Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2000, 11:27
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Zaterdag ben ik naar Leiden geweest. Open Dag Faculteit der Letteren (Griekse en Latijnse taal en cultuur). Ik heb een goed beeld gekregen van de stad Leiden, van de studie GLTC en van de (on)mogelijkheden van deze studie. Ik weet dat er hier mensen zijn die ook overwegen Klassieken te gaan studeren, mijn vraag is dus: zijn er meer mensen naar deze open dag geweest? Wat vonden jullie ervan?
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2000, 12:51
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
ik zit er wel een beetje over te denken, maar ik ben er niet geweest.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 13:45
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
ik zit er wel een beetje over te denken, maar ik ben er niet geweest.
Jammer, het was best leuk. Ik ben weer een hele ervaring rijker moet ik zeggen.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 14:00
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Ik ben er inderdaad geweest.
Ik was er vorig jaar ook al geweest en het was aardig hetzelfde en het meeste wist ik al. Maar ik vond inderdaad dat ze het heel volledig vertelden. Ik vond het heel goed dat ze ook de studenten zelf zoveel lieten vertellen. Dat deden ze bij de andere universiteiten waar ik ben geweest (UvA, Nijmegen, RUG) veel minder.
Ik kan nog steeds niet kiezen tussen de universiteiten. Volgende week ga ik twee dagen 'een dag student' in Groningen doen.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2000, 15:20
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik ben er inderdaad geweest.
Ook bij het proefcollege? Grieken: gek of geniaal?
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 07:12
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Ik wilde er ook naartoe, en we zouden ook gaan maar op het laatste moment ging het niet door. Ik vond het heel jammer, maar gelukkig heeft Nynke mij gemeeld hoe het geweest is. Volgend jaar ga ik zeker!
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 15:13
Musliston
Musliston is offline
Wat leuk dat jullie in Leiden zijn geweest! Werd het in de St.-Pieterskerk gehouden? Hebben jullie nog wat van de stad gezien? Heeft de voorlichting jullie aangetrokken of juist afgestoten?

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 17:09
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Het proefcollege werd gehouden in gebouw 1175 zaal 002, de voorlichting over de studie GLTC werd gehouden in gebouw 1174. Ik vond het persoonlijk best leuk. Het heeft me niet afgestoten, integendeel. Ik ben veel te weten gekomen over de studie zelf, over de mogelijkheden van/met de studie en over de universiteit en haar omgeving. Leiden is een prachtige stad. We waren nog graag naar het Rijksmuseum van Oudheden gegaan, er is daar nu een expositie (Farao's van de Zon) en deze schijnt geweldig te zijn. De wachttijd (+ vertraging) was echter veel te lang en we hebben ons kaartje dus weer ingeleverd. We gaan in de kerstvakantie zeker terug (dan wat vroeger), want zien wil ik deze tentonstelling zeker.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 18:49
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Musliston schreef:
Hebben jullie nog wat van de stad gezien? Heeft de voorlichting jullie aangetrokken of juist afgestoten?

Ik heb niet uitgebreid de stad bekeken (maar ik was er wel al eerder geweest, dus ik heb de stad al eens bekeken). We hebben alleen het stukje van Leiden Centraal naar de faculteit gezien.
Ik twijfel nog steeds erg tussen Leiden en Groningen. Leiden trekt me wel erg. De voorlichting heeft mijn visie eignelijk niet echt beinvloed. Ik was er vorig jaar ook al geweest en het was aardig hetzelfde.

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 19:29
Hannibal
Hannibal is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
ik zit er wel een beetje over te denken, maar ik ben er niet geweest.
Echt? Is het dan toch niet een idee om Latijn proberen in te halen? Das nog best te doen eventueel. Want als je het gaat studeren heb je heel was in te halen als je drie jaar van een van beide mist, kijk maar naar Anton.
__________________
We are all one. I do not follow a better path, I just follow another path.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 19:38
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Hannibal schreef:
Echt? Is het dan toch niet een idee om Latijn proberen in te halen? Das nog best te doen eventueel. Want als je het gaat studeren heb je heel was in te halen als je drie jaar van een van beide mist, kijk maar naar Anton.
Ja, maar ik zit echt te twijfelen tussen vanalles.. En ik denk dat het met Latijn erbij wel erg druk wordt, zeker met mijn profiel.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 19:41
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Ja, maar ik zit echt te twijfelen tussen vanalles.. En ik denk dat het met Latijn erbij wel erg druk wordt, zeker met mijn profiel.
Je hebt evenveel uren als ons dus zoveel drukker zal het niet worden. Maar om Latijn nu nog helemaal in te halen...

__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 21:22
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Ja, maar ik zit echt te twijfelen tussen vanalles.. En ik denk dat het met Latijn erbij wel erg druk wordt, zeker met mijn profiel.
Sinds wanneer heb je al geen latijn meer? Alleen sinds dit jaar?
Ik ben in de vierde namelijk zo dom geweest om Grieks te laten vallen en er natuurkunde voor in de plaats te nemen. Ik kreeg daar erg veel spijt van, dus heb ik toen na de hersfstvakantie weer grieks genomen in de plaats van latijn. Ik was bij kerst alweer helemaal bij. Dus het valt wel te doen als je een paar maand geen latijn hebt gehad denk ik. Maar dat hangt inderdaad ook van je andere vakken af.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 27-11-2000, 22:06
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Je hebt evenveel uren als ons dus zoveel drukker zal het niet worden. Maar om Latijn nu nog helemaal in te halen...
Ahum, je hebt evenveel uren als WIJWIJWIJ maar goed, even terug op het onderwerp...
je kunt Latijn altijd in de zomervakantie inhalen, er zijn mensen die deficiënt zijn in Latijn en die worden begeleid door de docent die daar bijles ingeeft. Je kunt altijd herkansen, de taalverwervingstentamens zijn trouwens niet zo heel moeilijk.

Onbekende, jammer dat je geen natuurkunde hebt, dat is een heel nuttig vak, je leert heel analytisch denken. Kon je niet beide kiezen?

Wie hebben jullie als docent gehad voor het proefcollege? Pfeijffer? Stork? Beiden zijn de leukste docenten. Oh, en dr. van Straaten voor archeologie.

Inderdaad, de expositie in het Rijksmuseum van Oudheden blijkt erg populair te zijn, net zoals de vorige (Asterix). Een studiegenote is er naartoe geweest, die was er helemaal weg van. Bovendien vond ze het hartstikke leuk om de Griekse keramiek te determineren (leer je bij archeologie, is keigaaf!). Jammer dat nu de MJK niet geldt....




------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 28-11-2000, 18:14
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Musliston schreef:

Onbekende, jammer dat je geen natuurkunde hebt, dat is een heel nuttig vak, je leert heel analytisch denken. Kon je niet beide kiezen?

Wie hebben jullie als docent gehad voor het proefcollege? Pfeijffer? Stork? Beiden zijn de leukste docenten. Oh, en dr. van Straaten voor archeologie.

Inderdaad, de expositie in het Rijksmuseum van Oudheden blijkt erg populair te zijn, net zoals de vorige (Asterix). Een studiegenote is er naartoe geweest, die was er helemaal weg van. Bovendien vond ze het hartstikke leuk om de Griekse keramiek te determineren (leer je bij archeologie, is keigaaf!). Jammer dat nu de MJK niet geldt....

Ik vind het helemaal niet jammer dat ik geen natuurkunde meer heb. Ik bezit geen enkel talent voor exacte vakken.

We hebben een college gehad van mw. prof. dr. I. Sluiter.

Ik ben ook nog naar het Rijksmuseum van Oudeheden geweest. We hebben niet die expositie bekeken over de farao's, maar hebben de vaste collectie en de Asterix-tentoonstelling bekeken.
Ik vind het een erg leuk museum.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 28-11-2000, 18:55
Musliston
Musliston is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
I
We hebben een college gehad van mw. prof. dr. I. Sluiter.

Ik ben ook nog naar het Rijksmuseum van Oudeheden geweest. We hebben niet die expositie bekeken over de farao's, maar hebben de vaste collectie en de Asterix-tentoonstelling bekeken.
Ik vind het een erg leuk museum.
Wat leuk dat je van Sluiter college hebt gehad! Aardige vrouw he? Zij is ook steengoed, vind ik. Ze houdt de lessen boeiend en zegt direct wat 'fout' is (bij een vertaling, bedoel ik).

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Oud 28-11-2000, 19:05
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Sinds wanneer heb je al geen latijn meer? Alleen sinds dit jaar?
Ik ben in de vierde namelijk zo dom geweest om Grieks te laten vallen en er natuurkunde voor in de plaats te nemen. Ik kreeg daar erg veel spijt van, dus heb ik toen na de hersfstvakantie weer grieks genomen in de plaats van latijn. Ik was bij kerst alweer helemaal bij. Dus het valt wel te doen als je een paar maand geen latijn hebt gehad denk ik. Maar dat hangt inderdaad ook van je andere vakken af.
Ik heb het dit jaar laten vallen. Ik heb het nu al redelijk druk (biologie, natuurkunde en scheikunde kosten veel tijd), dus latijn er ook nog bij...
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 28-11-2000, 19:13
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Biologie schijnt inderdaad veel werk te zijn.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2000, 18:52
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Odicanes Naso schreef:
Biologie schijnt inderdaad veel werk te zijn.
inderdaad ja.. Maar het is wel interessant.

Nog een vraagje aan jullie allemaal:
Hoe weten jullie wanneer en waar er open dagen zijn?
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 19:06
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
inderdaad ja.. Maar het is wel interessant.

Nog een vraagje aan jullie allemaal:
Hoe weten jullie wanneer en waar er open dagen zijn?
Ik heb het per toeval hier op het forum gehoord en heb toen geïnformeerd op de webside van de universiteit zelf (www.leidenuniv.nl).

------------------
Rosa stat pristina nomine, nomina nuda tenemus - De roos van weleer bestaat als naam, naakte namen houden we over. De Naam van de Roos, Umberto Eco.

[Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (03-12-2000).]
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 19:54
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Nog een vraagje aan jullie allemaal:
Hoe weten jullie wanneer en waar er open dagen zijn?
Ik kijk wel eens bij het decanaat bij ons op school. Daar hangen ze altijd dat soort dingen op. Ik ben ook eens op de onderwijsbeurs geweest in Groningen. Daar heb ik toen veel dingen ingevuld voor informatie. Wanneer de universiteiten eenmaal je adres hebben, sturen ze je wel informatie over open dagen en zo.
Ik krijg nu alleen wat overdreven veel: ik heb bijna elke week wat van universiteiten en er zijn ook nog een paar die mij alles dubbel sturen.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 20:45
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Ik kijk wel eens bij het decanaat bij ons op school. Daar hangen ze altijd dat soort dingen op. Ik ben ook eens op de onderwijsbeurs geweest in Groningen. Daar heb ik toen veel dingen ingevuld voor informatie. Wanneer de universiteiten eenmaal je adres hebben, sturen ze je wel informatie over open dagen en zo.
Ik krijg nu alleen wat overdreven veel: ik heb bijna elke week wat van universiteiten en er zijn ook nog een paar die mij alles dubbel sturen.
Bij ons op school hangen ook erg veel posters enz., maar volgensmij niet erg veel voor universiteiten waar je klassieke talen kunt studeren. Ik zal wel 'ns kijken.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 20:49
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
J@SPER schreef:
Bij ons op school hangen ook erg veel posters enz., maar volgensmij niet erg veel voor universiteiten waar je klassieke talen kunt studeren. Ik zal wel 'ns kijken.
Volgens mij hebben de meeste universiteiten waar je klassieke talen kunt studeren hun open dag alweer gehad. Leiden en UvA in ieder geval. Volgens mij heeft Nijmegen alleen in het voorjaar een en de RUG volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker. In de VU heb ik me nooit zo verdiept.

Donderdag en vrijdag heb ik trouwens 'een dag student' klassieke talen gedaan in Groningen. Dat was erg leuk. Ik heb 6 proefcolleges gehad en je blijft bij studenten slapen. Het was heel geslaagd.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 21:09
Sikamikanico
Avatar van Sikamikanico
Sikamikanico is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Volgens mij hebben de meeste universiteiten waar je klassieke talen kunt studeren hun open dag alweer gehad. Leiden en UvA in ieder geval. Volgens mij heeft Nijmegen alleen in het voorjaar een en de RUG volgens mij ook, maar dat weet ik niet zeker. In de VU heb ik me nooit zo verdiept.

Donderdag en vrijdag heb ik trouwens 'een dag student' klassieke talen gedaan in Groningen. Dat was erg leuk. Ik heb 6 proefcolleges gehad en je blijft bij studenten slapen. Het was heel geslaagd.
Klinkt leuk ja. Ik zal er nog wel eens goed over nadenken, misschien wil ik over een tijdje weer iets heel anders gaan studeren.
__________________
http://www.scholieren.com
Met citaat reageren
Oud 03-12-2000, 21:15
Musliston
Musliston is offline
De meeste universiteiten hebben zowel najaars-open-dagen als voorjaars-open-dagen. Ook Leiden! Gewoon de universiteit bellen of een of ander foldertje opsturen, die vind je echt overal. Anders ga je met je decaan praten. Veel succes met de keuze!

------------------
"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage
__________________
[b]"Forum linguae anticae viveat!"
(Ga dus zo snel als Hermes naar het "Oude talen"-forum!)
Ga anders naar mijn homepage[/b]
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.