Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2002, 14:43
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Ik zit momenteel in havo 4 (profiel met CM) en ik heb het in m'n kop gehaald dat ik geneeskunde wil gaan studeren.
Nou is dit dus mogelijk via het atheneum of via het HBO. Omdat de opleidingen van het HBO vaak vrij weinig aansluiting hebben, zou ik atheneum willen doen, en dan met Bio, scheikunde, natuurkunde en wiskB. Dat is alleen niet mogelijk vanwege het gemis van die vakken van 4 atheneum. Nou zijn er mogelijkheden binnen het Particuliere Onderwijs, speciale instellingen etc. Dus wie heeft daar ervaring mee? Zijn dat goede scholen? En kan je daar dus wat meer over vertellen?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2002, 16:15
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik doe schriftelijk VWO, kijk daar ook eens naar.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2002, 16:50
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Je kunt nog oude stijl onderwijs doen(t/m 2004), maar ik raad het je ten strengste af.

Ten eerste beschik je niet over de juiste voorkennis. Je zit in 4 havo en wil het 4e, 5e en 6e jaar vow in jaar doen.

De vakken die je nu uitkiest zijn juist 1 van de moeilijksten. Vooral natuurkunde en wiskunde B. Ook gaan ze bij oude stijl nog dieper op de stof in, aangezien je minder vakken hebt.

Je moet een 7 vakkendiploma halen, waarvan je de stof van meerdere jaren krijgt.

Je hebt nog 2 jaar de tijd om dit gehele diploma te halen, lukt je dat niet? (en dat is waarschijnlijk, het is erg moeilijk) dan heb je pech gehad en moet je alsnog het VWO 2e fase doen of HBO propedeuse.

Overigens is voor geneeskunde Wiskunde B geen vereiste. Alleen natuurkunde en scheikunde zijn verplichte vakken bij een Oude stijl diploma.

Groetjes
Ben(die klasgenoten heeft(en doen overigens 7 vakken in 1 jaar) die het dit jaar niet gaan halen
__________________
Is there Intelligent Life on Planet Earth?....Yes, but I am only visiting. :)
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 20:24
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik doe schriftelijk VWO, kijk daar ook eens naar.


Heb je daar niet heel veel discipline voor nodig? Hoe doe je dat met eventuele uitleg? etc
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.