Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2006, 23:45
tukata
tukata is offline
heeft iemand hier een po gemaakt van eco over inflatie en monotaire beleid ....kan iemand mij dan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2006, 23:49
tukata
tukata is offline
ik snap vraag 4 niet

De maatregelen van de ecb zijn gericht op het hele eurogebied en niet op afzonderlijke landen. geef aan waarom een bepaalde maatregel die goed is voor het eurogebied niet altijd goed is voor nl
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 08:54
Barry K
Barry K is offline
De ECB bekijkt cijfers van alle euro-landen, en speelt hierop in.
Het kan zijn dat de cijfers betreffende de economie van Nederland ietswat afweikt van de andere landen en dat er 'eigenlijk' andere 'betere' maatregelen moeten worden ingesteld.
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 09:02
tukata
tukata is offline
ooh..oke zo...thanks....
en wat wordt er bedoeld met '' het haasje over springen'' van het lonen en prijzen.......bdoelen ze hier kosteninflatie mee???
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:43
Verwijderd
Nee. Inflatie betekent dat producten duurder worden-->je geld wordt minder waard en komt vaak voor als de geldhoeveelheid groter wordt. Bij inflatie worden producten duurder. Het is vaak via CAO verplicht om elk jaar een inflatiecorrectie te geven over de lonen. Als reactie op de inflatie worden de lonen dus verhoogd, waardoor de geldhoeveelheid toe neemt, wat weer leidt tot nieuwe inflatie. Die wordt het jaar daarna weer verwerkt in de verhoging van de lonen, etc.

Haasje over dus.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 14:50
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
Citaat:
tukata schreef op 08-03-2006 @ 10:02 :
ooh..oke zo...thanks....
en wat wordt er bedoeld met '' het haasje over springen'' van het lonen en prijzen.......bdoelen ze hier kosteninflatie mee???
loon-prijs-spiraal
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:26
tukata
tukata is offline
euhmm kan iemand dit misschien af maken

het gaat over inflatie en zo

De president van de nederlandse bank denkt: eigenlijk moet de rente omhoog om de inflatie te bestrijden, maar.....

weet iemand hiet iets in te vullen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2006, 22:36
Go
Avatar van Go
Go is offline
Citaat:
tukata schreef op 08-03-2006 @ 23:26 :
euhmm kan iemand dit misschien af maken

het gaat over inflatie en zo

De president van de nederlandse bank denkt: eigenlijk moet de rente omhoog om de inflatie te bestrijden, maar.....

weet iemand hiet iets in te vullen
Afgezien van het feit dat niet de president van De Nederlandsche Bank hierover gaat maar die van de ECB, maar hij zal de rente misschien niet zo snel willen verhogen om de economie niet af te remmen. Merk wel op dat de Federal Reserve (VS dus) ook de taak heeft de economische groei te bevorderen, de ECB slecht de inflatie te beperken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie kan iemand mij helpen ik moet een samenvatting maken
Rahima
10 08-10-2007 17:36
Lifestyle Kan iemand mij helpen? Ik zoek een plaatje van een top.
Linda161
1 17-06-2007 19:08
Huiswerkvragen: Exacte vakken SK => vergelijking geven, kan iemand mij helpen?? pleazz
skippy65
0 17-09-2004 13:09
Huiswerkvragen: Exacte vakken Kan iemand mij helpen bij PO Wiskunde???
Telraam
1 09-06-2003 14:48
Verhalen & Gedichten please! kan iemand mij helpen?!?!
secretgirl
0 17-01-2002 19:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03.