Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Bekijk resultaten poll: Groot-Brittannië: In de Europese Unie of niet?
Groot-Brittannië moet uit de EU 4 28.57%
Geen mening 2 14.29%
Groot-Brittannië moet in de EU blijven 8 57.14%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2005, 10:37
BananaSplit
Avatar van BananaSplit
BananaSplit is offline
Ik maak samen met LiqqY een betoog over Groot-Brittannië in de EU of niet.

Hierover wil ik een poll starten.

Ik vind zelf dat GB in de EU moet blijven, omdat zij er grotendeels voor zorgen dat wij economisch machtig zijn tegenover de rest van de wereld.

Laatst gewijzigd op 16-06-2005 om 10:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2005, 10:41
LiqqY
LiqqY is offline
Hier vind je het oorspronkelijk topic terug.


Ik zelf geef wel in dit topic aan dat ze deruit moeten beslissen. Maar dit heb ik gedaan omdat het wat pittiger was dan de voordelen.

Eigenlijk ben ik voor GB in de EU.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2005, 21:18
Slaughter
Slaughter is offline
Ik ben tegen.

Ze richtten zich qua politiek en economie te veel op Amerika en bemoeien zich weinig met de EU; zo hebben ze geen euro en rijden ze links.

Ze mogen zich eerst wel wat meer aanpassen (integreren ) aan de EU en daarna zullen we 't er eens over hebben.
__________________
Save the planet, kill everyone
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 09:32
Verwijderd
Ik denk dat GB wel degelijk in de EU moet blijven. Alleen moeten er wel een aantal dingen veranderen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 10:00
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
GB moet helemaal niks, maar ik zou graag zien dat ze erbij blijven, HEEL graag zelfs, maar dat gaat omdat ik zelf Brits ben en anders een hoop dingen mis ga lopen. Maar ik denk dat nu Nederland zo drastisch bezig is haar eigen bijdrage te verminderen het een beetje hypocriet is om te zeuren over andere landen die minder bijdragen. De EU moet haar zaak eventje opnieuw doordenken.

Overigens ben ik fel tegen de strategie van het huidige kabinet. Het Nederlandse volk heeft tegen de GRONDWET gestemd, dan moet de politiek daar ook mee accoord gaan, maar het niet plots gaan gebruiken als excuus om heel de Europese medewerking om zeep te helpen. Ik vind het vooral sneu dat de VVD en D'66 met al hun liberale ideeen de EU niet hoger in het vaandel houden.

Maar ik dwaal af, ik heb geen mening gestemd omdat ik niet vind dat ze er bij MOETEN blijven of niet, ze mogen er bij blijven en ik hoop dat ze dat doen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2005, 12:50
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Slaughter schreef op 16-06-2005 @ 22:18 :
Ze richtten zich qua politiek en economie te veel op Amerika en bemoeien zich weinig met de EU; hebben ze geen euro en rijden ze links.
Whahahaha! Hahaha! Ha-hahaha! Hahahaha-ha!

Ja, dat is natuurlijk een culturele kloof van hier tot Tokio.

Laatst gewijzigd op 17-06-2005 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:14
kirsten
kirsten is offline
Ja, eigenlijk vind ik dat we ens sterk zouden moeten nadenken over hun lidmaatschap, omdat het zonder hen heel wat gemakkelijker zou gaan, want meestal zijn zij degene die alles tegenhouden.
Zoals nu met de euro. Ze zijn in het verdrag gestapt (uit vrije wil, zoals altijd!) en dan weten ze het nog niet "want de economie is niet klaar". De economie in de andere landen was ook niet klaar en toch hebben wij het gedaan, maar zij niet. Nu met dat probleem van Europese grondwet in Nederland en Frankrijk hebben ze weer een reden om het uit te stellen. En daarbij, de burgers van Frankrijk en Nederland hebben iet gestemd over die grondwet, maar wel over allerhande andere dingen die NB niet in die grondwet staan (binnenlandse politiek, Turkije,...)! En nu met die korting... Kijk, zij betalen 5 miljard euro minder, maar de rest van de leden moet meer betalen om dat "tekort" bij te passen. Dus omdat Groot-Brittanië nu niet wil toegeven, vraagt Nederland om korting ("want als Groot-Brittanië dat mag, dan mogen wij dat ook"), want zij vinden dat met dat bijpassen, ze teveel betalen.
Bovendien moeten België, Frankrijk en alle Schengenlanden die bootlijen hebben naar England grote boetes betalen als er illegalen in Engeland binnen komen want het is onze schuld. Kunnen wij het helpen dat mensensmokkelaars mensen in containers laten kruipen??? Zij hebben het makkelijk omdat ze op een eiland zitten. Bovendien sluiten ze dan nog hun asielcentrum in Songatte (Calais), dus dan hebben ze helemaal geen kosten en last meer met die illegale, dus scheep de Fransen en de inwoners van Calais en Zeebrugge maar op met alle problemen...

Voilà, dat is eruit. Sorry hoor, maar ik ben getrouwd met een Brit en die wil zulke dingen natuurlijk niet horen. Sorry Keith, maar soms doen jullie wel een beetje raar...
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 18:52
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
Weet je wel niet wat wij van jullie denken . Moet maar eens het boek The Undutchables lezen.

Ik denk dat in GB de regering heel voorzichtig is omdat de bevolking daar erg terughoudend is over de EU. Als ze dan te enthousiast bent worden de mensen ontevreden. Het is gewoon de Engelse democraatie die beslist. Maar gezien de gevoelens in de rest van Europa hetzelfde beginnen te worden dat er sowieso het een en ander herdacht moet worden.

Inderdaad moeten veerdiensten de boetes betalen als er illegalen worden gevonden op het schip, maar verreweg de meeste veerdiensten van en naar het VK zijn van P&O, een Britse onderneming.

Bovendien zijn er sowieso veel vluchtelingen in Engeland, omdat veel mensen hebben gehoord dat het juist daar zo geweldig is, door de vroegere colonien enzo. Waarom denk je anders dat al die mensen in Sangatte zo graag naar GB gaan, ligt niet aan het weer! En die mensen in Sangatte kan mee gebeuren wat moet gebeuren, als ze steeds door de Chunnel heen kruipen is het moeilijker om ze onder de duim te houden, for want of a better word.

Ik zou zelf graag zien dat mensen in het VK positiever tegen de EU stonden en mensen in de rest van Europa ook. Maar ik denk dat de EU zelf veel schuld draagt voor haar negatieve beeld ind e maatschappij. Britse vissers lijden bijvoorbeeld best zwaar onder EU maatregelen (al zou het HEEL fijn als mijn landgenoten eens realiseerden dat kabeljauw niet de enige vis is die goed smaakt bij de friet).
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:49
kirsten
kirsten is offline
Ja, het is wel juist dat Britten (en ondertussen meer mensen van de Europese bevolking) slecht staan tegenover de EU, maar heeft dat wel echt te maken met de EU, of meer met de economie??? Karel Van Miert en Wilfried Martens (allebei Belgen, maar de ene Europarlementslid en oude rot in het vak en de andere voorzitter van EVP (Europese Christen-Democraten)) hebben geopperd dat die tegenstemmen misschien meer te maken hadden met de slechte economie dan met de Europese politiek alleen. De Britten zijn natuurlijk altijd terughoudend geweest, maar heeft het nu misschien te maken met het feit dat de Europese economie (behalve de Britse) niet meer zo goed loopt?
Dat van die vissers is al even erg in België, hoor. Hier is ook een groot deel van de vloot failliet gegaan en er balanceerd nog een gfroot deel van hen op de rand van het faillissement. En dat zal in alle vissende landen wel zo zijn. Misschien in Noorwegen minder, maar die behoren dan ook weer niet tot de EU.
Ik denk dat in het VK ook veel van de tegenstand te maken heeft met de Conservatives en de UK Independence Party. Die sleuren er alles bij wat ze maar kunnen, zelfs dingen die er niet mee te maken hebben. Britten die een huis willen kopen in Frankrijk en dan bedrogen worden omdat ze denken dat alles gaat zoals bij hen thuis, is voorlopig hot. De kranten (kan je ze nog echte kranten noemen) spelen daar ook erg goed op in. En dan krijgt de bevolking natuurlijk een slecht beeld.
__________________
Ge moet lachen voor ge gelukkig zijt, anders loopt ge het gevaar dat ge sterft voordat ge gelachen hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.