Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2003, 20:44
gorgeousgirl
Avatar van gorgeousgirl
gorgeousgirl is offline
ik denk dat dit alle mensen met gescheiden ouders wel aanspreekt! Hoe ervaren jullie de concurrentiestrijd tussen jullie gescheiden ouders? En als een van je ouders een nieuwe partner heeft gevonden, in hoeverre heeft deze invloed( of wilt invloed) over jou, en op je vader of moeder???
__________________
Het leven is hard....maar de voorkant van een trein is harder!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2003, 22:10
*lieve_steph*
Avatar van *lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Ik ben een kind van gescheiden ouders. Ze zijn nu zo'n 8 of 9 jaar uit elkaar. Ik woon bij m'n moeder, samen met mn zusje.
Opzich vind ik t prima om in zo'n meiden huis te wonen, maar ik heb een hele hechte band met mn vader eigenlijk. Zie em heel weinig, maar we zijn precies hetzelfde. We hebben daardoor ook vaak ruzie (discussie's) maar kunnen het ook heel goed met elkaar vinden.
Als ik thuis ruzie heb met mn moeder, zegt ze altijd dat ik maar bij mn vader moet gaan wonen. En dat overweeg ik dan toch wel sterk. Want opzich kan t heel goed met hem vinden, maar school houdt me tegen. Om in 5 havo over te stappen naar een onbekende school, lijkt me geen goed plan...

Mn vader had meteen al een nieuwe vriendin, met wie mn zusje en ik het totaal niet kunnen vinden. Zij heeft een hekel aan ons, wij aan haar. We proberen dus zo min mogelijk met die vriendin in aanmerking te komen, wat eigenlijk aardig lukt. Ze wonen gelukkig niet samen (mn vader wil haar niet altijd om zich heen). Mn moeder heeft al een paar keer een vriend gehad, elke keer liep het stuk. Nu heeft ze sinds kort weer een vriend, een hele leuke,spontane, handige man. Hij is momenteel aan het scheiden, en zn huis staat in de verkoop. Mijn moeder zou erg graag willen dat hij, zodra het huis verkocht is, bij ons in komt wonen. Maar ik wil dit niet, dat heb ik ook tegen mn moeder gezegt. We leven nu al 9 jaar met 3 meiden in 1 huis, zonder man. Ik kan niet zomaar overschakelen dat er een "vreemde" man in huis komt wonen, zomaar. Dan zou ik "die vader" gewoon vaker om me heen hebben dan mn echte vader! Ik vind dit gewoon heel moeilijk. De aandacht die van mn moeder kwam naar mn zusje en mij, moeten we nu ook ineens delen met nog iemand... Die overstap lijkt me zo moeilijk!
Zijn dr misschien mensen die dit ook meegemaakt hebben?! Ik zou graag advies willen, of ik t nou wel of niet moet laten gebeuren, dat samenwonen...
Maybe ga ik volgend jaar wel op kamers, maar dat is niet zeker...

kusje Steph
__________________
*Let Love Rule*
Met citaat reageren
Oud 16-10-2003, 23:09
//ItsJustMe\\
Avatar van //ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
we hadden na de scheiding totaal geen contact meer met m'n vader. Dus n.v.t. voor mij. denk ik zo..
__________________
Mag ik een samenvatting van de werking van de wereld aub?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2003, 13:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
M'n ouders zijn wel gescheiden, maar ik heb in principe geen contact meer met m'n vader (Ik kwam hem pas een keer tegen, maar zie/ doe verder niks met 'm).... Dus het is niet direct heel herkenbaar voor mij...

In het begin overigens wel, hij wou dat ik het weekend bij hem zou verblijven, m'n moeder was daar fel op tegen (Hij 's behoorlijk sick-minded )...

Nja, never mind

Joyce
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Expeditie Robinson 2007 - Maleisië
Marcade
231 01-01-2008 13:53
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voeding comapatiënte VS toch gestaakt.
Pikey
183 06-04-2005 11:08
Vrije tijd uitdaging in nieuwe sport
simsalabim
17 08-12-2004 21:06
Psychologie Vragenlijst bij (deel)studie Psycholgie.
Scatterheart
83 09-11-2003 13:07
Vrije tijd Touwtrekken?
Sask!a
20 07-10-2003 22:37
Vrije tijd Touwtrekken....
Sask!a
7 27-05-2002 11:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.