Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2009, 17:05
Verwijderd
ik heb nu tijdelijk salamanders en kikkervisjes, ja die gaan wel weer het wild in maar tis gewoon mooi om ze zo te kunnen zien.

ik heb 1 vis:

die van mij is vies wit, met het ene oog groter dan de ander: een monster

verder dacht ik aan een klein steurtje, wel even ervoor zorgen dat die dan niet vast kan komen te zitten gezien zo'n beestje alleen vooruit kan zwemmen.

maar zijn er ook soort van kreeftjes ofzo, iets anders dan vissen wat in koud water kan? schildpadjes ofzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2009, 12:53
Verwijderd
Garnalen hadden wij, die houden ook de dingen schoon enzo.
Misschien daar eens naar kijken?
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:03
Verwijderd
Koop gewoon een thermostaat
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 13:22
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Goudvissen
__________________
Yoloswag 420

Laatst gewijzigd op 17-06-2009 om 19:02.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2009, 18:55
Verwijderd
Algeneters zijn bijna allemaal subtropisch
Met citaat reageren
Oud 19-06-2009, 10:03
PatoLoco
PatoLoco is offline
Ik raad je aan om geen schildpad te kopen. Ten eerste zijn het vleeseters en eten ze na'n tijdje dus gewoon je vissen op. Ten tweede hebben ze een goede verzorging nodig.

Een schildpad in een gewoon aquarium houden en ze eten uit'n potje geven is pure mishandeling. Met een gewoon aquarium kom je er dus echt niet! Je moet ten eerste voorbereid zijn op het aankopen van een enorme waterbak met landgedeelte en zwemgedeelte (niet zo'n typisch plastiek bakje + palmboom, dat's zéker mishandeling). Je moet een goede warmtelamp gebruiken zodat hij/zij kan zonnen op het landgedeelte. Een vijver is nog beter (als ze al wat ouder zijn tenminste).

Bovendien maken ze je aquarium errrrg vuil dus een erg goede filter heb je ook nodig + dan moet je nog altijd de bak vaak verversen.

Ze eten ook vlees en die "volwaardige schildpaddenmaaltijd" die je in de supermarkt kan kopen is echt gewoon junkfood. Je moet je schildpad krekels, sprinkhanen, wormen, etc geven en slechts als aanvulling eten uit'n potje.

Koop alsjeblief geen schildpad zonder er laaaang en goed over na te denken. Lees je in, reken je kosten uit (elektriciteit, levend voer, filter,..). Besef dat bijna alle schildpadden er wel lief, klein en schattig uitzien als ze jong zijn maar dat ze bijna allemaal minstens rond de 30 cm worden. Besef ook dat vele schildpaddensoorten het best leven in een bak met erg veel water, dit weegt veel en het aquarium neemt veel plaats in. En vooral, een gezonde schildpad kan héél erg lang leven. Afhankelijk van welke soort je koopt, kan het beestje zelfs nog leven als jij op pensioen bent Je waterschildpad zal je waarschijnlijk nooit kunnen verkopen als je hem/haar beu bent. Het internet staat VOL met zo'n advertenties en zelfs gratis schildpadjes vinden vaak geen nieuwe eigenaar waardoor ze vrijgelaten worden in het wild met rampzalige gevolgen.

Het is trouwens heel dom om reptielen en amfibieen uit het wild te halen en ze dan terug vrij te laten. Dit wordt echt door heel veel experts afgeraden.

Ik vraag me af of je eigelk wel voor die salamander kan zorgen... In wat voor'n bak zit hij/zij, welke soort is het, heb je enig idee van hun vereisten, wat geef je het diertje van eten, etc?

Ik doe misschien een beetje belachelijk nu maar er zijn veel te veel mensen die met 'exoten' beginnen zonder te weten waar ze eigenlijk aan begonnen zijn. Reptielen en amfibieen hebben meestal een heel specifieke verzorging nodig en dat beseffen de meeste mensen niet

Een steur die makkelijk te verzorgen is blijft volgens mij helemaal niet zo klein. De kleine soorten zijn, naar wat ik lees, heel moeilijk te houden. Dit heb ik gevonden met één search op google, misschien moet je ook eens wat info proberen op te zoeken. En zelfs al wordt hij 'maar' 15cm, daar is je aquarium hoogstwaarschijnlijk nog veel te klein voor.

Het feit dat je vis vies en wit is, is ook al redelijk zorgwekkend. Misschien is hij/zij wel vies wit omdat jij iets fout doet?


Ach ja, sorry dat ik zo lastig doe maar ik hou er niet zo van als mensen maar dieren vangen en willen kopen zonder te beseffen wat ze doen en die indruk heb'k wel in jouw geval...

Kijk eens goed rond op internet, stel veel vragen, lees veel en wacht nog een maand of twee voor je iets koopt. Als je het dan nog wilt, kan je nog altijd iets leuk kopen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2009, 17:13
Verwijderd
Ik zorg goed voor m'n huisdieren, en doe voordat ik beestjes koop ook zekers onderzoek..

die goudvis was al "vies" wit toen ik 'm kocht en is knettersgezond. Ik zal binnenkort, als m;n aquarium helemaal klaar is wel een foto showen, dan zul je wel zien dat er niks mist
Met citaat reageren
Oud 22-06-2009, 18:47
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik vind dergelijke vissen zielig
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 20:56
aquarium93
aquarium93 is offline
Chinese danio's in elke dierenwinkel met aquaria te koop en echt heel goedkoop
ze hebben geen problemen met water van ongeveer 18 graden.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 22:50
Verwijderd
een klein steurtje? zijn die klein te koop dan? als ik ze zie zijn ze meestal al 40+ cm ;p en ik weet van een steur eigenlijk niet eens of die stoppen met groeien n.a.v. hun omgeving? lijkt me niet echt een goed plan ;p verder ga ik dit topic wel verder volgen want ik heb ook maar 1 visje (geen gehandicapte goudvis met bolle ogen of opgeblazen kieuwen oid.. ;p) en ik vind beesjes tof
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 23:14
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Die Chinese Danio's klinken als beestjes die flink doorfokken. En ook:

"Als het aquariumwater stevig in beweging is, door het functioneren van bijvoorbeeld een filter of doorluchtpomp, moet het aquarium wel afgesloten zijn, omdat deze soort dan af en toe zal springen en buiten het aquarium kan belanden."

__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Die Chinese Danio's klinken als beestjes die flink doorfokken. En ook:

"Als het aquariumwater stevig in beweging is, door het functioneren van bijvoorbeeld een filter of doorluchtpomp, moet het aquarium wel afgesloten zijn, omdat deze soort dan af en toe zal springen en buiten het aquarium kan belanden."

WAK!


1steurtje
2salamander
3lelijkste vis op aarde

Met citaat reageren
Oud 25-06-2009, 12:18
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Mooie schoen
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2009, 17:05
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline












Axolotls for the win !

Het zijn koudwater salamanders die hun hele leven onder water blijven.
Ze eten bij mij om de 2 dagen 1 worm per dier. Ze kunnen 25/30 cm lang worden en ong 30 jaar oud worden. Dus weet waar je aan begint. Je aquarium moet voor 1 dier 60 cm zijn en voor meer dieren zou ik toch echt 1 meter aanraden.

Die van mij zijn zijn nu 3/4 jaar oud.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 12:52
PatoLoco
PatoLoco is offline
Je kan je salamander trouwens best ook een landgedeelte geven.

Wat voor'n steur heb je daar zitten? Enig idee hoe groot hij wordt?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 18:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een koudwater aquarium met goudvissen en die vinden het hartstikke leuk
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 23:16
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ten eerste zijn het vleeseters en eten ze na'n tijdje dus gewoon je vissen op.
ook in een vijver?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 14:24
SilverBlue
Avatar van SilverBlue
SilverBlue is offline
Axolotls eten alles in hun mond pas, zo ook mijn dure algen eter, guppies, beta's etc.

Kleine goudvissen in de vijver die niet goed uitkijken zijn voer.
__________________
Uhm dat moet ik nog verzinnen ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2009, 17:53
PatoLoco
PatoLoco is offline
Citaat:
ook in een vijver?
Uhmm...

Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 19:56
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Waarom niet?
Ik zie die schildpad gewoon geen vis vangen omdat die vissen 100x wendbaarder en sneller (en in een vijver levert dat voordeel op omdat je ruimte hebt) zijn dan de schildpad zelfs mijn kat krijgt ze niet uit de vijver geslagen.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 23:51
PatoLoco
PatoLoco is offline
Tja, ik geef toe dat schildpadden niet de meest handige jagers zijn maar ze kunnen het zeker wel hoor. 't Is natuurlijk ook'n beetje afhankelijk van soort tot soort maar toch.

Mijn schildpadden konden vroeger echt wel vissen vangen. Ze gaven gewoon nooit op en uiteindelijk wint de aanhouder

Nuja, wat ik zei was als reactie op wat de TS zei en daar zou de schildpad dus in'n bakje zitten en niet in'n vijver. Als de schildpad groot genoeg is, zal hij/zij je vis zeker niet met rust laten in zo'n kleine bak. In'n grote vijver hebben ze natuurlijk wel meer kans om te ontsnappen.

Maar zelfs al slaagt je schildpad er nooit in om je vis op te eten, de kans op beschadiging bestaat nog altijd en bovendien zorgt het voor veel onnodige stress. Ik vind dat je de dieren die je opsluit voor je eigen plezier een mooi leven moet geven en een schildpad als vriendje voor je vis is daar (in mijn ogen) geen goed voorbeeld van
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:13.