Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-09-2005, 07:59
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
We hebben afgelopen week een nieuwe poes gekregen.
Maar daarvoor is ze al een keer bij ons "op bezoek" geweest.
De poes komt bij de overburen weg dus vandaar dat ze weleens "op bezoek" is geweest.

De overburen hebben een slechte reputatie wat dierenverzorging betreft.
Ze hebben al eens een doos vol kittens dood laten gaan en hun huidige kat krijgt elke keer weer nieuwe jongen en ze is er best slecht aan toe. Ook had hun hond laatst een verband om zijn poot vertelde mijn moeder.

De poes die we nu nieuw hebben heb ik daar opgehaald.
We waren bang dat ze dood was omdat toen ze voor het laatst bij ons "op bezoek" was ze een slappe staart had die pijn deed.
Nou kan je eigenlijk nooit weten waardoor een kat een zere staart krijgt maar we dachten aan dierenmishandeling maar dat hoeft natuurlijk niet persé.

Gelukkig leefde ze nog en kreeg ik de kat zo mee. Het kleine jongetje dat daar woonde vertelde me nog wel zoiets van dat hij gaat "huilen" als je aan zijn staart komt.

We hadden een gesprek met onze naaste buren en hun dochter werkt in een dierenwinkel en ze vertelde me dat de staart uit de kom kan zijn geraakt doordat iemand bijvoorbeeld aan de staart heeft getrokken.

Soms beweegt de staart wel maar meestal sleept hij over de grond. We weten eigenlijk niet zo goed wat we moeten doen en om nou gelijk naar de dierenarts te gaan is ook zo snel want hij heeft gelukkig geen pijn. Dus voordat we naar de dierenarts gaan vraag ik het eerst even hier.


Kan een staart beter worden die uit de kom is of is geweest?
En als een staart gebroken is kan hij dan weer helemaal beter worden? En in beide gevallen zou de staart er dan af moeten?

Ik dacht zelf aan een gebroken staart of een staart uit de kom die nog even moet helen en waarbij hij tijd nodig heeft om te leren die staart weer te gebruiken.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2005, 08:37
aapje
Avatar van aapje
aapje is offline
Als je arm uit de kom is of misschien gebroken ga je toch ook naar de dokter? Als het gebroken is kan het misschien wel weer aangroeien maar dan is het niet recht natuurlijk, en ik ken een hond bij wie dat gebeurd was en die bleef er altijd pijn aan hebben.
Ik snap niet dat je niet gelijk naar een dokter bent gegaan, straks is het al half aan gegroeit en moet het opnieuw gebroken worden ofzo.
__________________
Sun is shining on my head, but it's a rainy day

Laatst gewijzigd op 06-09-2005 om 08:55.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 10:01
Verwijderd
Ik begrijp ook niet zo goed waarom je niet gewoon langs de dierenarts gaat, dat lijkt mij het beste. Hij/zij kan kijken wat er aan de hand is en wat er eventueel moet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 11:15
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Als de donder naar de dierenarts. Goede kans op een breuk en die moet wel gezet worden.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 12:43
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Idd meteen naar de dierenarts gaan
Wat maakt het uit dat met de staart gebeurd, hij moet nu geholpen worden. Hier loopt een kat al iets van 5 jaar rond zonder staart (het is geen raskat) en hij komt ook overal op, hij moet misschien even eraan wennen dat ie dan geen staart meer zou hebben maar ik denk dat het ook zonder amputeren verholpen kan worden (als hij uit de kom of zo is).
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:26
EciD
Avatar van EciD
EciD is offline
Hmm ja maar ik wou eerst hier even advies vragen maar nu weet ik genoeg. .

Bedankt.
__________________
*mini EciD* *btje pr0, btje leet, btje van alles en nog wat* ;x J/K
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 17:41
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Misschien kun je meteen de dierenbescherming bij die overburen laten langskomen...?
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 06-09-2005, 20:59
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
*dreamallica* schreef op 06-09-2005 @ 18:41 :
Misschien kun je meteen de dierenbescherming bij die overburen laten langskomen...?
Op de site van de dierenbescherming http://www.dierenbescherming.nl kan je bellen met klachten. Zij sturen dan een inspecteur erop af die beslist wat er met de dieren gebeurd.

Hier kun je dierenleed melden:
http://www.dierenbescherming.nl/content.php?gid=2&pid=2
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 22:19
Kladderkatje
Avatar van Kladderkatje
Kladderkatje is offline
Citaat:
EciD schreef op 06-09-2005 @ 08:59 :
De overburen hebben een slechte reputatie wat dierenverzorging betreft.
Ze hebben al eens een doos vol kittens dood laten gaan en hun huidige kat krijgt elke keer weer nieuwe jongen en ze is er best slecht aan toe. Ook had hun hond laatst een verband om zijn poot vertelde mijn moeder.
wel ns eraan gedacht om de dierenbescherming in te lichten hierover??!
als je weet dat er daar dieren zitten die verwaarloosd worden, niet goed verzorgd worden, gewond raken en zelfs doodgaan, dan lijkt het mij dat je niet op een afstandje blijft zitten toekijken en nix doet


Citaat:
Het kleine jongetje dat daar woonde vertelde me nog wel zoiets van dat hij gaat "huilen" als je aan zijn staart komt.

om nou gelijk naar de dierenarts te gaan is ook zo snel want hij heeft gelukkig geen pijn.
sorry hoor,
hoe weet je dat die kat geen pijn heeft als je zelf al hebt aangegeven dat dat jochie zegt dat de kat "huilt" zodra je aan zn staart zit? dat beest doet dat niet voor de lol alleen maar om jou te kunnen laten horen hoe geweldig zn miauw wel niet is
het is duidelijk dattie er wél last van heeft.

"en om nou gelijk naar de dierenarts te gaan is ook zo snel" is bullshit.
of dat beest nou wel of geen pijn heeft, je moet toch naar de dierenarts om het te laten behandelen.
als de staart uit de kom is, moet 'ie rechtgezet worden, of als 'ie gebroken is, moet 'ie gezet worden zodat 'ie kan genezen.
dat snap je toch wel?!?

vooral als je zelf al zegt
Citaat:
Ik dacht zelf aan een gebroken staart of een staart uit de kom die nog even moet helen en waarbij hij tijd nodig heeft om te leren die staart weer te gebruiken.
lijkt het me duidelijk dat 1+1 2 is en dat je bij die opmerking gelijk aan de dierenarts hoort te denken die je daarbij kan helpen
__________________
Supercalifragilisticexpyalidocious

Laatst gewijzigd op 09-09-2005 om 22:21.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:30
juno
Avatar van juno
juno is offline
Sommige mensen gaan nu eenmaal niet graag naar de dierenarts, dat kost namelijk geld. Dus als het maar enigzins mogelijk is dat ze voor niets zouden gaan, vinden ze het zonde.

De TS en haar buren zijn waarschijnlijk niet eens zo verschillend....
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 23:32
XQseMe2
Avatar van XQseMe2
XQseMe2 is offline
Citaat:
juno schreef op 10-09-2005 @ 00:30 :
Sommige mensen gaan nu eenmaal niet graag naar de dierenarts, dat kost namelijk geld. Dus als het maar enigzins mogelijk is dat ze voor niets zouden gaan, vinden ze het zonde.

De TS en haar buren zijn waarschijnlijk niet eens zo verschillend....
dat beeld kreeg ik ook toen ik het las.

en natuurlijk gaan ze voor niets.
elke kat loopt toch rond met een staart die uit de kom / gebroken is!
waarom zou je daarvoor naar een dierenarts gaan?
__________________
Alles is irrelevant. Het is maar net hoeveel waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Weerwolfspel 52
Spelleider
500 15-10-2008 10:25
Verhalen & Gedichten Doorschrijven of niet?
l-i-e-n-n-e
7 30-06-2008 19:02
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.