Oud 10-01-2018, 08:39
Verwijderd


Inmiddels heb ik al enige tijd een inductievuur. Heb juist een nieuwe pottenset aangeschaft, maar heb nog enkele (twee ofzo?) koekenpannen nodig.

Nu twijfel ik of ik een anti aanbakpan zou nemen of gewoon zo’n ouderwetse zonder al dat soort fratsen. Ik ben er namelijk een krak in dingen te laten aankoeken. (Mijn le creuset stoofpot heeft ook al van die enige zwartachtige kringen die ik niet meer wegkrijg ) ik kook sowieso met boter, ghee of olie, antikleefpan of niet.

Wat gebruiken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2018, 08:42
Verwijderd
Ik denk dat je een inductieplaat hebt en geen inductievuur
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 08:43
Verwijderd
Je hebt daar een punt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 08:57
Verwijderd
Wat bedoel je precies met anti aanbak? Ik kook graag met pannen met keramische anti aanbaklaag. Maar daar weet je gewoon van dat ze het niet heel lang volhouden. De fijnste koekenpan waarmee ik ooit gekookt heb was een greenpan

https://www.greenpan.nl/nl

maar die heb ik vorig jaar een keer leeg op een hoog vuur gezet en toen ging hij kapot

En ja, dat was dom van me. Ik had een pan water op een pitje staan om rijst te koken of zo. En de koekenpan op een ander pitje alvast voor andere bereiding, maar qua timing moest eerst de rijst. Per ongeluk het pitje onder de koekenpan aangezet en niet onder het water, weggelopen om wat anders te doen omdat het toch nog wel een paar minuten zou duren tot water kookte, en toen ik terugkwam was het te laat

Als je die pannen goed onderhoud heb je er heel veel plezier van. Ik weet niet hoe zuinig jij bent op dat soort spullen, ik ben lomp en nonchalant dus ik weet dat ik blij mag zijn als zo'n pan twee jaar haalt, dat is echt al lang voor mij.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 08:58
Verwijderd
Ik zie overigens dat ze sale hebben
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 09:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb koekenpannen van de Sola fabriekswinkel en die zijn heel fijn.

Die Le Creusetpan kan je misschien nog redden met biotex groen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 11:11
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik heb stokoude koekenpannen zonder anti-aanbaklaag en vind ze prima, heb ook een keramische, maar die gebruik ik veel minder
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 12:07
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Ik ben momenteel aan het overschakelen van keramisch naar inductie en moet dus een aantal pannen wegdoen wat me wel aan het hart gaan. Ik had van die roestvrijstalen en die zien er nog heel goed uit. Maar ik vind die keramischeantiaanbakkoekepannen wel erg fijn.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 13:07
Uitwaaien
Avatar van Uitwaaien
Uitwaaien is offline
Ik zou gaan voor een anti aanbaklaag en dan rekening houden met dat je ze over een paar jaar weer moet vervangen. Vooral omdat je weet dat je dingen laat aankoeken. Ik neem altijd een middeldure pan en die behandel ik dan goed en dan houden ze het bij mij wel twee a drie jaar vol!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 17:54
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb een skere wok vd action en die vind ik echt liefde. Is met aanbaklaag trouwens.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 18:46
Fitematrulle
Avatar van Fitematrulle
Fitematrulle is offline
Ik heb ook meerdere pannen met anti-aanbaklaag van de Action, die waren tussen de 5-15 euro dus ik dacht dat gaat max een half jaar mee. Maar nee, al anderhalf jaar inmiddels en het zijn de beste cheap ass pannen die ik ooit heb gehad.
__________________
The problem is that humans have victimized animals to such a degree that they are not even considered victims.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 22:19
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De cheap ass keramische pannen van de action zijn awesome supermakkelijk om schoon te krijgen, al laat je het een week staan, en dat is ideaal voor zo’n lapzwans als ik. Daarbij heb ik er 1 al sinds mijn oude huis, dus zeker een jaar of 6, en die heeft alleen wat schoonmaakissues aan de randen. Proef je verder ook niks van, dus /care.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2018, 22:28
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb Tefal pannen ooit bij de action gekocht. Superdingen idd.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 00:39
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vind kokkies echt heel vies klinken
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 00:45
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik vind kokkies echt heel vies klinken
Het doet mij denken aan peppie en kokkie.

Ik heb trouwens ook een steelpan vd Ikea en die is ook heel fijn! De gewone kookpan die ik daarvan heb vind ik niet zo fijn.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Ik vind kokkies echt heel vies klinken
is ook niet zo’n lief woord geloof ik
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 06:51
Verwijderd
Die pannen van de action, hebben die ook een degelijke bodem? Ik had een aantal steelpannetjes die goed werkten op mijn elektrisch fornuis en ook geleiden op mijn indictieplaat (kijk bas, ik kan het wel ) maar die zijn wel dus krom getrokken op mijn inductieplaat

En de pannenset die ik onlangs kocht was die van zwilling (wel een klein beetje een dure, 150 euro voor vijf potten) en die bodems zijn gelukkig superdegelijk en daar heb ik al meerdere havermoutpapjes op klaargemaakt
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 06:55
Verwijderd
Dank trouwens voor alle reacties!

De meeste van jullie zweren dan toch bij anti m-aanbak he.. gewoon omdat dat makkelijk schoonmaakt begrijp ik.

En wolterb, die gewone pannen van jou hé, gebruik je dan heel veel vetstoffen? En de pan goed heet laten worden voor je je zwammetjes daarin hupst? Hoe krijg je die dingen dan schoon?

Ik ben trouwens voor dingen die langer meegaan dan een (paar) jaar en had ook echt nét nieuwe pannen (greenpannen) gekocht die dus potverdriedubbeltjes niet op inductie konden
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2018, 06:55
Verwijderd
Haha anti m-aanbak
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 07:54
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
En wolterb, die gewone pannen van jou hé, gebruik je dan heel veel vetstoffen? En de pan goed heet laten worden voor je je zwammetjes daarin hupst? Hoe krijg je die dingen dan schoon?
Niet veel meer dan gemiddeld geloof ik. Gewoon zorgen dat je vaak genoeg alles doorhusselt of keert

En ik kan de boel gewoon met een schuurspons schoonmaken, is niets meer wat er af kan slijten
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 08:28
Verwijderd
Citaat:
Dank trouwens voor alle reacties!

De meeste van jullie zweren dan toch bij anti m-aanbak he.. gewoon omdat dat makkelijk schoonmaakt begrijp ik.

En wolterb, die gewone pannen van jou hé, gebruik je dan heel veel vetstoffen? En de pan goed heet laten worden voor je je zwammetjes daarin hupst? Hoe krijg je die dingen dan schoon?

Ik ben trouwens voor dingen die langer meegaan dan een (paar) jaar en had ook echt nét nieuwe pannen (greenpannen) gekocht die dus potverdriedubbeltjes niet op inductie konden
Waarom ben je voor dingen die langer meegaan dan een paar jaar? Wat bedoel je daar mee?

Greenpan kan toch altijd op inductie? De pannen die ze momenteel verkopen in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Waarom ben je voor dingen die langer meegaan dan een paar jaar? Wat bedoel je daar mee?

Greenpan kan toch altijd op inductie? De pannen die ze momenteel verkopen in ieder geval wel.
Dat ik liever iets voor 20 jaar heb of langer maar dat is wel wat optimistisch misschien.

Die ik heb dus juist niet! Was misschien een ouder model oid, heb ‘m ook al bijna een jaar denk ik.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 08:35
Verwijderd
Maar wel een greenpan dus.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Niet veel meer dan gemiddeld geloof ik. Gewoon zorgen dat je vaak genoeg alles doorhusselt of keert

En ik kan de boel gewoon met een schuurspons schoonmaken, is niets meer wat er af kan slijten
Dat eerste is wel een dingetje
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Dat ik liever iets voor 20 jaar heb of langer maar dat is wel wat optimistisch misschien.
Waarom?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2018, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Omdat ik graag dingen heb die lang meegaan want dan hoef ik Niet steeds nieuwe dingen uit te zoeken.. haha
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 09:24
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Beetje duurzaam met materialen, probeer ik ook te doen
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 09:39
Verwijderd
Ik vind met sommige dingen het juist fijn om geregeld nieuwe uit te zoeken. Maar mijn greenpan had dus wel wat langer mee mogen gaan

Het is ook zeker niet zo dat dingen die langer mee gaan beter zijn voor het milieu overigens. Al gok ik zo maar dat dat voor pannen wel geldt.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 11:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Volgens mij zijn mijn keramische Action pannen ook geschikt voor inductie. Je zou het best eens kunnen proberen, want ze zijn niet duur
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 11:35
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn anti aanbaklaag steelpannetje van de Ikea is nu al wel aan het slijten. Er is een stukje laag uit de bodem al. Niet schokkend groot, maar wel jammer, want verder zijn dat fijne pannetjes.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 12:09
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Volgens mij zijn mijn keramische Action pannen ook geschikt voor inductie. Je zou het best eens kunnen proberen, want ze zijn niet duur
Er staat vaak bij of ze geschikt zijn voor inductie. Anders een magneetje meenemen, als dat blijft plakken zijn ze geschikt voor inductie.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 15:16
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Dit was mijn favo pan voor sudderlapjes. Dikke bodem, glazen deksel en afneembaar handvat. Vleesch aanbraden, rode wijn, water, balsamico & kruidnagels erbij en 2 uur laten sudderen. Omnomnomnom. Maar niet geschikt voor inductie
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg C744D5C1-573F-4136-98B5-9B8F322689E7.jpg (691.9 KB, 1x gelezen)
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 15:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zulke kookpannen nog van mijn opa en oma, dat zou ik ook jammer vinden als ik die niet meer kan gebruiken.

__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 16:10
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ikea heeft trouwens ook fijne pannen zonder anti aanbaklaag /latetrain
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 19:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Heb net een Greenpan 28 cm koekepan gekocht bij de Blokker voor de helft v.d. gewone prijs. Maar moet wel met de inductieplaat terug naar Ikea want bij het uitpakken zag ik vanmiddag dat er een paar stukjes uit de plaat waren. Stukjes? Er loopt gvd een barst over de hele lengte!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 11-01-2018, 19:12
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ikea heeft trouwens ook fijne pannen zonder anti aanbaklaag /latetrain
Ik heb ook al een tijdje zo'n wok van de Ikea. En da's een goeie voor weinig.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2018, 23:36
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Ik heb zulke kookpannen nog van mijn opa en oma, dat zou ik ook jammer vinden als ik die niet meer kan gebruiken.

[afbeelding]
Deze ovenschaal heb ik in een slag kleiner! Zo schattig vind ik die bloemetjes op de zijkant!
Met citaat reageren
Oud 07-02-2018, 23:49
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Hoe bevalt de inductie, Miekepieke? Vliegen er nog geen stoppen in het rond?
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 08:14
Verwijderd
Ik kreeg van een vriend een koekenpan van greenpan (iets met master ofzo) en daar kun je zogezegd zelfs met een metalen spatel in en ik ben er intens blij mee
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 08:15
Verwijderd
Citaat:
Hoe bevalt de inductie, Miekepieke? Vliegen er nog geen stoppen in het rond?
Vooralsnog geen storingen gekend! En ben er heel blij mee. Geen kwartier wachten voor je je rijst kunt opzetten. Maar is nog wel even wennen nu en dan. Laatst had ik mijn spiegelei laten aanbakken
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 12:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb alleen met inductie gekookt toen ik op het huis van Mutant paste. Dat gaat godverdomme hard ja ik ben het niet gewend dat je je vreten niet op het “vuur” achter kan laten
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 13:50
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Dan moet je het gewoon minder hard zetten he wtf jongeuh
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 14:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan moet je het gewoon minder hard zetten he wtf jongeuh
Dat snap ik, maar dat is wel effe wennen als je op gas kookt
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 15:47
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Hoezo?
Toen wij inductie kregen had ik niet zo veel moeite met begrijpen dat 1 minder heeft is dan stand 7.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 16:34
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Hoezo?
Toen wij inductie kregen had ik niet zo veel moeite met begrijpen dat 1 minder heeft is dan stand 7.
Klopt! Maar als je bij gas gewend bent dat je voluit moet om je eten warm te worden, is het de eerste keer op inductie best wel wennen dat het bij stand 4 al sneller kookt dan bij gas voluit.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 18:06
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:


Inmiddels heb ik al enige tijd een inductievuur. Heb juist een nieuwe pottenset aangeschaft, maar heb nog enkele (twee ofzo?) koekenpannen nodig.

Nu twijfel ik of ik een anti aanbakpan zou nemen of gewoon zo’n ouderwetse zonder al dat soort fratsen. Ik ben er namelijk een krak in dingen te laten aankoeken. (Mijn le creuset stoofpot heeft ook al van die enige zwartachtige kringen die ik niet meer wegkrijg ) ik kook sowieso met boter, ghee of olie, antikleefpan of niet.

Wat gebruiken jullie? Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb een anti aanbakpan en een inductiekookplaat en ik ben uitermate tevreden. Dikke bodems zijn wel veel beter dan dunne, omdat inductie zo snel warm wordt en je anders heel snel kromme pannen hebt!
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 18:20
Verwijderd
Wij hebben nog oude ketels die wel op inductie gebruikt kunnen worden en de fijne grilpan ook. Verder hebben we toen we inductie kregen keramische pannen gekocht. Zeer fijn.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2018, 18:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Klopt! Maar als je bij gas gewend bent dat je voluit moet om je eten warm te worden, is het de eerste keer op inductie best wel wennen dat het bij stand 4 al sneller kookt dan bij gas voluit.
Dit ja
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2018, 14:17
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
En niemand ooit last met zekeringen gehad? Mijn stoppenkast is 16 ampere per groep en de inductieplaat is 7000 watt. Dan heb je dus zo’n 30 ampere nodig. Maar dat zal dus alleen nodig zijn als je alle 4 de pitten op 10 zet.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 09-02-2018, 18:53
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wij hebben een speciaal stopcontact voor de kookplaat met een eigen groep en een eigen stop, dus wij hebben er nooit problemen mee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel #36
Verwijderd
497 26-07-2007 00:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.