Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2006, 19:53
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Heey Hey!
Ik heb binnenkort een presentatie voor geschiedenis over de cuba crisis en daarover eigenlijk een klein vraagje.

Waren er verschillende oorzaken voor het ontstaan van de crisis van Cuba?

En was eventueel 1 van die oorzaken:

Fidel Castro kwam aan de macht in Cuba en het cummunisme werd een feit. Amerika vond dit totaal onacceptabel. Castro annexeerde(inlijven) alle bedrijven en plantages, wat tot gevolg had dat Amerika een boycot aankondigde en de VS verbood men nog enigzins met Cuba te handelen. Doordat Cuba het rietsuiker voornamelijk aan Amerika verkocht hadden ze een groot probleem. De Sovjet Unie kocht het rietsuiker van Cuba en ondertussen stonden de Sovjet Unie en de VS tegenelkaar.

Even globaal gezien, is dit het juiste oorzaak?
Ik hoop op een snelle reactie.

Thnkx Alvast
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2006, 21:03
Verwijderd
is goed zover ik het zie
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 11:40
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
DE oorzaak van de cubacrisis was natuurlijk dat de Sovjet unie korte-afstands raketten met atoomkoppen op Cuba wou zetten.

Het morele probleem bestond er uit dat Amerika zowel met korte-afstands raketten vanuit Europ als met lange-afstands raketten uit de VS Moskou kon raken, en de Sovjet unie Washington niet. Met de plaatsing van raketten op Cuba zou dat veranderen en zou de SU daarmee in de zelfde aanvalspositie zitten als de VS.

Ik heb m'n profielwerkstuk erover geschreven. Als je me even je emailadres PM't, stuur ik het wel op
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 12:15
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Bij nader inzien ben ik het kwijt. Maar goed, een beetje moeite van jouw kant brengt je hier.
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:16
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Heey Bloody.
Thnx nog dat je het wou sturen.
Op scholieren.com had ik trouwens al gekeken en daar had ik dit als 1 van de oorzaken. Maar thknx
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.