Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2014, 20:19
Verwijderd
Citaat:
En There are worse things i could do mag ik graag onder de douche zingen
Wow, je brengt me op een idee. Wat een goed douchenummer.
Advertentie
Oud 28-01-2014, 20:20
Verwijderd
In bad zing ik graag Kinderen voor Kinderen-liedjes. Vooral het Tietenlied, obviously.
Oud 28-01-2014, 20:22
Verwijderd
Toffe film
Oud 28-01-2014, 20:23
Verwijderd
Ook wel slim van Zach Braff. "ik ga een film schrijven en dan nodig ik Natalie Portman uit voor de hoofdrol en dan speel ik zelf de andere rol"
Als ik Natalie Portman zou willen zoenen zou ik dat ook zo aanpakken denk ik
Oud 28-01-2014, 20:29
Verwijderd
Dat is ook hoe Tarantino het regelmatig aanpakt Alleen dan met z'n voetfetisj in plaats van zoenen.
Oud 28-01-2014, 20:40
Verwijderd
Grease <33
Oud 28-01-2014, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik idd ook zeer opmerkelijk. Mss kicken Chinezen ook op angstaanjagende of deprimerende toekomstbeelden.
Ik denk dat ze zich herkennen in het fatalisme en 't dystopische wereldbeeld. Dergelijke verhalen waren in de USSR ook best populair.

Citaat:
Werk je wel met leuke collega's, Para?
Ja
Oud 28-01-2014, 20:50
Verwijderd
Konijnen kunnen zo goed gapen.
Oud 28-01-2014, 20:51
Verwijderd
Mijn kat snurken.


ZE heeft iets nieuws uitgevonden, miauwen en aan de deur van de badkamer krabben als ik in de douche zit
Oud 28-01-2014, 20:54
Verwijderd
Ook met leuke leidinggevenden, trouwens. En met een leuke directie.
Oud 28-01-2014, 20:55
Verwijderd
Ik ben lid geworden van de NEJ en nu lacht mijn hele familie me uit.
Oud 28-01-2014, 20:56
Verwijderd
Wat is de NEJ? Of ik vraag nu iets geks
Oud 28-01-2014, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Ik ben lid geworden van de NEJ en nu lacht mijn hele familie me uit.
dat snap ik.
Oud 28-01-2014, 21:00
Verwijderd
Misschien zitten er wel hele aardige mensen bij de NEJ hoor, dat weet ik niet.
Oud 28-01-2014, 21:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nu heb ik Grease liedjes in mijn hoofd en ze gaan allemaal door elkaar
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-01-2014, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Konijnen kunnen zo goed gapen.
Vogels ook

Oud 28-01-2014, 21:09
Verwijderd
New England Journal?
Oud 28-01-2014, 21:12
Verwijderd
Nederlandse Esperantojeugd.
Oud 28-01-2014, 21:54
Verwijderd
Ik ben mijn vermogen om te gapen ergens in 't afgelopen halfjaar kwijtgeraakt.
Oud 28-01-2014, 22:19
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Wat is simpel eten toch lekker als trek hebt <3 Ik heb een halve boterham met kaas, de andere helft met pindakaas en een banaan. En ben blij. Nom!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 28-01-2014, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Nederlandse Esperantojeugd.
Dat is wel tof
Andijvie is ook nog ooit aan Esperanto begonnen, geen idee hoe ver ze ermee is gekomen
Oud 29-01-2014, 00:20
Verwijderd
Ik blijf me hierover verbazen: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1887271
Oud 29-01-2014, 00:59
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
De tering.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 29-01-2014, 01:08
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Naar aanleiding van posts hierboven zou ik graag willen weten wat ieders favoriete douche-liedjes zijn.
Zeker nu alleen woon zing ik duizentveel onder de douche. En ook erbuiten eigenlijk, want niemand hoort 't nu.

Ik zing vooral graag liedjes die je lekker dramatisch kunt zingen, zoals nummers van Rufus Wainwright of Feist. Dingen met fijne uithalen, of hum-stukjes.
Beirut doet 't ook goed. Oh en deze:



Ik hou heel veel van dit nummer, forrealz.

Onder de douche zet ik ook vaak de muziek aan op m'n telefoon en dan op shuffle.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 29-01-2014, 01:13
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik word btw morgenmiddag geïnterviewd door een collega van me. Ze moet voor haar studie iemand interviewen over internationale bedrijven en wat de positie is van vrouwen daarin, en ik vroeg me af ik dan wel geschikt was, aangezien ik niet hogerop wil enzo, maar het gaat dus blijkbaar meer om haar vraagstelling dan om mijn antwoorden.
Hoe dan ook ben ik nu al lichtelijk zenuwachtig, want ze moet 't opnemen en 't moet in 't Engels. Ze wou dat ik een Iers accent doe, dus dat moet ik nog even perfectioneren.
[/zweerlefuh]
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 29-01-2014, 06:24
Verwijderd
Citaat:
Nederlandse Esperantojeugd.
Oke
Oud 29-01-2014, 07:21
Verwijderd
Ik snap het nut niet helemaal van Esperanto leren spreken, bijna niemand spreekt het toch?
Oud 29-01-2014, 07:26
Verwijderd
Nut shmut
Oud 29-01-2014, 08:48
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Esperanto

Ik heb trouwens ook seroquel geslikt. 600mg. Ik kan me niet zo veel meer herinneren daarvan. Wel dat ik moeite had met opstaan 's ochtends. Overigens wel stom dat ze je dat voorschrijven als je depressief bent Muut. Volgens mij is het algemeen bekend dat de negatieve symptomen bij schizofrenie (geen initiatief kunnen nemen, moe zijn, nergens zin in hebben) deels veroorzaakt worden door antipsychotica zoals seroquel. Ik snap dat jij geen schizofrenie hebt, maar t lijkt me geen positieve werking hebben op een depressie. Bij mij hebben ze juist een keer de antipsychotica gestopt omdat ze dachten dat ik er depressief van werd (toen werd ik weer psychotisch, maar dat terzijde ).
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 29-01-2014, 08:55
Verwijderd
Mja, helaas is dat niet het enige waarover ik nu denk (en soms toen al) wtf zijn jullie aan doen! 3 verschillende psychiatrische ziekenhuizen, meerdere afdelingen en groepen en overal even dikke faals van tijd tot tijd. Triest. Ze zouden (ex)patiënten eens moeten interviewen over wantoestanden, er zou nogal wat aan het licht komen. Ziekenhuizen idem overigens.
En niet dat mensen daarvoor afgestraft moeten worden ofzo, maar dat ze er iets van leren en dat ze weten hoe iets is voor de andere kant.
Oud 29-01-2014, 09:04
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Overigens wel stom dat ze je dat voorschrijven als je depressief bent Muut. Volgens mij is het algemeen bekend dat de negatieve symptomen bij schizofrenie (geen initiatief kunnen nemen, moe zijn, nergens zin in hebben) deels veroorzaakt worden door antipsychotica zoals seroquel. Ik snap dat jij geen schizofrenie hebt, maar t lijkt me geen positieve werking hebben op een depressie.
Dit vind ik ook heel raar eigenlijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voorgeschreven wordt als iemand bijna niet meer slaapt.
Oud 29-01-2014, 09:13
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Mja, helaas is dat niet het enige waarover ik nu denk (en soms toen al) wtf zijn jullie aan doen! 3 verschillende psychiatrische ziekenhuizen, meerdere afdelingen en groepen en overal even dikke faals van tijd tot tijd. Triest. Ze zouden (ex)patiënten eens moeten interviewen over wantoestanden, er zou nogal wat aan het licht komen. Ziekenhuizen idem overigens.
En niet dat mensen daarvoor afgestraft moeten worden ofzo, maar dat ze er iets van leren en dat ze weten hoe iets is voor de andere kant.
Juh, ik zou ook zo een lange lijst faals kunnen opstellen. Hier is ervaringsdeskundigheid heel erg in opkomst en er wordt regelmatig gevraagd naar ervaringen. Echt een positieve ontwikkeling. Ik zit wat dat betreft nu bij de beste afdeling die er bestaat maar er zijn nog genoeg afdelingen waar van alles mis is. Overigens heb ik laatst nog een groep Belgische studenten verteld over ervaringsdeskundigheid. Tot nu toe kende ze dat nog niet in België, maar ik had zo'n gevoel dat daar verandering in gaat komen
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 29-01-2014, 09:16
Verwijderd
Citaat:
Juh, ik zou ook zo een lange lijst faals kunnen opstellen. Hier is ervaringsdeskundigheid heel erg in opkomst en er wordt regelmatig gevraagd naar ervaringen. Echt een positieve ontwikkeling. Ik zit wat dat betreft nu bij de beste afdeling die er bestaat maar er zijn nog genoeg afdelingen waar van alles mis is. Overigens heb ik laatst nog een groep Belgische studenten verteld over ervaringsdeskundigheid. Tot nu toe kende ze dat nog niet in België, maar ik had zo'n gevoel dat daar verandering in gaat komen
Al hoop ik wel dat ik het nooit meer ga hoeven testen ^^
Oud 29-01-2014, 09:19
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Dit vind ik ook heel raar eigenlijk. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voorgeschreven wordt als iemand bijna niet meer slaapt.
Ja dat is waar. Van pammetjes word je snel afhankelijk, dus dat is geen langdurige oplossing.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 29-01-2014, 09:21
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Al hoop ik wel dat ik het nooit meer ga hoeven testen ^^
Dat hoop ik ook voor jou! Haha. Laten we daar maar vanuit gaan
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 29-01-2014, 09:48
Hazel
Hazel is offline
Naast misstanden raak ik er ook steeds meer van overtuigd dat er in de psychiatrie heel veel patiënten zijn die hun eigen behandeling voornamelijk tegenwerken en zich voortdurend het slachtoffer voelen van hun behandelaar. Dat lijkt me als psychiater echt vreselijk ontmoedigend.
Oud 29-01-2014, 10:29
Verwijderd
Dat zal ook wel gebeuren, maar wat er tussen psychiater en patiënt gebeurt, dat is meestal niet zo duidelijk voor de rest. Wel zie je natuurlijk dat iemand in therapieën dwars ligt (ik lag zelf dwars bij sport ), maar patiënten onder elkaar wijzen elkaar daar ook wel op. Het ene moment in elkaar aanmoedigen, maar soms helpt dat niet en dan wordt er iets van gezegd. Soms met behoorlijke gevolgen. Onploffende bommen zijn er niks tegen, zeker als je je op het gebied van bepaalde stoornissen waagt... Vaak heeft dat ook tot gevolg dat de mensen die het probeerden te veranderen niets meer durven te zeggen daarna. Of vertrekken zelfs.

Ik weet nog dat ze de depressiegroep en de borderlinegroep samen hadden gegooid (bezuinigingen, heuj) en in de depressiegroep zaten we met nogal wat mensen die heel tam en stil waren en waar negatief gedrag echt veel invloed op had. Die spraken daar dan wel over onder elkaar, maar durfden niet echt tegen de ZEER AANWEZIGE negatieve nieuwe persoon in te gaan. Uiteindelijk deed één van hen dat toch en die werd me een partij onder tafel geblaft (en zoals vaker zat de verpleging erbij en keek ernaar) en aangezien ik die week toch zou vertrekken, heb ik een grote bek opgezet over dat ze ook gewoon normaal kon doen en niet zo moest zeiken altijd en al helemaal niet iemand afblaffen die een terechte vraag stelde, /care, ik hoefde haar kop toch niet meer te zien (dat heb ik ook gezegd, letterlijk, nog met lelijk ervoor naar het schijnt, ik geloof dat de verpleging daar ergens heeft gezegd dat het wel goed was, toen waren we al een tijdje heen en weer aan bitchen). Maar tering wat was dat mens irritant. Bij élke sessie zuchten en steunen en commentaar en geen zin en dwars liggen en dit en dat en zus niet en zo niet. Ja, lekker dan tussen de mensen met depressie die het al moeilijk zat hebben om zichzelf tot überhaupt iets te zetten.
Oud 29-01-2014, 10:33
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Als je daar niet tegen kunt moet je niet in de psychiatrie gaan werken nee. Geen ziekte-inzicht hebben is bij bijvoorbeeld een psychose een symptoom van de ziekte. Je kunt niet verwachten dat een patiënt 'dankuwel dokter' zegt als ie gedwongen wordt opgenomen terwijl ie zelf het idee heeft dat ie de wereld moet redden.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 29-01-2014, 10:36
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ik wil er nog heel veel over zeggen maar ik moet weg. De strekking van mijn verhaal zou zijn dat onkunde veel te vaak wordt aangezien voor onwil.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 29-01-2014, 10:38
Verwijderd
Oh ja, 'de behandeling slaat niet aan, of je wat beter je best wil doen'. Ehhh Als je me vertelt wat ik fout doe of anders moet doen, dan wel. Maar dan kreeg je dus tijdens bepaalde sessies een lading theoretische shit over je uitgestort en dat moest je dan maar even gaan toepassen
Oud 29-01-2014, 10:57
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Dat zal ook wel gebeuren, maar wat er tussen psychiater en patiënt gebeurt, dat is meestal niet zo duidelijk voor de rest. Wel zie je natuurlijk dat iemand in therapieën dwars ligt (ik lag zelf dwars bij sport ), maar patiënten onder elkaar wijzen elkaar daar ook wel op. Het ene moment in elkaar aanmoedigen, maar soms helpt dat niet en dan wordt er iets van gezegd. Soms met behoorlijke gevolgen. Onploffende bommen zijn er niks tegen, zeker als je je op het gebied van bepaalde stoornissen waagt... Vaak heeft dat ook tot gevolg dat de mensen die het probeerden te veranderen niets meer durven te zeggen daarna. Of vertrekken zelfs.

Ik weet nog dat ze de depressiegroep en de borderlinegroep samen hadden gegooid (bezuinigingen, heuj) en in de depressiegroep zaten we met nogal wat mensen die heel tam en stil waren en waar negatief gedrag echt veel invloed op had. Die spraken daar dan wel over onder elkaar, maar durfden niet echt tegen de ZEER AANWEZIGE negatieve nieuwe persoon in te gaan. Uiteindelijk deed één van hen dat toch en die werd me een partij onder tafel geblaft (en zoals vaker zat de verpleging erbij en keek ernaar) en aangezien ik die week toch zou vertrekken, heb ik een grote bek opgezet over dat ze ook gewoon normaal kon doen en niet zo moest zeiken altijd en al helemaal niet iemand afblaffen die een terechte vraag stelde, /care, ik hoefde haar kop toch niet meer te zien (dat heb ik ook gezegd, letterlijk, nog met lelijk ervoor naar het schijnt, ik geloof dat de verpleging daar ergens heeft gezegd dat het wel goed was, toen waren we al een tijdje heen en weer aan bitchen). Maar tering wat was dat mens irritant. Bij élke sessie zuchten en steunen en commentaar en geen zin en dwars liggen en dit en dat en zus niet en zo niet. Ja, lekker dan tussen de mensen met depressie die het al moeilijk zat hebben om zichzelf tot überhaupt iets te zetten.
Met borderline win je dan ook wel de hoofdprijs qua stoornissen. Allemachtig, wat is dat kut zeg.
Oud 29-01-2014, 11:01
Verwijderd
Stoornissenbingo.
Oud 29-01-2014, 11:12
Hazel
Hazel is offline
Citaat:
Als je daar niet tegen kunt moet je niet in de psychiatrie gaan werken nee. Geen ziekte-inzicht hebben is bij bijvoorbeeld een psychose een symptoom van de ziekte. Je kunt niet verwachten dat een patiënt 'dankuwel dokter' zegt als ie gedwongen wordt opgenomen terwijl ie zelf het idee heeft dat ie de wereld moet redden.
Citaat:
Ik wil er nog heel veel over zeggen maar ik moet weg. De strekking van mijn verhaal zou zijn dat onkunde veel te vaak wordt aangezien voor onwil.
Citaat:
Oh ja, 'de behandeling slaat niet aan, of je wat beter je best wil doen'. Ehhh Als je me vertelt wat ik fout doe of anders moet doen, dan wel. Maar dan kreeg je dus tijdens bepaalde sessies een lading theoretische shit over je uitgestort en dat moest je dan maar even gaan toepassen
Kan ik me veel bij voorstellen allemaal. Ik heb het zelf wel altijd goed getroffen wat dat betreft. Ik zou zelf denk ik volkomen ongeschikt zijn voor de psychiatrie. Te weinig geduld met mensen die (buiten stoornisgerelateerde oorzaken als psychoses) niet mee willen werken of tegen elke vorm van hulp negatief staan, etc.
Oud 29-01-2014, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Met borderline win je dan ook wel de hoofdprijs qua stoornissen. Allemachtig, wat is dat kut zeg.
Helaas heb ik op dat gebied wel wat mogen happen, je leert toch mensen kennen, leeft veel samen, deelt dingen, sluit vriendschappen. Van die vriendschappen is er geen een meer over. Ik heb veel geduld gehad, maar er is iets definitief stuk gegaan op dat gebied toen iemand kwaad is geworden omdat ik dood lag te gaan terwijl wij hadden afgesproken. En als dat nog de enige was geweest...
Ding is dat ze heel goed weten hoe ze je pijn moeten doen en dat ze daarmee ook compleet losgaan op een moment dat je niet eens weet wat je 'fout' hebt gedaan.

Citaat:
Kan ik me veel bij voorstellen allemaal. Ik heb het zelf wel altijd goed getroffen wat dat betreft. Ik zou zelf denk ik volkomen ongeschikt zijn voor de psychiatrie. Te weinig geduld met mensen die (buiten stoornisgerelateerde oorzaken als psychoses) niet mee willen werken of tegen elke vorm van hulp negatief staan, etc.
Voor mij is het dat als iemand zichzelf laat opnemen, al duidelijk dat die persoon iig iets wil veranderen. Je kiest niet zomaar ervoor om alles wat je dierbaar is achter te laten en dan ergens voor ik weet niet hoe lang 'opgesloten' te zitten. Het is ook een besef dat je het niet alleen kan. Daarna... Ja, dat ligt allemaal niet zo simpel, daar weet ik ook alles van
Maar als hulpverlener in de psychiatrie is geduld echt ontzettend belangrijk inderdaad.
Oud 29-01-2014, 11:31
Verwijderd
http://www.hbvl.be/nieuws/multimedia...nederland.aspx

Benieuwd hoe lang wij weer gaan achterlopen.
Oud 29-01-2014, 13:13
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/multimedia...nederland.aspx

Benieuwd hoe lang wij weer gaan achterlopen.
Yaaaaaaay

Niet dat het echt uitmaakt, want duisent proxy's, maar toch.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-01-2014, 13:32
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/multimedia...nederland.aspx

Benieuwd hoe lang wij weer gaan achterlopen.
Hebben jullie in België nog steeds die downloadlimieten?
__________________
you're not my demographic
Oud 29-01-2014, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie in België nog steeds die downloadlimieten?
Ik heb niet echt een limiet, ik krijg alleen langzamer internet als ik vol losga tijdens de spitsuren. Maar ze zijn sinds vorig jaar hard op jacht naar alle torrentaanbieders. Ze vielen als vliegen.
Oud 29-01-2014, 14:06
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Hebben jullie in België nog steeds die downloadlimieten?
Hebben jullie in Nederland nog steeds dat fair-use-beleid voor mobiele telefoonabonnementen?
Oud 29-01-2014, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Hebben jullie in Nederland nog steeds dat fair-use-beleid voor mobiele telefoonabonnementen?
Nee, we hebben tegenwoordig limieten.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.