Oud 08-04-2018, 09:14
DruppelLater
Lid
DruppelLater is offline
Hey,

Nergens kan ik de oplossing voor dit probleem vinden.
Ik denk dat het eigenlijk ook best bizar is.
Sinds vorig jaar ben ik van klas gewisseld en dat is vrij goed allemaal gegaan.
Ik ben tegen iedereen aardig en sociaal zijn is vaak geen probleem. (Aardig zijn is niet specifiek tegen bepaalde personen, ik probeer vaak het met iedereen goed te vinden)
Alleen het aardig zijn is één iemand specifiek opgevallen en hij probeert constant vrienden met me te worden. Hij belt steeds om af te spreken en afgelopen vrijdag bereikte het denk ik wel zijn toppunt: Hij had me uitgenodigd voor zijn verjaardag .
Ik heb poolshoogte genomen bij de andere jongen die was uitgenodigd, en het bleek voor hem vorig jaar een hel te zijn geweest.
Dus heb ik een smoes verzonnen dat ik iets anders heb staan.
Eigenlijk doe ik altijd wel smoezen verzinnen als hij wil afspreken.
Dit kan ik alleen niet blijven doen.
Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij zo graag vrienden met mij wil worden.
Hij is meer het stille type, terwijl ik dat gewoon niet ben.
Ook is hij geen fan van games terwijl ik daar wel van hou.
Ook denkt hij veel te serieus over dingen na, terwijl ik soms wel eens gek kan doen (op de goede manier xD)
Ook is hij best kinderachtig nog aangelegd, waardoor hij soms ook best gevoelig kan zijn.

Zo dat was genoeg uitleg, het probleem is nu: ‘Hoe vertel ik hem dat ik liever niet bevriend raak, zonder dat ik hem daar (teveel) pijn mee doe?’

Alsjeblieft, help me. Anders gaat dit hoogstwaarschijnlijk nog 4 jaar duren ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2018, 10:55
Elin3
V - Forumbaas+
Elin3 is nu online
Gewoon eerlijk zijn "Ik heb niet zo'n zin om met je af te spreken" of "Ik heb er niet zo behoefte aan om vrienden met je te worden". Vind je dat te heftig, zeg dan gewoon oprecht "nee" wanneer hij je weer eens uitnodigt, gewoon een nee zonder reden of smoes. Een smoes geeft valse hoop, nee is duidelijk genoeg.
Oud 08-04-2018, 11:06
Positive mind
20V - Forumbaas
Positive mind is offline
Heb je uberhaupt al wel eens met hem afgesproken? Want misschien is hij buiten school wel anders dan op school.
Oud 08-04-2018, 12:31
Verwijderd
Je weet al wel veel van hem zonder dat je überhaupt met hem hebt afgesproken?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2018, 17:24
Dekaloog
Lid
Dekaloog is offline
Op wat voor manier was het vorige verjaardagsfeest 'een hel'?

Je bent niemand een vriendschap verplicht. Als je hem op een aardige manier wilt afwijzen kun je dingen zeggen als 'ik heb deze week geen tijd', 'ik ken je daar niet echt goed genoeg voor', 'ik heb al afgesproken met vrienden'.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2018, 18:56
Elin3
V - Forumbaas+
Elin3 is nu online
Citaat:
Heb je uberhaupt al wel eens met hem afgesproken? Want misschien is hij buiten school wel anders dan op school.
Citaat:
Je weet al wel veel van hem zonder dat je überhaupt met hem hebt afgesproken?
Dit is natuurlijk ook een goed punt. Heb jij hem wel een kans gegeven, of keur je hem af puur op basis van het oordeel van een ander? Misschien klikt het wel heel goed tussen jullie als je hem wat beter leert kennen.
Oud 08-04-2018, 23:09
dennis99
M - Lid
dennis99 is offline
Als jij denkt dat deze 'vriendschap' geen meerwaarde voor jou heeft kan je dat best gewoon zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2018, 20:11
DruppelLater
Lid
DruppelLater is offline
Citaat:
Dit is natuurlijk ook een goed punt. Heb jij hem wel een kans gegeven, of keur je hem af puur op basis van het oordeel van een ander? Misschien klikt het wel heel goed tussen jullie als je hem wat beter leert kennen.
Sorry voor mijn inactiviteit, ik zie dat hier wel wat gebeurd is ondertussen .
Ondertussen alles al gefixt. Ik ben niet van de oordelen, totaal niet. Ik geef mensen genoeg kans om me te leren kennen en ik hen. Ik ben zeker genoeg langs geweest, maar had hier zelf geen plezier in. Deze is niet echt iets wat klikt. Maar dat weten we nu wel allebei so its good. Verwacht niet dat ik hem nu helemaal heb buitengesloten, dat is een no go. Maar samen wat buiten school doen is uitgesloten.
Ik denk, geef even een update (Na 150 dagen *kuch*)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten