Oud 06-05-2014, 19:08
Verwijderd
Ik heb gezien dat er een topic is over het samenvoegen van fora, maar daar worden een aantal andere frustraties op tafel gegooid en wordt er ook behoorlijk naast de kwestie gezwetst en rond de pot gedraaid. Misschien is het handig om actie te ondernemen en te beginnen met iets dat eenvoudig is.

Dansen op Papier en Letteren, hun overeenkomst: het geschreven woord. Beiden zijn op sterven na dood, misschien zijn zij de ideale subfora om een start mee te maken op gebied van samenvoegen. Misschien helpt dat het gevoel gebaseerd op gebeurtenissen uit het verleden (een ver verleden) dat beide fora een verschillend publiek hebben en dus nooit of te nimmer samengevoegd zouden moeten worden te vervagen en ons de realiteit onder ogen te zien. Misschien volgen er meer schapen over de dam.

DoP heeft mij altijd na aan het hart gelegen en het is treurig het zo zien te vervallen, misschien dat een samenvoegen nieuw leven in de brouwerij kan brengen en zoniet, dan sterft het in ieder geval niet alleen!
Alle wijsheid gewenst aan de forumbazen en hun zware taak die er uit bestaat zulks een beslissingen te nemen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2014, 19:22
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je zegt precies waar wij ook al aan gedacht hebben en achter de schermen druk over in overleg zijn. Want los van bepalen welke subfora er samengevoegd worden moet er ook nagedacht worden over titels, omschrijvingen, wie er gaat fb'en en dergelijke.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 19:58
Verwijderd
Supermoeilijk. Zeg dat je het gaat doen, doe het en maak alle FB's van de huidige deelfora daar ook FB. Bij één is er al overlap. Zoek daarna gewoon geen vervanging als er een FB mee kapt.

Echt heel erg moeilijk. Swaruh taaaaaaak.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 20:19
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:04
Verwijderd
Citaat:
Je zegt precies waar wij ook al aan gedacht hebben en achter de schermen druk over in overleg zijn. Want los van bepalen welke subfora er samengevoegd worden moet er ook nagedacht worden over titels, omschrijvingen, wie er gaat fb'en en dergelijke.
Deadlock weet te verwoorden wat ik denk. Zoals ik al zei: 'iets dat eenvoudig is'. Overlap aan inhoud én forumbaas, dat lijkt me geen hogere wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je suggesties voor een naam?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:18
Verwijderd
Loopt de uitvoering daar op vast? Wat een droevige situatie. Je zou verwachten dat de forumbazen ter plaatse daar wel inspiratie voor zouden hebben. Ik zal mijn gedachten er over laten dwalen, maar wacht daar vooral niet op! Soms dwaal ook ik af.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Daar loopt het niet direct op vast maar alle suggesties zijn wat mij betreft welkom.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:20
Verwijderd
Open houding,
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Heb je suggesties voor een naam?
Geschrijf in de Garage.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2014, 22:51
Verwijderd
Als dat geen rel ontketent weet ik het ook niet meer
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Proza&Poëzie
Deel hier wat je gelezen en geschreven hebt

Laatst gewijzigd op 07-05-2014 om 11:19.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2014, 09:00
Verwijderd
Opa Ertur gaat een stukje bedrijfsgeneuzel met jullie delen. We hebben een nieuwe directeur sinds 1 januari en die vindt het leuk om zo af en toe wat ordinair werkvolk uit te nodigen om mee te lunchen. Ik was laatst aan de beurt. Leuk gesprek met de beste man gehad. Op een gegeven moment zat hij levendig te vertellen over wat hij het verbijsterendste vond bij ons bedrijf. Dat was dat hij met enige regelmaat notities kreeg die hij zou moeten goedkeuren. De inhoud van zo'n notitie was een beschrijving van een verbetering van een bestaand proces. Hij is de persoon die dan gaat doorvragen en probeert te achterhalen hoe zoiets tot stand komt.

"Ertur, weet je wat er hier gebeurt? Afdeling A en afdeling B signaleren dat er iets tussen hun beter kan of dat ze hetzelfde doen en dat A best het werk van B kan gebruiken in plaats van het zelf opnieuw te doen of wat dan ook. Dan gaan wat mensen van A en B samenzitten en komen samen al snel tot een beter proces. Iedereen gelukkig. Maar dan gaan ze niet dat nieuwe proces implementeren, nee, dan gaat iemand een notitie schrijven en vervolgens wacht iedereen tot ik goedkeuring gegeven heb! Terwijl iedereen het er over eens is dat het nieuwe proces beter is! Bizar!"

Nou, dat gevoel krijg ik dus ook als ik dit soort topics lees.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 00:58
Verwijderd
Citaat:
Geschrijf in de Garage.
Pennenstreken
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 08:49
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Opa Ertur gaat een stukje bedrijfsgeneuzel met jullie delen. We hebben een nieuwe directeur sinds 1 januari en die vindt het leuk om zo af en toe wat ordinair werkvolk uit te nodigen om mee te lunchen. Ik was laatst aan de beurt. Leuk gesprek met de beste man gehad. Op een gegeven moment zat hij levendig te vertellen over wat hij het verbijsterendste vond bij ons bedrijf. Dat was dat hij met enige regelmaat notities kreeg die hij zou moeten goedkeuren. De inhoud van zo'n notitie was een beschrijving van een verbetering van een bestaand proces. Hij is de persoon die dan gaat doorvragen en probeert te achterhalen hoe zoiets tot stand komt.

"Ertur, weet je wat er hier gebeurt? Afdeling A en afdeling B signaleren dat er iets tussen hun beter kan of dat ze hetzelfde doen en dat A best het werk van B kan gebruiken in plaats van het zelf opnieuw te doen of wat dan ook. Dan gaan wat mensen van A en B samenzitten en komen samen al snel tot een beter proces. Iedereen gelukkig. Maar dan gaan ze niet dat nieuwe proces implementeren, nee, dan gaat iemand een notitie schrijven en vervolgens wacht iedereen tot ik goedkeuring gegeven heb! Terwijl iedereen het er over eens is dat het nieuwe proces beter is! Bizar!"

Nou, dat gevoel krijg ik dus ook als ik dit soort topics lees.
Ja maar Ertur, in jouw voorbeeld komen de partijen van medewerkers samen tot een oplossing en vindt de baas het wel prima en wil hij graag dat de medewerkers het gewoon regelen.

Hier is het meer het geval dat de medewerkers (leden) wel weten wat een verbetering zou zijn, dit aangeven, maar dat de bazen het onderling niet eens zijn en er daardoor eindeloze discussies komen en niks gewoon doorgevoerd wordt.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 09:30
Verwijderd
Jep, ik heb inmiddels ook al uit het forumbazenteam begrepen dat Flyaway dwarsligt zonder argumenten te hebben. Oh well.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 15:21
Verwijderd
Ik vind het een goed idee.

Ergens snap ik flyaway's ding ook wel - het is niet echt een kwestie van argumenten, meer van gevoel. Zeker DoP was tot een paar jaar geleden een heel hechte groep, en het samenvoegen met Letteren is daar wel echt het definitieve einde van. Zoiets van, de patient is al dood, maar de stekker eruit trekken is wel heel erg een einde en misschien-misschien vinden we nog wel een oplossing en wordt het weer zoals vroeger... Volgens mij doet flyaway echt wel haar best om er toch nog iets van te maken, en het is gewoon stom dat dat een beetje hopeloos is.

O en in feite vind ik ook dat flyaway meer recht van spreken heeft dan iedereen die überhaupt nooit op beide subfora komt.

Citaat:
Pennenstreken
Met citaat reageren
Oud 08-05-2014, 15:44
Verwijderd
Citaat:
O en in feite vind ik ook dat flyaway meer recht van spreken heeft dan iedereen die überhaupt nooit op beide subfora komt.
Wat een drogreden.

Juist mensen die er nooit komen hebben geen last van die emotionele argumenten die je zelf aanhaalt en kunnen er dus rationeel ipv emotioneel naar kijken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-05-2014, 15:47
Verwijderd
Een topic openen is niet je best doen om er iets van te maken. Beide subfora zijn gigantisch ten dode opgeschreven.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 20:02
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Jep, ik heb inmiddels ook al uit het forumbazenteam begrepen dat Flyaway dwarsligt zonder argumenten te hebben. Oh well.
Jammer dat je niet van jouw bron binnen het forumbazenteam gehoord hebt wat er echt gebeurt op Admin. Ik heb veel argumenten genoemd, geen daarvan is puur nostalgie. Daarnaast is het geen dwarsliggen.Wat ik doe is voorkomen dat er beleid wordt uitgevoerd dat niet leidt tot het doel waarvoor het beleid gemaakt wordt.

Ik vind het samenvoegen van DoP en Letteren slechts zeer matige symptoombestrijding van het echte probleem. Het doel is om het hele forum weer leven in te blazen. Twee subfora samenvoegen gaat daar niet aan bijdragen. Dus, ik probeer te stimuleren dat we doorgaan met het zoeken naar andere oplossingen die structureel voor meer leden gaan zorgen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:21
Verwijderd
Dat gaat niet gebeuren
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:33
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:43
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Waarom niet?
Omdat er tot nu toe niet bijzonder veel 'structurele' oplossingen bedacht zijn (laat staan uitgevoerd) en bovendien de enige mogelijke 'structurele' oplossing voor dit probleem is het forum weer echt voor de doelgroep maken. Wat betekent dat de 18+ leden en fb's eruit gezet moeten worden. En dan maar hopen dat er voldoende nieuwe aanwas komt om het levend te houden.

Dit zal overigens waarschijnlijk ook wel het pad worden wat HQ gaat bewandelen, maar ik betwijfel of het fb team ooit tot een echte verandering gaat komen. Daarvoor zijn er veel te veel eindeloze discussies en veel te weinig daadwerkelijke veranderingen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:48
Verwijderd
Nee, omdat het forum is ingehaald door social media.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 21:50
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Mwah, zat fora die het nog wel goed doen.

Wellicht dat dit forum tegenwoordig wat ingehaald wordt door social media, aan de andere kant denk ik dat er zeker nog wel waarde kan zijn voor de originele doelgroep - zat vragen m.b.t. school en het puber leven (L&R, Seksualiteit, Psych) die ze hier kunnen stellen en elders niet.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2014, 00:54
Verwijderd
Citaat:
Mwah, zat fora die het nog wel goed doen.
Dat klopt maar dat heeft volgens mij meer met de doelgroep te maken. Deze doelgroep is gewoon over fora heen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Pennenstreken


Citaat:
Wat ik doe is voorkomen dat er beleid wordt uitgevoerd dat niet leidt tot het doel waarvoor het beleid gemaakt wordt.
Wat?

Citaat:
Dus, ik probeer te stimuleren dat we doorgaan met het zoeken naar andere oplossingen die structureel voor meer leden gaan zorgen.
Waar heb jij afgelopen jaren gezeten?

En ga je ook op de barricaden klimmen voor andere samenvoegingen/verdwijningen?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Jammer dat je niet van jouw bron binnen het forumbazenteam gehoord hebt wat er echt gebeurt op Admin. Ik heb veel argumenten genoemd, geen daarvan is puur nostalgie.
Je verdedigt je tegen een niet gemaakt statement. Raar.

Tevens ben ik wel benieuwd naar die vele argumenten. In de rest van je post lees ik er namelijk maar één, en dat is feitelijk geen argument maar een aanname. Je denkt dat het niet gaat werken, maar waarom je dat denkt, zeg je niet.
Citaat:
Daarnaast is het geen dwarsliggen.Wat ik doe is voorkomen dat er beleid wordt uitgevoerd dat niet leidt tot het doel waarvoor het beleid gemaakt wordt.
Dus er wordt beleid gemaakt. Je zegt tevens dat er een doel is waarvoor dat beleid gemaakt wordt. Maar vervolgens stel je dat er beleid wordt uitgevoerd, dat niet leidt tot het doel waarvoor datzelfde beleid gemaakt is. Dat is nogal vreemd.

Ik snap natuurlijk wel wat je bedoelt, namelijk:

Citaat:
Ik vind het samenvoegen van DoP en Letteren slechts zeer matige symptoombestrijding van het echte probleem.
Op zich mee eens, kans is groot dat dit niet veel gaat helpen. Dat woordje "veel" is echter wel een belangrijke nuance. Als het een klein beetje helpt, waarom dan toch niet doen?

Citaat:
Het doel is om het hele forum weer leven in te blazen. Twee subfora samenvoegen gaat daar niet aan bijdragen.
Oh, ja, als je dat als doel neemt en als iedere actie die niet overtuigend tot dat overkoepelende doel bijdraagt meteen afschiet, dan wordt het natuurlijk nooit wat. Een missie, visie en doelstellingen verklein je normaal gezien per bedrijfsonderdeel en maak je toepasbaar voor die delen. Als je altijd op het hoogste niveau blijft hangen, gebeurt er nooit iets. Pak je verantwoordelijkheid, jij bent forumbaas daar, vertaal dit overkoepelende doel nou eens naar kleine, haalbare subdoelen voor jouw forumdeel! Of doe dat niet, ook goed, maar dan is het tegenhouden van vernieuwingen die dit wel proberen te bereiken nogal naar.


Citaat:
Dus, ik probeer te stimuleren dat we doorgaan met het zoeken naar andere oplossingen die structureel voor meer leden gaan zorgen.
Ok, gooi er eens een paar hier in deze topic!

Laatst gewijzigd op 14-05-2014 om 08:28. Reden: duurt lang dtdtdt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 14:20
Verwijderd
Citaat:

Het doel is om het hele forum weer leven in te blazen. Twee subfora samenvoegen gaat daar niet aan bijdragen.
Want? Het forum 'kleiner'/overzichtelijker maken zou volgens mij wel kunnen helpen. Bv 'algemene schoolzaken' 'studiekeuze' en 'studentenleven' zijn op t moment 3 dode subfora. Waarom niet samenvoegen tot 1, dan zien mensen die er komen voor iets over schoolzaken, ook gelijk topics over studie etc, topics die ze normaal gesproken niet zouden zien/lezen/erop zouden reageren.

Zelfde geldt imo voor letteren en dop. Ik zeg niet dat t veel nieuwe leden trekt, maar wie weet bevordert t de activiteit wel.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 20:16
Verwijderd
Ik zal eens wat topics openen op letteren over boeken als dat mag. Dat roept hopelijk meer discussie op dan alleen dat opsommige "wat lees jij nu".
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 20:42
Verwijderd
Ik vond dat ik daar al een mooie poging toe had gedaan met dit topic (overigens heb ik zulke dingen niet enkel toen of daar geprobeerd): http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1886406

Jammer is dat er niet eens op is gereageerd door de plaatselijke fb's. Over leven in blazen gesproken...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 13:31
Verwijderd
Citaat:
Pennenstreken
Dit ja
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Ik zal eens wat topics openen op letteren over boeken als dat mag. Dat roept hopelijk meer discussie op dan alleen dat opsommige "wat lees jij nu".
Natuurlijk mag dat, dat is alleen maar leuk natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-05-2014, 17:57
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Speciaal voor flyaway:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nirvana_fallacy
Met citaat reageren
Oud 27-05-2014, 13:17
Verwijderd
Flyaway is uit protest gestopt met 'er wat van proberen te maken' zo te zien.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2014, 21:41
Verwijderd
Citaat:
Flyaway is uit protest gestopt met 'er wat van proberen te maken' zo te zien.
Daarvoor kon ze blijkbaar ook de interesse niet opbrengen dus ik kan me niet voorstellen dat je iets anders verwacht had.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2014, 07:45
Verwijderd
In de regels van verhalen&gedichten staan nog dingen als "post niet te veel want dan druk je andere topics van de pagina" en "tegenwoordig heeft bijna iedereen MSN" en bovendien gaat het er alleen maar over gedichten. Misschien wordt het eens tijd voor een nieuwe tekst?
Met citaat reageren
Oud 10-11-2014, 12:52
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
In de regels van verhalen&gedichten staan nog dingen als "post niet te veel want dan druk je andere topics van de pagina" en "tegenwoordig heeft bijna iedereen MSN" en bovendien gaat het er alleen maar over gedichten. Misschien wordt het eens tijd voor een nieuwe tekst?
Of gewoon de tekst weghalen, niemand die het leest.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2014, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Of gewoon de tekst weghalen, niemand die het leest.
Ja, of dat
Een lap tekst over wat er allemaal verboten is werkt in elk geval niet stimulerend.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 08:05
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Flyaway naamzoek.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 08:50
Verwijderd
Nou, haar reactie kun je natuurlijk wel uittekenen:

Citaat:
Het doel is om het hele forum weer leven in te blazen. het veranderen of weghalen van regels gaat daar niet aan bijdragen.
Tevens zal ze stellen dat ze veel argumenten op admin heeft aangedragen tegen deze verandering, maar negeert ze vervolgens het verzoek om die argumenten hier te delen.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2014, 13:15
Verwijderd
Forumt ze überhaupt nog eigenlijk? Ik wil het anders ook wel doen, v&g modden.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2014, 07:45
Verwijderd
Ik ben voor. Reacties vanuit het fb team komen pas na sarcastische opmerkingen en gaan dan over de vorm en niet over de inhoud, dus dat duurt nog wel even.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek ARTistiekwedstrijd?
fizzle-fluffy
36 01-03-2010 15:26
Verhalen & Gedichten Jubileum Wedstrijd-Poll: thema Alfred's Mare
Halogeen
180 15-10-2005 19:31
Beleidszaken Spellingsfouten?
Sweetsurrender
162 20-04-2005 19:00
Beleidszaken [DoP] Algemeen topic
Verwijderd
83 16-02-2005 16:51
Beleidszaken Verkeerde Indeling
86dagreed
19 01-09-2003 14:15
Beleidszaken cultuur forum?
sublime
22 15-06-2003 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.