Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-02-2006, 23:12
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Hallo allemaal,

ik ben weer terug van een aantal maandjes weggeweest (druk druk druk, je kent het wel)

Mijn 33 QV staat inmiddels op de scrapyard. Er moest voor de APK (16 januari) zóveel aan gebeuren, dat was 'ie gewoon niet meer waard. Sinds 4 december ben ik dus in het bezit van een '96 Honda Civic 1.5 LS VTEC-E... Ja, je leest het goed: de die-hard Alfa-liefhebber rijdt nu Honda! Mijn liefde voor Alfa is nog even groot, maar ik moet om financiele redenen gewoon een betrouwbare auto hebben, en, let's be honest: een Alfa voldoet nou eenmaal niet altijd aan die eisen.

En ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben met de Civic! Hij stuurt lekker (t is geen 33 QV, maar het went) en hij is best pittig! Zo reed ik gisteren nog een vriend met een gechipte 156 1.8 TwinSpark eruit! Hulde aan de Honda, echt waar.

Over een aantal jaartjes komt er echter wel weer een Alfa vrees ik, oude liefde roest immers niet.

Dan nu, waar ik me een beetje voor schaam: de foto's van mijn nieuwe bolide. Ik schaam me er een beetje voor, omdat ik zulke auto's enkele maanden geleden nog, samen met de Golf, bestempelde als harren-auto's (Sjonniebakken dus). Ik kan echter uit ervaring wel vertellen dat de Golf dat nogsteeds is



__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-02-2006, 23:26
Verwijderd
ziet er toch netjes uit, nog plannen voor de auto of houdt je 'm zo?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 01:53
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Schuah schreef op 22-02-2006 @ 00:12 :
en, let's be honest: een Alfa voldoet nou eenmaal niet altijd aan die eisen.
You're my man

Waarom schamen voor een auto als hij aan je eisen en/of wensen voldoet? Ik vind Honda's prima auto's
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 02:26
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ziet er leuk uit!
Een maat van me heeft een honda CRX (ook 1.5 v-tec) en dat is een behoorlijk rap dingetje
150Pk op zo'n 900 kg
Hondaatjes zijn helemaal niet verkeerd
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 10:30
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 22-02-2006 @ 02:53 :
You're my man

Waarom schamen voor een auto als hij aan je eisen en/of wensen voldoet? Ik vind Honda's prima auto's
deze ketter ?

(serieus, dr is natuurlijk een goede reden om geen les te geven in een alfa. Als t rijdt is t heerlijk, en meestal rijdt t. Probleem is gewoon dat alfa's net tijgers zijn : vergeet ze een keer te voeren (onderhoud) en ze bijten je kop dr af...)

leuke kar overigens, Schuah. Die alfa komt dr wel weer. (wees gerust : nieuwe alfa's zijn al stukken beter dan de wat oudere. Niet goedkoper in onderhoud, wel betrouwbaarder. En ach, koop gewoon een leuke klassieke spider en zet die op een klassiekerverzekering ).

en godzijdank heb je geen gollufje gekocht...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:36
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 22-02-2006 @ 11:30 :
deze ketter ?

(serieus, dr is natuurlijk een goede reden om geen les te geven in een alfa. Als t rijdt is t heerlijk, en meestal rijdt t. Probleem is gewoon dat alfa's net tijgers zijn : vergeet ze een keer te voeren (onderhoud) en ze bijten je kop dr af...)

leuke kar overigens, Schuah. Die alfa komt dr wel weer. (wees gerust : nieuwe alfa's zijn al stukken beter dan de wat oudere. Niet goedkoper in onderhoud, wel betrouwbaarder. En ach, koop gewoon een leuke klassieke spider en zet die op een klassiekerverzekering ).

en godzijdank heb je geen gollufje gekocht...
Haha, ik zat al te wachten op jouw antwoord eerlijk gezegd

Het verhaal over de Alfa's: groot gelijk. En periodiek onderhoud ben ik niet zo scherp in: Die banden komen de volgende keer wel. Maar dan moeten de volgende keer de banden én de schokdempers: dat stellen we nog ff uit. En zo komen de remleiding, versnellingsbaklagers en voorbanden er ook nog bij

En een golfje zal ik nóóit kopen! Ik ben afgelopen week al genoeg gestraft: ik moest 3 dagen in een (dienst)golf rondrijden.
Een schrale troost: ik heb h'm niet gespaard (op het vlak van drempels, stoeprandjes, motor belasten)
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:45
Verwijderd
haha wel gaaf dat jij nu al doet wat ik volgend jaar ga doen qua opleiding. of ja, hoop te gaan doen, eerst maar eens door de keuring heen he

dat met dat onderhoud herken ik wel, heb ik ook last van bij mn micra, maar gelukkig zijn mijn ouders wat stipter daarin
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:08
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 22-02-2006 @ 13:45 :
haha wel gaaf dat jij nu al doet wat ik volgend jaar ga doen qua opleiding. of ja, hoop te gaan doen, eerst maar eens door de keuring heen he

dat met dat onderhoud herken ik wel, heb ik ook last van bij mn micra, maar gelukkig zijn mijn ouders wat stipter daarin
Doen jouw ouders het onderhoud dan (ook het financiele gedeelte)?

Verder: veel succes met de selectie, weet je al welke regio je naartoe wilt en op welk niveau? PB me anders tegen die tijd voor tips&trics!
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 15:30
Verwijderd
Gelukkig doen ze dat tot nu toe wel ja, scheelt een hoop. Nou ja, niet echt een hoop want de duurste reparatie was 140 euro voor nieuwe schokdempers achter.

Dank! En ja, daar ben ik wel al uit, het handigst voor mij is om in Brabant Zuid-Oost te beginnen ivm reistijden enzo. Ik hoop op niveau 5 toegelaten te worden, maar door die extra eis (hbo propedeuse of vwo diploma) zou dat ook nog wel eens niveau 4 kunnen worden. Ach, je kunt altijd nog doorgroeien toch
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 18:07
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Je moet niet teveel in merken denken, dat is zo ouderwets je kunt beter naar de modellen an sich kijken, heb je veel meer aan anders houd je jezelf voor de gek.
Beide merken maken leuke/prima auto's, alleen voor sommige zaken heeft merk A het iets beter voor elkaar dan merk B, maar dat geld andersom precies zo.

Tot vorige week had ik ook een Honda (naast de Alfa), *mompelt alleen iets over olie peilen*
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 20:08
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Tom schreef op 22-02-2006 @ 19:07 :
Je moet niet teveel in merken denken, dat is zo ouderwets je kunt beter naar de modellen an sich kijken, heb je veel meer aan anders houd je jezelf voor de gek.
Beide merken maken leuke/prima auto's, alleen voor sommige zaken heeft merk A het iets beter voor elkaar dan merk B, maar dat geld andersom precies zo.

Tot vorige week had ik ook een Honda (naast de Alfa), *mompelt alleen iets over olie peilen*
Gast, watskeburt met de S2000?
En ja, de Civic is oerbetrouwbaar (schijnt), zuinig en snel tegelijk (VTEC-E, werelduitvinding) en stil.
Een Alfa is over het algemeen genomen ook snel en bloedmooi - dat mist de Civic dan weer een beetje.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 06:56
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Schuah schreef op 22-02-2006 @ 21:08 :
Gast, watskeburt met de S2000?
En ja, de Civic is oerbetrouwbaar (schijnt), zuinig en snel tegelijk (VTEC-E, werelduitvinding) en stil.
Een Alfa is over het algemeen genomen ook snel en bloedmooi - dat mist de Civic dan weer een beetje.
nou vind ik alfa's mooi, maar een 33 is niet echt het toppunt van design. Wel vergeleken met auto's uit die tijd (golfje 2/3, astra, kadett, fiesta etc) maar nieuwere alfa's zijn stukken mooier, en veel oudere ook.

ik heb zo het vermoeden dat het gemompel over oliepeilen iets te maken heeft met het vermoedelijke vroegtijdige overlijden van de s2000 ... (waar bij een alfa de lampjes te vroeg gaan branden - benzinelampje terwijl je nog 20 of tenminste 10 liter in de tank hebt, wtf... - is dat bij een s2000 misschien te laat)
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:20
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Lang verhaal maar motor was idd opgeblazen... heb em dus verkocht. Er gaan trouwens geen lampjes branden als je een blok van 7000 euro opblaast

Snap trouwens niet waarom je de Civic een sjonnieauto vond/vind. Zeker die van jou ziet er toch gewoon netjes uit? Niets mis mee vind ik. Toch ook niet elke Golf is een sjonniebak... standaard Golf is gewoon een doodsaaie slaapverwekkende auto (en een versjonniede Golf eigenlijk ook)
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:50
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
bij de politie dragen ze toch petjes ?

nou, dan is t al snel 'dat petje in die civic'
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 16:44
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Tom schreef op 23-02-2006 @ 11:20 :
Lang verhaal maar motor was idd opgeblazen... heb em dus verkocht. Er gaan trouwens geen lampjes branden als je een blok van 7000 euro opblaast

Snap trouwens niet waarom je de Civic een sjonnieauto vond/vind. Zeker die van jou ziet er toch gewoon netjes uit? Niets mis mee vind ik. Toch ook niet elke Golf is een sjonniebak... standaard Golf is gewoon een doodsaaie slaapverwekkende auto (en een versjonniede Golf eigenlijk ook)
Ja ach 't is het imago he. Doe je ogen dicht en lees deze zin voor:

'Ik ben 20 en ik rij Civic'

Dat bedoel ik dus. Sjonniebak. Over 't algemeen dan natuurlijk...

Zonde van je S2000 man! En nu? Een nieuw blok?

Citaat:
bij de politie dragen ze toch petjes ?

nou, dan is t al snel 'dat petje in die civic'
haha
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 22:53
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Citaat:
Schuah schreef op 23-02-2006 @ 17:44 :
Dat bedoel ik dus. Sjonniebak. Over 't algemeen dan natuurlijk...
Okay maar dan nog is er niks mis met een civic. Ik ben denk ik de enige die een CRX nog steeds gaaf vind. Je kan zeggen wat je wilt, maar zelfs de huidige generatie GTI's heeft er moeite mee... en dat na 15 jaar(?). Even los van tig airbags

Citaat:
Zonde van je S2000 man! En nu? Een nieuw blok?
Nee heb em verkocht. Opzich jammer want vond het echt een topauto, erg veel van genoten. Maar vertrouwen is weg en ermee doorrijden zag ik niet zo zitten.
Heb een BMW (E46) 330i Executive gekocht morgen ophalen.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 06:48
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Okee nouja zonde, zonde, zonde.

Een BMW h'm? Sjonnieeee
Haha nee veel plezier met die 330 dan (vast niet zo snel als de S2000?)
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2006, 07:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Schuah schreef op 24-02-2006 @ 07:48 :
Haha nee veel plezier met die 330 dan (vast niet zo snel als de S2000?)
330i is nog een aardig rap bakje
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-02-2006, 15:30
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ze zullen beide wel begrensd zijn, die bmw iig wel
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2006, 13:30
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Mijn topic kapen? Ach, het heet 'Nieuwe auto', dus ook jij bent welkom

Maargoed, de S2000 en de 330i lijken me idd 2 werelden van verschil. De S2000: minimalistisch, pur sang sportauto, de 330i meer een representatieve dikke auto.
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto kopen: nieuw of tweedehands
Verwijderd
110 29-08-2010 16:05
Werk, Geld & Recht Auto Leasen
Verwijderd
31 06-06-2009 22:50
Verkeer & Vervoer aanschaf auto
NN
21 20-03-2007 23:27
Verkeer & Vervoer oja krijgen nieuwe auto.. SAAB 9-7x
tikmaarwat
37 15-10-2005 15:27
Vrije tijd De Nieuwe F1 Teampresentatie's
Mitros
45 05-03-2003 16:53
De Kantine help ! ik zoek een nieuwe auto
italianboy
5 17-04-2002 17:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:48.