Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-11-2000, 12:25
neurrie
neurrie is offline
zelf vind ik dit absolute onzin, maar ik zit op een scholengemeenschap en daar verklaren mijn vrienden me soms voor gek dat ik grieks doe, en dat je er niets aan hebt en dat het alleen maar extra tijd kost. niet dat ze me een stuud vinden maar toch... zelf vind ik het erg leuk en de reizen naar trier en natuurlijk griekenland zijn al helemaal toppie!!
goed, op het gym zitten er ook een heleboel stuudjes en kinderen die het van hun ouders moeten. ik zelf zit wel een zo'n klas, das wel minder!
de atheneum klassen zijn wel veel leuker dan de gymnasium klassen... heeft dit iets met elkaar te maken??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-11-2000, 12:30
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Echt niet!!!
Bij ons was de gymnasiumklas veeeeel leuker dan de atheneumklassen, jammer genoeg zijn we nu uit elkaar omdat we in de tweede fase zitten, en ik zat helemaal niet in een klas met stuudjes en kinderen die van hun ouders moesten.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 12:34
neurrie
neurrie is offline
nee helaas zit ik nog steeds in een aparte gymklas, toch wel jammer dat die niet zo leuk is bij mij! er is erook maar 1 dus ik kan me niet overlaten plaatsen ofzo. maar gelukkig maken de clusteruren het wel weer goed!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 14:14
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
welnee, ik ken ook mensen die ab-so-luut geen gymnasium instelling ( wat dat ook mag zijn) hebben, en het op hun sloffen halen. Aan de andere kant zitten er op havo mensen die zich rot studeren voor een 7. Het is een keerzijde, en een stereotype beeld van een gynasiast is er niet. Het woord wekt alleen een intimiderend beeld op 'oh die zit op gymnasium die zal dus wel erg intelligent zijn' dat is ook subjectief. Intelligentie hangt niet af van je schooltype. En om zichzelf niet naar beneden te halen, vinden sommigen individuen het nodig om te denken dat gymnasium leelringen 'studjes'zijn met het sociale leven van een zandkorrel. Het tegendeel is waar.
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 14:16
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Bij ons is Atheneum en Gymnasium gemengd, gelukkig, want anders hadden we niet echt een leuke klas..

Gaan jullie naar griekenland en trier enz?? Wij zijn 1 keer naar Xanten geweest, en we gaan volgensmij nergens meer heen..
Ja, in de 6e mogen we kiezen tussen Rome en Londen (1 week in de herfst), maar ik ga liever naar Griekenland.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 14:44
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Dat lijkt mij niet. Ik vind van mijzelf niet dat ik een stuud ben(ik ben nu wel aan het leren, maar dat heeft andere redenen). Ik leer zelf het liefst zo weinig mogelijk, en ik heb dit jaar ook nog niet echt heel erg veel voldoendes gehaald. dus ik zou mezelf feen stuud noemen. Gymnasium klinkt wel altijd heelerg op schepperig, daarom zeg ik altijd maar dat ik op het Piter Jelles zit(onze scholen gemeenschap dus). Dan word er verder altijd gevraagd welk niveau dan.. maar ja.

Nee, je hoeft niet een stuud te zijn om op het gym te komen, je hebt ook in IVBO klassen sttuds, van die jongens/meisjes die de hele dag aan het leren zijn en de ene tien na de andere halen.. wel een beetje raar eigenlijk, want wat doen die mensen dan op het IVBO?

------------------
Everything happens for a reason, only the reason can be difficult to understand. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten!
__________________
Everything happens for a reason, only the reason can be difficult to understand. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 15:30
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Tygertjuh schreef:

wel een beetje raar eigenlijk, want wat doen die mensen dan op het IVBO?

Misschien omdat ze dan de beste van de klas kunnen zijn?
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 15:33
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
neurrie schreef:
nee helaas zit ik nog steeds in een aparte gymklas, toch wel jammer dat die niet zo leuk is bij mij! er is erook maar 1 dus ik kan me niet overlaten plaatsen ofzo. maar gelukkig maken de clusteruren het wel weer goed!
Hoe kan het dat je nog steeds in een aparte gym-klas zit, in de tweede fase is toch alles gemengd, aleen de clusters Grieks, Latijn en KCV heb je dan noch met gymnasiasten die een ander profiel hebben,
of zit je in de derde?

__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 15:40
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Bij ons was (eigenlijk nog steeds een beetje) het zo dat we echt een aparte klas waren, we hoorden nergens bij. De havo en mavo vonden ons 'leerberen' en beschouwden ons als een soort buitenaardse wezens, en de atheneuten bemoeiden zich ook niet met ons. Ik denk dat het ook daardoor komt dat we zo'n hechte groep zijn geworden, we hadden alleen elkaar. Ik vind het belachelijk dat je ergens niet bij zou horen alleen omdat je toevallig beter kan leren, maar ja.
Tot en met de derde hadden we een klas van 29, dan is het al sneller druk dan in een klas van 19, ik ben echt blij dat we niet opgesplitst waren. De leraren hebben vorig jaar over onze klas extra vergaderingen gehad, dus zulke stuudjes waren we niet. Bij sommigen zit ik nog in de klas, en nog wat anderen zie ik bij Latijn, Grieks en KCV.
Jemig wat een lul verhaal, ik stop wel.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 16:21
neurrie
neurrie is offline
Citaat:
Ellun schreef:
Hoe kan het dat je nog steeds in een aparte gym-klas zit, in de tweede fase is toch alles gemengd, aleen de clusters Grieks, Latijn en KCV heb je dan noch met gymnasiasten die een ander profiel hebben,
of zit je in de derde?

tja ik weet het ook niet precies hoe het allemaal zit, ik zit in de vierde, maar ik heb tpch een gewone gymklas, grieks, latijn en kcv is bij mij dus geen clusteruur.

Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 16:23
neurrie
neurrie is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Bij ons is Atheneum en Gymnasium gemengd, gelukkig, want anders hadden we niet echt een leuke klas..

Gaan jullie naar griekenland en trier enz?? Wij zijn 1 keer naar Xanten geweest, en we gaan volgensmij nergens meer heen..
Ja, in de 6e mogen we kiezen tussen Rome en Londen (1 week in de herfst), maar ik ga liever naar Griekenland.

ik ben in de derde naar trier, xanten en keulen geweest en in de vijfde gaan we naar griekenland. 10 dagen in mei! bes wel beter dus!!

Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 17:36
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik vind het ook onzin. Je vind een stuudjes overal.
Maar het is waar dat mensen het eerder van je verwachten als je op het gymnasium zit.
Ik heb er altijd een hekel aan als ze horen dat ik op het gymnasium zit dat ze dan zeggen: "Dan ben jij zeker wel heel knap. En dan heb je zeker ook latijns (let op de 's')en Grieks"


__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 17:45
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
neurrie schreef:

ik ben in de derde naar trier, xanten en keulen geweest en in de vijfde gaan we naar griekenland. 10 dagen in mei! bes wel beter dus!!

mmm, ik denk dat het tijd wordt om van school te veranderen..
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 18:26
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
J@SPER schreef:

Gaan jullie naar griekenland en trier enz?? naar Griekenland.[/B]
Wij zijn in de derde naar Xanten geweest en dit jaar mocht ik voor de gezelligheid weer mee van mijn leraar. En we zijn naar Trier geweest, 4 dagen, dat was echt ZOOOO leuk!!!
We waren er o.a. op koninginnedag en we riepen de hele dag Lang Leve De Monarchie en het was daar ongeveer 28 graden terwijl het hier ijskoud was, ik heb gewoon heimwee naar Trier. En in de zesde gaan we naar Rome!!!!!
Alleen wel jammer dat we niet naar Griekenland gaan...hhmm misschien een ideetje voor de activiteitencommissie
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 18:33
Hannibal
Hannibal is offline
Een stuud? Mwhahaha! In de gymklassen waren de leerlingen een stuk minder gemotiveerd dan de atheneumers. Het zijn veel luie kinderen die geen flikker doen, maar gewoon slim zijn.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 18:39
barbie_x
barbie_x is offline
zoe voel ik me wel eens
__________________
enjoint yourself
Met citaat reageren
Oud 19-11-2000, 21:15
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Een stuud? Mwhahaha! In de gymklassen waren de leerlingen een stuk minder gemotiveerd dan de atheneumers. Het zijn veel luie kinderen die geen flikker doen, maar gewoon slim zijn.
Ik voel me een beetje aangesproken, maar in de les doen Tijn en ik misshien niet zoveel, maar thuis des te meer.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 20-11-2000, 15:35
Hannibal
Hannibal is offline
Je hoeft je niet aangesproken te voelen Jasper, ik doe zelf ook geen fuck. Ik bedoel ook zo'n beetje iedereen in de gymklassen.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-11-2000, 21:19
Guuske
Guuske is offline
Bij ons op school verklaren ze mij ook voor gek omdat ik latijn doe, maar er zitten veeeeelll stuudjes op het gym bij ons, maar ook wel leuke mensen.
We zijn dit jaar al naar trier geweest en vorig jaar naar Keulen en in mei gaan we naar Barcelona.
Trier was heeel leuk,de excursies, maarz eker ook wat er tussendoor gebeurde......!?!?!?
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 08:08
Lizz
Avatar van Lizz
Lizz is offline
waarom ben ik alleen nog maar parijs geweest? Ik bedoel, ik wil ook naar trier en xanten enzo! welke school zitten jullie? kun je halverwege het jaar overstappen?!
__________________
(¯`·.,¸¸.»¤InFiNiTe RhYthM¤«.¸¸.·´¯)
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 14:04
skatefamke
skatefamke is offline
wat onbekende net zei herken ik ook! en ik vind het erg raar dat veel mensen latijnS zeggen ipv latijn.
zal wel komen door franS, duitS, griekS, nederlandS, engelS ofzo. anders zou ik het ook niet weten.
__________________
give me one reason to be beautiful
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 14:58
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Guuske schreef:
[
Trier was heeel leuk,de excursies, maarz eker ook wat er tussendoor gebeurde......!?!?!?[/B]
idd, bij ons ook...
Zaten jullie in een jeugdherberg vlakbij dat plein, de Hauptmarkt?
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 15:10
Alexander
Alexander is offline
Weer een van de vooroordelen, die de tijd zelf waarschijnlijk niet kan tackelen.

Maar goed.. mensen willen nu eenmaal dat soort dingen geloven.
Ik doe atheneum en er zijn genoeg kinderen in mijn klas die niks doen (ook de gynasiasten niet). Ikzelf doe wel vaak mijn huiswerk, maar dat heeft te maken met het perfectionisme in mij...
En daardoor haal ik best redelijke cijfers.
Dus wie weet ben ik wel een stuud, maar die termen vind ik zo verschrikkelijk...
__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 21:13
grasprietaris
grasprietaris is offline
ff heel eerlijk ik zit op het atheneum en vind mezelf gewoon een stuud als je kijk naar het vele leren. Soms een beetje te veel maar ja. Ik denk dat het niet goed is als je een stuud bent en niet eerlijk kunt zijn of geen lol kan hebben. Ik ken een jongen en die zit op het ath en die is sociaal achter gesteld daar heb ik het ook wel mee te doen. Maar veel tijd om lol te hebben heb ik niet bepaald en de tijd die ik heb ben ik wel soms een eikel.
Gewoon ff mijn hard luchten en eerlijk zijn.
__________________
jaha
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 21:14
grasprietaris
grasprietaris is offline
[QUOTE]neurrie schreef:

ff heel eerlijk ik zit op het atheneum en vind mezelf gewoon een stuud als je kijk naar het vele leren. Soms een beetje te veel maar ja. Ik denk dat het niet goed is als je een stuud bent en niet eerlijk kunt zijn of geen lol kan hebben. Ik ken een jongen en die zit op het ath en die is sociaal achter gesteld daar heb ik het ook wel mee te doen. Maar veel tijd om lol te hebben heb ik niet bepaald en de tijd die ik heb ben ik wel soms een eikel.
Gewoon ff mijn hard luchten en eerlijk zijn.
__________________
jaha
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2000, 21:15
grasprietaris
grasprietaris is offline
ff heel eerlijk ik zit op het atheneum en vind mezelf gewoon een stuud als je kijk naar het vele leren. Soms een beetje te veel maar ja. Ik denk dat het niet goed is als je een stuud bent en niet eerlijk kunt zijn of geen lol kan hebben. Ik ken een jongen en die zit op het ath en die is sociaal achter gesteld daar heb ik het ook wel mee te doen. Maar veel tijd om lol te hebben heb ik niet bepaald en de tijd die ik heb ben ik wel soms een eikel.
Gewoon ff mijn hard luchten en eerlijk zijn.
__________________
jaha
Met citaat reageren
Oud 24-11-2000, 21:15
grasprietaris
grasprietaris is offline
ff heel eerlijk ik zit op het atheneum en vind mezelf gewoon een stuud als je kijk naar het vele leren. Soms een beetje te veel maar ja. Ik denk dat het niet goed is als je een stuud bent en niet eerlijk kunt zijn of geen lol kan hebben. Ik ken een jongen en die zit op het ath en die is sociaal achter gesteld daar heb ik het ook wel mee te doen. Maar veel tijd om lol te hebben heb ik niet bepaald en de tijd die ik heb ben ik wel soms een eikel.
Gewoon ff mijn hard luchten en eerlijk zijn.
__________________
jaha
Met citaat reageren
Oud 25-11-2000, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Ellun schreef:
Echt niet!!!
Bij ons was de gymnasiumklas veeeeel leuker dan de atheneumklassen, jammer genoeg zijn we nu uit elkaar omdat we in de tweede fase zitten, en ik zat helemaal niet in een klas met stuudjes en kinderen die van hun ouders moesten.
BIJ ons net zo. Vorig jaar hadden we een hele leuke gymnasiumklas van 23 leerlingen. Nu zijn de gymnasiasten over 2 klassen verdeeld en het is nu inderdaad veel minder leuk.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2000, 14:25
Verwijderd
Citaat:
Hannibal schreef:
Een stuud? Mwhahaha! In de gymklassen waren de leerlingen een stuk minder gemotiveerd dan de atheneumers. Het zijn veel luie kinderen die geen flikker doen, maar gewoon slim zijn.
Hoho, ik zit ook op het gymnasium en ik doe er ENORM veel voor!
Dus hetgeen jij nu zegt, hoeft echt niet waar te zijn!
Met citaat reageren
Oud 25-11-2000, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Guuske schreef:
maar er zitten veeeeelll stuudjes op het gym bij ons, maar ook wel leuke mensen.
Stuudjes (wie je daar dan ook onder rekent) kunnen ook wel leuk zijn. dacht ik zo.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 07:18
kippekut
kippekut is offline
hoe hoger je opleiding, hoe meer geld je later kunt verdienen, dus waarom zou je lager doen, als je hoger kunt????
__________________
ikhouvanhem
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 17:29
neurrie
neurrie is offline
Citaat:
kippekut schreef:
hoe hoger je opleiding, hoe meer geld je later kunt verdienen, dus waarom zou je lager doen, als je hoger kunt????
en daar ben ik het helemaal mee eens!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 17:43
Ariadne
Ariadne is offline
als je toch verplicht bent naar school te gaan kun je (als je het aankan)net zo goed de hoogste richting nemen die er is...
__________________
Leef en laat leven...
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 17:44
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
kippekut schreef:
hoe hoger je opleiding, hoe meer geld je later kunt verdienen, dus waarom zou je lager doen, als je hoger kunt????
Geld, geld en nog eens geld. Dollartekens blinken als een Porche op het dubbele oprit naar de dubbele garage achter het 50-meter bad, maar ach, ze doen zo veel vergeten.
Hebben jullie ooit gehoord van "leuk" of van "geluk". Iets waarin je "plezier" hebt. Of zijn jullie enige steekwoorden: geld, hoger en harder. Ik geloof dat ik medelijden krijg (maar dat had ik al, "kippekut", jammer dat sommige mensen zo weinig zelfrespect hebben).


[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (26-11-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2000, 19:17
lotje!!
lotje!! is offline
Ik doe nou atheneum en vorig jaar nog gymnasium, maar ik vind de atheneum klassen echt veeeeeel leuker dan de gymnasiumklas!
Allemaal van die stuudjes! En reizen, daarvoor hoef je echt geen gymnasium te hebben, je gaat bij ons net zo goed naar
griekenland, xanten, keulen enz. als je op
atheneum zit. dussss....
waarom zou ik nog gymnasium doen???
heb je verder toch niks aan...
__________________
eindelijk een sig! Maar nu weet ik niet wat ik erin moet schrijven!!hihihihihihihihi!!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2000, 19:48
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
lotje!! schreef:

waarom zou ik nog gymnasium doen???
heb je verder toch niks aan...
Dat ben ik niet met je eens, het hangt er maar net vanaf wat je wil gaan doen en anders doe het toch gewoon omdat het interessant is? Dan maakt het toch niet uit of je er iets aan hebt of niet?
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-11-2000, 14:57
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Bij ons is Atheneum en Gymnasium gemengd, gelukkig, want anders hadden we niet echt een leuke klas..

Gaan jullie naar griekenland en trier enz?? Wij zijn 1 keer naar Xanten geweest, en we gaan volgensmij nergens meer heen..
Ja, in de 6e mogen we kiezen tussen Rome en Londen (1 week in de herfst), maar ik ga liever naar Griekenland.

hey j@sper, op welke school zit jij??? dit komt me allemaal bekend voor..
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 30-11-2000, 15:07
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
Citaat:
skatefamke schreef:
wat onbekende net zei herken ik ook! en ik vind het erg raar dat veel mensen latijnS zeggen ipv latijn.
zal wel komen door franS, duitS, griekS, nederlandS, engelS ofzo. anders zou ik het ook niet weten.
je hebt gelijk! maar dat ze dan niet in de gaten hebben dat latijns voor geen hol klinkt...

__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 30-11-2000, 16:23
Alexander
Alexander is offline
Citaat:
kippekut schreef:
hoe hoger je opleiding, hoe meer geld je later kunt verdienen, dus waarom zou je lager doen, als je hoger kunt????

Tuurlijk.

Jammer dat ook al bij jou het kapitalisme naart het hoofd is gestegen.

__________________
'Twas brillig, and the slithy toves did gyre and gimble in the wabe: all mimsy were the borogoves, and the mome raths outgrabe.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2000, 08:49
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Woodstock schreef:
je hebt gelijk! maar dat ze dan niet in de gaten hebben dat latijns voor geen hol klinkt...
Nou ja....zo raar is dat toch niet? Wij zijn er al zo aan gewend! Ik vind het altijd wel grappig.

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 01-12-2000, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Geld, geld en nog eens geld. Dollartekens blinken als een Porche op het dubbele oprit naar de dubbele garage achter het 50-meter bad, maar ach, ze doen zo veel vergeten.
Hebben jullie ooit gehoord van "leuk" of van "geluk". Iets waarin je "plezier" hebt. Of zijn jullie enige steekwoorden: geld, hoger en harder. Ik geloof dat ik medelijden krijg (maar dat had ik al, "kippekut", jammer dat sommige mensen zo weinig zelfrespect hebben).


[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (26-11-2000).]
Nou aan de ene kant heeft kippekut (geeft al blijk van het niveau) wel gelijk als je hoger kan moet je het doen.. jammer inderdaad dat sommige mensen zo geldbelust zijn. Het Amerikaanse beeld van een gelukkig iemand!!!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2000, 21:19
beestje
beestje is offline
ik vind lekker dat gymnasiasten geen stuudjes zijn (ik ben er zelf dus ook een) ik zat vorig jaar in een aparte gym-klas (nu is het gemengd) en ik vond het altijd heeeeeel gezellig en de gymnasiasten mogen lekker wel naar griekenland en de rest lekker niet
__________________
*front anti-slaap* *lid van AntiBreezerFront**bieeeeeeeeer*
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 12:16
Charlotte!
Charlotte! is offline
Gymmies zijn geen stuudjes hoor! Ik zit niet op een scholengemeenschap maar op een school waar alleen maar gymmies rondlopen en het is heel gezellig! Natúúrlijk lopen er wel stuudjes/ rare mensen/ enz rond maar waar lopen die nou niet rond. En onze klas is heel erg lui dus volgens mij valt het wel mee.
Mensen die zeggen dat je niks aan Latijn hebt hebben niet goed nagedacht want ik denk dat alle gymnasiasten onder ons wel weten dat je er wel degelijk wat aan hebt...en als je alle grammatica gehad hebt is het serieus best een leuk vak. DUS mensen, niet zeiken als je niet eens weet wat het vak inhoudt. (of niet eens weet hoe je het val spelt...)
En over dat kapitalistische gedoe: iedereen kan wel zeggen dat die kippekut een geldwolf is maar dat vind ik ook een beetje scheinheilig; wedden dat al die lui later ook graag goed geld verdienen! Je doet het toch niet voor niets, 6 jaar gymn. en dan nog studeren?! Pecunia non olet, ok het maakt niet gelukkig maar het maakt wel blij!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 12:19
Charlotte!
Charlotte! is offline
En oja, wij gaan 10 dagen naar Rome en als je wil kan je mee op wintersport dusse...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 12:57
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Phreshness schreef:
Nou aan de ene kant heeft kippekut (geeft al blijk van het niveau) wel gelijk als je hoger kan moet je het doen..
Even een kleine nuance:

...als je hoger kan, en je voelt de behoefte daartoe, moet je het doen...

Ik ben het wel met je eens wanneer je zegt dat je de capaciteiten die je hebt moet benutten, let echter wel: deze capaciteiten kun je ook benutten door/bij te/het besluiten niet hoger te willen (--> (...)en je voelt de behoefte daartoe(...)).

[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (03-12-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 14:21
***
*** is offline
Als je onder een stuud iemand verstaat, die altijd met z'n neus in de boeken zit, hoeft dat helemaal niet. Want er zijn er ook een aantal die er zeer weinig voor hoeven doen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 18:40
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Woodstock schreef:

hey j@sper, op welke school zit jij??? dit komt me allemaal bekend voor..
Pleincollege Vanmaerlant in Eindhoven.

__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Minister Plasterk wil keuze middelbare school uitstellen
Kitten
78 03-01-2009 01:59
Algemene schoolzaken Mensen van het gymnasium zijn geen stuudjes. wie is het hiermee eens!
2efasehatertje
76 06-02-2002 17:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Questione
boullionblokje
14 07-01-2002 13:57


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.