Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-02-2011, 20:00
MsJador
MsJador is offline
Heey ik moet morgen een profielkeuze maken maar ik heb nog steeds echt geen idee wat?!
ik wou eerst e&m doen.. maar ik ben eght zo slecht in ak en ges.
En c&m ja kwil niets met kunst doen
n&g leek me ook wel een goede keuze.. maar dan kan je alleen maar iets doen in de gezondheid
n&t sprak me ook niet eght aan

Maar ik wil dus eigelijk e&m kiezen, maar kben slecht in die 2 vakken die verplicht zijn op mijn school..

Kan iemand me helpen (A)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-02-2011, 20:03
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
je moet doen wat jij denkt wat je leuk vind.En denken aan wat je later wil gaan doen en dan het profiel kiezen wat daar goed op aansluit...
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 20:08
Verwijderd
Je bent wel erg laat als je morgen al je profielkeuze moet maken.

Maargoed. Stel jezelf eerst de vraag welke vakken je leuk/makkelijk vindt. Misschien heb je ook al een idee over welke opleiding of welk beroep je zou willen gaan doen. Welke vakken passen hier bij?
Bij een C&M profiel is het niet noodzakelijk iets met kunst te gaan doen. Net zoals je met een N&G profiel niet alleen maar iets in de gezondheid kunt gaan doen. Sterker nog, als je N&G met natuurkunde en wiskunde B kiest, kun je vrijwel bij elke opleiding terecht.
En voor zover ik weet is aardrijkskunde niet verplicht in profiel E&M.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 20:11
MsJador
MsJador is offline
Citaat:
Je bent wel erg laat als je morgen al je profielkeuze moet maken.

Maargoed. Stel jezelf eerst de vraag welke vakken je leuk/makkelijk vindt. Misschien heb je ook al een idee over welke opleiding of welk beroep je zou willen gaan doen. Welke vakken passen hier bij?
Bij een C&M profiel is het niet noodzakelijk iets met kunst te gaan doen. Net zoals je met een N&G profiel niet alleen maar iets in de gezondheid kunt gaan doen. Sterker nog, als je N&G met natuurkunde en wiskunde B kiest, kun je vrijwel bij elke opleiding terecht.
En voor zover ik weet is aardrijkskunde niet verplicht in profiel E&M.
Bij mij op school wel eght heel dom.. En we hebben ook geen managment en organisatie bij e&m.. alleen havo kan dat bij ons doen ik doe vwo
En morgen moet k een voorlopige keuze maken En ik stres ! ahahah
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 20:17
Verwijderd
Nu vraag ik me eigenlijk wel af op wat voor school jij zit, want dit klinkt niet erg ideaal. Maargoed, laten we het daar niet over hebben als je morgen je voorlopige profielkeuze moet inleveren.

Geef nu eens antwoord op de vragen: 'Welke vakken vind ik leuk?' en 'Wat wil ik later gaan doen?'
Met citaat reageren
Oud 08-02-2011, 20:42
Picidae
Picidae is offline
Citaat:
n&g leek me ook wel een goede keuze.. maar dan kan je alleen maar iets doen in de gezondheid
)
Dat lijkt me toch niet, met N&G kun je zo goed als alle opleidingen doen, wanneer je wiskunde B kiest zelfs alles geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 14:17
Verwijderd
1. Kijk eerst welke vakken voor jou onmogelijk zijn te volgen (kijk dan nog niet naar de vakken die je niet leuk vindt), en kijk welke profielen overblijven.
2. Verzin beroepen voor de overgebleven profielen en kijk waar jij je het best bij voelt.
3. Kijk welke vakken je het leukst vindt.
4. Kijk wat je er later mee kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 14:48
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Met NT kan je het meest, daarna met NG, dan EM en met CM kun je ten slotte het minst. Als ik met mijn NT/NG profiel bij studies ga kijken, dan vallen alleen Grieks/Latijn dingen af, dus ook bij studies die met geschiedenis, aardrijkskunde ect. te maken hebben staat niet "je moet bij dit profiel dit en dit als keuzevak hebben" of "dit kan niet". Je kan dus praktisch alles met NT/NG (dus met natuurkunde, scheikunde, biologie bij elkaar)

Vaak heb je dan automatisch wiskunde B. Wiskunde B is een pré boven wiskunde A, en wiskunde C is praktisch niets. Oftewel, het liefst B en anders A. (Wiskunde C is een vwo-ding, dus als je havo hebt, dan moet je wiskunde C maar vervangen door 'geen wiskunde' oid.)

Als je wiskunde B hebt, hebben economie en M&O geen meerwaarde meer. Je mag alle economische studies al met wiskunde B doen, geloof ik, dus dan heb je eigenlijk geen economie of M&O meer nodig. Voor wiskunde A geldt dat niet.

En: wat sta je voor vakken? Wat vind je het leukst? Wat zijn je cijfers, waar liggen je interesses, ben je goed met mensen, goed met dieren, goed met machines, met cijfers, met computers?

Voor wat ik nu van je weet (slecht in ak en geschiedenis) zou ik zeggen 'kies NG + wiskunde B'. Het liefst met natuurkunde (desnoods een extra vak zodat je het kan laten vallen). Dan kun je niet alleen "iets met gezondheid", maar ook bijvoorbeeld al alle economische dingen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 17:13
MsJador
MsJador is offline
Heey!
Bedankt allemaal. Ik heb N&T gekozen voor voorlopig advies.
Ik weet zkr dat ik iets in die richting ga studeren. Mijn enige vraag is wiskunde b of a.
Als ik b doe is het wel handiger dat klopt. Maar ik kan bij N&G geen wiskunde b kiezen.
Dus daar moet ik ff over nadenken

xx
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 17:31
Verwijderd
Hoezo kun je bij N&G geen wiskunde B kiezen? Of is dat ook weer een regel van jouw school?
Als je natuurkunde kiest, raad ik je sowieso aan om wiskunde B te kiezen, dat is anders (bijna) niet vol te houden. Bij ons hebben zo'n 15 leerlingen in 4vwo NA + WiB gekozen en 14 leerlingen hebben toen in 5vwo natuurkunde laten vallen. Gewoon, omdat ze het niet meer bij konden houden met de wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2011, 17:33
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Citaat:
Heey!
Bedankt allemaal. Ik heb N&T gekozen voor voorlopig advies.
Ik weet zkr dat ik iets in die richting ga studeren. Mijn enige vraag is wiskunde b of a.
Als ik b doe is het wel handiger dat klopt. Maar ik kan bij N&G geen wiskunde b kiezen.
Dus daar moet ik ff over nadenken

xx
Kan dat niet op jullie school? Want ik neem aan dat als je NG kiest, dat je dan de medische kant op gaat, en daar is wiskunde B toch wel handig voor...

In iedergeval, ik zin nu in 4 VWO Gym met een NG+Nat+WisB (NG/NT) - profiel, en ben er wel tevreden, het is natuurlijk wel wat harder werken (dan 3e en EM/CM), maar als je gwn je best doet en een béétje aanleg hebt voor exacte vakken lukt het wel met NG/NT.

Suc6 met je profiel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren De Grote Profielkeuze
Bamboestokje
30 04-02-2013 21:06
Studeren Help! profielkeuze!
scholier3eklas
1 29-06-2012 10:18
Studeren Profielkeuze sites
prinuss
5 22-05-2011 10:25
Studeren Pff profielkeuze !!!
xschatje16
13 12-03-2010 07:28
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 13:54
Algemene schoolzaken [profielkeuze] invulling van het vrije deel
Verwijderd
51 18-04-2004 16:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.