Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2000, 10:13
That-Q-Thing
That-Q-Thing is offline
2 jaar terug, aan het einde van de 3e, moest ik kiezen tussen Latijn of Grieks. Ik heb Grieks gekozen (ik snapte van beide geen kont maar grieks hadden we pas 2 jaar en latijn al 3 dus grieks snapte ik minder lang niet meer) Dat was een heel verstandige keuze, want in de 5e wordt altijd een Romereis georganiseerd. Ik zit nu in de 5e, en de leerlingen die grieks hebben gekozen, mogen ipv Rome naar Griekenland!!!! Mwuahahaha! Over 3 weekjes zit ik dus lekker onder de hete griekse zon! Ik ben al es in Griekenland geweest en het is zo de moeite waard...
__________________
I tried to be a good soldier, but you can't be a good soldier in a rotten war...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2000, 11:43
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Wat heeeerlijk voor je. Ik ben jaloers
ik moet nog een jaartje wachten voor de Rome-reis. Maar ik hoopvoor je dat je niet naar Athene gaat, want daar is het niet om uit te houden. dan moet je zeker voor de middag alles gedaan hebben, want dan wordt het bloedheet door de smog afkomstig van de vierbaanswegen die dwars door het centrum gaan

maar alles is de moeite waard voor het forum en de akropolis
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 23-09-2000, 21:39
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Dat lijkt mij ook echt heel leuk. Onze school doet daar helaas niet aan...
Bij onze school ga je alleen een keer naar het archeologische park in Xanten (in Duitsland), meer klassieke excursies hebben ze niet voor ons

__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2000, 10:09
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Dat lijkt mij ook echt heel leuk. Onze school doet daar helaas niet aan...
Bij onze school ga je alleen een keer naar het archeologische park in Xanten (in Duitsland), meer klassieke excursies hebben ze niet voor ons

Hee, daar ben ik ook geweest ( niet zo bijzonder, zowat iedere latijn klas gaat er naartoe) Maar ik vond het wel leuk,vooral de nagebouwde arena. Maar ga jij verder helemaal niet meer weg? Zelf niet naar Trier, of naar Keulen, Of Rome? Nou, dat is redelijk......shit

wel leuk als mensen hier verslagen van hun shcoolreis neer zouden zetten, misschien met foto's? Vrolijkt het forum ook wee een beetje op

__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2000, 14:27
That-Q-Thing
That-Q-Thing is offline
Als ik terug ben van Griekenland beloof ik om een uitgebreid verslag neer te zetten -als het kan met foto's-

Ik was al eens eerder op de Akropolis gewesst, en toen hadden we het geluk dat er relatief weinig smog was, maar die stad is wel machtig zeg!! Zooo groot!

Wat dat betreft is onze school supertof:
1e klas: Brugklaskamp, excursie naar ergens in belgie
2e klas: Excursie naar Xanten
3e klas: Zeilkamp
4e klas: Ardennenkamp, Skikamp (in Oostenrijk!!)
5e klas: de Rome/Griekenlandreis! en een uitwisselingsproject (Schotland, Zweden, Duitsland, of Polen)

Helaas heb ik na Griekenland dus nog maar een reisje, naar Schotland...
__________________
I tried to be a good soldier, but you can't be a good soldier in a rotten war...
Met citaat reageren
Oud 24-09-2000, 15:29
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Citaat:
Optima schreef:
Hee, daar ben ik ook geweest ( niet zo bijzonder, zowat iedere latijn klas gaat er naartoe) Maar ik vond het wel leuk,vooral de nagebouwde arena. Maar ga jij verder helemaal niet meer weg? Zelf niet naar Trier, of naar Keulen, Of Rome? Nou, dat is redelijk......shit

Ik vond Xanten ook leuk, alleen hadden we een regenachtige dag. Verder hebben wij niet meer excursies of reisjes met de gymnasium afdeling.


__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2000, 16:52
beccie
beccie is offline
Tja Xanten daar gaat geloof ik iedereen heen
maar ik ga dit jaar ook naar Rome
en wat gaan we een lol beleven! NOT!!!
We moeten slapen in de achtertuin van een klooster in tentjes!, zelf koken, en opdrachten doen
AAAHHHHHH Ik wordt al gek als ik er aan denk
veel plezeir in Grikenland, ben nu al jaloers op je
Met citaat reageren
Oud 26-09-2000, 17:01
Knipoog
Knipoog is offline
Ik moest met grieks mee naar Rome, terwijl een vriend van me op een andere school 3 weken naar Griekenland ging!
__________________
Red een boom, eet een bever
Met citaat reageren
Oud 27-09-2000, 10:17
Hajni
Hajni is offline
Ik ga deze herfstvakantie met school naar Rome! En ik heb er ontzettend veel zin in. Ik ben er al een keer eerder heen geweest en toen vond ik het erg tof. We zijn niet naar Xanten geweest. Maar wel naar Maastricht en Heerlen en we gaan nog een keer naar Nijmegen en Elst. Maar die excursies zijn lang niet zo leuk...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2000, 19:48
Verwijderd
Elst, wat is daar dan te zien?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2000, 15:42
Hajni
Hajni is offline
Ik heb geen idee wat er in Elst is. Volgens mij was het iets van een Romeinse tempel. Althans, dus ruïne daarvan. Maar ik zal binnenkort wel zien wat daar is.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2000, 17:36
Fembot
Fembot is offline
Ik ben lekker naar Xanten, Rome, Venetië, Bologna én Griekenland geweest met mijn ó zo gezellige schooltje en het was allemaal supergaaf!!!
Al staan Griekenland en Rome dan wel met stip op 1 moet ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2000, 14:35
That-Q-Thing
That-Q-Thing is offline
Eindelijk, het is zover, morgen om 05:45 sta ik op het vliegveld te brussel met me klas te wachten op het vliegtuig naar Griekenland!!! Yes!!! Ik post een full report als ik terug ben in de vakantie
__________________
I tried to be a good soldier, but you can't be a good soldier in a rotten war...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2000, 06:26
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
Citaat:
That-Q-Thing schreef:
Ik post een full report als ik terug ben in de vakantie
veel plezier, ( alhoewel je nu al heerlijk in het vliegtuig vertoeft )
en het zou inderdaad erg leuk zijn als je een verslagje hier neerzet. Ik ben benieuwd!
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2000, 14:54
puella
puella is offline
In Elst is er een kerk te zien, op die plek waar die kerk staat, was eerst (volgens mij) een tempel of zo. Ik ben er vorig jaar heen geweest. Ook gingen we naar Trier, dat was echt heel tof!!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2000, 12:55
Alien
Alien is offline
Ik ben lekker op brugklaskamp (toen ik nog klein was) en in Tsjechie gewwest, maar dat doen alle vwo mensen. Maar ook ging ik naar Xanten en Keulen(2 dagen) en ik ben pas terug uit Rome: de mooiste stad die er te zien is. Ik heb ook gehoord dat als je naar Griekenland gaat, je heel veel rondtrekt met de trein en de bus. In Rome deden wij dat niet. Ons hotel stond op Piazza Navona, en niet bij Termini, zoals de meeste hotels, dus dit was echt een relaxte week, ik kan het geen vakantie noemen, daarvoor heb ik te veel gedaan.
Maar ik wil wel weten hoe Athene en omstreken was.......
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 19:03
kristinq
kristinq is offline
ik zou toch liever naar Rome gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 20:16
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Wij zijn in de vorig jaar (in de derde) naar Xanten, Elst en Nijmegen geweest en dit jaar ben ik meegeweest met de derde klas. Er waren plaatsen over in de bus, en ik kreeg er vrij voor dus mocht ik gezellig mee. Maar in Elst is nix te zien, alleen wat muurtjes in de kelder van een kerk. In mei zijn we naar Trier geweest. Dat was zoooo gaaf, echt heel leuk. In de zesde gaan we pas naar Rome, en daar heb ik heel erg veel zin in want ik ben er al eens geweest maar ik wil eigenlijk ook wel heel graag naar Griekenland, naar de Akropolis.
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-10-2000, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ellun schreef:
Wij zijn in de vorig jaar (in de derde) naar Xanten, Elst en Nijmegen geweest en dit jaar ben ik meegeweest met de derde klas. Er waren plaatsen over in de bus, en ik kreeg er vrij voor dus mocht ik gezellig mee. Maar in Elst is nix te zien, alleen wat muurtjes in de kelder van een kerk. In mei zijn we naar Trier geweest. Dat was zoooo gaaf, echt heel leuk. In de zesde gaan we pas naar Rome, en daar heb ik heel erg veel zin in want ik ben er al eens geweest maar ik wil eigenlijk ook wel heel graag naar Griekenland, naar de Akropolis.
Maar wat is er nu precies in Elst te zien?

Met citaat reageren
Oud 21-10-2000, 21:04
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Nou Hendrik,

het schijnt dat daar vroeger een Romeinse tempel heeft gestaan, en men heeft daar een kerk overheen gebouwd. Dus als je de kerk binnen gaat, zie je in het midden een stukje muur, dat dus heel oud is. Dan ga je naar de kelder en daar staan nog een paar stukjes muur van ongeveer een meter hoog en een ligt een stenen kist. Dat schijnt de kist te zijn waarin sint Werenfridus gelegen heeft, toen men niet wist waar hij begraven moest worden, in Elst of in een andere plaats waarvan ik de naam kwijt ben. Ze legden hem in die kist op de rivier, en hij dreef, tegen de stroom in, naar Elst. Daar werd hij dus begraven. De kerk heet daarom ook de Werenfriduskerk. Er liggen ook nog nog resten van een suovetauriliaoffer. Maar het is niet zo geweldig en iedereen die er geweest is weet wat voor trutten daar gids zijn!
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 28-10-2000, 16:04
gac
gac is offline
En ik mag naar sicilie met het vliegtuig~!!!!!!!!!!!!!!!!! Uitwisseling.
GAAAAAAAAAAAAAAF
Nu nog bij leuke mensen in huis zien te komen
__________________
Christel
Met citaat reageren
Oud 30-10-2000, 17:04
Witchy Unforgiven
Witchy Unforgiven is offline
Xanten
Vond iedereen dat nou echt zo noemenswaardig?
Ik vond er echt NIKS aan

------------------
Bide the Wiccan laws we must, In perfect love and perfect trust. Eight words the Wiccan Rede fulfill: And ye harm none, do what ye will.
__________________
Je crois que Dieu ce sont les hommes, et qu'ils ne le savent pas.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2000, 17:57
Ellun
Avatar van Ellun
Ellun is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Xanten
Vond iedereen dat nou echt zo noemenswaardig?
Ik vond er echt NIKS aan

ik vond het wel leuk, ook de tweede keer
__________________
As long as I know how to love, I know I'm alive
Met citaat reageren
Oud 30-10-2000, 18:01
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Citaat:
Witchy Unforgiven schreef:
Xanten
Ik vond het wel leuk hoor, Xanten.
__________________
Les anciens, monsieur, sont les anciens, et nous sommes les gens de maintenant - Molière.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2000, 12:38
Tygertjuh
Tygertjuh is offline
Uh..
Heb ik een voordeel, kies volgend jaar denk ik toch maar Latijn, maar we gaan gewoon met de hele 5de klas(als ik daar ooit kom) op Romereis!

------------------
Everything happens for a reason, only the reason can be difficult to understand. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten!
__________________
Everything happens for a reason, only the reason can be difficult to understand. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.