Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2003, 15:35
spunky
Avatar van spunky
spunky is offline
Ik heb 1,5 maand geleden twee mannelijke Dombo-muizen gekocht (gefokte muizen met extra grote oren speciaal voor tentoonstellingen, behoorlijk zeldzaam maar echt prachtige beestjes). In de dierenwinkel zeiden ze eerst dat ze nog jong waren maar daar twijfelde ik al aan.
Nu kreeg het ene muisje laatst een ooginfectie, gevolgd door een longinfectie en vervolgens twee tumoren (één op zijn buik en één naast zijn ontstoken oogje). We hebben hem twee dagen geleden laten inslapen omdat hij 's nachts een soort epeleptische aanvallen kreeg. (Ik heb het niet gezien, ze stonden bij mijn vriend en die is er ook mee naar de dierenarts gegaan maar vlak voor ik 's avonds naar huis ging kon hij al bijna niets meer. Echt heel erg zielig )

Later vertelden ze ons in de dierenwinkel dat zij de muizen weer gekocht hadden van mensen die eraf wouden. De muizen waren dus waarschijnlijk al behoorlijk oud.

Maar nu hebben we dus nog maar eentje en die voelt zich behoorlijk eenzaam... hij slaapt alleen nog maar en je kunt zien dat hij zich verveeld. Een vrouwtje erbij is geen optie omdat we absoluut geen plaats hebben voor meer jonge muisjes. Maar toen het andere muisje er nog was ('t waren broertjes) vochten ze ook al regelmatig. Ik ben bang dat als ik er een andere mannelijke muis bij zet (want aan een Dombo-muis is niet makkelijk te komen) het mis gaat en ze steeds gaan vechten.

Is er een manier om bijvoorbeeld mannelijk muizen aan elkaar te laten wennen ofzo? Of ervoor zorgen dat een mannetje en een vrouwtje geen jonkies krijgen (ik bedoel niet castratie/sterrelisatie ofzo)?
Help me!
__________________
www.dagelijkseportienelleke.tk --> voor al uw dagelijkse behoeften!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2003, 15:45
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
spunky schreef op 26-04-2003 @ 16:35:

Is er een manier om bijvoorbeeld mannelijk muizen aan elkaar te laten wennen ofzo? Of ervoor zorgen dat een mannetje en een vrouwtje geen jonkies krijgen (ik bedoel niet castratie/sterrelisatie ofzo)?
Help me!
ehh castreren/sterliliseren IS de enige manier bij zulke kleine huisdierne.;. voor honden zijn dr wel andere dingen maar zie jij al een dierenarts elk halfjaar een spiraaltje bij een rat inbrengen|??
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 12:24
fib
Avatar van fib
fib is offline
Dit verhaal geeft maar weer aan: koop nooit dieren uit dierenwinkels.
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 02-05-2003, 20:50
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Citaat:
Dit verhaal geeft maar weer aan: koop nooit dieren uit dierenwinkels.
behalve als je zeker weet dat het goed zit bijv. doordat je betrouwbare info krijgt.

maar wat betreft die muis......
misschien kan je er één bij kopen en die dan in een hokje ernaast zetten zodat ze aan elkaars geur kunnen wennen en daarna bij elkaar zetten.
maar je zegt dat ie gaat vechten met een andere muis; dan heeft je muis blijkbaar dus geen behoefte aan gezelschap, en misschien vindíe het wel lekker om de hele dag te slapen, maar om hem wat bezig te houden zodatíe zich niet verveelt, kan je wc-papier in het hok leggen waar hij mee kan spelen, en allerlei knaagdingetjes, en verander de inrichting van het hok regelmatig dan gaat je muis op onderzoek uit; heeft'ie ook weer wat te doen.....
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.