Oud 09-01-2018, 20:37
Lucje2018
Lucje2018 is offline
Hallo mensen,

Ik wil even iets vragen aan jullie
Ik erger me nogal aan wat dingen op mijn school en ik wil eens even kijken of hier meer mensen last van hebben en hoe jullie hier over denken,

Op mijn school is de communcatie tussen docenten en leerlingen erg slecht. Magister wordt bij ons matig tot niet gebruikt en de communicatie tussen docenten en leerlingen verloopt erg slecht. Ik zit nu in 5 havo en in een examenjaar is dit erg vervelend. Soms hebben docenten bijvoorbeeld toetsen op de planning staan waar wij dan niks van weten omdat dat nergens aangekaart was of op verkeerde data staat omdat de planning in magister niet bijgewerkt wordt. Regelmatig zorgt dit voor nare verassingen en de nodige irritatie. Ik Heb dit al een aantal keer aangekaart bij de schoolleiding en mijn mentor maar die doen er niks mee want dan moeten we zelf even naar de docent gaan waar het betrekking op heeft. We worden dus gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.

Ook is het zo dat we we dit jaar al 3 nieuwe Nederlands docenten gehad, maar die kunnen het allemaal niet aan nadat de oorspronkelijke docent er een teringzooi van gemaakt heeft en niks fatsoenlijk heeft overgedragen. Volgens alle instructies en dergerlijke hebben we formatjes en richtlijnenen e.d. Gekregen die we dus nooit hebben gekregen en ook nergens meer te vinden zijn voor nieuwe docenten, waardoor we belangrijke informatie missen voor bijvoorbeeld het examen. Dit is ook erg vervelend en met name omdat hier niemand (behalve de oorspronkelijke docent) iets aan kan doen en niemand de info heeft.

Dan is het nog zo dat bij ons de ICT voorzieningen heel slecht zijn. Wifi is te traag om fatsoenlijk op te werken en voor 1 op de 10 leerlingen is er maar een pc beschikbaar, terwijl we in het examenjaar gewoon volop moeten werken aan het profielwerkstuk en andere werkstukken en verslagen en niet iedereen een laptop heeft. Op school zijn er dus maar weinig computers en van de weinige die er dan zijn is 25% gewoon altijd kapot. Soms zitten we dus gewoon uren niks te doen omdat er geen voorzieningen zijn, maar thuis werken mag ook niet want ja... 1040 uren. Dit is gewoon echt ontzettend vervelend en stressvol omdat we op school zo soms hele dagen niks nuttigs doen en alleen maar proberen en plekje achter een veel te slome pc te veroveren of er een te repareren zodat we hem misschien eens kunnen gebruiken.

Sorry voor het lange verhaal maar kort verwoorden is niet mijn sterkste kant. Hoe denken jullie over deze dingen. Is dit bij sommige van jullie ook aan de hand en hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2018, 20:44
Verwijderd
Als je school de jaarplanning niet nakomt is de eerste stap na mentor en directie de Medezeggenschapsraad; Mail de voorzitter met een CC naar de secretaris (dat laatste is erg belangrijk). Probeer zoveel mogelijk jaargenoten mee te laten tekenen, laat het dus geen feestje van jezelf zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2018, 21:00
Lucje2018
Lucje2018 is offline
Oke! Bedankt. Dan gaan we dat voor punt een eens proberen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wanneer stoppen met tanken?
kalinho
356 17-06-2008 19:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.