Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 21:57
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
alles waar je moeite voor doet mislukt?
er niemand is die van je houdt?
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
niemand je begrijpt?
alles altijd tegen zit?
je alles negatief en zwart inziet?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?

En dan dit allemaal bij elkaar tegelijkertijd...wat zou je dan nog kunnen doen?
Gaan slapen en hopen dat je nooit meer wakker zult worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 22:00
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Proberen je denkbeelden drastisch te veranderen lijkt me zinvoller. Maar ik heb eigenlijk nog geen flauw idee hoe je dat helemaal doet...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:03
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 27-04-2004 @ 23:00 :
Proberen je denkbeelden drastisch te veranderen lijkt me zinvoller. Maar ik heb eigenlijk nog geen flauw idee hoe je dat helemaal doet...
My thoughts exactly.

Erover praten is ook zo afgezaagd

Je zegt slapen en nooit meer wakker worden, heb je niet dat sochtends alles al weer veel beter is?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:32
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 27-04-2004 @ 23:03 :
My thoughts exactly.

Erover praten is ook zo afgezaagd

Je zegt slapen en nooit meer wakker worden, heb je niet dat sochtends alles al weer veel beter is?
neuh, dan heb ik nooit zin om op te staan, omdat ik simpelweg het nut er niet meer van inzie. Er is niks om voor op te staan. Niks dat nog de moeite is om me ogen open te doen.

Erover praten helpt nada
Je gedachten en alles drastisch veranderen lukt ook niet, ben geen Jomanda

Maar jah, life goes one, how hard it is ...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:36
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 23:32 :
ben geen Jomanda
Jomanda doet hele andere dingen...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:37
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Naar een forum gaan om daar andere zielepoten af te kraken om vervolgens geband te worden?

Ik zou niks doen omdat ik me dan waardeloos en nutteloos voel en weg kwijn in zelfmedelijden; de hele dag dromen over betere tijden en zo veel mogelijk in bed liggen.

Er is geen snelle of simpele oplossing. Ik zou proberen een andere omgeving en andere mensen te ontdekken .. op te zoeken. Zoals een tijd naar het buitenland oid. Gewoon weg van m'n huidige omgeving.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:42
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-04-2004 @ 23:37 :
Naar een forum gaan om daar andere zielepoten af te kraken om vervolgens geband te worden?

Ik zou niks doen omdat ik me dan waardeloos en nutteloos voel en weg kwijn in zelfmedelijden; de hele dag dromen over betere tijden en zo veel mogelijk in bed liggen.

Er is geen snelle of simpele oplossing. Ik zou proberen een andere omgeving en andere mensen te ontdekken .. op te zoeken. Zoals een tijd naar het buitenland oid. Gewoon weg van m'n huidige omgeving.

first = not funny

second: makkelijker gezegd dan gedaan zonder geld...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:42
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Zelfmoord comes to mind.

*Néé, dit is vooral géén tip*
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:43
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
MarkB schreef op 27-04-2004 @ 23:42 :
Zelfmoord comes to mind.

*Néé, dit is vooral géén tip*

ook geen optie...oke wel een optie, maar geen goede
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:56
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 23:42 :
first = not funny

second: makkelijker gezegd dan gedaan zonder geld...
Was ook niet funny bedoelt maar je weet wel dondersgoed wat ik bedoel. Je doet het momenteel ook weer op onzin. Begin is goed en stop is met af te kraken en/of mensen af te zeiken, of 't nou op een forum is of niet. Ik zie je zat ook op andere plekken bezig, zoals op contact gezocht. Wil je wat beter en vrolijker doen? Behandel mensen dan zoals jij wil dat ze jou behandelen (of het nou online is of niet).

En voor geld; kan je niet naar je ouders stappen? Of stage lopen in het buitenland of een opleiding volgen? Kan je het huis niet uit? Of een baantje zoeken? Of naar een sportclub?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 23:10
Verwijderd
Zo voel ik me al jaren. Weinig aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 23:11
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Marcade schreef op 27-04-2004 @ 23:56 :
Was ook niet funny bedoelt maar je weet wel dondersgoed wat ik bedoel. Je doet het momenteel ook weer op onzin. Begin is goed en stop is met af te kraken en/of mensen af te zeiken, of 't nou op een forum is of niet. Ik zie je zat ook op andere plekken bezig, zoals op contact gezocht. Wil je wat beter en vrolijker doen? Behandel mensen dan zoals jij wil dat ze jou behandelen (of het nou online is of niet).

En voor geld; kan je niet naar je ouders stappen? Of stage lopen in het buitenland of een opleiding volgen? Kan je het huis niet uit? Of een baantje zoeken? Of naar een sportclub?

punt 1: wat zeur je nou? Er zijn zat andere mensen die even erg of soms nog erger dan mij zijn hoor. Maar nee, ga alleen maar mij in de gaten houden overal Het valt heus wel mee met me. Ik was niet geband doordat ik iemand afzeikte, dat was iets totaal anders.

weer on topic: ouders: nee, stage/opleiding in het buitenland kan ook niet, huis uit...nee (geld?), baantje zoeken ben ik al eeuwen mee bezig sportclub...doe ik nog wel, maar door te sporten veranderd je kijk op dingen nog niet...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 23:42
PV
PV is offline
't accepteren en kijken of je toch nog iets leuks kan vinden aan je leven. Het komt je niet vanzelf aanwaaien *cliche*.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 00:26
pinokio
pinokio is offline
alles waar je moeite voor doet mislukt?
er niemand is die van je houdt?
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
niemand je begrijpt?
alles altijd tegen zit?
je alles negatief en zwart inziet?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?


Kan volkomen begrijpen dat je zo denkt... heb er zelf (soms) ook last van. Vast in veel mindere mate dan jij, anders had je dit niet gepost. Maar neem van mij aan, niet álles is zoals het lijkt.

Alles waar je moeite voor doet mislukt... Nee, niet álles waar je moeite voor doet mislukt. Ookal is het nog zo klein, nog zo onnoemenswaardig.. sommige dingen lukken wél. Denk dáár aan. Tuurlijk gaan er veel dingen verkeerd. Die krijgen ook een veel sterekere nadruk.. Maar denk je eens in, zelfs het alleraller kleinste: Bijvoorbeeld.. heel erg klein hoor... je fietst naar de supermarkt en vindt daar nét datgene waar je die avond net zo'n zin in hebt om te eten in de aanbieding. Klein... maar fijn!

Er niemand is die van je houdt. Dát is nóóit, nóóit waar. Er zijn altijd wel mensen die van je houden. Misschien niet als in 'liefde', maar wel in 'houden van'. Zelfs ik zou van je kunnen houden, ook al ken ik je niet. Waarom zou ik niet van je houden? Je bent toch een mens? Je komt hier zojuist uit voor je problemen. Daar houd ik van!!

Elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld. Tjah.. eerlijk gezegd.. hier weet ik ook geen antwoord op. Life's a bitch. Alleen échte vrienden steunen je door dik en dun. Soms met tegenslagen, en dat zal je teleurstellen. Maar het leven is er om teleurgesteld te worden. Stel dat alles perfect zou zijn. Dat zou niet eens meer leuk zijn. Je zou geen verdriet kennen en daardoor ook geen blijdschap (je weet pas wat je hebt als je het mist). Sommige mensen zullen je nooit in de steek laten, misschien dat ze je wel teleur zullen stellen soms, maar in de steek laten... Dat is een heel ander verhaal. Trust me about that.

Niemand je begrijpt. That's bulltshit. Er is áltijd, áltijd wel iemand die je begrijpt. De mensen die hier op reageren... denk je dat die reageren omdat ze je niet begrijpen? Waarom tonen ze dan interesse? Waarom proberen ze je te helpen? Lijkt me toch dat ze dit in zekere mate wel kunnen begrijpen.

Alles altijd tegen zit. Zie hiervoor. Niet alles zit altijd tegen. Misschien veel dingen wel. Maar niet álles. Denk aan die kleine dingen die wél goed gaan.

Je alles negatief en zwart ziet. *no comment* Kan er nix aan doen. Je bent gedoemd tot dood te gaan. Waar doen we het voor? Geen idee. Ik weet het ook niet. Maar... probeer overal het positieve van in te zien. Het stoplicht slaat een keer op groen net als je aan komt fietsen. Tjah.. zit je toch nét mee. Natuurlijk neit altijd. Maar soms, heel soms, wel. "Can't rain all the time" (The Crow)

Het ongeluk jou altijd weet te vinden. Wees er blij om. Ja, klinkt cru, maar denk je eens in dat het geluk je altijd weet te vinden. Lijkt mij persoonlijk geen hol aan hoor. Geef mij maar ongeluk. Daar leer je van. Daar leer je het leven van. Sorry als dit bot overkomt, maar zo denk ik. En ik ben er blij om. Achteraf. (Geluk bij een ongeluk?!)

Leeg, nutteloos en waardeloos. Tjah. Dénk aan de nut en waarde die je wél hebt. Stel dat je iemand helpt... Ik voel me al nuttig door alleen maar zo'n berichtje te typen.. Hoop dat ik van waarde kan zijn. Waarschijnlijk voel ik me morgen ook gewoon weer leeg, nuteloos en waardeloos, maar het went. Sommige dingen in het leven, die laten je weten dat het anders is. Het is moeilijk om die dingen vast te grijpen en te houden in je gedachten. Maar het helpt.

Kortom: Probeer je gedachtes te verzetten naar de (eventueel kleine) dingen die wél goed gaan. Er is altijd wel íets wat je meezit, wat je gelukkig zou kunnen maken als je er dieper over nadenkt. En ik kan het weten.

En als je er echt niet uitkomt, probeer er met iemand over te praten, het liefst professioneel.
Je kan me ook altijd PM-en. Graag zelfs. Ik houd ervan om feedback te krijgen. Goed of slecht, doesn't matter.

*hug* You are not alone
__________________
My fragile dreams would be broken... for you
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 06:07
Maarten
Avatar van Maarten
Maarten is offline
Pinokio is een erg geloofwaardige naam

Maareh.. het ligt zeker weten aan je instelling en hoe jij zelf bent. Je kan veel pech hebben ja, maar als het maar blijft gebeuren is er geen toeval meer in het spel. Je omgeving en de mensen er in spelen zeker een rol, maar het hoort op een gegeven moment over te zijn en niet door te blijven gaan overal waar jij je lichaam naar toe sleept.

Ik zou dus goed gaan nadenken over waarom het nu zo is als het is en kijken of je er iets aan kan doen. Positieve instelling doet al wonderen...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 06:28
Verwijderd
Citaat:
DiGiTracker schreef op 28-04-2004 @ 07:07 :
Ik zou dus goed gaan nadenken over waarom het nu zo is als het is en kijken of je er iets aan kan doen. Positieve instelling doet al wonderen...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 08:30
littlegurl
littlegurl is offline
Erg herkenbaar moet ik zeggen, zo zie ik de wereld eigenlijk. En wat ik er aan doe, gewoon doorgaan. Proberen niet na te denken en in een waas maar leven voor andere eigenlijk. Af en toe houd ik t niet meer vol en kan ik een week lang alleen nog maar huilen. Ik heb geen oplossing voor je, wist ik die zelf maar!
__________________
remember you're unique....just like everyone else
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:11
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
pinokio schreef op 28-04-2004 @ 01:26 :

Kan volkomen begrijpen dat je zo denkt... heb er zelf (soms) ook last van. Vast in veel mindere mate dan jij, anders had je dit niet gepost. Maar neem van mij aan, niet álles is zoals het lijkt.
1) niet alles, maar wel veel...

Alles waar je moeite voor doet mislukt... Nee, niet álles waar je moeite voor doet mislukt. Ookal is het nog zo klein, nog zo onnoemenswaardig.. sommige dingen lukken wél. Denk dáár aan. Tuurlijk gaan er veel dingen verkeerd. Die krijgen ook een veel sterekere nadruk.. Maar denk je eens in, zelfs het alleraller kleinste: Bijvoorbeeld.. heel erg klein hoor... je fietst naar de supermarkt en vindt daar nét datgene waar je die avond net zo'n zin in hebt om te eten in de aanbieding. Klein... maar fijn!
2) heb je gelijk in. Heel kleine dingen willen wel eens lukken, maar grotere, belangrijke dingen mislukken vaker. Maar ik zal me meer proberen aan te trekken van de kleine dingen, al kost me dat wel moeite.

Er niemand is die van je houdt. Dát is nóóit, nóóit waar. Er zijn altijd wel mensen die van je houden. Misschien niet als in 'liefde', maar wel in 'houden van'. Zelfs ik zou van je kunnen houden, ook al ken ik je niet. Waarom zou ik niet van je houden? Je bent toch een mens? Je komt hier zojuist uit voor je problemen. Daar houd ik van!!
3) Ik bedoelde ook niet in "liefde", maar gewoon. En het voorbeeld dat jij van me zou kunnen houden vind ik een beetje ver gezocht. Je kan onmogelijk van iemand houden alleen doordat je zijn/haar woorden leest van je pc beeldscherm.

Elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld. Tjah.. eerlijk gezegd.. hier weet ik ook geen antwoord op. Life's a bitch. Alleen échte vrienden steunen je door dik en dun. Soms met tegenslagen, en dat zal je teleurstellen. Maar het leven is er om teleurgesteld te worden. Stel dat alles perfect zou zijn. Dat zou niet eens meer leuk zijn. Je zou geen verdriet kennen en daardoor ook geen blijdschap (je weet pas wat je hebt als je het mist). Sommige mensen zullen je nooit in de steek laten, misschien dat ze je wel teleur zullen stellen soms, maar in de steek laten... Dat is een heel ander verhaal. Trust me about that.
4) Deze woorden heb ik al meer dan eens gehoord. Niemand of niks is perfect, dat wil ik ook helemaal niet.

Niemand je begrijpt. That's bulltshit. Er is áltijd, áltijd wel iemand die je begrijpt. De mensen die hier op reageren... denk je dat die reageren omdat ze je niet begrijpen? Waarom tonen ze dan interesse? Waarom proberen ze je te helpen? Lijkt me toch dat ze dit in zekere mate wel kunnen begrijpen.
5) Degene die reageren, proberen wel te helpen en tonen wel interesse, maa dat betekent nog niet automatisch dat ze me ook begrijpen, sommige vast wel, maar heus niet iedereen. Sommige herkennen mijn verhaal en sommige gedeeltelijk, maar sommige ook niet. Als je niet hetzelfde meemaakt of meegemaakt hebt, kun je nooit iets helemaal begrijpen.

Alles altijd tegen zit. Zie hiervoor. Niet alles zit altijd tegen. Misschien veel dingen wel. Maar niet álles. Denk aan die kleine dingen die wél goed gaan.
6) I'll try

Je alles negatief en zwart ziet. *no comment* Kan er nix aan doen. Je bent gedoemd tot dood te gaan. Waar doen we het voor? Geen idee. Ik weet het ook niet. Maar... probeer overal het positieve van in te zien. Het stoplicht slaat een keer op groen net als je aan komt fietsen. Tjah.. zit je toch nét mee. Natuurlijk neit altijd. Maar soms, heel soms, wel. "Can't rain all the time" (The Crow)
7) No, but it sure rains a lot in my mind...

Het ongeluk jou altijd weet te vinden. Wees er blij om. Ja, klinkt cru, maar denk je eens in dat het geluk je altijd weet te vinden. Lijkt mij persoonlijk geen hol aan hoor. Geef mij maar ongeluk. Daar leer je van. Daar leer je het leven van. Sorry als dit bot overkomt, maar zo denk ik. En ik ben er blij om. Achteraf. (Geluk bij een ongeluk?!)
8) Nu geef je weer een extreem voorbeeld, net zoals dat "niemand is perfect". En nu "stel je eens voor dat het geluk je altijd weet te vinden". Zoiets gebeurd nooit, alleen bij Guus geluk Het ongeluk komt me vaak vaker aanwaaien dan eens geluk. Ook kleine dingen.

Leeg, nutteloos en waardeloos. Tjah. Dénk aan de nut en waarde die je wél hebt. Stel dat je iemand helpt... Ik voel me al nuttig door alleen maar zo'n berichtje te typen.. Hoop dat ik van waarde kan zijn. Waarschijnlijk voel ik me morgen ook gewoon weer leeg, nuteloos en waardeloos, maar het went. Sommige dingen in het leven, die laten je weten dat het anders is. Het is moeilijk om die dingen vast te grijpen en te houden in je gedachten. Maar het helpt.
9) Dat het went zeg ik ook altijd. Maar eigenlijk lieg ik dan altijd tegen mezelf. Het went nooit. Al ben ik eens een dag vrolijk, de volgende dag val ik weer in een zwart gat. Dat went nooit. Hoe kan je aan iets wennen, waarbij je je zo verdrietig voelt?

Kortom: Probeer je gedachtes te verzetten naar de (eventueel kleine) dingen die wél goed gaan. Er is altijd wel íets wat je meezit, wat je gelukkig zou kunnen maken als je er dieper over nadenkt. En ik kan het weten.
10) If I could, I would...but how hard I try, how harder I fall down

En als je er echt niet uitkomt, probeer er met iemand over te praten, het liefst professioneel.
Je kan me ook altijd PM-en. Graag zelfs. Ik houd ervan om feedback te krijgen. Goed of slecht, doesn't matter.

*hug* You are not alone

Ik ben niet goed in dat plakken en knippen. Dus heb er maar cijfers bij gezet om m'n reactie aan te geven. Hopelijk is het een beetje duidelijk te lezen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 10:16
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
littlegurl schreef op 28-04-2004 @ 09:30 :
Erg herkenbaar moet ik zeggen, zo zie ik de wereld eigenlijk. En wat ik er aan doe, gewoon doorgaan. Proberen niet na te denken en in een waas maar leven voor andere eigenlijk. Af en toe houd ik t niet meer vol en kan ik een week lang alleen nog maar huilen. Ik heb geen oplossing voor je, wist ik die zelf maar!
Dat doorgaan doe ik ook met moeite, omdat er geen andere keuze is. En niet teveel erover nadenken, probeer ik ook meestal en te leven voor andere heb ik wat minder. Maar soms heb ik ook gewoon momenten dat ik dit "klote" gevoel te lang heb opgekropt, heb genegeerd just like you, en dat ik dan weer terug val in "hoe dom het ook mag klinken" een zwart gat. Praten helpt niets meer, alles wat eruit komt is alleen maar tranen, tranen en nog eens tranen, net zolang totdat ze op zijn en je weer nog verder bent gezakt in een zwart gat, waar je nog moeilijker uit kan komen...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:21
Verwijderd
Dat gevoel niet negeren dan en praten (of wat dan ook) voordat je in dat zwarte gat zakt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:29
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-04-2004 @ 11:21 :
Dat gevoel niet negeren dan en praten (of wat dan ook) voordat je in dat zwarte gat zakt.

Op sommige momenten helpt praten niet meer. Dan zie je alles zo donker, alsof het lijkt alsof je ogen altijd gesloten zijn en het licht niet meer zien...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 11:29 :
Op sommige momenten helpt praten niet meer. Dan zie je alles zo donker, alsof het lijkt alsof je ogen altijd gesloten zijn en het licht niet meer zien...
Dat weet ik, daarom zei ik: of wat dan ook. Als helemaal niks meer helpt, dan is het waarschijnlijk wel verstandig als je een keertje langs je huisarts gaat.

Maar bepaalde dingen zijn ook belangrijk wanneer het donker is, niks doen heeft iig geen zin. Maar dat is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:32
kleinedraak
Tis erg herkenbaar......
Ik vind het zelf ook erg moeilijk en zal proberen op elke vraag antwoord te geven:
alles waar je moeite voor doet mislukt?
Probeer dan de dingen te doen die je wel kunt. Er zijn zoveel dingen die ik niet kan maar die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
er niemand is die van je houdt?
Dat denk je maar, er is altijd wel iemand die van je houd. Al is het je huisdier! Probeer eerst eens van jezelf te houden, dan zie je vanzelf dat mensen wel van je houden.
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
Dat heb ik ook heeel erg gehad. maar hoe minder jij je aan mensen gaat hechten hoe minder je van hen verwacht/verlangt en hoe minder snel je wordt teleurgesteld
niemand je begrijpt?
Er zijn altijd mensen die je wel begrijpen(zoals ik nu) maar vaak moet je goed zoeken voordat je diegene tegenkomt!
alles altijd tegen zit?

je alles negatief en zwart inziet?

Hoe meer je met deze beide dingen bezig bent hoe minder positief je alles zier. Probeer te genieten van de kleine dingen. Het is misschien stom maar ga eens wandelen in de natuur en probeer tot rust te komen. Alleen dan hoor je niet de auto's langsrazen maar hoor je de vogeltjes fluiten!!!
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
Misschien zoek je het ongeluk zelf wel op. Of ontsnap je aan een ongeluk en zie je daar alleen de negatiece kant van terwijl je juist blij moet zijn dat je niets mankeert!
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt? Hoe meer je hieraan denkt, hoe meer je erin gaat geloven. ik weet hoe moeilijk een laag zelfbeeld is. Je gaat geloven in wat de mensen zeggen. Probeer positief over jezelf te denken en over een tijdje ga je er zelf in geloven!
Als je dit allemaal moeilijk vind, moet je misschien prof. hulp zoeken. Het is niet niks wat je hier typt!! Als je alleen een luisterend oor wil je mag je altijd PM'en. Veel liefs....en sterkte
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 10:45
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
kleineghcdraak schreef op 28-04-2004 @ 11:32 :
Tis erg herkenbaar......
Ik vind het zelf ook erg moeilijk en zal proberen op elke vraag antwoord te geven:
alles waar je moeite voor doet mislukt?
Probeer dan de dingen te doen die je wel kunt. Er zijn zoveel dingen die ik niet kan maar die probeer ik zoveel mogelijk te vermijden
er niemand is die van je houdt?
Dat denk je maar, er is altijd wel iemand die van je houd. Al is het je huisdier! Probeer eerst eens van jezelf te houden, dan zie je vanzelf dat mensen wel van je houden.
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
Dat heb ik ook heeel erg gehad. maar hoe minder jij je aan mensen gaat hechten hoe minder je van hen verwacht/verlangt en hoe minder snel je wordt teleurgesteld
niemand je begrijpt?
Er zijn altijd mensen die je wel begrijpen(zoals ik nu) maar vaak moet je goed zoeken voordat je diegene tegenkomt!
alles altijd tegen zit?

je alles negatief en zwart inziet?

Hoe meer je met deze beide dingen bezig bent hoe minder positief je alles zier. Probeer te genieten van de kleine dingen. Het is misschien stom maar ga eens wandelen in de natuur en probeer tot rust te komen. Alleen dan hoor je niet de auto's langsrazen maar hoor je de vogeltjes fluiten!!!
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
Misschien zoek je het ongeluk zelf wel op. Of ontsnap je aan een ongeluk en zie je daar alleen de negatiece kant van terwijl je juist blij moet zijn dat je niets mankeert!
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt? Hoe meer je hieraan denkt, hoe meer je erin gaat geloven. ik weet hoe moeilijk een laag zelfbeeld is. Je gaat geloven in wat de mensen zeggen. Probeer positief over jezelf te denken en over een tijdje ga je er zelf in geloven!
Als je dit allemaal moeilijk vind, moet je misschien prof. hulp zoeken. Het is niet niks wat je hier typt!! Als je alleen een luisterend oor wil je mag je altijd PM'en. Veel liefs....en sterkte

Ik kan ook niet van mezelf houden, daarom kan ik nu ook onmogelijk van iemand anders houden.
Ik hecht me echt aan niemand, dus dat is het probleem niet. Ik was gister al naar het bos geweest. Gaf me wel rust enzo, maar ik voelde me er niet beter door. Toen ik terug kwam voelde ik me nog hetzelfde. Als je ergens alleen zit, met alleen de wind en vogels dan ga je juist nadenken...in mijn geval ga ik dan juist weer negatief denken en schiet ik er ook niks mee op...
Maar iedereen heeft wel gelijk, ik kan hier wel duizende woorden zeggen en zoveel goedbedoelde reactie's krijgen en steun, maar op dit moment helpt het helaas niks, ik kan er niks aandoen.
Misschien is het ook wel een goed idee om inderdaad hulp te zoeken...
In elk geval erg bedankt voor jullie reactie's, dat waardeer ik echt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 11:56
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Ik zal ook even al je vragen proberen te antwoorden(lijkt misschien kinderachtig of lullig, maar dit is voor mij het makkelijkste en ik denk dat ik je zo het beste kan 'helpen').

Wat zou je doen als...

alles waar je moeite voor doet mislukt?
Je ziet vooral de dingen die je fout doet... dit ligt dus voornamelijk bij jezelf(je gedachten over alles fout doen).
er niemand is die van je houdt?
Je zult dit denken, omdat niemand precies weet wat er aan de hand is... en dan lijkt het alsof niemand je begrijpt(dit is eigelijk het foute woord, snappen past beter )
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
Erg vervelend. Dit ligt voornamelijk aan de personen die je leert kennen... het enigste wat je kunt doen is, in het begin vertellen waar je mee zit, dan weet degene waar hij aan toe is en kan hij je later niet teleurstellen als het al dieper gegaan is
niemand je begrijpt?
Zoals ik al eerder zei, begrijpen zal nooit iemand je... het woord wat jij bedoeld is 'snappen'. Ik snap je en ik zal vast niet de enige zijn... maar het gaat erom hoe het zich irl afspeelt.
Dit ligt ook voornamelijk aan jezelf, maar dat neemt niet weg dat die mensen die je in de steek laten hier niet mee te maken hebben... ze zijn de oorzaak hiervan, ze geven je dat gevoel dat je aan niemand je verhaal kwijt kan en daarom zul je dat ook niet meer zo snel durven.
alles altijd tegen zit?
Ook dit lijkt maar zo en ligt voornamelijk aan jezelf... je ziet de goeie/leuke dingen niet meer goed.
je alles negatief en zwart inziet?
Hulp zoeken?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
Hulp zoeken?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?
Hulp zoeken?

Ik herken me er wel een beetje in... ook ik heb dit ervaren... je zit in een nogal negatieve spiraal, en om daar uit te moeten komen zul je hulp moeten zoeken... ik denk niet dat je dat zelf zal lukken... in ieder geval niet met zo'n instelling...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Liefs,
Ruud

Laatst gewijzigd op 28-04-2004 om 12:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2004, 12:15
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Ruudje schreef op 28-04-2004 @ 12:56 :
Ik zal ook even al je vragen proberen te antwoorden(lijkt misschien kinderachtig of lullig, maar dit is voor mij het makkelijkste en ik denk dat ik je zo het beste kan 'helpen').

Wat zou je doen als...

alles waar je moeite voor doet mislukt?
Je ziet vooral de dingen die je fout doet... dit ligt dus voornamelijk bij jezelf(je gedachten over alles fout doen).
er niemand is die van je houdt?
Je zult dit denken, omdat niemand precies weet wat er aan de hand is... en dan lijkt het alsof niemand je begrijpt(dit is eigelijk het foute woord, snappen past beter )
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
Erg vervelend. Dit ligt voornamelijk aan de personen die je leert kennen... het enigste wat je kunt doen is, in het begin vertellen waar je mee zit, dan weet degene waar hij aan toe is en kan hij je later niet teleurstellen als het al dieper gegaan is
niemand je begrijpt?
Zoals ik al eerder zei, begrijpen zal nooit iemand je... het woord wat jij bedoeld is 'snappen'. Ik snap je en ik zal vast niet de enige zijn... maar het gaat erom hoe het zich irl afspeelt.
Dit ligt ook voornamelijk aan jezelf, maar dat neemt niet weg dat die mensen die je in de steek laten hier niet mee te maken hebben... ze zijn de oorzaak hiervan, ze geven je dat gevoel dat je aan niemand je verhaal kwijt kan en daarom zul je dat ook niet meer zo snel durven.
alles altijd tegen zit?
Ook dit lijkt maar zo en ligt voornamelijk aan jezelf... je ziet de goeie/leuke dingen niet meer goed.
je alles negatief en zwart inziet?
Hulp zoeken?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
Hulp zoeken?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?
Hulp zoeken?

Ik herken me er wel een beetje in... ook ik heb dit ervaren... je zit in een nogal negatieve spiraal, en om daar uit te moeten komen zul je hulp moeten zoeken... ik denk niet dat je dat zelf zal lukken... in ieder geval niet met zo'n instelling...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Liefs,
Ruud
Snap wat je probeert te zeggen en uit te leggen, al jou antwoorden heb ik al eens eerder gekregen...samengevat: "get help, you're mentally ill"
True....Ik zal ook wel hulp zoeken, thanks all
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:50
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 13:15 :
Snap wat je probeert te zeggen en uit te leggen, al jou antwoorden heb ik al eens eerder gekregen...samengevat: "get help, you're mentally ill"
True....Ik zal ook wel hulp zoeken, thanks all
Goedzo
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 12:58
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 22:57 :
alles waar je moeite voor doet mislukt?
er niemand is die van je houdt?
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
niemand je begrijpt?
alles altijd tegen zit?
je alles negatief en zwart inziet?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?

En dan dit allemaal bij elkaar tegelijkertijd...wat zou je dan nog kunnen doen?
Gaan slapen en hopen dat je nooit meer wakker zult worden?
ik voel me de laatste dagen een beetje zo,ik ben zo ontzettend verliefd op een meisje,maar zij heeft me afgewezen (al 2 maanden terug) en we zijn toen verder gegaan als vrienden,ik dacht dat ik alles in de hand had,maar ik voel gewoon teveel voor haar.
verder mislukt alles,ik benwanhopig op zoek naar vakantiewerk,maar telkens krijg ik nul op mijn rekest,ook heb ik te horen gekregen dat ik dit jaar niet op vakantie ga met mijn vrienden omdat er een paar niet mogen.
ik krop dit alles op,en ik praat er ook wel veel over met een meisje wat ik vertrouw (oud schoolgenootje).
maar ik zie alles dus vrij negatif in,ook al lijkt het voor de buitenwereld dat ik gelukkig ben,
ik voel me waardeloos en lelijk.
mar ik kom er wel overheen,tis alleen een kwesite van tijd...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:17
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 22:57 :
1)alles waar je moeite voor doet mislukt?
2)er niemand is die van je houdt?
3)elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
4)niemand je begrijpt?
5)alles altijd tegen zit?
6)je alles negatief en zwart inziet?
7)het ongeluk jou altijd weet te vinden?
8)je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?
9)En dan dit allemaal bij elkaar tegelijkertijd...wat zou je dan nog kunnen doen?
10)Gaan slapen en hopen dat je nooit meer wakker zult worden?
1) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
2) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
3) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
4) Daar zul je moeten leren leven, hence, waarschijnlijk begrijp je jezelf nog niet eens (goed) (zeker gezien dit topic?)
5) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
6) Eh, daar zijn al wat topics over geloof ik, denk aan de wat betere dingen, zie ook de positieve dingen, ga zelf op zoek naar positievere dingen, verander je houding
7) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
8)doe ieets aan punt 6 en dit en punt 8 zal zich oplossen
9) zie 8
10) zie 9
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:16
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
japie krekel schreef op 28-04-2004 @ 13:58 :
ik voel me de laatste dagen een beetje zo,ik ben zo ontzettend verliefd op een meisje,maar zij heeft me afgewezen (al 2 maanden terug) en we zijn toen verder gegaan als vrienden,ik dacht dat ik alles in de hand had,maar ik voel gewoon teveel voor haar.
verder mislukt alles,ik benwanhopig op zoek naar vakantiewerk,maar telkens krijg ik nul op mijn rekest,ook heb ik te horen gekregen dat ik dit jaar niet op vakantie ga met mijn vrienden omdat er een paar niet mogen.
ik krop dit alles op,en ik praat er ook wel veel over met een meisje wat ik vertrouw (oud schoolgenootje).
maar ik zie alles dus vrij negatif in,ook al lijkt het voor de buitenwereld dat ik gelukkig ben,
ik voel me waardeloos en lelijk.
mar ik kom er wel overheen,tis alleen een kwesite van tijd...
Dat waardeloos en lelijk herken ik ook wel. Misschien heb je wel gelijk en is het een kwestie van tijd, bij de een duurt het wat weken, bij mij misschien wat maanden...
Sterkte in ieder geval
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:17
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-04-2004 @ 15:17 :
1) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
2) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
3) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
4) Daar zul je moeten leren leven, hence, waarschijnlijk begrijp je jezelf nog niet eens (goed) (zeker gezien dit topic?)
5) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
6) Eh, daar zijn al wat topics over geloof ik, denk aan de wat betere dingen, zie ook de positieve dingen, ga zelf op zoek naar positievere dingen, verander je houding
7) eens nadenken en realitisch zijn, en er dan achter komen dat het toch niet zo is.
8)doe ieets aan punt 6 en dit en punt 8 zal zich oplossen
9) zie 8
10) zie 9
Punt 11: ik denk al genoeg na en ik ben realistisch, maar ik ben er nog steeds niet achter dat het niet zo is.

Maar evengoed bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:25
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 22:57 :
alles waar je moeite voor doet mislukt?
er niemand is die van je houdt?
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
niemand je begrijpt?
alles altijd tegen zit?
je alles negatief en zwart inziet?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?

En dan dit allemaal bij elkaar tegelijkertijd...wat zou je dan nog kunnen doen?
Gaan slapen en hopen dat je nooit meer wakker zult worden?
Tot God bidden en je steun bij hem zoeken en als 2de optie m'n beste vriendin bellen....
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:27
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 18:17 :
Punt 11: ik denk al genoeg na en ik ben realistisch, maar ik ben er nog steeds niet achter dat het niet zo is.

Maar evengoed bedankt
Zie punt 6, dan punt 1,2,3,4,...
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:19
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 18:25 :
Tot God bidden en je steun bij hem zoeken en als 2de optie m'n beste vriendin bellen....
Bidden? Nee dank je, ben niet gelovig en je vriendin ken ik niet

@t Fade Of light: please stop
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:25
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 19:19 :
@t Fade Of light: please stop
Sure, whatever
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:53
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 19:19 :
Bidden? Nee dank je, ben niet gelovig en je vriendin ken ik niet

@t Fade Of light: please stop
Je vroeg toch wat ik zou doen?

'Wat zou je doen als....?"
__________________
,.-~*'¨¯¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨¯¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2004, 21:21
Basia
Basia is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 22:57 :
alles waar je moeite voor doet mislukt?
er niemand is die van je houdt?
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
niemand je begrijpt?
alles altijd tegen zit?
je alles negatief en zwart inziet?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?

En dan dit allemaal bij elkaar tegelijkertijd...wat zou je dan nog kunnen doen?
Gaan slapen en hopen dat je nooit meer wakker zult worden?
ik heb geloof ik nogal eens hetzelfde gevoel als jij hebt.. en dan wil ik inderdaad alleen maar slapen slapen slapen en wakker worden wanneer mn kleine wereldje weer wat reuskleuriger lijkt. maar dan gaat die wekker toch weer te vroeg en word ik wakker met nog steeds een kutgevoel.
helaas heb ik geen oplossingen. kan je alleen vertellen dat je niet de enige bent. hoop dat t snel beter gaat.
__________________
blablabla
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:11
Ruudje
Avatar van Ruudje
Ruudje is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 19:19 :
@t Fade Of light: please stop
srry dat ik het zeg, maar toch geef ik hem gelijk
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:18
Aamnesia
Avatar van Aamnesia
Aamnesia is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 27-04-2004 @ 22:57 :
alles waar je moeite voor doet mislukt?
er niemand is die van je houdt?
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
niemand je begrijpt?
alles altijd tegen zit?
je alles negatief en zwart inziet?
het ongeluk jou altijd weet te vinden?
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt?

En dan dit allemaal bij elkaar tegelijkertijd...wat zou je dan nog kunnen doen?
Gaan slapen en hopen dat je nooit meer wakker zult worden?
jah.. zo voel ik nu helemaal
__________________
-=Preecha=-"The depressing thing about tennis is that no matter how good I get, I'll never be as good as a wall."
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:21
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Oum Taqiyyah schreef op 28-04-2004 @ 19:53 :
Je vroeg toch wat ik zou doen?

'Wat zou je doen als....?"

jah oke, heb je ook wel een beetje gelijk in
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:26
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Het doet me wel goed dat er nog andere zijn die hetzelfde meemaken/herkennen...
En fade of light....je hebt dan misschien wel gelijk, maar heeft jou advies ooit jezelf of iemand anders geholpen?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:56
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 28-04-2004 @ 23:26 :
En fade of light....je hebt dan misschien wel gelijk, maar heeft jou advies ooit jezelf of iemand anders geholpen?
Punt 6, hetgeen de basis was van mijn bericht, is aanbevolen door meerdere mensen, meen ik mij sterk te herinneren (zie psychologie forum). Een tip kan ook waardevol zijn, zondat dat ze pvan te voren iemand hebben geholpen, waar zou anders het begin zijn?

Ik verkondig niet de waarheid, al zijn 1000 mensen het met mij eens, of 1000 mensen het juist oneens, doe wat je goed lijkt. Succes.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 14:23
Misses QT
Misses QT is offline
Wat ik zou doen als...

alles waar je moeite voor doet mislukt?
Doorgaan tot iets eindelijk wel lukt, iets bedenken wat niet te hoog gegrepen is!
er niemand is die van je houdt?
Namen gaan opschrijven van mensen waarvan ik zeker weet dat ze van me houden (m'n moeder, m'n vader, m'n beste vriend en vriendin, enz.) En daarna namen gaan bedenken van mensen die me aardig vinden, dat zijn er vast meer
elk persoon die je leert kennen je uiteindelijk altijd weer teleursteld?
Op te passen met aan wie je van alles vertelt
niemand je begrijpt? Bidden
alles altijd tegen zit? Me focussen op dingen die WEL goed gaan (en die zijn er altijd wel, bij iedereen)
je alles negatief en zwart inziet? Proberen te begrijpen dat het leven 2 kanten heeft: negatieve en positieve. En dat het geen zin heeft om alleen maar naar de negatieve dingen te kijken.
het ongeluk jou altijd weet te vinden? Me goed verstoppen En zorgen dat het geluk me ook weet te vinden
je je gewoon helemaal leeg, nutteloos en waardeloos voelt? Gaan kijken wat ik mooi en leuk vind aan mezelf, wat mijn vrienden en familie leuk aan me vinden, wat er allemaal goed is aan mij en vooral niet denken aan negatieve dingen!
__________________
*How can I say when my words have run dry, how can I smile with a tear in my eye..*
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 15:00
Stormkraai
Stormkraai is offline
naar de psychiater. mensen die zeuren over hun problemen willen er diep in hun hart iets aan doen.
__________________
-
Met citaat reageren
Oud 04-05-2004, 22:47
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Hmm thanks alweer voor de reactie's. Ik had echt niet zoveel reactie's verwacht
De laatste paar dagen gaat er weer redelijk "goed" zover het goed kan gaan. Maar dat duurt nooit zo lang.
Maar dit keer probeer ik het wat langer vol te houden en meer de kleine positieve dingen in te zien.
Nogmaals heel heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 04-05-2004 @ 23:47 :
Hmm thanks alweer voor de reactie's. Ik had echt niet zoveel reactie's verwacht
De laatste paar dagen gaat er weer redelijk "goed" zover het goed kan gaan. Maar dat duurt nooit zo lang.
Maar dit keer probeer ik het wat langer vol te houden en meer de kleine positieve dingen in te zien.
Nogmaals heel heel erg bedankt
Geen dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Hoe zou je reageren/wat zou je doen als? Nummer 2.
Missy
76 02-06-2009 18:18
De Kantine Wat zou je doen als...
Michel1992
2 26-05-2009 11:50
De Kantine Hoe zou je reageren/wat zou je doen als..?
Missy
500 03-04-2009 13:25
De Kantine Wat zou je doen als je een dag ... mocht zijn
Verwijderd
113 27-10-2008 08:32
De Kantine Hoe zou je reageren in de situatie?/ Wat zou je doen als..?
Missy
360 06-06-2008 01:44
De Kantine Wat zou je doen als.......
BananaSplit
226 30-01-2006 14:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.