Oud 19-12-2017, 18:40
Pipo122
Pipo122 is offline
Hallo,

Ik zit in 6 gymnasium met een NG & NT pakket en kan dus alle kanten op.

Mijn eerste keuze was altijd geneeskunde en heb eigenlijk door de jaren heen niet verder gekeken dan dat. Nu heb ik echter het gevoel dat ik de maatschappelijke, culturele onderwerpen van mijn vakkenpakket ga missen als ik geneeskunde kies. Daaruit koos ik de studie rechten, maar dan denk ik dat ik de technische aspecten ga missen. Ook wil ik mijn technische pakket niet 'verspillen' door een studie te kiezen die er niets mee te maken heeft.

Ik zoek eigenlijk een studie die in de gamma richting is gericht, bijvoorbeeld rechten, maar ook technische onderwerpen behandelt. Of misschien banen na bepaalde studies, die soortgelijk zijn.

Alvast bedankt,

pipo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-12-2017, 20:46
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoe ziet jouw ideale baan er voor jou uit? Waar zou je je dagen dan mee willen vullen? En heb je al eens zo'n beroepskeuze test ingevuld?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:08
Pipo122
Pipo122 is offline
Ik wil later voor mezelf beginnen. Een goed runnend eigen bedrijf lijkt voor mij de ideale baan.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:12
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik wil later voor mezelf beginnen. Een goed runnend eigen bedrijf lijkt voor mij de ideale baan.
Een eigen bedrijf kan ook in allerlei bedrijfstakken. Wat trekt je? Techniek, zorg, dienstverlening, verkoop?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En misschien iets als fysiotherapie? Dat is zowel sociaal (patiëntencontact), maatschappelijk en tot op zekere hoogte technisch. En je kan een eigen praktijk starten als je dat wil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:19
Pipo122
Pipo122 is offline
Citaat:
Een eigen bedrijf kan ook in allerlei bedrijfstakken. Wat trekt je? Techniek, zorg, dienstverlening, verkoop?
Ik denk vooral productverkoop en het productieproces of in de dienstverlening iets in de richting van een advocatenkantoor.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:22
Pipo122
Pipo122 is offline
Citaat:
En misschien iets als fysiotherapie? Dat is zowel sociaal (patiëntencontact), maatschappelijk en tot op zekere hoogte technisch. En je kan een eigen praktijk starten als je dat wil.
Fysiotherapie is geen universitaire studie. Betreft de dienstverlening zit ik eerder te denken aan een advocatenkantoor.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:33
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Moet je een universitaire studie doen? Die zijn vaak namelijk flink theoretisch en er helemaal niet op ingesteld dat jij ondernemer wil worden. Je wordt wetenschappelijk opgeleid namelijk. Als je toch eigen baas wil worden en je later dus nog zelden om je diploma gevraagd zal worden, dan is een praktisch ingestelde HBO opleiding misschien ook geen gek idee.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 19-12-2017, 22:41
Pipo122
Pipo122 is offline
Citaat:
Moet je een universitaire studie doen? Die zijn vaak namelijk flink theoretisch en er helemaal niet op ingesteld dat jij ondernemer wil worden. Je wordt wetenschappelijk opgeleid namelijk. Als je toch eigen baas wil worden en je later dus nog zelden om je diploma gevraagd zal worden, dan is een praktisch ingestelde HBO opleiding misschien ook geen gek idee.
Het feit dat ik ooit voor mezelf wil gaan beginnen, betekent niet dat ik na mijn studie geen baan wil krijgen. De meeste mensen die voor zichzelf beginnen, hebben eerst ook ervaring bij bepaalde beroepen. Ik wil natuurlijk zo hoog mogelijk streven en een universitaire studie hoort daarbij. Ik ga later uiteraard ook streven naar een goedbetaalde topbaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2017, 00:37
Ben Strik
Ben Strik is offline
Economie/bedrijfskunde? Economie is volgens mij wel sociaal/cultureel, soort van technisch en voldoet aan jouw ondernemingseisen
__________________
Und Jetzt?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van EM profiel naar NG profiel veranderen
adnannie54
5 07-07-2014 23:32
Studeren Studiekeuze voor HBO/MBO
Jo198881
2 03-12-2011 13:00
Psychologie Studeren met een depressie
Verwijderd
18 20-03-2010 14:24
Liefde & Relatie studeren, samenwonen?
daniidtc
22 13-11-2008 10:04
Studeren Niet kunnen/durven kiezen
Miracle
50 17-02-2005 18:32
Liefde & Relatie ik weet niet wat ik nu moet doen.
mijn naam is...
13 13-02-2003 10:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.