Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-10-2000, 22:24
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Is iemand van jullie er wel eens geweest?

------------------
Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will.
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-10-2000, 22:30
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben er jammer genoeg nog nooit geweest. Ik zou het graag eens willen zien.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 27-10-2000, 22:36
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Het was daar zooooo gaaf.


------------------
Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will.
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2000, 23:13
Mirage3000
Mirage3000 is offline
Ja vorige week woensdag met school.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2000, 23:15
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
En? Wat vond je er van?

------------------
Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will.
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2000, 13:43
Mirage3000
Mirage3000 is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
En? Wat vond je er van?

Hmm..nou ik heb er eigenlijk nare herinneringen bij meegenomen. Weet je die restaurant daar had ik dus patat genomen en wat bleek nou tijdens het eten, een zwarte verkoolde vlieg aan mijn vork. Echt goor.
Ik had hem haast opgegeten.

Pompeii was op zich best wel leuk. Vooral die mozaiken(!) en dat goed bewaarde lijk zijn een lust voor je ogen.

Ben je ook in Ostia geweest? Daar is alles zowat naar de klote. Niet echt leuk.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2000, 13:46
Betsy
Betsy is offline
ik zou er graag eens heen gaan, maar heb er helaas de kans nog niet voor gehad.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2000, 17:39
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Is iemand van jullie er wel eens geweest?
Ja, het is prachtig! Het zuiden van Italië zelf vond ik afschuwelijk, maar als je Pompeii in stapt ontstaat er een heel nieuwe wereld. Herculaneum was ook schitterend. Ik zou hier graag meer over willen schrijven maar ik heb nu weinig tijd.


[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (28-10-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2000, 16:43
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
*zucht* Al die fantastisch culturele steden, waar ik alleen maar van kan dromen, och wat zou ik niet doen om daar naar toe te kunnen gaan

Ik zou zeer graag nog naar Rome, florence, Barcelona ( soon, with school) en natuurlijk Pompei.

Wordt alleen nog een paar jaartjes sparen
Maar wat zijn eigenlijk nog meer interessante steden om een schoolreisje naar te houden? in de trend van de klassieke oudheid dan
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 29-10-2000, 18:42
NN
NN is offline
Ik ben ook wel eens in Pompeii geweest en het is inderdaad zeer mooi. Waar ik ook ben geweest en waar je ook Romeinse historie kunt zien zijn o.a. Dougga, Carthago, Side, en Efeze. Dat zijn echte aanraders om ook eens heen te gaan!
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2000, 07:16
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Optima schreef:
Ik zou zeer graag nog naar Rome, florence, Barcelona ( soon, with school) en natuurlijk Pompei.
Florence is een geweldige stad! Het is de wieg van beschaving. Barcelona is anders, maar doet zeker niet voor Florence onder. Prachtige steden!
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2000, 09:07
Alexander
Alexander is offline
Sorry als ik het fout heb, maar was Pompei niet verzwolgen door de Vesivius ? Oh wacht 's ff.. Ik weet het weer (eerste klas geschiedenis komt weer terug). Het werds bedekt door een aslaag, en juist na die gravingen kon men zien hoe zo'n oude Romeinse stad in elkaar zat

Sorry voor deze niet erg goede bijdrage aan de discussie. Ik zal mijn mond verder houden, okee ?
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2000, 16:58
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Citaat:
Alexander schreef:
Sorry voor deze niet erg goede bijdrage aan de discussie. Ik zal mijn mond verder houden, okee ? [/B]
Is goed hoor hihi

Ik heb in de onderbouw "Taal der Romeinen" gehad als lesboek. Dat ging helemaal over een man die echt geleefd had in Pompei. Die man heette "Caecilius" en was bankier.
Hele verhalen hebben we vertaald over zijn leven, maar pas in de bovenbouw hoorden we dat een groot deel van die verhalen echt waren gebeurd in de Oudheid.

Vorig jaar ging ik met school naar Rome en Pompeii en daar hebben we toen het echte huis van Caecilius gezien.

Ik vond het erg jammer dat er zo veel op instorten stond. Sowieso erg jammer natuurlijk, maar wij mochten er niet in.

Ik vond het bordeel trouwens wel heel grappig om te zien


------------------
Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will.

[Dit bericht is aangepast door Witchy Unforgiven (30-10-2000).]
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2000, 19:03
toos
toos is offline
Inderdaad dat bordeel was erg leuk. die man met zijn mega-dick.
Pompeii was heel mooi, maar Rome zelf ook.
Er zijn wel wespen die je steken...
__________________
cw
Met citaat reageren
Oud 01-11-2000, 21:10
Feestbeest nummer 1
Avatar van Feestbeest nummer 1
Feestbeest nummer 1 is offline
JAAAAA ik ben er geweest en het was echt tof. Het onweerde en het eas net alsof de Vesuvius ging uitbarsten. op een gegeven moment begon het te gieten van de regen, en toen kon je zien dat de "stapstenen" erg handig waren!
__________________
Please...refrain from the taking of flash photography, as the lesbians may attack you!
Met citaat reageren
Oud 03-11-2000, 20:45
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Stapstenen....je bedoelt die grote blokken? Die waar de paarden en wagens maar NET doorheen konden zeg maar?
Als je die bedoelt dan ben ik het met je eens Wij hadden zwaar pokkeweer daarzo.
Maar het was wel gaaf

------------------
Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will.
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2000, 17:59
Verwijderd
Ja, ik ben er ook geweest!
Het was wel leuk, maar Rome vind ik toch veel leuker. We hadden in Pompeii een erg zeurend pratende gids en tevens was het er errug warm.
Het mooiste vond ik die villa di miniserie of zoiets.... En dat amfitheater was ook wel leuk.
Laats was er nog een muziekclip op televisie die daar is opgenomen. Weet iemand van wie die clip is?
Met citaat reageren
Oud 08-11-2000, 20:53
de kapitein
de kapitein is offline
Pompeï is inderdaad erg mooi, maar zijn jullie ook naar Herculaneum (Ercolano) geweest? Ligt er vlak bij en is bijna nog beter bewaard gebleven dan Pompeï. Sowieso is het daar veel rustiger, minder toeristisch.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-11-2000, 18:34
Pascalle_de_Beer
Pascalle_de_Beer is offline
Hallo, ik ben van de zomer in Pompei geweest (op camping Zues wat jullie wel wat zegt!) en dat vond ik zo tof. Vooral dat lupidarium en die wasserij. Toch viel het aantal lijken me wel tegen (ik ben niet uit op leedvermaak hoor!) maar bijvoorbeeld die van de ezelhouder die stond gewoon in een bergruimte. Wij hebben een rondreis gemaakt langs alle cultuurdingen in Italie en ik heb nog nooit zo'n leuke vakantie gehad!

Wat ik ook erg leuk vond en een echte aanrader is is de Vesuvius beklimmen!!!

Groetjes

Pascalle
__________________
Jacques Villeneuve: "I would rather die, then be Michael Schumacher's Slave!!"
Met citaat reageren
Oud 11-11-2000, 10:38
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
de kapitein schreef:
Pompeï is inderdaad erg mooi, maar zijn jullie ook naar Herculaneum (Ercolano) geweest? Ligt er vlak bij en is bijna nog beter bewaard gebleven dan Pompeï. Sowieso is het daar veel rustiger, minder toeristisch.
Herculeneum was ook erg mooi. Pompeii en Herculaneum zijn niet te vergelijken. Wat jij al zegt, Herculaneum is veel beter bewaard gebleven dan Pompeii. Houten kozijnen, ijzeren hekken en balustrades zijn nog te zien. In één huisje is zelfs de trap (verkoold weliswaar) nog in tact.

------------------
Rosa stat pristina nomine, nomina nuda tenemus - De roos van weleer bestaat als naam, naakte namen houden we over. De Naam van de Roos, Umberto Eco.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2000, 20:10
kwaaaaaakeendje
kwaaaaaakeendje is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Florence is een geweldige stad! Het is de wieg van beschaving. Barcelona is anders, maar doet zeker niet voor Florence onder. Prachtige steden!
Florence (Firenza) is inderdaad geweldig, ik ben daar deze zomer geweest met mijn orkest!
__________________
kwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [LAT] Enquête/quiz Pompeii
Jorizz
15 26-08-2013 17:58
Lifestyle leuke voorvallen
schimmel
498 15-11-2006 21:12
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Bordelen van Pompeii
Madeliefje_1988
6 14-12-2004 18:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Pompeii
Saarah
8 14-01-2004 19:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Rome en Pompei
Verwijderd
16 15-11-2001 21:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.