Oud 20-05-2012, 22:57
davidv
davidv is offline
Hallo, ik ga eind dit jaar stoppen met het mbo omdat ik het niveau te laag vind. Nu heb ik het vmbo-t in drie jaar gedaan, maar heb wel dyslexie en ADD waardoor ik vooral moeite heb met taal.
De scholen waar ik naar gekeken heb zijn:
De nieuwe school
De Amsterdamsche school en
Broklede
Voor mij valt de amsterdamsche school al eigenlijk weg, maar nu twijfel ik nog tussen de andere twee.

De nieuweschool is een school die staatsexamen doet en ook meer begelijkding geeft.
Je doet in het eerste jaar de helft van de vakken en in het tweede jaar de andere helft. Ik weet niet of dit een voordeel of een nadeel is?
de school is trouwens ook vrij prijzig. mijn ouders willen het wel betalen, maar ik wil ze ook geen overbodige kosten laten maken.
Bij broklede doe je in het eerste jaar leerstof en in het tweede jaar in alle vakken examen, met als nadeel dat als je het niet haalt dat je dan alles het jaar daarop opnieuw moet doen.

Mijn vraag is nu voor welke school zou jij aanraden?
Ervaringen van de scholen of advies mag ook.

Laatst gewijzigd op 20-05-2012 om 23:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2012, 01:45
Verwijderd
Wow, echt achterlijke prijzen haha . Dit zijn volgens mij scholen voor de elite. Ik weet niet hoeveel je ouders verdienen, maar als ze geen multimiljonairs zijn, dan zou ik iets anders proberen.
Heb je al uitgezocht hoe duur de VAVO is? In sommige gevallen betaalt de gemeente het grootste deel voor je en dan ben je dus veel goedkoper uit vergeleken met die particuliere scholen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 11:42
davidv
davidv is offline
bedankt voor je reactie ik ben er bijna zeker van dat ik toch naar broklede ga. ik heb vandaag al contact opgenomen en hoop dat ik word aangenomen. als iemand nog andere scholen als suggestie heeft geef ze me door.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 12:12
Studeren van havo 4 naar mbo
appiej
18 31-12-2009 11:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.