Oud 20-09-2018, 11:55
Verwijderd
Rot nou een keer op met die kkbakfietsen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2018, 12:48
Verwijderd
Zo kut.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 12:56
Verwijderd
Ja, het eerste wat ik ook meteen dacht.. Je hebt een meter langere remweg dan je denkt, die kinderen zitten niet goed vast en als je geschept wordt is die bak het eerste wat geraakt wordt. Maar als ik dat zeg tegen ouders word ik altijd als een soort zielloze kinderhater die het niet begrijpt aangekeken.

Desalniettemin gun je dit natuurlijk niemand. En word ik een beetje misselijk van hoe het hele land meteen weer vervalt in ramptoerisme.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:13
Verwijderd
Dit was een elektrische bakfiets en naar het schijnt deden de remmen het niet.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:13
Verwijderd
Of zo'n segwaybakfiets.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:15
Verwijderd
Nou ja, en dan nog. Vier mensen dood zijn er vier te veel. Drie kinderen uit hetzelfde gezin, ik vraag me af hoe je dat als ouder overleeft.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:22
Verwijderd
Citaat:
Dit was een elektrische bakfiets en naar het schijnt deden de remmen het niet.

Maakt toch niet uit voor mijn punt? Ik vind het überhaupt geen veilige manier om kinderen te vervoeren. Daarmee wil ik geen schuldigen aanwijzen maar men moet gewoon kappen met die dingen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:24
Verwijderd
Klopt, je hebt gelijk, maakt niet uit voor je punt.

Uit nieuwsgierigheid - wat is dan wel een veilige manier om kinderen re vervoeren?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Klopt, je hebt gelijk, maakt niet uit voor je punt.

Uit nieuwsgierigheid - wat is dan wel een veilige manier om kinderen re vervoeren?
Nouja ik denk dat een kinderzitje voorop de fiets, als je wilt fietsen, het veiligste is. Daar zie je je kind goed, ze zitten goed vast, die stoeltjes moeten aan allemaal eisen voldoen wat zo'n bakfiets niet moet, en je kind zit ongeveer op dezelfde plek als waar jij je zelf bevindt tijdens het fietsen, wat voor de inschatting qua remweg wel een stuk scheelt.

En nee dan kun je geen 5 kinderen tegelijk met de fiets vervoeren en hun speelgoed er nog bij, maar eerlijk gezegd deed 10 jaar geleden ook niemand dat?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:30
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Als je de kinderen gewoon netjes vastzet met de riemen die erin zitten en je normaal gedraagt in t verkeer en er dus rekening mee houdt dat je remweeg langer is (of dat je snelheid anders is wanneer hij electrisch is) dan zijn die dingen toch geen probleem.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:35
Verwijderd
Nou ik ben genoeg verkeerssituaties tegen gekomen met afgeladen bakfietsen in combinatie met chaotische/gehaaste ouders die schijnbaar in de veronderstelling zijn dat de rest van de wereld met hén rekening moet houden in plaats van dat zij zich aan verkeersregels houden.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Als je de kinderen gewoon netjes vastzet met de riemen die erin zitten en je normaal gedraagt in t verkeer en er dus rekening mee houdt dat je remweeg langer is (of dat je snelheid anders is wanneer hij electrisch is) dan zijn die dingen toch geen probleem.
Ik weet niet of je je gedrag daar volledig op kunt aanpassen, zo'n ding is altijd lastiger te manouvreren dan een gewone fiets. Desalniettemin zal het in de meeste ritjes die mensen met kinderen maken, door de bebouwde kom een km of 1-2, wel loslopen. Maar het is gewoon één van de dingen die me meteen verbaasde toen ik voor het eerst een bakfiets met kinderen voorop zag en ik vraag me af waarom niet meer mensen zich daar zorgen om maken.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 13:41
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
deze karretjes rijden rond voor de bso's he, niet voor ouders met een of twee kinderen

het gebruikelijke alternatief is dat ze met een personenbusje rondrijden en dat is ook niet bepaald superveilig (en qua kosten en milieu ook minder gewenst)

oke er is een serieus incident geweest maar ik vind het wel een vooruitgang dat die dingen er zijn


de standaard yup-met-bakfiets is natuurlijk een zendeling van satan, dat spreekt voor zich
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 14:18
Coen00
Coen00 is offline
Niets mis met bakfietsen. Mensen moeten alleen leren oppassen en besturen
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 14:37
Verwijderd
Er wordt gezegd dat het ding een probleem had waardoor hij harder ging en niet kon remmen. Vreselijk zeg.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 15:11
Verwijderd
Mja goed ongeacht de precieze oorzaak, het blijft natuurlijk een ongeluk.. wat echt vreselijk is voor alle betrokkenen.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 15:51
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Het schijnt dat gebruikers van de bso 1 of 2 keer een cursusje krijgen en vervolgens de weg op worden gestuurd met dat ding. Dat de Stint al vaker klachten heeft ontvangen rondom op hol slaande remmen e.d.
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 16:10
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Of zo'n segwaybakfiets.
Als je de afbeeldingen zo ziet, heeft zo'n ding weinig meer gemeen met een segway dan dat je op een soort plateautje staat en een stuur in handen hebt.

Wat me daarop ook opvalt is dat er net zo'n remgreep op zit als op een fiets en dan ook enkelvoudig. Als dan de remkabel breekt en dat is je enige remsysteem, heb je met zo'n ding een probleem.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 20-09-2018 om 16:16.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2018, 17:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik ken de overweg in kwestie niet, maar voordat de slagbomen omlaag gaan is er toch al signalering? Ik snap niet helemaal waarom ze rechtdoor is blijven gaan, ik bedoel, rij dan de berm in of de weg op.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 17:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Het schijnt dat gebruikers van de bso 1 of 2 keer een cursusje krijgen en vervolgens de weg op worden gestuurd met dat ding. Dat de Stint al vaker klachten heeft ontvangen rondom op hol slaande remmen e.d.
Als dat zo is direct verbieden dus, simpelweg een onveilig vervoermiddel.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 17:24
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik ken de overweg in kwestie niet, maar voordat de slagbomen omlaag gaan is er toch al signalering? Ik snap niet helemaal waarom ze rechtdoor is blijven gaan, ik bedoel, rij dan de berm in of de weg op.
Paniek misschien? Zo te zien waren er ook meerdere hekken waar ze hem - in theorie - tegenaan had kunnen sturen, maar daar moet je dan in zo'n situatie wel aan denken.

Dit blijft natuurlijk wel behoorlijk speculatief, aangezien we nog niet precies weten wat er is gebeurd.
__________________
Lophophanes cristatus

Laatst gewijzigd op 20-09-2018 om 17:38.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 17:30
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Als je de kinderen gewoon netjes vastzet met de riemen die erin zitten en je normaal gedraagt in t verkeer en er dus rekening mee houdt dat je remweeg langer is (of dat je snelheid anders is wanneer hij electrisch is) dan zijn die dingen toch geen probleem.
Ik dacht bij het posten van dit bericht aan een echte bakfiets. Met trappers een terugtraprem en een handrem. Niet aan zo’n gedrocht. In Groningen reden er ook zoveel BSO’s rond met die dingen waar het nu verkeerd mee is gegaan en ik heb echt nooit gesnapt waarom dat soort dingen de straat op mogen. Met een Segway mag je toch ook niet op de openbare weg rondrijden? Of is dat inmiddels ook veranderd?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 18:27
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je zelfs voor een snorfiets al een certificaat nodig hebt, maar dat iedereen zomaar de weg op mag met een bak vol kinderen.
Ik kan me echt niet voorstellen hoe die ouders zich nu voelen.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Het is toch te belachelijk voor woorden dat je zelfs voor een snorfiets al een certificaat nodig hebt, maar dat iedereen zomaar de weg op mag met een bak vol kinderen.
Ik kan me echt niet voorstellen hoe die ouders zich nu voelen.
Ik vind daar niets belachelijks aan, behalve dan misschien dat ik het belachelijk vind dat je voor een snorfiets die 25km/u mag een rijbewijs (certificaat bestaat al 12 jaar en een beetje niet meer).

Daarnaast, mocht het inderdaad een elektrisch probleem zijn, dan lijkt het me niet dat er veel verwijt ligt bij iemand die direct betrokken is bij het ongeval. Als je auto geen remmen heeft... vraag maar aan Marco Bakker ().

Sorry HO, maar ik moet altijd ontzettend zuchten van dit soort knee-jerk reacties. Er vallen in Nederland rond de 600 doden in het verkeer, waarvan 210 op de fiets. Dat is alleszins acceptabel in ons gigantisch volle land. Moet het naar beneden? Als het kan. Maar niet tegen iedere prijs. Als we een rijbewijs in gaan voeren voor dit soort fietsen of elektrische fietsen in het algemeen, gaat de hoeveelheid doden door slechte luchtkwaliteit explosief omhoog. Op Twitter zie ik ook veel "OVERWEGEN ZIJN EVIL EN GEVAARLIJK! SLUITEN DIE HANDEL!" Ja, mee eens. Wie heeft er nog een potje met 10-20 miljard om die 2400 overwegen die er nog over zijn op te heffen en te vervangen door een tunnel of viaduct (als dat überhaupt al mogelijk is).
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 19:11
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ah, duidelijk dat het al lang geleden is dat ik voor het laatst op een brommert heb gezeten.

En ik snap je punt re:verkeer en kosten, maar ik had ergens wel verwacht (stom) dat een nieuw voertuig dat specifiek wordt gebruikt om kinderen in te vervoeren wel iets strenger gecontroleerd zou worden.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-09-2018, 19:20
Verwijderd
Als er, zoals Loezzel zei, al eerder klachten waren, dan gaan er ongetwijfeld koppen rollen. Het is één ding dat er een ondeugdelijk apparaat geleverd wordt, maar het is een hele andere zaak dat daar mee doorgereden wordt als dat aangegeven is. Veiligheid lijkt me toch best wel heel erg belangrijk bij dit soort zaken.

Maargoed, wat we allemaal niet moeten vergeten is dat onderzoek naar zoiets niet voor niets lang duurt; omdat er ontzettend voorzichtig omgegaan moet worden met alle details. De betrokkenen hebben zojuist de zwaarste klap van hun leven gehad (stel je voor dat je de bestuurder van die fiets bent, je zou willen dat je er in was gebleven toch?), en het lijkt mij dat we niet gelijk vanuit onze persoonlijke ivoren torens moeten gaan roepen naar wat wij denken dat de schuld moet krijgen. Ik vraag me trouwens vrij regelmatig af of het moeten aanwijzen van een schuldige (of het nou een persoon, personen óf een object is) niet sowieso ietwat problematisch is. Heel cliché maar: "Nare dingen gebeuren nou eenmaal." en het zorgt eigenlijk alleen maar voor hetzes.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:29
Verwijderd
Ik vind het ook vooral heel verdrietig voor de gezinnen die nu een kind/broertje/zusje kwijt zijn...of die in het ziekenhuis zwaargewond ligt. En de bestuurder die ook zwaar gewond in het ziekenhuis ligt. Ik vind het idd niet goed om die persoon daar de schuld van te geven, de vraag of die de mentale klap nog te boven komt.

Maar toch, ik blijf er bij... Wij moesten die stukken lopen met een stuk of wat begeleiders erbij, ook niet geheel ongevaarlijk, maar toch. Het vervelende aan die dingen is dat de kinderen altijd vooraan gaan in een dergelijk ongeluk. Ik vind het gewoon zo vaak gevaarlijk, helemaal in een drukke stad.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:37
Verwijderd
Als het een drukke stad was geweest dan was die overweg 10 jaar geleden al weggeweest
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:38
Verwijderd
Ja, maar ik woon in een drukke stad eh... Mijn referentiekader
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:40
Verwijderd
Volgens mij is er geen overweg meer over in Amsterdam. Misschien in het Westhavengebied waar de maximumsnelheid 40km/u is en wat trams ofzo. Diemen heeft er nog één geloof ik maar dat is geen Damsco.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:41
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hier in de stad zijn geen spoorwegovergangen maar donderde er maandagochtend wel iemand van een perron af, voor de trein, poef dood. Het kan dus nooit helemaal goed gaan. Waar mensen zijn gaan mensen ook dood, hoe hard je ook je best doet als overheidsorgaan/ whatever om t te voorkomen. Je kan niet alle onoplettendheid, technische mankementen en pure domme pech voorkomen.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:43
Verwijderd
Precies. En dan kan je wel weer een systeem ontwikkelen zoals de CPH-metro, waarbij er een glazen wand tussen de trein en jou zit, maar ik vraag me af of je zo'n investering kan rechtvaardigen. Met geautomatiseerde treinen misschien wel de toekomst maar pffff. Ik vind het maar lastig allemaal.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Daarnaast (en daarmee wil ik niet zeggen dat deze kinderen dood moesten of dat t niet zielig is of wat dan ook) dood hoort bij het leven en dat is eindeloos kut naar en een godsvergeten hoerenzaak in veel gevallen, maar het hoort erbij, we zijn geen onsterfelijke übermenschen en dat lijkt nogal eens vergeten te worden als we ergens weer maatregelen willen treffen omdat er een handjevol slachtoffers valt.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:47
Verwijderd
Jaa, maar ik bedoel ook auto's etc. Ik vind dat soms ook maar een stel aso's hier.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 20:49
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Precies. En dan kan je wel weer een systeem ontwikkelen zoals de CPH-metro, waarbij er een glazen wand tussen de trein en jou zit, maar ik vraag me af of je zo'n investering kan rechtvaardigen. Met geautomatiseerde treinen misschien wel de toekomst maar pffff. Ik vind het maar lastig allemaal.
Nouja hier zijn de metro’s geautomatiseerd dus die glazen wand is heel goed, maar ergens je gezonde verstand gebruiken (niet dat dat iets met dit ongeval van doen heeft) niet naar een beeldschermpje staren in het verkeer en meer van zulks, gewoon een stukje eigen verantwoordelijkheid nemen ontbreekt zo in mijn ogen. Wat is het bijv met die discussie nu aan de grote bedrijven om met iets te komen waardoor mensen tijdens het autorijden niet meer appen en instagrammen. Waarom kunnen mensen met hun botte kop dat niet gewoon zelf doen?
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Nouja hier zijn de metro’s geautomatiseerd dus die glazen wand is heel goed, maar ergens je gezonde verstand gebruiken (niet dat dat iets met dit ongeval van doen heeft) niet naar een beeldschermpje staren in het verkeer en meer van zulks, gewoon een stukje eigen verantwoordelijkheid nemen ontbreekt zo in mijn ogen. Wat is het bijv met die discussie nu aan de grote bedrijven om met iets te komen waardoor mensen tijdens het autorijden niet meer appen en instagrammen. Waarom kunnen mensen met hun botte kop dat niet gewoon zelf doen?
Ja! Het lijkt mij op dit moment vrij duidelijk.
a) accepteren dat er computers komen die het overduidelijk beter kunnen en dan ook de autoriteit hebben om te mogen overriden. Je krijgt wel een beetje een wat-als-dingetje maar ik denk dat een computer net die halve seconde eerder had kunnen ingrijpen en tegelijkertijd alle remmen vol in zou kunnen hebben drukken. Die twee factoren hadden kunnen betekenen dat er net met 10m/s minder gereden werd waardoor de fiets net over de rails geweest zou zijn en er beduidend minder leed was geweest
b) accepteren dat we niet perfect zijn en dat we niet alles kunnen voorkomen en misschien ook niet moeten willen voorkomen in het leven
c) ertur
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-09-2018, 22:11
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
ik stem voor alle 3
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 22:23
Verwijderd
Bon
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 22:40
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ja! Het lijkt mij op dit moment vrij duidelijk.
a) accepteren dat er computers komen die het overduidelijk beter kunnen en dan ook de autoriteit hebben om te mogen overriden. Je krijgt wel een beetje een wat-als-dingetje maar ik denk dat een computer net die halve seconde eerder had kunnen ingrijpen en tegelijkertijd alle remmen vol in zou kunnen hebben drukken. Die twee factoren hadden kunnen betekenen dat er net met 10m/s minder gereden werd waardoor de fiets net over de rails geweest zou zijn en er beduidend minder leed was geweest
Juh. En ook dat zal een pijnlijk proces zijn (er gaat vast een keer een auto op volle snelheid de afgrond in want oeps, software/herkenningsfoutje, en een legio aan 'freak accidents'); maar ik durf te wedden dat wij het nog gaan meemaken dat het aantal verkeersongevallen door automobilisten exponentieel gaat afnemen dankzij AI/zelfrijdende autos
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 22:45
Verwijderd
En ook het aantal files trouwens!
Met citaat reageren
Oud 20-09-2018, 22:46
Verwijderd
Waardoor de luchtvervuiling en het stressniveau van mensen afneemt. Waardoor mensen lichamelijk gezonder zijn en nog meer van dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 09:13
Verwijderd
Nee, dit dan
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 09:21
Verwijderd
Tja, populisme pur sang eah.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 11:02
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nee, dit dan

Mwah, ik vind de quote nog wel meevallen. "We moeten er op termijn echt van af". Dat vind ik helemaal niet zo'n rare gedachtegang; lijkt me relevanter op welke termijn men doelt Maar goed, de PVV doet niet aan het verkondigen van realistische plannen natuurlijk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 11:10
Verwijderd
Ja, maar er staat ook in het bericht dat veiligheid belangrijk is tegen iedere prijs of iets dergelijks toch? Lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 11:29
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Maar dan kan je net zo goed alle kruispunten afschaffen. Overgangen hebben toch lichten en slagbomen die op tijd waarschuwen voor aankomende treinen?
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 11:38
Verwijderd
Citaat:
Mwah, ik vind de quote nog wel meevallen. "We moeten er op termijn echt van af". Dat vind ik helemaal niet zo'n rare gedachtegang; lijkt me relevanter op welke termijn men doelt Maar goed, de PVV doet niet aan het verkondigen van realistische plannen natuurlijk.
Kom op, “Dat kost veel geld, maar veiligheid is niet in euro’s uit te drukken" is gewoon wanstaltig populisme (naar aanleiding van dit ongeval).
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 20:10
betercore
Avatar van betercore
betercore is offline
hihi dode kinderen
__________________
Mario Götze ist ein deutscher Fußballspieler, der in den Niederlanden bei der PSV Eindhoven unter Vertrag steht
Met citaat reageren
Oud 21-09-2018, 20:31
Verwijderd
betercore haat je me tegenwoordig?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2018, 03:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Kom op, “Dat kost veel geld, maar veiligheid is niet in euro’s uit te drukken" is gewoon wanstaltig populisme (naar aanleiding van dit ongeval).
Nutteloze discussie. Meneer heeft wel een prima idealistisch punt, want de uitbaters van het spoornetwerk delen de mening van de beste spoorovergang is geen overgang.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.