Oud 12-07-2007, 20:54
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb een vriendin, die nogal wat psychische problemen heeft. Ze is hierdoor ook soms niet op school. Wel netjes afgemeld maar niet altijd met de ware reden. Ze houd op een tweetal fora een online dagboekje bij over haar leven.

Nu hebben een aantal meiden uit haar klas op een internetforum waarvan ze wisten dat ze daar zat, zich ook geregistreerd (je kunt berichten daar alleen lezen als je je registreert) het dagboekje van haar uitgeprint en hebben dit aan school gegeven.

Op basis van de inhoud uit het dagboekje heeft de school nu besloten haar te gaan schorsen en een overplaatsing aan te vragen.


Mag dat zomaar?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2007, 21:03
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Om welk forum gaat het? Meld ik me ook even aan.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:03
Verwijderd
Pfoe, moeilijk. Ik zou zeggen dat het mag, omdat ze zich gewoon niet aan de regels heeft gehouden. Maar het is verre van netjes, ik vind het ook compleet belachelijk dat de school er zo mee omgaat, je zou wat meer begrip en medeleven verwachten. (En aanpak van de dames die het dagboek hebben uitgeprint en laten lezen op school.)

Hmm, maar misschien is overplaatsen nu toch beter voor haar, omdat ze op die school kennelijk gepest wordt en qua hulp heeft ze er ook niet zo veel aan blijkbaar. Misschien kan ze hier nog eens met haar mentor en conrector over praten, mogelijk samen met haar ouders. Misschien ontdekt de school dan wat meer wat er speelt.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:05
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Is er verder niets van privacy ofzo waar ze zich op kan beroepen?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:06
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-07-2007 @ 21:03 :
Om welk forum gaat het? Meld ik me ook even aan.
Hoezo?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:09
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 21:06 :
Hoezo?
Zo kan ik tenminste lezen wat ze doet tijdens haar afwezigheid op school.

Nieuwsgierig zijn we tenslotte allemaal.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:14
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Cornel schreef op 12-07-2007 @ 21:09 :
Zo kan ik tenminste lezen wat ze doet tijdens haar afwezigheid op school.

Nieuwsgierig zijn we tenslotte allemaal.

En je kent haar niet eens, grapjas. Wat ze dan doet? Thuis, op bed liggen. Iig thuis zijn, omdat ze het niet op kan brengen om naar school te gaan dan. Die meiden vallen haar overigens ook nog steeds lastig en hebben vantevoren ook al gedreigd om met dat dagoekje naar school te stappen met als doel haar van school te krijgen.

Dat zou toch eigenlijk echt niet moeten mogen?
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 21:05 :
Is er verder niets van privacy ofzo waar ze zich op kan beroepen?
Als ze het zelf met naam en toenaam online zet?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:23
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Psychisch ziek is ook ziek. Dus als ze een verklaring van haar mentale toestand heeft van een psychiater valt er misschien wat te overleggen met haar school?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:23
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Poggy schreef op 12-07-2007 @ 21:20 :
Als ze het zelf met naam en toenaam online zet?
Nope, onder nickname.
Alleen die gebruikt ze toevallig ook op op een profielensite waar die meiden ook komen.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:25
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Kan ze niet ontkennen dat zij dat allemaal geschreven heeft? En dan zeggen dat iemand blijkbaar toevallig dezelfde nickname gebruikt als zij?
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:26
Ann
Avatar van Ann
Ann is offline
Maar het kan dus ook zijn dat het iemand anders betreft, want dezelfde nicknames komen welk vaker voor? Ik bedoel voor de school... Dat het voor hen niet zeker is dat het wel om dat meisje gaat.
__________________
It's not always rainbows and butterflies
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:30
Verwijderd
Ik denk niet dat ontkennen voor school haar verder brengt; het probleem blijft, ze zal niet ineens genezen en ook in de toekomst nog moeten verzuimen. Beter lijkt het me juist inderdaad om het toe te geven, aangeven dat ze zich zo slecht voelt dat ze soms gewoon niet naar school kan. En ze moet sowieso hulp zoeken, als ze dat nog niet heeft. Ik vind het vrij belachelijk dat school daar niets voor lijkt te doen. Toen ik spijbelde bij het leven, kreeg ik ook eerst op m'n donder, maar ze vroegen wel wáárom ik het deed en ze probeerden me te helpen. Dat hoort toch wel bij de taak van een school; problemen signaleren en meehelpen ze op te lossen (door de schoolpsycholoog in te schakelen of op een andere manier).

Maar hoe het juridisch zit weet ik absoluut niet.

Praten met mentor en conrector lijkt me voor nu de enige optie die ze heeft. En hulp zoeken natuurlijk. Dat is niet makkelijk, maar wel noodzakelijk.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:42
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 20:54 :
Mag dat zomaar?
Als ik het goed begrijp schorsen ze haar dus op basis van spijbelen, dat later pas blijkt? Me dunkt dat de meeste schoolreglementen dat toelaten of zelfs voorschrijven.

Maar.. Als dat komt door haar psychische problemen dan is de school zijn boekje te buiten gegaan. Al helemaal aangezien ze duidelijk faalden in het aanpakken van pesten, hiermee schuiven ze hun eigen falen dus op dat meisje af.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:51
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Maar wat is dan spijbelen?

Wan in feite is op die momenten echt niet in staat geweest om school te volgen, alleen met een andere reden dan aangegeven bij school. Ik denk dat ik ook niet zou opbellen van "goh ik kan vandaag niet komen want ik ben suicidaal" (ofzo)


Dankjulliewel voor de informatie in ieder geval.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 21:58
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Weet de school nu precies wat er aan de hand is, of kunnen ze aan de hand van die berichten een verkeerde indruk hebben gekregen?

Op privacy kan ze zich overigens niet echt beroepen. Die site is blijkbaar openbaar (beschikbaar voor elk willekeurig persoon die besluit zich aan te melden), dus... Mocht de school overigens besluiten die informatie aan derden door te spelen (andere scholen oid) gaan ze wel duidelijk hun boekje te buiten.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 22:29
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-07-2007 @ 21:58 :
Weet de school nu precies wat er aan de hand is, of kunnen ze aan de hand van die berichten een verkeerde indruk hebben gekregen?

Op privacy kan ze zich overigens niet echt beroepen. Die site is blijkbaar openbaar (beschikbaar voor elk willekeurig persoon die besluit zich aan te melden), dus... Mocht de school overigens besluiten die informatie aan derden door te spelen (andere scholen oid) gaan ze wel duidelijk hun boekje te buiten.
Die meisjes speelden de informatie ook door aan derden... en volgens mij chanteerden ze haar ook nog eens, dat mag toch niet?
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 22:42
Verwijderd
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 21:51 :
Maar wat is dan spijbelen?

Wan in feite is op die momenten echt niet in staat geweest om school te volgen, alleen met een andere reden dan aangegeven bij school. Ik denk dat ik ook niet zou opbellen van "goh ik kan vandaag niet komen want ik ben suicidaal" (ofzo)


Dankjulliewel voor de informatie in ieder geval.
Nouja, op zich als je psychische problemen hebt waardoor je niet naar school kan is het wel redelijk belangrijk dat de school dat weet.. Maar gaat het in dit geval nou om het spijbelen dat ze eraf getrapt wordt? Of om dingen die er in dat dagboek staan?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2007, 22:56
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Lotte schreef op 12-07-2007 @ 22:29 :
Die meisjes speelden de informatie ook door aan derden... en volgens mij chanteerden ze haar ook nog eens, dat mag toch niet?
Tuurlijk niet, maar dat is meer gewoon sociaal onacceptabel dan wettelijk verboden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 23:25
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-07-2007 @ 22:56 :
Tuurlijk niet, maar dat is meer gewoon sociaal onacceptabel dan wettelijk verboden.
Of ze moet het al op laster gooien.
Maarja dan moet ze er echt een zaak van willen maken neem ik aan?

Het gaat wel heel ver wat ze doen.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 23:26
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Poggy schreef op 12-07-2007 @ 22:42 :
Nouja, op zich als je psychische problemen hebt waardoor je niet naar school kan is het wel redelijk belangrijk dat de school dat weet.. Maar gaat het in dit geval nou om het spijbelen dat ze eraf getrapt wordt? Of om dingen die er in dat dagboek staan?

Dit topic eigenlijk over het school stuk.
Daarom had ik ook niet alles meteen erbij gezet want dan zou het te verwarrend worden.

Sorry
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 23:25 :
Of ze moet het al op laster gooien.
Maarja dan moet ze er echt een zaak van willen maken neem ik aan?

Het gaat wel heel ver wat ze doen.
Zou voor smaad gaan dan Maarja, dan moet je er idd een zaak van maken, en dat is misschien wat overdreven? Misschien is ze ook wel beter af op een nieuwe school..
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 23:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 12-07-2007 @ 21:58 :
Weet de school nu precies wat er aan de hand is, of kunnen ze aan de hand van die berichten een verkeerde indruk hebben gekregen?


__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 23:46
Verwijderd
Ik zou ook niet meteen over smaad gaan spreken, en die meisjes officieel aan gaan klagen gaat wel heel erg ver. Ze zijn natuurlijk fout bezig geweest, maar voor nu lijkt het me veel belangrijker dat de school weet wat er aan de hand is. Dat ze álles weten.

Dus nogmaals; met mentor/conrector praten, ouders erbij, alles op tafel gooien. Als ze nog geen hulp heeft voor haar problemen is dit hét moment om het te gaan vragen en krijgen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:02
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Om te verzuimen van school heb je een goede reden nodig. Het lijkt mij dat de reden dat je je psychisch heel slechts voelt ongeveer dezelfde redenatie als ziek zijn. Het verschil is alleen dat je niet duizelig en koortsig bent.

Heeft je vriendin de kans gekregen om zichzelf te verdedigen tegen de commisie/mensen die dit hebben besloten?

Het lijkt me dat ze ten minste haar moeten vragen naar de echtheid van haar blog en als het echt is, vaststellen in hoeverre het onjuist verzuim is geweest. Natuurlijk is het niet netjes om over de reden te liegen, maar het lijkt me dat dat je niet mag nekken.

Daarnaast moet de school inschatten of dit een voortdurend probleem gaat zijn en of ze er iets aan kunnen doen. Net zo goed als de school moet zorgen dat de leerlingen zo veel mogelijk les krijgen, moeten ze er ook op letten dat hun leerlingen in staat zijn de lessen te volgen. En als dit niet het geval is, proberen te zorgen dat die leerling geholpen wordt.

Ik denk namelijk niet dat de school zomaar zijn problemen van zich af mag schuiven op die manier. In ieder geval in de sociale zin.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-07-2007, 13:33
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Waarom ik over laster begon is omdat de situatie echt uit z'n voegen is gebarsten. Ze (zij en haar partner) worden gemaild, lastig gevallen op msn (ze maken steeds nieuwe emailadressen aan) via de telefoon. Ze kregen zelfs laatst iemand aan de telefoon die ze serieus ging bedreigen. Niet een van de meisjes zelf, maar een bekende van hen. Die dagboekjes dreigen ze mee naar weetikveelwie te stappen, waar de school er dus 1 van was. Ze hebben msnlogs verandert en die ook aan de school aangeleverd (niet alleen aan school overigens). Dus voor de school is er zeker weten een vertekend beeld ontstaan.

Klasgenoten scharen zich gezellig achter de school na het lezen van de (gemanipuleerde) chatlogs en het lezen van het dagboekje. Waar natuurlijk niet altijd koetjes en kalfjes instaan als je gepest wordt op school.

Hebben ze de kans gehad zich te verdedigen?
Ze hebben zelf al meerdere malen geprobeerd met de school te praten. Onder andere omdat ze eerst van school moest met de reden dat de leraren niet met haar overweg konden. Wat gewoon aantoonbaar gelogen was. Nu gooien ze het op het zogezegde 'spijbelen' en haar psychische problemen. Echt verdedigen zit er niet in omdat de school meer met haar wil praten om dingen mee te delen dan daadwerkelijk naar elkaar te luisteren.

Citaat:
Laster is het zwartmaken van een ander door deze in het openbaar van feiten te beschuldigen waarvan men weet dat deze niet waar zijn. Het doel is het ruďneren van de reputatie van het slachtoffer.De motieven verschillen, maar kunnen vaak gezocht worden in wraak, of frustratie na het beëindigen van een relatie.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers

Laatst gewijzigd op 13-07-2007 om 13:37.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 13-07-2007 @ 13:33 :
Waarom ik over laster begon is omdat de situatie echt uit z'n voegen is gebarsten. Ze (zij en haar partner) worden gemaild, lastig gevallen op msn (ze maken steeds nieuwe emailadressen aan) via de telefoon. Ze kregen zelfs laatst iemand aan de telefoon die ze serieus ging bedreigen. Niet een van de meisjes zelf, maar een bekende van hen. Die dagboekjes dreigen ze mee naar weetikveelwie te stappen, waar de school er dus 1 van was. Ze hebben msnlogs verandert en die ook aan de school aangeleverd (niet alleen aan school overigens). Dus voor de school is er zeker weten een vertekend beeld ontstaan.

Klasgenoten scharen zich gezellig achter de school na het lezen van de (gemanipuleerde) chatlogs en het lezen van het dagboekje. Waar natuurlijk niet altijd koetjes en kalfjes instaan als je gepest wordt op school.

Hebben ze de kans gehad zich te verdedigen?
Ze hebben zelf al meerdere malen geprobeerd met de school te praten. Onder andere omdat ze eerst van school moest met de reden dat de leraren niet met haar overweg konden. Wat gewoon aantoonbaar gelogen was. Nu gooien ze het op het zogezegde 'spijbelen' en haar psychische problemen. Echt verdedigen zit er niet in omdat de school meer met haar wil praten om dingen mee te delen dan daadwerkelijk naar elkaar te luisteren.
Als die meiden echt zo ver gaan, dan zou je idd kunnen overwegen om daar de politie over in te lichten, ik heb alleen geen idee of dit onder gewone pesterijen valt nog of echt onder iemand's leven kapot maken. Laat je vriendin vooral de originele logs bewaren, zodat ze dat kan aantonen. Ik weet echter totaal niet hoe dit juridisch zit. Ik denk dat je dat aan een advocaat zou moeten vragen.

Daarnaast moet de school volgens mij gewoon met haar praten.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:43
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Droomvlucht schreef op 12-07-2007 @ 21:05 :
Is er verder niets van privacy ofzo waar ze zich op kan beroepen?
ze post zelf die verhalen op internet
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:47
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Rare vraag misschien, maar wat is de motivatie van die andere meisjes voor hun acties? Dit lijkt toch niet alleen maar op baldadigheid.
__________________
Altijd nuchter
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
pyres schreef op 13-07-2007 @ 13:43 :
ze post zelf die verhalen op internet
Dat is zo, maar maakt niet niet uit dat ze dat in principe anoniem en niet onder haar eigen naam doet?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 14:14
Verwijderd
idd zoals iemand zei psychisch ziek is ook ziek.
Op school heb je altijd iets van een maatschappelijk werker rond lopen. Als je die even inlicht.. En de school moet wel met haar praten.. Ik vind het een erg slappe reden, en kan me ook niet voorstellen dat ze om die reden op onze school iemand schorsen.. Ontkennen heeft weinig zin. Aangezien ze die nicknaam vaker gebruikt op een ander fora.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 11:30
Verwijderd
Een school mag zelf bepalen wat ze wel en niet als reden voor schorsing hanteert en het is helaas aan jezelf om, als je vindt dat je echt onrechtmatig wordt behandeld, dat aan de kaak te stellen bij de rechter. Dat zal in de regel dus geen enkele zin hebben gezien de in het spel zijnde belangen.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 20:11
Estar
Estar is offline
Citaat:
ekki schreef op 13-07-2007 @ 13:50 :
Dat is zo, maar maakt niet niet uit dat ze dat in principe anoniem en niet onder haar eigen naam doet?
Maakt niet uit, die meiden hebben het recht niet om haar prive uit te printen en aan school te laten lezen. en volgens mij mag een school haar daarom ook niet van school af sturen.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 02:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-07-2007 @ 20:11 :
Maakt niet uit, die meiden hebben het recht niet om haar prive uit te printen en aan school te laten lezen. en volgens mij mag een school haar daarom ook niet van school af sturen.
Geen sprake van privé als het op internet staat, uiteraard.

Doet niets af aan het feit dat ik als ik schoolhoofd was ze voor zo'n actie zou schorsen vanwege pesten, en ze erger verdienen.


In feite doet de school weinig fout, want als ze erachter komen dat iemand spijbelde, terwijl ze dat tot nu toe niet ontdekt hadden, dan mogen ze daarvoor straffen, in de vorm van verwijdering of overplaatsing als dat in de reglementen staat.

Maar.. De school gaat dan de fout in, doordat dat spijbelen de schuld is van hun eigen falen in het aanpakken van pesten, en de psychische problemen die mede daaruit ontstonden.

Eenmaal terloops (logischerwijs niet bedreigend) het woord publiciteit laten vallen en de rector staat doodsangsten uit dat zijn baan morgen in de krant staat onder de kop "Gepeste leerling door school gestraft wegens pesten." en als ze ergens niet op zitten te wachten...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 15:59
Verwijderd
Ik zie sowieso niet in hoe hier sprake is van spijbelen. Ze heeft zich meerdere keren ziek gemeld en ze was die dagen ook ziek. Het is niet aan de school om te bepalen of een depressie (of wat dan ook) een ziekte is of niet. En ze is ook niet verplicht om als ze zich ziekmeldt hierbij te zeggen om welke ziekte het gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2007, 18:02
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Estar schreef op 14-07-2007 @ 20:11 :
Maakt niet uit, die meiden hebben het recht niet om haar prive uit te printen en aan school te laten lezen. en volgens mij mag een school haar daarom ook niet van school af sturen.
Privé? Het staat op internet, dus kennelijk mocht iedereen het lezen.

Verder kun je je vanwege psychische problemen natuurlijk ziek melden. Het probleem is denk ik dat ze erover gelogen heeft.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-07-2007, 18:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-07-2007 @ 15:59 :
En ze is ook niet verplicht om als ze zich ziekmeldt hierbij te zeggen om welke ziekte het gaat.
Integendeel. Je meld je ziek omdat je een ziekte hebt, niet omdat je zegt ziek te zijn. Wat de ziekte is is dus van belang, en het vermelden waard.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 18:15
Estar
Estar is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 15-07-2007 @ 18:02 :
Privé? Het staat op internet, dus kennelijk mocht iedereen het lezen.

Verder kun je je vanwege psychische problemen natuurlijk ziek melden. Het probleem is denk ik dat ze erover gelogen heeft.

De school mag niks met die informatie doen, omdat dit onder privacy valt.

Wat die meiden doen is sowieso al belachelijk, daar zou de school iets aan moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Estar schreef op 16-07-2007 @ 18:15 :
De school mag niks met die informatie doen, omdat dit onder privacy valt.
Volgens mij geldt dat niet als je het zelf online zet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 18:39
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
Estar schreef op 16-07-2007 @ 18:15 :
De school mag niks met die informatie doen, omdat dit onder privacy valt.

Wat die meiden doen is sowieso al belachelijk, daar zou de school iets aan moeten doen.
Ik denk ook niet dat het onder privacy valt... Natuurlijk is het wel heel erg belachelijk van die meiden.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2007, 18:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Estar schreef op 16-07-2007 @ 18:15 :
De school mag niks met die informatie doen, omdat dit onder privacy valt
Zoals al is uitgelegd is informatie die je zelf op straat gooit per definitie niet privé.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-07-2007, 20:11
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dankjulliewel.

Ik denk dat ik wel voldoende weet nu.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 00:05
Estar
Estar is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-07-2007 @ 18:39 :
Zoals al is uitgelegd is informatie die je zelf op straat gooit per definitie niet privé.
Klopt maar wel onrechtmatig verkregen, of dat niet?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 01:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Estar schreef op 18-07-2007 @ 00:05 :
Klopt maar wel onrechtmatig verkregen, of dat niet?
Los van het feit dat dat een term uit strafzaken is die hier totaal niet relevant is: Wat is er onrechtmatig aan het lezen van publieke informatie?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 01:52
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Het is geen publieke informatie, omdat men zich eerst moet aanmelden voordat men deze kan raadplegen. Daarnaast is het wel degelijk relevant of dit juridisch mag of niet! Je mag niet zomaar gegevens gebruiken zonder daarvoor de toestemming te hebben van derden! Ooit van de Wet bescherming persoonsgegevens gehoord? Daar moeten instanties zich namelijk ook aan houden!
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 10:59
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2007 @ 01:52 :
Het is geen publieke informatie, omdat men zich eerst moet aanmelden voordat men deze kan raadplegen. Daarnaast is het wel degelijk relevant of dit juridisch mag of niet! Je mag niet zomaar gegevens gebruiken zonder daarvoor de toestemming te hebben van derden! Ooit van de Wet bescherming persoonsgegevens gehoord? Daar moeten instanties zich namelijk ook aan houden!

ja maar het is al heel anders wanneer iemand zelf iets op internet zet dan dat iemand anders dat doet! jx;;x;x;x
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 11:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2007 @ 01:52 :
Het is geen publieke informatie, omdat men zich eerst moet aanmelden voordat men deze kan raadplegen.
En stond in de voorwaarden voor aanmelding dat de informatie privé was en nergens anders voor gebruikt mocht worden?
Citaat:
El Chupacabras schreef op 18-07-2007 @ 01:52 :
Ooit van de Wet bescherming persoonsgegevens gehoord?
Uiteraard, maar ik zie niet hoe die hierop van toepassing is. Er is geen sprake van dat de school in strijd met de WBP persoonlijke gegevens bewaard, laat staan dat een van de andere bepalingen over verwerking overtreden zijn.
Los daarvan stemt de TS impliciet in met gebruik door de informatie openbaar te maken op internet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-07-2007 @ 11:45 :
Los daarvan stemt de TS impliciet in met gebruik door de informatie openbaar te maken op internet.
Maar wel onder een andere dan haar eigen naam (?). Maakt dat dan helemaal niets uit?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ekki schreef op 18-07-2007 @ 13:27 :
Maar wel onder een andere dan haar eigen naam (?). Maakt dat dan helemaal niets uit?
Als iemand de link kan leggen dat internetnaam en echte naam dezelfde zijn zie ik niet in waarom dat een bezwaar zou zijn.

Het gaat hier namelijk om spijbelen, ongeoorloofde afwezigheid. Als de school hierachter komt zijn de op spijbelen toepasbare straffen terecht. Men hoeft echt niet de andere kant uit te kijken als er foute dingen gebeuren. Vragen over de diepere oorzaak daarvan terzijde uiteraard, want daarover zou in dit geval het laatste woord nog niet gezegd zijn, maar op zich heeft de school gelijk om op basis van dergelijke informatie te handelen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 16:32
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Zover ik weet mag je niet zomaar het werk van andere uitprinten en afgeven aan andere zonder toestemming van de auteur (eigenaar)... ook al is het publiekelijk verkrijgbaar...
maar goed das buiten de discussie...

Opzich is de schorsing terecht.. want stel ze had het afgelopen jaar de antwoorden voor de toetsen gewoon 'overgeschreven'... als de school daar LATER achterkomt dan zeggen ze ook niet 'oh das al gebeurd, daar kunnen we je niet voor straffen'.

Ze had gewoon om de redenen waarom ze afwezig was afwezig kunnen zijn... ik bedoel je hebt docenten/decanen.. die had ze met haar problemen aan kunnen spreken en hadden ze een oplossing kunnen vinden...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Mijn eigen boeken
Demipet660
6 04-09-2015 07:41
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 15:10
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Baden-Wurttemberg verbiedt leraren hoofddoek te dragen
ThaFox
196 18-11-2003 15:02
Levensbeschouwing & Filosofie Een keerpunt in de geschiedenis. De val van het atheďsme...
BiL@L
62 17-09-2003 05:17
Verhalen & Gedichten Verhaal van een vriend - nog geen titel
Caelis
35 29-07-2003 16:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07.