Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2011, 15:52
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-08-2011 om 17:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2011, 14:15
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Op mijn school was het gebombardeerd tot handelingsdeel, en kon je er op blijven zitten. Volgens mij mag een school dat doen (net zoals jij van school mag wisselen om dat te voorkomen). Maar meestal moesten mensen dan later in vakanties die stage alsnog doen. Niemand is er ooit daadwerkelijk op blijven zitten. Dat is denk ik gereserveerd voor mensen die echt uit kwade wil niets doen.

Omgekeerd betekend dat voor jou dat er achteraan blijven zitten het belangrijkste is, en natuurlijk zorgen dat je cijfers je niet tot een twijfelgeval maken. Niemand zal opperen jou een jaar over te laten doen als je alleen maar ruime voldoendes staat en actief achter zo'n stage-ding hebt aangezeten, zelfs als die uiteindelijk niet lukt.

Als die leraar er niet is, kun je bijvoorbeeld naar een afdelingsleider stappen met je verhaal. Zelfs als die het overlaten aan die leraar, weten ze er dan van, en krijg jij achteraf geen gezeur van 'maar dat wisten we niet'.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-05-2011, 14:26
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-08-2011 om 17:33.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2011, 12:56
amiie
amiie is offline
Heeeyy..
Ik heb ook altijd moeite gehad met het vinden van een stage. En waarschijnlijk is dit niet de laatste stage die je zal moeten lopen. Er zijn meer plekken waar je een maatschappelijke stage kunt lopen dan je denkt. In wat voor sector moet je iets doen. En waar ergens in welke plaats? Je kunt bijvoorbeeld denken aan kleine winkeltjes of het bejaardentehuis. En misschien moet je het niet ver zoeken maar kun je bijvoorbeeld proberen om in de schoolkantine of administratie een handje te helpen. Veel mensen denken te moeilijk. Maar kan nog wel meer dingen bedenken waar je stage zou kunnen lopen. Winkels zoals de marskramer of een supermarkt nemen vaak ook mensen aan voor een maatschappelijke stage.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2011, 17:23
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Citaat:
Hallo,

Van mijn school moeten we een soort van snuffelstage lopen die naar mijn weten niet bij wet is vastgesteld(het betreft hier dus niet de maatschappelijke stage)
We moeten dat doen op 4 vastgestelde dagen in juni, en er zijn nog veel meer eisen aan verbonden, de school wil dus eigenlijk wel dat wij die stage gaan lopen maar verder moeten die bedrijven zich maar voor 100%aan school aanpassen.
We hebben dat ruim vantevoren gehoord en ik heb dus ook hartstikke veel tijd gehad om een bedrijf te zoeken waar dat mogelijk is, ik heb inmiddels en dat lieg ik echt niet, welgeteld iets van 25-30 bedrijven gebeld en ook van plaatsen en steden ver buiten mijn woonplaats, maar ik kan simpelweg echt nergens terecht.
Echt niet, ik heb alles geprobeerd.
De leraar die erover gaat beweerde eerst dat ik niet voldoende aan het netwerken was, terwijl ik genoeg mensen ken maar de paar bedrijven die hun dan hebben daar was het niet mogelijk omdat dat voornamelijk verenigingen zijn waarvan de groepen in juni al afgelopen zijn, in mijn familie hebben er wel mensen een eigen bedrijf maar allemaal ver buiten de richting waar ik in wil gaan werken en daar kan ik dus ook niets mee.
Toen ik hem eindelijk had overtuigd dat ik echt wel voldoende moeite had gedaan zei hij dat ik het verder maar aan hem over moest laten, hij zou een bedrijf contacten, en hij zei dat ik na een week maar naar hem toe moest komen, dus dat deed ik maar hij had nog geen actie ondernomen, ik moest hem nog een week de tijd geven en dan weer terugkomen, dus dat deed ik en toen was hij niet op school....

Mijn school, en die leraar, beweert dat je als je die stage niet hebt gedaan je automatisch blijft zitten, nu is mijn vraag, mag dat wettelijk gezien?
Mijn cijfers zijn allemaal ruim voldoende en er is verder ook geen aanleiding voor mij om te blijven zitten.....

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft en sorry voor dit lange verhaal

Xx
Ik heb vorig jaar ook snuffelstage moeten lopen ik kon echt geen adres vinden die mij daar stage wou laten lopen en was ik ondertussen te laat om nog die uren stage te lopen in één week dus had onze school iets georganiseerd voor leerlingen die te laat zijn met hun stage zoeken, dus moesten we één dag 7 uurtjes taken doen op school.
Misschien dat je school je kunt helpen.

Ik denk als het jou dit school jaar niet lukt ze jou dan in de zomervakantie het laat inhalen of helemaal niet want je hebt nogal hoge cijfers.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2011, 07:05
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
-

Laatst gewijzigd op 05-08-2011 om 17:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Is dit wel eerlijk gegaan? meningen zijn zeer welkom.
Risbeer
6 02-07-2015 09:35
Psychologie Het-grote-lucht-je-hart-topic #159
kroot
480 08-12-2010 15:37
Psychologie Faalangst
Dott
46 03-11-2010 22:12
Algemene schoolzaken Vavo VMBO TL
Acenith
3 03-07-2010 17:18
Psychologie Problemen
Paulusma P
4 14-09-2008 07:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.