Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2008, 16:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Het ging toch niet om gebrek aan bewijs? Volgens Promillage mag het gewoon, en zul je nog niet veroordeeld worden als je het op film hebt staan.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2008, 16:55
Verwijderd
Gezondheids- en welzijnswet voor dieren
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 17:02
Verwijderd
o.a.

Artikel 36

1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

Artikel 37

Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 17:03
Verwijderd
Voor de duidelijkheid: ik weet niet of katten verzuipen hieronder valt.

oh en: "Uitgangspunt van deze wet is dat men geen handelingen met dieren mag verrichten, tenzij in de wet staat dat het wel mag (dit wordt het 'nee, tenzij'- principe genoemd)."
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 18:15
Verwijderd
Grappig kaderwetje, en dan...? Ik denk dat die wet toch meer een richtlijn biedt voor het verlenen van vergunningen en dergelijke voor inrichtingen die zich veel met dieren bezig houden. Natuurlijk zou die wet ookwel bruikbaar zijn om mensen te pakken die hun huisdiertjes mishandelen, alleen denk ik niet dat dit soort zaken bij justitie enige prioriteit heeft.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Grappig kaderwetje, en dan...? Ik denk dat die wet toch meer een richtlijn biedt voor het verlenen van vergunningen en dergelijke voor inrichtingen die zich veel met dieren bezig houden. Natuurlijk zou die wet ookwel bruikbaar zijn om mensen te pakken die hun huisdiertjes mishandelen, alleen denk ik niet dat dit soort zaken bij justitie enige prioriteit heeft.
In elk geval schopt het toch al wankele fundament van jouw ridicule idee "doos is gelijkwaardig aan huisdier" onderuit.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
In elk geval schopt het toch al wankele fundament van jouw ridicule idee "doos is gelijkwaardig aan huisdier" onderuit.
Niet echt eigenlijk, het is en blijft een zaak, voor gevaarlijke stoffen bestaan ook nadere handhavingsregels om zomaar een voorbeeld te noemen, of voor het bezit van een auto.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 20:45
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Hou eens op met die smilies elke keer als je denkt dat je een tof punt gemaakt hebt. Zoals je ziet in Katjes post zijn er wetten die specifiek referen naar het welzijn van dieren, iets wat bij zaken nooit het geval is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Hou eens op met die smilies elke keer als je denkt dat je een tof punt gemaakt hebt. Zoals je ziet in Katjes post zijn er wetten die specifiek referen naar het welzijn van dieren, iets wat bij zaken nooit het geval is.
Als jij de realiteit niet kunt hebben, dan moet jij je in je kamertje opsluiten en niet lullig tegen mij doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 21:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Als jij de realiteit niet kunt hebben, dan moet jij je in je kamertje opsluiten en niet lullig tegen mij doen.
Hou eens op met die smilies elke keer als je denkt dat je een tof punt gemaakt hebt. Zoals je ziet in Katjes post zijn er wetten die specifiek referen naar het welzijn van dieren, iets wat bij zaken nooit het geval is.

Je had dus ongelijk. Of kun je aantonen van niet?
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Hou eens op met die smilies elke keer als je denkt dat je een tof punt gemaakt hebt. Zoals je ziet in Katjes post zijn er wetten die specifiek referen naar het welzijn van dieren, iets wat bij zaken nooit het geval is.

Je had dus ongelijk. Of kun je aantonen van niet?
Wet milieubeheer + bijbehorende besluiten, have fun.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 21:26
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Wet milieubeheer + bijbehorende besluiten, have fun.
Citaat:
o.a.

Artikel 36

1. Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen.

Artikel 37

Het is de houder van een dier verboden aan een dier de nodige verzorging te onthouden.
Hiermee lijkt me toch genoeg bewezen dat dieren voor de wet niet gelijk staan aan zaken, aangezien je zaken geen pijn kan doen.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 21:28
Verwijderd
Dieren zijn inderdaad zaken. Maar wel een bijzondere soort. 'Handhavingsregels' voor andere zaken zijn namelijk niet gericht op de gezondheid en het welzijn van die zaken zelf.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 22:24
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Nu ja, dat is juridisch jargon, maar het zijn volgens de wet geen zaken zoals wij die bedoelen in normaal taalgebruik.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Dieren zijn inderdaad zaken. Maar wel een bijzondere soort. 'Handhavingsregels' voor andere zaken zijn namelijk niet gericht op de gezondheid en het welzijn van die zaken zelf.
Precies.

Edit:alhoewel ik weleens ergens vernomen heb dat het soort niet als bijzonder hoeft te gelden, maar de regelgeving.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:03
Verwijderd
Citaat:
Nu ja, dat is juridisch jargon, maar het zijn volgens de wet geen zaken zoals wij die bedoelen in normaal taalgebruik.
Ik vraag mij af of dat ook zou opgaan voor slachtvee.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:11
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vraag mij af of dat ook zou opgaan voor slachtvee.
Ik niet. Er zijn grenzen aan de hoeveelheid lijden die je bij slachtvee mag veroorzaken. Die liggen natuurlijk veel te hoog, maar goed.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Ik niet. Er zijn grenzen aan de hoeveelheid lijden die je bij slachtvee mag veroorzaken. Die liggen natuurlijk veel te hoog, maar goed.
Daar ben ik het zeker mee eens, die grenzen zijn absurd, en ik vraag mij ook af in hoeverre daar uberhaupt echt goede controle op is.
Maarja de meeste mensen vinden huisdieren heel zielig, maar als ze voor hun diertje een blikje voer opentrekken kan het ze niet schelen wat voor dier daarin zit, vandaar mijn slachtvee twijfel.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2008, 23:53
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Daar ben ik het zeker mee eens, die grenzen zijn absurd, en ik vraag mij ook af in hoeverre daar uberhaupt echt goede controle op is.
Er is onlangs nog een vrachtwagen met varkens door de politie aangehouden het bloed eruit kwam. Maar verder valt die controle inderdaad behoorlijk tegen.

Dan hebben ze dat in Amerika toch beter geregeld. Daar kun je zo een paar jaar zitten als je je huisdier niet voert.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 00:10
Verwijderd
Citaat:
Er is onlangs nog een vrachtwagen met varkens door de politie aangehouden het bloed eruit kwam. Maar verder valt die controle inderdaad behoorlijk tegen.

Dan hebben ze dat in Amerika toch beter geregeld. Daar kun je zo een paar jaar zitten als je je huisdier niet voert.
Tja, die mensen zien het gewoon als een product waar snel en veel op verdient moet worden voor weinig geld, en de mensen willen in de winkel ook veel vlees zonder er iets voor te hoeven betalen, dan krijg je dat.

Ja, en die dieren gaan dan naar een overvol asiel en als ze dan niet binnen een paar weken worden opgehaald worden ze dood gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 10:38
Verwijderd
En nou allemaal braaf vegetariër worden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Honden worden over het algemeen aan de lijn uitgelaten omdat ze nogal agressief kunnen zijn naar mensen, katten en andere honden toe.
Hier moest ik heel hard om lachen. Honden zijn niet standaard agressief naar mensen en worden over het algemeen agressiever als ze aangelijnd omdat ze het baasje heftiger verdedigen. Als ze 'vrij' zijn hebben ze hier minder last van. Honden hebben alleen een strakke hand nodig en het is ook voor hun eigen bescherming (de straat oprennen e.d. doen ze niet meer)
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 13:03
Verwijderd
Citaat:
En nou allemaal braaf vegetariër worden
Ja maar; ik hou zo van frikandellen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 15:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Niet echt eigenlijk, het is en blijft een zaak, voor gevaarlijke stoffen bestaan ook nadere handhavingsregels om zomaar een voorbeeld te noemen, of voor het bezit van een auto.
Typisch voorbeeld hoe juridisch en marxistisch denken kunnen leiden tot totaal verlies van contact met de werkelijkheid.

Denk a.u.b. gewoon even een moment na en trek de conclusie dat je ook gewoon domweg met dieren rekening te houden. Ja, ook in je eigen tuin. Net als dat anderen jou ruimte moeten gunnen moet je hen ruimte gunnen. Ook niet direct naar bloedig geweld grijpen als iemands kat door je tuin loopt valt daaronder.

Wie dat niet eens kan is asociaal en onverdraagzaam, en verdient zijn eigen ruimte niet te krijgen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 19:18
Verwijderd
Opmerkelijk dat je dus beter de kat kan neerschieten dan een steen naar hem te gooien
Met citaat reageren
Oud 29-03-2008, 22:09
Verwijderd
Citaat:
Opmerkelijk dat je dus beter de kat kan neerschieten dan een steen naar hem te gooien

Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 01:08
Verwijderd
Bij ons in de tuin staan satéprikkers om de katten af te schrikken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine wie of wat kun je niet zo waarderen?
Verwijderd
500 23-07-2007 23:15
Flora & Fauna Hoe hou ik de kat van de buren uit de buurt van mijn konijn?
Verwijderd
189 23-09-2005 18:36
Lifestyle anti wat?
justakid
197 18-07-2004 17:05
Flora & Fauna wanneer laat je de kat naar buiten.
Verwijderd
28 14-03-2004 21:09
Flora & Fauna kattenjacht
elfje16
83 14-02-2004 16:24
Psychologie Depressie
ShoarmaSchaap
13 11-08-2003 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:54.