Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Bekijk resultaten poll: Wat vind jij van het openbaar vervoer?
Super! Kan niet beter! 12 15.58%
Gaat wel, het zou op zich wel wat beter kunnen. 51 66.23%
Niks, ik maak er nooit gebruik van. 4 5.19%
Slecht! Protestactie! 10 12.99%
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2005, 15:06
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Dag mensjes,

ik zit met de vraag wat ik van het openbaar vervoer vind. Aan de ene kant ben ik superblij dat het bestaat, aan de andere kant levert het heel veel gezeur op. Ik reis bijna iedere dag met het openbaar vervoer(in mijn geval de bus) en ik kom tot de conclusie dat ik sommige buschauffeurs niet echt mag. Ze zijn altijd chagrijnig en doen. Wat mij ook enorm stoord, is hoe ze met asielzoekers om gaan. Ze behandelen ze als 'mindere'. Ik kan hier echt niet tegen!

Afgelopen week heeft een buschauffeur mij compleet voor gek gezet in de bus. De bus was al aardig vol en ik stapte in. Ik zei 'goedemorgen' maar hij was waarschijnlijk doof, want hij hoorde het niet. Hij viel enorm tegen me uit en schreeuwde keihard door de bus: "GOEDEMORGEN!" dus ik zei, ik zei toch 'goedemorgen'? waarop hij antwoordde dat er niks uit mijn str... kwam.. Ik was helemaal beduust en vraag me af of dit kan, de klant zou toch altijd koning zijn?

Zijn er meer die dit soort dingen meemaken in het OV?

Meld het hier en misschien kunnen we er wat aan doen!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2005, 15:12
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik heb geen commentaar eigenlijk, ben blij dat het er is.
Ja misschien kunnen ze de aansluitingen bij de NS wat beter regelen maar ach
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:18
The0
The0 is offline
Ach t werkt. Niet altijd even goed maar vooral met gratis ov kaartje kan ik ermee leven.
__________________
A l l e s k o m t g o e d.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Als een buschauffeur je onbehoorlijk behandelt kun je ook gewoon een klacht indienen. Overigens zou ik in jouw geval niks hebben gezegd na zijn geschreeuw en gewoon zijn doorgelopen. Normaal zeg ik ook alleen 'hallo'.

En ik ben blij dat het openbaar vervoer bestaat, anders had ik verplicht moeten verhuizen om te kunnen studeren.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:31
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Ja een klacht indienen, het was namelijk heel beschamend! Maar of het zou helpen?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:32
PV
PV is offline
Ik heb eerst jaren met het OV gereisd, daarna een half jaar met de auto en nu weer twee weken met het OV. Ik kan echt niet wachten tot ik weer met de auto ga Gister zat d'r zo'n trut in de bus met een klein jengelkind, had ze niet genoeg strippen bij. En ze had ook geen los geld. Zegt ze op zo'n kuttoontje, "je je kunt me moeilijk laten staan he chauffeur". De volgende keer flikt ze het weer, en die stomme chauffeurs laten het allemaal maar toe
En in de trein moest ik een heel verhaal aanhoren van een wijf dat met Tjierry had geneukt en dat vond d'r ex niet goed, want hij wilde haar terug, en zij wilde hem eigenlijk ook terug maar dan moest ie eerst veranderen en ze kon al horen dat dat niet het geval was want hij was jaloers op haar en Tjierry
En dan noem ik nog niet eens de vertragingen en het overstappen.

Maarja, het is wel "gratis" met een OV-kaart dus ik moet niet klagen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 15:32
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Blondien schreef op 21-01-2005 @ 16:06 :
Dag mensjes,

ik zit met de vraag wat ik van het openbaar vervoer vind. Aan de ene kant ben ik superblij dat het bestaat, aan de andere kant levert het heel veel gezeur op. Ik reis bijna iedere dag met het openbaar vervoer(in mijn geval de bus) en ik kom tot de conclusie dat ik sommige buschauffeurs niet echt mag. Ze zijn altijd chagrijnig en doen. Wat mij ook enorm stoord, is hoe ze met asielzoekers om gaan. Ze behandelen ze als 'mindere'. Ik kan hier echt niet tegen!

Afgelopen week heeft een buschauffeur mij compleet voor gek gezet in de bus. De bus was al aardig vol en ik stapte in. Ik zei 'goedemorgen' maar hij was waarschijnlijk doof, want hij hoorde het niet. Hij viel enorm tegen me uit en schreeuwde keihard door de bus: "GOEDEMORGEN!" dus ik zei, ik zei toch 'goedemorgen'? waarop hij antwoordde dat er niks uit mijn str... kwam.. Ik was helemaal beduust en vraag me af of dit kan, de klant zou toch altijd koning zijn?

Zijn er meer die dit soort dingen meemaken in het OV?

Meld het hier en misschien kunnen we er wat aan doen!!!
Ja het is jammer dat dit geprivatiseerde bedrijven zijn. Vroeger ging het niet over de service, die nu meer geleverd dent te worden waar dus ook vriendelijkheid tegenover de klanten bij hoort! Ook bij de NS en haar conducteurs is dit ver te zoeken. Conducteurs doen bijvoorbeeld coupés op slot om zelf te kunnen zitten... maar goed dit zal nog wel even duren voordat dit erin gestampt is.

Maar ove rhet algemeen denk ik dat we in Nederland niet mogen mopperen over het Openbaar Vervoer... in een hoop andere landen is het een stuk slechter geregeld vrees ik!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:13
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Ja dat is ook wel zo, maar ik vind het onbeschoft hoe de chauffeurs omgaan met hun klanten!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:29
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gaat wel, het zou op zich wel wat beter kunnen.

Ik reis er niet zo vaak mee..
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:38
Nina339
Avatar van Nina339
Nina339 is offline
De bus komt bij ons wel vaker te laat en soms komt ie helemaal niet. Dus het is fijn als je afhankelijk bent van de bus en als de laatste bus niet meer komt. Ik vraag me namelijk af wat je dan moet doen. Ik kon toen bij een vriendin blijven slapen, maar als dit niet had gekund dan had ik nog een super relaxe wandeling van 4 uur kunne gaan maken. Ik heb een klacht ingediend, maar heb er nix meer van gehoord.

Laatst gewijzigd op 21-01-2005 om 17:43.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:40
thaboss87
Avatar van thaboss87
thaboss87 is offline
Openbaar Vervoer is redelijk in Nederland, alleen de bus die ik moet hebben is bijna altijd een paar minuten te laat. Gelukkig hoef ik geen aansluiting te halen op trein o.i.d., want dan moet d'r wel genoeg tijd tussen zitten met die vertragingen. En de buschauffeurs zijn inderdaad vaak niet de vrolijksten, nee.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:47
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Gaat wel, het zou op zich wel wat beter kunnen.

Ik ben wel blij dat het er is. Anders had ik op m'n 16e in Utrecht op kamers moeten gaan. Het enige nadeel vind ik soms de aansluiting.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 17:57
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Maar zoals nina al zegt, klachten helpen niks. ik vind het ook maar bagger!

Kunnen we niet een protestactie op zetten? en ook sneu dat ze zo vaak gaan staken
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 19:53
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben blij dat er openbaar vervoer is, het is nou eenmaal een heel nuttig vervoersmiddel. En ook studeer ik nu in een andere stad, wat me 2 keer per week veel reistijd kost, ik heb de laatste tijd bijna nooit last van vertragingen, maar van de andere kant hoor ik anderen daar wel over klagen, dus denk ik dat het altijd nog beter kan. En wat het personeel betreft, ze zijn altijd wel vriendelijk, vooral in de trein.

Wel is er 1 keer een buschauffeur kwaad op me geweest. Ik stapte met mijn discman op de bus in en liep naar een lege stoel. Er zaten al een paar andere mensen in de bus met een discman op. Een halte verder (waar niemand in- en uit hoefde te stappen, stopte hij. Hij stond op uit zijn stoel en zei tegen mij (ja, hij had het wel degelijk tegen mij omdat hij mij aan keek): "Ik heb al eerder gezegd: zet die muziek zachter! Anders kun je de bus uit hoor!" Ik was dus heel verbaasd... ...omdat ik net in was gestapt... hij heeft dat dus eerder tegen iemand anders met een discman gezegd want toen ik instapte zei hij niets tegen mij. Daarbij kwam ook nog dat bij mij de muziek niet zo hard stond. Maja, ik ging er maar niet tegen in, had geen zin in ruzie en om de bus uitgezet te worden. Maar ik zat wel met een verbaasde kop te kijken.

Verder nooit problemen gehad met conducteurs of buschauffeurs.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:14
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik ben blij dat het bestaat, anders kon ik niet naar school.. Heb ook nog nooit problemen gehad met conducteurs of buschaufferus..

MAAR: de bussen laten de laatste tijd veel te wensen over. Ten eerste is hier in Amersfoort de dienstregeling veranderd, waardoor mijn lijn nog maar 1x in het uur gaat 's avonds, waardoor ik belachelijk laat thuiskom na trainen. Ten tweede komen de bussen steeds vaker te laat, of zelfs helemaal niet! En dat wordt dan niet even omgeroepen ofzo (terwijl ik gewoon op CS sta te wachten). Er zijn veel klachten over treinvertraging, maar bij de bussen is het veel erger en daar hoor je bijna niemand over!
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:20
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Precies! Wij gaan met zo'n 300 leerlingen vanuit alle gemeenschappen naar scholen in de stad, die moeten allemaal vervoerd worden. Er rijden daarom 's ochtends DRIE(!) bussen en soms is het zo dat sommige leerlingen nog niet mee kunnen! Is dit niet bespottelijk? En over die dienstregeling, klopt, hier is het ook veranderd en dat is echt vervelend want als je hem mist moet je een uur wachten op de volgende!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 20:23
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
ik reis nooit met de bus.
op de trein heb ik geen commentaar, het is best geregeld.
en die ene vertraging, uitvalling of sacherijnige conducteur kan ik ook -gelukkig- nog wel verdragen, aangezien de voor- toch tegen de nadelen opwegen.

nml dat ik of niet hoef te fietsen, of dat mijn ouders mij moeten brengen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 21:18
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Op de terugweg van m'n stageplek sloeg de buschauffeur een stukje van z'n route over.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-01-2005, 22:18
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Bij mij rijden ze wel af en toe de verkeerde route idd Lijn 4 en lijn 5 zijn bijna hetzelfde en dan vergissen ze zich
"Uh meneer.. u bent lijn 5 hoor..!"
"Huh? Oh sorry.. dan rij ik wel even terug" (waarna de bus in een woonwijk probeert te keren..)
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 22:32
Verwijderd
Ik ben niet ontevreden, 't zou fijn zijn als ze meer op tijd reden en op bepaalde routes zouden best wat meer bussen mogen rijden ed en ook wel tot later enzo, maar ik ben blij dat het er is. En tuurlijk maak ik wel eens rare dingen mee, maar dat gebeurd overal wel eens.

En er zijn zoveel klanten die onbeschoft tegen de bestuurders ed doen, alsof dat wel kan... Niet dat dat het goed maakt dat zo'n bestuurder zo doet, maar om het dan meteen over "de chauffeurs" te hebben, vind ik wat overdreven. En dat staken, dat doen ze echt niet om de reizigers te pesten ofzo...'t is lastig, maar kennelijk is het nodig, anders deden ze het niet.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 11:20
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het echt prima zo. Mensen moeten altijd wat te zeiken hebben, maar we hebben het hardstikke goed, zelfs ons OV is top, al willen mensen dat vaak niet geloven. Probleem is gewoon dat er te weinig met het OV gereisd wordt.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 11:52
meisje
meisje is offline
De OV is helemaal niet gratis, en voor wat een OV kost, vind ik de kwaliteit bedroevend.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 12:07
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
meisje schreef op 22-01-2005 @ 12:52 :
De OV is helemaal niet gratis, en voor wat een OV kost, vind ik de kwaliteit bedroevend.
Precies! Er zijn natuurlijk altijd wel mensen die asociaal doen tegen een buschauffeur, maar als een buschauffeur zonder enige reden aso doet tegen zijn passagiers vind ik toch wat anders! En het OV is inderdaad hartstikke duur! ik betaal voor een abonnement ong 75 euro per maand en idd de kwaliteit is bedroevend!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 13:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Gaat wel. Ik ben blij dat het er is zodat ik overal heen kan waar ik heen wil maar het kan natuurlijk altijd beter (vooral goedkoper)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 15:46
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
meisje schreef op 22-01-2005 @ 12:52 :
De OV is helemaal niet gratis, en voor wat een OV kost, vind ik de kwaliteit bedroevend.
maar voor het geld wat ik voor de OV anders had gekregen had ik niet elke dag op en neer naar m'n uni gekund.
Overigens hebben we het hier allemaal over verschillende vervoerssoorten.
Ik vind dat je de bus niet kan vergelijken met de trein bijvoorbeeld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2005, 16:25
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Doe alles met de auto.
In de tijd dat ik nog geen auto had, had ik een hekel aan het openbaar vervoer, overigens.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 16:28
Counterfeit
Avatar van Counterfeit
Counterfeit is offline
k schraal 3 uur per dag weg in zon gare bus, aansluitingen zijn kut, bushaltes klote
It just sucks
__________________
If we would take life as serious as this, we would never evented malibu
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:13
devilzsangel
devilzsangel is offline
precies ik erger me er ook kapot aan!

ze verdienen godverdomme geld om aardig te doen!

maar ze doen hartstikke chagerijnig...dat haat ik.

ook is het openbaar vervoer VEEL TE DUUR! geen wonder

dat er zoveel file's zijn toch? laat ze de trein goedkoper

maken en je zult zien dat de wereld een stuk meer filevrij

is en schoner!!! majaaa wie wil er nou luisteren naar de

jeugd! de ouderen zijn zogenaamd wijzer...en ons leven

ligt in hun handen...en dat verpesten ze!!!
__________________
kus, knuf, groet, love...petra
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:19
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
devilzsangel schreef op 22-01-2005 @ 23:13 :
ook is het openbaar vervoer VEEL TE DUUR! geen wonder dat er zoveel file's zijn toch?
Volgens mij heeft dat meer met de flexibliteit van een auto te maken.
Citaat:
laat ze de trein goedkoper maken en je zult zien dat de wereld een stuk meer filevrij is en schoner!!!
Treinen gebruiken ook energie hoor... Dus véél schoner zal het niet zo snel worden.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:23
-(L)-
Ik vind dat het tegenwoordig wel erg duur wordt. Zeker als je er iedere (school)dag gebruik van moet maken... Maar gelukkig betalen m'n ouders 't
Met citaat reageren
Oud 22-01-2005, 22:25
edvis
Avatar van edvis
edvis is offline
tevreden
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 11:14
ArtemisQ
Avatar van ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Het is wel heel erg duur! Voor een abo betaal ik meer dan 50 per maand, en dan hebben ze ook nog alle lijnen in het weekend geschrapt, waardoor als je in het weekend naar E'oord wil je de dure Q-liner moet nemen (dus je abo niet kan gebruiken)

Maar voor de rest vind ik 't wel ok. Ik bedoel, dat ze vaak wat later zijn boeit me niet zoveel en verder is 't gewoon een kwestie van de goede bus nemen

En ik ben blij dat het er is, want om nu de hele winter door 20 km heen en 20 terug te fietsen is ook niet alles
__________________
On the internet, no one can hear you scream...
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
devilzsangel schreef op 22-01-2005 @ 23:13 :
precies ik erger me er ook kapot aan!
ze verdienen godverdomme geld om aardig te doen!
maar ze doen hartstikke chagerijnig...dat haat ik.
ook is het openbaar vervoer VEEL TE DUUR! geen wonder
dat er zoveel file's zijn toch? laat ze de trein goedkoper
maken en je zult zien dat de wereld een stuk meer filevrij
is en schoner!!! majaaa wie wil er nou luisteren naar de
jeugd! de ouderen zijn zogenaamd wijzer...en ons leven
ligt in hun handen...en dat verpesten ze!!!
Wie gaat de trein dan goedkoper maken? De overheid? Hoe komt de overheid aan dat geld? Belastingen? Wie betalen belastingen? .. juist
Nu betalen de gebruikers (gedeeltelijk) voor het product, lijkt me niet oneerlijk. Bovendien zal goedkoper ov de files niet zo gemakkelijk oplossen. De auto is flexibeler, leuker, handiger, comfortabeler en vaak gratis (betaald door de zaak). Je ziet dat als de bussen een dagje gratis zijn in de stad, bijna iedereen opeens met de bus gaat, maar dat zijn wel mensen die normaal gesproken met de fiets gaan.

Maar het openbaar vervoer. Ja uitval en vertraging is wat minder. En ik vind het zelf ook vrij duur. Maar dat is meer over het ov in het algemeen. Waar ts het over had, jah dat maak ik nooit mee eigenlijk.
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:09
rubenrtv
Avatar van rubenrtv
rubenrtv is offline
Bij mij in de buurt rijden nu alle bussen anders opeens. De 3 buslijnen die er horen te stoppen zijn vervangen door 2 of 3 andere buslijnen die er niet horen te rijden
__________________
Arguing online is just like the paralympics; even if you win, you're still retarded
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 13:20
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Ik maak zelden gebruik van het openbaar vervoer. Maar als ik met de trein reis rijd hij meestal wel op tijd. Dus ben wel tevreden. Vind het alleen te duur.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 14:46
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Precies, het is (veel te) duur!

Wat vinden wij daar nou van, als gebruikmakers van het OV?

En wat zouden we er eventueel aan kunnen doen?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-01-2005, 15:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Blondien schreef op 23-01-2005 @ 15:46 :
Precies, het is (veel te) duur!

Wat vinden wij daar nou van, als gebruikmakers van het OV?

En wat zouden we er eventueel aan kunnen doen?
Vrij weinig aangezien ik gratis mag.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:06
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
andere mensen dan?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:18
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Blondien schreef op 21-01-2005 @ 18:57 :
Maar zoals nina al zegt, klachten helpen niks. ik vind het ook maar bagger!
Klachten die ik indien bij Connexxion worden anders altijd keurig afgehandeld met een belletje, excuses/uitleg, en heb ook al eens een dagkaart gescoord

Beetje jammer wel dat sommige gebieden nog steeds heel weinig OV hebben, maar er is nou eenmaal niet overal genoeg draagvlak. Verder ben ik wel tevreden met het OV, zeker met de mensen die erop werken, alleen is het soms een tikje duur.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:24
Ostentation
Avatar van Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 23-01-2005 @ 20:18 :
Klachten die ik indien bij Connexxion worden anders altijd keurig afgehandeld met een belletje, excuses/uitleg, en heb ook al eens een dagkaart gescoord

Beetje jammer wel dat sommige gebieden nog steeds heel weinig OV hebben, maar er is nou eenmaal niet overal genoeg draagvlak. Verder ben ik wel tevreden met het OV, zeker met de mensen die erop werken, alleen is het soms een tikje duur.
Heb je wel eens van Arriva gehoord? Dat is echt triest.. Maar ik moet toegeven, ik ben blij dat het er is
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 19:31
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Het enige wat kut is is de prijs.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:14
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-01-2005 @ 20:31 :
Het enige wat kut is is de prijs.
En maar hoger en hoger ja... das echt klote.
Maar gelukkig heb ik daar alleen in de vakanties en het weekend nadeel van.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 20:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Ik ben best tevreden met het openbaar vervoer. Ik reis gemiddeld 7 dagen per week ermee en heb eigenlijk helemaal geen klachten.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:17
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 21-01-2005 @ 16:12 :
Ik heb geen commentaar eigenlijk, ben blij dat het er is.
Ja misschien kunnen ze de aansluitingen bij de NS wat beter regelen maar ach
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 23-01-2005 @ 20:31 :
Het enige wat kut is is de prijs.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:41
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Gawel....

- Tram- en metrobestuurders in Amsterdam zijn ronduit onbeleefd
- Trams in zowel Amsterdam als Utrecht vinden het tof om zo voor je neus weg te rijden, zelfs als ze al veel te laat zijn of te vroeg vertrekken
- Trams en metro's in Amstelveen rijden nooit op de aangegeven tijd, behalve misschien bij het vertrekpunt
- Chauffeurs van Arriva worden ook steeds onbeleefder. Ik heb sterk de indruk dat het aan leeftijd ligt, want tegen jongere mensen doen ze nog botter
- NS verzuimt te melden als treinen een paar minuten te laat zijn, pas als ze er echt niet meer omheen kunnen verschijnt het op een bord
- NS vindt het goed genoeg om te zeggen: 'de trein zal over enkele minuten arriveren' in plaats van op het bord te zetten dat een trein te laat is (en ik heb sterk het vermoeden dat al deze treinen geregistreerd worden als op tijd)
- NS meldt pas op het moment dat een trein aan zou moeten komen dat hij te laat is, zodat je in plaats van een stoptrein twee minuten eerder een kwartier op de volgende intercity moet wachten
- Arriva kan niet de moeite nemen wat meer bussen naar mijn hometown in te zetten. Als het even kan zetten ze zelfs 8-persoonsbusjes in, waardoor ik me zorgen zal moeten maken of ik wel mee kan.

Geez, als ik dit zo lees is OV gewoon kut.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 21:51
Verwijderd
Ik heb het niet zo op veel buschauffeurs, omdat ze vaak wegrijden terwijl ik sprintend de bus nog probeer te halen en tien seconden wachten al genoeg zou zijn geweest. Maar verder ben ik wel tevreden over het openbaar vervoer, chagrijnige buschauffeurs enzo houd je toch, dat maakt me eigenlijk niet zo heel veel uit.

Wat ik jammer vind is dat het toch wel duur is voor een scholier.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 08:07
Verwijderd
Ik vind het openbaar vervoer goed geregeld, tenminste hier in Almere. We hebben hier Maxx en om de 8 minuten stopt er 750 meter van mijn huis een bus die je binnen 4 minuten op het station afzet. Maargoed ik reis haast nooit met de bus..

En over het algemeen heb ik nog nooit vertraging gehad met de NS, tenminste extreme vertraging, soms wel 2-3 minuten maar daar heb ik nooit zo problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:09
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Ik vind het goed dat er openbaar vervoer is alleen ik vind dat het gratis moet worden, en dat het gewoon op tijd moet rijden. Het is echt te belachelijk duur en de trein rijdt nog vaak genoeg niet op tijd. Verder vind ik dat ze veranderingen in het schema wel wat duidelijker mogen aangeven want dat gaat af en toe echt goed fout. Dan staat er bv dat de trein om kwart over 12 vertrekt maar hij komt niet omdat de tijden veranderd zijn maar de NS even is vergeten om een ander bordje op te hangen, waardoor je een trein mist en daarmee net je aansluiting en je daardoor 3 kwartier kan zitten wachten op een station waar je niet mag roken .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:18
Verwijderd
Citaat:
wammus schreef op 24-01-2005 @ 11:09 :
en je daardoor 3 kwartier kan zitten wachten op een station waar je niet mag roken .
Als je zo lang moet wachten kan je het station ook wel weer even uitlopen.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 10:23
Wammus
Avatar van Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 24-01-2005 @ 11:18 :
Als je zo lang moet wachten kan je het station ook wel weer even uitlopen.
Ja das waar maar het blijft belachelijk dat je nu bij zo'n paal moet staan. Net alsof iemand er last van heeft als ik op een afstandje een peuk sta te roken. Mja das offtopic .
__________________
Am I just paranoid?
Am I just stoned?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Openbaar vervoer moet gratis worden! Betoog
WhiteStone
2 13-01-2014 21:15
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #3
Mark Almighty
500 09-11-2006 22:22
Verhalen & Gedichten Verhaal (toch nog verder gegaan)
vleermuismaatje
2 28-09-2005 18:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LH:Het openbaar vervoer moet gratis worden
Isa
50 11-02-2003 18:50
Levensbeschouwing & Filosofie verschil tussen mens en dier.....
prulleke
76 10-09-2002 07:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.