Oud 11-09-2017, 19:37
Sylvester Welti
Sylvester Welti is offline
Hallo iedereen,
Even voor de nutteloze informatie dit is mijn allereerste bericht op dit forum nog nooit gedaan.

maar dat doet er niet toe wat ik aan jullie wil vragen is het volgende;

Leerlingen die gemiddeld een 7 staan, moeten vrijstelling van lessen kunnen krijgen?

wat vinden jullie hiervan en als je dan even de tijd wil nemen zeg dan waarom en niet alleen ja

ik hoor het graag
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-09-2017, 00:06
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou de grens sws hoger leggen; 7.5 of 8 als ik voor zou stemmen. Leerlingen die zo hoog staan hebben wellicht de lessen niet nodig en kunnen het zelf wel.

Een argument tegen is dat je in lessen meer leert dan alleen het vak: je leert bijv. ook samenwerken en presenteren en dat soort dingen en die oefening skip je dan ook.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2017, 08:44
Verwijderd
Je stelling is veel te algemeen om iets zinnigs van te vinden. Bedoel je vrijstelling van alle lessen? Dus als ik voor alle vakken een 7 sta, hoef ik helemaal niet meer naar school? Dat slaat nergens op en dat ga ik niet eens onderbouwen.

Leerlingen op het gymnasium hebben vaak een uur minder per week van bepaalde vakken tov leerlingen die atheneum doen. Om ruimte te maken voor Latijn en Grieks. Je kunt een rooster zodanig maken dat iedere dag het laatste uur van een bepaald vak is waarbij het mogelijk is om dat uur te missen als je er goed voorstaat. Zoiets kan ik bij inkomen als het gebeurt, tegelijkertijd zou je ook juist die goede leerlingen wat meer kunnen uitdagen, extra opdrachten geven voor (nog) hogere punten bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 12-09-2017, 11:00
Verwijderd
Alleen vrijstelling van vakken waar ze een acht of hoger voor staan en invullen met bijspijkeren van vakken waar ze een zes of lager voor staan. Hebben ze die niet dan iets anders constructies aan schoolwerk of ter voorbereiding op het vervolgonderwijs.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2017, 15:36
Lola01
Lola01 is offline
Je staat die 7 voor stof die al behandeld is, in de lessen nadat je die 7s hebt gehaald wordt toch weer nieuwe stof behandeld ....

Maar ben op zich wel voor een persoonlijker invulling van n rooster, dat je n soort minimaal aantal lesuren hebt per vak en dan nog een aantal vak-vrije-uren hebt die je zelf kunt invullen met vakken waar je moeite mee hebt ... of n extra vak ofzo.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2017, 17:44
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Je staat die 7 voor stof die al behandeld is, in de lessen nadat je die 7s hebt gehaald wordt toch weer nieuwe stof behandeld ....
Dit. Plus een 7 is vaak net (of net boven) gemiddeld, in ieder geval geen bewijs dat je de stof buitengewoon goed beheerst.
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 16-09-2017, 20:24
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Alleen vrijstelling van vakken waar ze een acht of hoger voor staan en invullen met bijspijkeren van vakken waar ze een zes of lager voor staan. Hebben ze die niet dan iets anders constructies aan schoolwerk of ter voorbereiding op het vervolgonderwijs.
Precies dit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel # 65
Tink*
500 13-01-2010 22:00
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 21:32
Algemene schoolzaken Half jaar stoppen met school
LoeLoe
3 03-01-2004 09:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:00.