf wegrennen
en dan deed de school ook nog eens totaal niks
zo was er een keer weer gepest en lieten ze MIJ nablijven('om me te beschermen'), en vervolgens stonden ze me dus buiten het hek op te wachten om weer irritant te gaan doen(terwijl ik anders tegelijk met ze weg was en met alle andere groepen en ze me dus niet zomaar konden tegenhiuden en irritant doen)
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 19:49
Verwijderd
Ik ben op de basisschool gepest, al was dat achteraf gezien misschien meer een soort buitensluiten en negeren. En ook op de middelbare school, zelfs tot in 5 havo ben ik erg gepest. Denk in dat kader aan websites die er over mij gemaakt werden waar vragenlijstjes werden ingevuld met dingen als: [Q] "Wat haat je het meeste?" [A] "Alles wat *mijn naam* is.", discussies werden gevoerd over wat nou mijn meest vervelende en stomste eigenschap was, hoe ze mij het liefste dood zouden zien gaan, etc.

Het was niet leuk en heeft zijn sporen achtergelaten. Ik vertrouw mensen vrijwel niet en ga er eigenlijk bij voorbaat al vanuit dat ze me niet aardig vinden.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2010, 20:00
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Ik ben op de basisschool gepest, al was dat achteraf gezien misschien meer een soort buitensluiten en negeren. En ook op de middelbare school, zelfs tot in 5 havo ben ik erg gepest. Denk in dat kader aan websites die er over mij gemaakt werden waar vragenlijstjes werden ingevuld met dingen als: [Q] "Wat haat je het meeste?" [A] "Alles wat *mijn naam* is.", discussies werden gevoerd over wat nou mijn meest vervelende en stomste eigenschap was, hoe ze mij het liefste dood zouden zien gaan, etc.

Het was niet leuk en heeft zijn sporen achtergelaten. Ik vertrouw mensen vrijwel niet en ga er eigenlijk bij voorbaat al vanuit dat ze me niet aardig vinden.
Herkenbaar van die websites...
__________________
*Giving up doesn't always mean that you're weak, sometimes it means you're strong enough to let go...*
Met citaat reageren
Oud 08-09-2010, 14:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, ik denk dat internet een ontzettend nare nieuwe dimensie aan pesten kan geven

Citaat:
Hmm, ben ook wel benieuwd naar andere verhalen, maar vooral ook hoe jullie er nu mee omgaan! Wel knap dat sommigen van jullie, zich er niets van aantrekken.
Ik weet niet, ik beschouw het toch vooral als iets dat voorbij is, ik denk niet dagelijks: 'oooh, wat erg was het toen, wat zielig ben ik ook'. En soms denk ik wel dat bijvoorbeeld mijn faalangst daardoor verergerd is, maar eigenlijk vind ik dat niet zo relevant
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 11-09-2010, 09:05
Verwijderd
Aan iedereen die gepest wordt.. De beste tip die ik kan geven is het te negeren. Maak het saai voor ze en ze zoeken vanzelf een ander slachtoffer (lullig maar ja).

En bedenk dat je niet de enige bent. Zoveel mensen worden gepest; het is dus niet omdat jij nou zo zielig of raar bent. Heb dus geen zelfmedelijden.

En last but not least, ga op een zelfverdedigingsport. Daar krijg je (meestal) meer zelfvertrouwen van en je kunt jezelf beter verweren als er iets gebeurt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Voorlichting pesten op school risicovol
Poliziek.info
4 06-03-2013 13:00
Algemene schoolzaken Slachtoffersymptomen Digitaal pesten
Chmee
7 22-05-2006 15:47
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen beschouwing over pesten
0o-meisje-o0
0 17-10-2005 19:57
Psychologie [Pesten] Mijn broertje gaat hieraan onderdoor
Tuinkabouter !!
55 13-10-2003 15:53
Verhalen & Gedichten (verhaal) De pest aan pesten
LotteLover
7 10-12-2002 17:58
ARTistiek Ik heb hulp nodig! Monoloog voor drama over pesten!
Anne
5 21-10-2001 10:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.