Oud 24-07-2018, 07:53
Themagician
Themagician is offline
Hoi iedereen,

Ik ga na de zomervakantie naar V6 en ik ben op het moment naar alle opties aan het kijken 'voor daarna'. (het wordt waarschijnlijk eerst een tussenjaar). Nu zag ik een interessante studie voorbijkomen op NYU maarja dan kijk je naar de prijzen (± 68000$ p.j.) en dan slik je toch wel even. Zijn er hier meiden of jongens die ervaringen hebben met studiebeurzen voor bv. Amerika (maar ook andere bestemmingen!) die mij hier meer informatie over kunnen geven? (heb nogal wat vraagjes)
Nu zie ik ook vaak voorbij komen dat je met je Nederlandse universiteit een uitwisseling kan doen maar dit is meestal een semester tot jaar. Zijn er hier mensen die het voor elkaar hebben gekregen om dit zo te regelen om dit langer te doen (of opties weten waardoor je het bv. 50/50 kan doen), dus de helft hier, de andere helft daar.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-07-2018, 08:40
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Waarom wil je zo graag in het buitenland studeren?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 09:07
Themagician
Themagician is offline
Voor de ervaring, ik wil graag wat anders dan ‘Nederland’ en om mezelf uit te dagen!
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 09:23
Verwijderd
Tsja, of Amerika nou zo veel uitdaging is valt te bezien. Niveau valt vaak tegen als je geen goede universiteit kiest, en qua land natuurlijk niet heel spannend. Als ik het zo lees kun je wellicht beter een jaar gaan reizen (of werken/reizen). Afgezaagd maar wel leuk en spannender is Australië en Zuid-Oost-Azië combineren.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 09:37
Themagician
Themagician is offline
Dat staat sowieso al op de planning voor in het tussenjaar dat ik daarvoor wil nemen! Met o.a. Afrika / Australie en misschien Azië.
Qua universiteit nam ik Amerika als voorbeeld, zoals ik al zei staan ook andere bestemmingen (Australië of Afrika) om te studeren op m’n lijstje maar ook hier zijn de prijzen aan de hoge kant. (Bij Afrika ligt het wel aan het land/universiteit qua prijs).
Misschien tips met (nog) andere landen met een goed niveau (behalve Nl/Be)?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 09:59
Verwijderd
Ok. Dan zou ik eerst dat tussenjaar doen en daarna eens kijken wat je dan nog wilt.

Naja het is bij de US niet zozeer het hele land waar niveau matig is, je moet een goede universiteit hebben, de verschillen zijn daar wat groter dan binnen Nederland. En de goeden zijn wat lastiger om binnen te komen/duurder.

Nee, heb geen lijst voor je.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2018, 10:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik spreek regelmatig met Amerikanen en die roepen allemaal dat ze in Nederland willen studeren, omdat het hier betaalbaar is, en de kwaliteit van het onderwijs ook gewoon heel goed is.

In Afrika studeren zou ik ook niet zomaar doen, veel kinderen van westerse ouders die in Afrika werken (bijvoorbeeld als zendeling of Bijbelvertalers) sturen hun kinderen juist weer terug naar Engeland/ Nederland (net waar ze vandaan komen) om daar te studeren. Een diploma uit een ander land is wanneer je hier wil werken namelijk niet altijd evenveel waard. Ik ken bijvoorbeeld ook wat jongeren uit Syrië die daar aan de universiteit gestudeerd hebben. Sommigen hebben daar met goede cijfers hun bachelor gehaald, maar mogen in Nederland niet zomaar een master starten, die hebben geluk als ze naar het HBO mogen - het niveau van onderwijs in Nederland is gewoon heel goed en een diploma uit een ander land kan in vergelijking daarmee heel wat minder waard zijn.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 03-09-2018, 09:16
Lies-VV
Lies-VV is offline
Amerika gaat eigenlijk altijd duur uitpakken om te studeren tenzij je of heel erg goed bent in een bepaalde richting of polulaire sport. Je hebt anders wel mogelijkheden tot een beurs maar deze dekken maar een stukje van de kosten en je moet dan voor een gewone universiteit nog rekenen op ongeveer 15.000 tot 20.000 dollar per jaar aan kosten studie en huisvesting.

Verder zou je ook in Europa kunnen kijken in onder andere Engeland, Spanje of Scandinavië. Ook zijn hier combinatie studies mogelijk waar je bijvoorbeeld 2 jaar Denemarken en 2 Jaar in China studeert vaak zijn dit wel studies in de richting van Business. Natuurlijk zijn de mogelijkheden ook afhankelijk van wat je wilt gaan studeren en wat er aangeboden word.

Een tussenjaar is zeker een goed plan om jezelf goed voor te bereiden. Als je heel graag naar Amerika wilt zou je bij een tussenjaar wel kunnen kiezen om bijvoorbeeld een high-school jaar (of College) te doen. Dit is eigenlijk de goedkoopste mogelijkheid om een jaar naar Amerika te gaan en daar te studeren.

Voor wat inhoudelijk advies en gratis hulp bij buitenlandse mogelijkheden voor een tussenjaar en/of studiekeuzes zou ik aanraden *te googlen*

Laatst gewijzigd op 03-09-2018 om 09:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.